LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

zico
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2007 15:38

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door zico »

Hallo,

Het is toch eigenlijk heel vreemd dat je niet kan downloaden via Bitcomet?
Als ik wil internetten moet dat toch gewoon kunnen lijkt me. Ook wij hebben al vanaf eind april grote problemen met IPB. Dan doet de telefoon en internet het wel en dan weer niet. Tientallen malen gebeld, mail verstuurd maar nog niks. Nu hoor net dat we thuis ook niet kunnen internetten, ik wordt daar toch zo moe van.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

@zico
probeer eens je firewall op de modem uit te zetten
bij mij hielp dat

zico
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2007 15:38

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door zico »

Ik heb een poort opengezet voor bitcomet gisteren. Resultaat is nu dat ik helemaal niet meer kan internetten!!

Had ik dus beter niet kunnen doen of wel?

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik Bittorrent draai, dan kan ik ook bijna niet meer op internet komen.

Dit soort programma's eisen de complete internetverbinding op.

Dus bij IPB kun je dan ook niet meer bellen.

En IPB IS VOIP, dus daar is dan geen ruimte meer voor.

Waarom houden mensen toch steeds vol dat IPB geen VOIP is?

Dus als je IPB hebt en je draait Bittorrent en dergelijke programma's, dan zal de telefonie ook bijna niet meer werken.

Leer er maar mee leven, en als je dat niet wilt, ga dan terug naar de vaste telefonie samen met ADSL.
Of schakel je mobiele telefoon in en schakel het IPB nummer door naar je mobiel.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Ik heb een poort opengezet voor bitcomet gisteren. Resultaat is nu dat ik helemaal niet meer kan internetten!!

Had ik dus beter niet kunnen doen of wel?
Ikzelf had een willekeurige poort opengezet, en (in utorrent) deze poort in de instellingen gezet.
Ook de optie UPNP aangezet.
Vervolgens de firewall op de modem uitgezet, de firewall van windows WEL aan laten staan
Als Ipb al werkte, dan liep het als een zonnetje.
Helaas lag ipb er vaak helemaal uit, dus dan helpt geen enkele instelling, alleen de stroom van de modem af, 5 minuten uit laten en opnieuw opstarten. Na een kwartiertje ging het dan vaak wel weer.

zico
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2007 15:38

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door zico »

Maar wat voor een programma moet ik dan gebruiken als ik wil downloaden. Eentje die niet alles gebruikt zeg maar.

Het is dus beter om die poort weer dicht te zetten begrijp ik?

Ik wordt er echt niet goed van hoor zo langzamerhand, ben blij dat ik hier tenminste wat advies krijg want van kpn hoor ik niks!

pjbrug
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:05

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door pjbrug »

beste lotgenoten, ik heb vandaag, zoekende naar een oplossing voor mijn probleem deze site gevonden en mezelf aangemeld om te weten te komen of er een oplossing bestaat:
Sinds aug. j.l. heb ik IPB van Planet, een dochter van KPN. Dat werkt allemaal. Met €.10,= extra per maand te betalen kan ik onbeperkt bellen naar alle vaste nrs in Ned. Dat zal bekend zijn. Mijn belgedrag zou ik kunnen contoleren via het internet. En daar zit nu juist het probleem. De nota staat steeds op €.0,00, terwijl er veel hogere bedragen dan die 44,95 maandelijks worden afgeschreven. Alle mailtjes en telefoontjes ten spijt, kan ik nog geen oplossing zien. En maandelijks krijg ik een mail: Client does not accept HTML. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen wat dat dan wel mag betekenen. Maar het blijkt uit andere mail die ik ontvang dat er wél degelijk HTML bij me binnen komt. Ook de medewerkers van KPN bussenis center hier in Zwolle helpen me niet verder. Kennen jullie dit probleem.? En weten jullie een oplossing.? Of zal ik gewoon de automatich afgeschreven bedragen storneren.? En wat is daarvan de conseqentie.?
En als Planet dit leest: HELP. alvasrt bedankt

