LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Mobiel: Vaste 085 nummers vallen buiten de belbundel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Puter
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2008 08:29

KPN Mobiel: Vaste 085 nummers vallen buiten de belbundel

Ongelezen bericht door Puter »

Bellen met KPN Mobiel naar vaste nummers valt binnen de belbundel, echter bellen naar vaste 085 nummers zoals o.a. 12VOIP.com uitgeeft (eenmalig 1 euro) kost 21 cent per minuut en valt buiten de belbundel. Op de rekening worden het "informatie nummers" genoemd.
Bij Telfort vallen deze tamelijk algemene 085 nummers binnen de belbundel. Bij moeder KPN niet, bij dochter Telfort wel...
Dochter Hi vraagt zelfs 30-45 cent per minuut! Mijnsinziens een rechtstreekse poging tot oplichting.
Commentaar van KPN: "Deze nummers zijn bij ons niet bekend en werken via internet en er wordt in het begin van het gesprek een boodschap gegeven hoeveel het kost".
Dat laatste is niet waar, we hebben met een vast nummer te maken en er wordt helemaal niks over tarieven gezegd.
KPN klantenservice beweert zelfs dat Telfort geen dochter van KPN is.
Naast diverse 085 nummers heb ik een 030 nummer via VOIPSTUNT.com wat ook via internet werkt, daarheen bellen valt wel binnen de belbundel. Veel 010 of 020, 030 etc. nummers werken via internet en vallen ook binnen de belbundel.
Niet eerlijk van KPN om deze rekenmethode te hanteren, komt over als primitief "concurrentje pesten" terwijl dit omgekeerd niet gebeurt.
KPN rekent bij SIM Only ook al per minuut af en het beltegoed is slechts 1 maand geldig. De opgedrongen poging tot oplichting: Automatisch opnemen zonder mailbox heb ik in de kiem gesmoord. Er wordt dan gezegd dat de abonnee niet aanwezig is en dat er geen mailbox is: Kassa!
Ik had gelukkig nog 7 dagen bedenktijd en heb direct opgezegd, gesprek opgenomen.
SIM only van KPN-Telfort is ook misleidend, telefonie is goedkoop en internet kost 2,50 per maand, met kleine lettertjes wordt er dan gemeld dat internet na 3 maanden 10 euro per maand kost + 12 euro aansluitkosten = 10 euro per maand gemiddeld. Veel mensen willen de combinatie mobiele telefonie+internet en dan ben je net zo duur uit bij Telfort. T-Mobile wordt me al jaren afgeraden i.v.m. foute rekeningen en Simpel schijnt een boevenbende te zijn.
Nu snel op zoek naar een minder doortrapte zaak...bestaan die? ...anders maar niks.

Gesloten