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

@ zico
Utorrent gebruikt niet alles, te vinden op
www.utorrent.com
In opties instellen zoals ik hiervoor al schreef
probeer eerst de firewall van modem eens aan te laten staan, kun je hem daarna altijd nog uit zetten
Het is dus beter om die poort weer dicht te zetten begrijp ik?
nee hoor, lekker gebruiken, maar wel in de modem en in het programma dezelfde poort vernoemen

zico
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2007 15:38

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door zico »

En zijn dan nieuwgroepen?
Daar hoor ik ook vaak wat over namelijk. Blijft als je hiermee download de snelheid wel goed en valt internet dan niet weg.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zal Utorrent in ieder geval proberen, dank je voor de info in ieder geval.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Graag gedaan
Ik heb helaas geen ervaring met nieuwsgroepen, maar daar staat voldoende over op internet.
Ik heb deze wel geprobeerd
http://www.digimuziek.nl/nieuwsgroepen.htm
Probeer eerst utorrent maar eens, je zult zien dat alles "gewoon" blijft werken, hangt natuurlijk wel van je abonnement af hoe snel, en hangt van KPN af of het werkt. Ik ben sinds drie maanden weg bij ipb, was ramp. Op http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm houd ik alles bij wat ik met internet voor problemen tegenkom.

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als je veel download en ook nog veel bandtbreedte gebruikt, dan zal de VOIP gesprekken hiervan hinder ondervinden.

Omdat VOIP en internet de dezelfde bandtbreedte gebruiken en als je van internet de volle snelheid gebruikt, is er dan voor VOIP geen plaats meer.

En Bittorrent is een programma die de volledige verbinding opeist.

Dus wil je veel gebruik maken van Bittorrent en derg. programma's, dan dien je je IPB abo om te zetten naar de vaste telefoon met ADSL.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Als je aan IPB vastzit, kun je overwegen om de siemens modem te laten ruilen voor de speedtouch modem.
Toen ik nog bij IPB zat ging dit beter

Ik kan nu alles tegelijk.
Ik heb wel een "zwaar"abonnement (20.000/1.000)

zico
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mar 2007 15:38

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door zico »

Wat een verhaal lammertc, net even gelezen.
Hoe bevalt speedlinq dan, is dat wat?

Wat zou een andere optie kunnen zijn qua abo?
En tenslotte, hoe kom ik van kpn ipb af?

Ik had trouwens ook in december en januari een storno gedaan en opeens op een vrijdagavond werd ik afgesloten. Ik was echt zo boos, zaterdagochtend meteen gebeld en maandag deed die het weer. Vanmorgen weer een mail verzonden na hun antwoord van gisteren dat ik moet wachten op eenbrief waarin een "vergoeding" staat. Maar daar heb ik nu niks aan, internet doet het namelijk niet.

****** zijn het daar...

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

@zico

Wat betreft speedlinq is dit de goden verzoeken, maar toch...

De aansluiting die ikzelf zou maken ( doehetzelfpakket) werd ongevraagd door de monteur die het signaal op de lijn kwam zetten gedaan.
Telefoon activeren was wat omslachtiger, maar lukte.
Toegezegde bonus na twee termijnen te betalen werd na drie weken al overgemaakt.
Er is één keer een dag geen telefoon geweest ( in drie maanden)
Rest draait als een tierelier.
Ik was er bang voor, na alle negatieve berichten, maar tot nu toe geen klachten.

Ik denk dat KPN niet moeilijk kan/mag doen na alle klachten over disfunctioneren van de verbinding. Gewoon melden dat je het op Trosradar zet wil waarschijnlijk ook wel helpen om er eerder van af te komen.
NOTEER ALLE gesprekken en toezeggingen die KPN doet ( zie verhaal)
En ik kan moeilijk Speedlinq aanraden met zijn 20.000/1.000 snelheid en bellen naar vaste nummers voor 5 cent per gesprek voor 30 euro per maand, want dan valt iedereen hier over me heen. Ik heb het geprobeerd, bij mij loopt het. Maar behaalde resultaten bij mij zijn geen garantie voor anderen :wink:

swierstra
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2007 01:20

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door swierstra »

kpn doet in uitzendingen overkomen heel coulant te zijn ,maar klanten die ze zelf hebben weggepest/gejaagd door hun wanprestaties wordt niets gegeven ,zo werd mij tenminste medegedeeld ,ik ben wel klaar met de kpn (500 euro belkosten door hun fouten en diverse tegenwerkingen ) en zeg ook mijn hi abonnement op na het verstrijken van mij hi abbonnement .

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Ik heb anders van mijn jaar ellende eerst al een half jaar voor niks gehad, en daarna nog eens 100 euro voor de belkosten.

Toch nog redelijk, ware het niet dat er ook vaak geen verbinding was, dus ook niks te betalen

Maree
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2007 01:49

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Maree »

Hallo allemaal,

Zie hier heel veel boze mailtjes over ipb... nou daar kan ik ook zeker mee praten.
Ben van Den bosch naar Hedel verhuisd en ze zeiden dat ik UPC moest aanmelden voor internet. Na ruim 5 weken kontstant bellen kreeg ik te horen dat ik hier geen aansluiting kon hebben. Helemaal in de stress natuurlijk want mijn vriend zit in buitenland en wilde graag contact hebben. Dus op en neer rijden naar mijn ouders. Het was niet anders wist niet wat ik moest doen. Ben toen ook snel naar KPN gegaan om daar om hulp te vragen. Ze zeiden ipb duurd ron de 6 weken en zeiden dat ze een geweldige oplossing hadden. Mobiele kaart aansluiten en dan heb ik verbinding na 1 uurtje.. ik helemaal gelukkig. Dan maar 60 euro in de maand. Ik had verteld waarom k internet nodig had (om met mijn vriend op msn te praten met webcam) Na 1 week tijd werd ik in een keer afgesloten en toen vertelde ze dat ik een rekening zou krijgen van 450 euro. Ze zeiden dat ik ruim over mijn MB`s zat, terwijl dat volgens de verkoper geen probleem was, dat ik met cam aan zou praten. Maar blijkbaar kost praten met cam heel veel MB`s. Ik heb geen verstand van computers dus dat wist ik helemaal niet. Ik met een klacht naar KPN winkel. Ze stuurde het door zeggen ze en zou zo snel mogelijk antwoord krijgen, want door verkeerd in te lichten wilden ze mijn jaarabonnement opzeggen van de mobiele kaart en dan ondertussen ipb aan laten sluiten en zouden ze snel laten doen. Nou van de klacht moet ik nog steeds iets horen. Vervolgens kreeg ik na ruim 4 weken mijn pakketje.. Ik weer blij en liet bekende de ipb aansluiten, maar deed het nog niet.. Weer iemand anders gevraagd en het lukte hem ook niet. Dus ik maar bellen en vragen wat er was en ze zeiden dat ik beter een monteur kon bellen voor afspraak. Dat had ik dus gedaan. Na 2 weken komt er een monteur en kijkt in meterkast en zei dat de kabels niet aangesloten zijn op hun kantoor. Hij regelen dat dat gedaan werd en de volgende dag zou er weer iemand komen. Ja eindelijk internet doent het. althans kabel erin en het werkte.. Maar mijn telefoon deed het weer niet. Na 2 dagen eindelijk kon ik eindelijk bellen.. Maar ondertussen kon ik wel op internet en kon eindelijk lekker thuis met mijn vriend praten. En toen begon het weer. Ipb werkte helemaal niet zoals het hoorde. Elke keer als de cam aanstond ging hij na 6 minuten uit. Ik tientallen keren bellen naar KPN.. wat dingen uitgeprobeerd en daarna zeiden ze dat het aan mijn cam lag en ik kreeg geen hulp meer..en monteur kon niet helpen Ik overal op internet snuffelen hoe dat zou kunnen. Nu blijkt het (althans dat denk ik) dat het aan de zwart experia box ligt. Heb van alles geprobeerd, overal om hulp gevraagd en heb ook van alles geprobeerd, maar blijft met het probleem. Op een gegeven moment ging mijn vader maar eens bellen naar KPN, want moest zelf werken. Hij belde op en toen vertelde ze tegen hem dat hij naar mijn huis moest en dan zou hij geholpen worden. Hij hals over kop naar mijn huis toe en belde weer kpn op. Vervolgens wilde ze hem absoluut niet helpen, want het lag niet aan hun en kunnen geen hulp geven. Vervolgens had mijn vader een andere vraag en toen werd de verbinding verbroken. Nu ben ik weer weken verder en natuurlijk een hoop tijd en kosten. Afgelopen donderdag ben ik terug naar KPN geweest en die medewerker zou weer een klacht indienen en noteerde ook gelijk dat ik nikx van die andere klacht had gehoord. Hij vertelde mij dat ik uiterlijk dinsdag 3 april iets zou horen en zou mijn probleem opgelost moeten worden. En dan moeten ze maar een monteur sturen om het allemaal goed te installeren (zonder kosten uiteraard)
Ben benieuwd, want als ik dinsdag middag niks meer heb gehoord, dan ga ik zeker actie ondernemen en dan kunnen ze mij niet uit de winkel meer krijgen eerdat ze het oplossen.
Het is dat ik het nodig heb voor mijn vriend, maar anders hadden ze die internet mooi in hun .... kunnen stoppen.
Word van kastje naar de muur gestuurd, maar nu moeten ze echt wel iets hier aan doen, anders hebben ze zeker een vet probleem

Afwachten dus

jvdhurk
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2006 00:06

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door jvdhurk »

Ha medemensen 31-03-07

Ik heb sinds Aug.2006 internet +bellen Go bij KPN.bij mij werkt zowel het draadloos internet en het bellen via de box uitstekend.
Nu heb er ook nog TV. erbij genomen eea via een hard discrecorder van de KPN. en jawel het werkt bij mij uitstekend.
Ter info de rec. kost ongev. €150,00 maar er werdt mijn via Email medegedeeld dat ik binnen 3 weken €50,00 retour op mijn bankrek.gestort krijg.
Dus beste mensen, ik mag niet klagen.gr. van Jos :D

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Je bent een gelukkig mens Jos
Hopenlijk blijft dit zo, ik denk het niet, maar...
Tot die tijd, stil in een hoekje zitten en genieten, anders komt het KPN spook om jou ook de vernieling in te helpen

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door lammertc »

Update
Ik zou vandaag teruggebeld worden tussen 8-en 1 uur, natuurlijk niks gehoord. Heb mijn site maar weer bijgewerkt:

13.15 uur
Nog niet teruggebeld dus zelf maar weer eens gebeld
Eerste persoon kan zien dat het de “repairafdeling” zou moeten en verbind mij door
Tweede persoon ziet dat er iets mis is en verbind mij door met de factureerafdeling
Deze derde persoon ziet dat er iets in het systeem niet klopt en gaat de juiste afdeling vragen om info
Blijkbaar moeilijk want het duurt tot 13.30 en een volgende doorverbinding
Deze vierde persoon ziet dat er iets niet klopt en maakt klachtformulier.
Binnen zeven dagen wordt ik teruggebeld, Jawel alweer 7 dagen!!!!!!!

Je krijgt eerder een kind dan je af bent van een abonnement van KPN.
Ik ben nu twee jaar bezig met KPN. Eerst meer dan een half jaar om IPB te krijgen,
een jaar kwakkelen, nu al 5 maanden om er van af te komen

wordt vervolgd…………….. ook op http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm

Gesloten