LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN-Slim bellen!?!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Devap
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2006 21:49

KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door Devap »

Dacht slim uit te zijn met "KPN-Slim bellen". Dus mooi niet!! Op 18 oktober j.l. de inmiddels ook bij KPN-IPB beruchte Experia Box geactiveerd waarna afgelopen vrijdag (27.10.2006) de verbinding de digitale status kreeg. Daar kwamen we bij toeval achter omdat we telefonisch niet meer bereikbaar waren. We kunnen nog wel uitgaand bellen. Klantenservice om ca. 14.00 uur gebeld (1): Er was een storing, er werd aan gewerkt maar konden niet aangeven wanneer het probleem zou zijn opgelost. Om 17.45 uur nog maar eens gebeld (2): Het was inmiddels een landelijke storing geworden met nog steeds dezelfde prognose. Ons vertrouwen inmiddels behoorlijk aangetast, opperden we om het contract maar op te zeggen. Maar dat kon niet, we zouden er minstens 1 jaar aan vast zitten. Zondagmorgen om 10.00 uur nog geen oplossing dus weer maar bellen (3). Na ruggespraak van de contactcenter-medewerker kreeg ik het advies om de splitter tussen de hoofdaansluiting en de beruchte box te halen, de box uit te schakelen voor ca. één minuut, weer in te schakelen en dan na 5 à 10 minuten zou het probleem zijn opgelost. Zo gezegd, zo gedaan met als resultaat nul komma nul. Weer maar teruggebeld (4) om ze de blijde boodschap op een minder vrolijke manier over te brengen. Weer een andere cc-medewerker begreep er niets van en zou een en ander doorgeven aan de techneuten die een poging deden de storing te verhelpen !?! En dan zou één van hen ons terugbellen. U begrijpt het al: er moet nog worden gebeld (Ik had daar wel mijn mobiele nummer voor gegeven, want ik was tenslotte niet bereikbaar op de digitale snelweg). Vandaag, maandag 30.10.2006, hing ik om 08.45 uur weer aan het 0900-nummer van Slim bellen (5). Probleem was nog steeds groot: één dwarse computer van dit grote bedrijf in communicatie zou de oorzaak zijn. En men wist niet hoelang .......... Ik heb nog voorgesteld om alle bestanden over te zetten op een reserve computer en/of mijn nummer weer analoog te hervormen. Maar dat kon niet, zei men. Ik heb toen weer maar aangegeven dat ik van mijn contract af wilde maar daar moest ik weer een ander 0900-nummer voor bellen. Met de moed der wanhoop de telefoon (6) weer gepakt en me in de rij wachtenden aangesloten. Dat aansluiten was volgens mij niet helemaal hetgeen de KPN bedoeld met "KPN sluit je aan". Ik heb 3 kwartier voor nop aan de telefoon gezeten, regelmatig onderbroken door een mechanische stem die vertelde iets in de trant van "wacht maar tot dat je een ons weegt". Dan zelf maar de digitale snelweg op via de site van Slim bellen. Je krijgt eigenlijk enkel de kans om vragen te stellen. Maar ik heb die gelegenheid aangegrepen om mijn verhaal/grieven/kwaadheid op een beschaafde manier te ventileren. Met het verzoek om de ontvangst aan mij te bevestigen én een verlossend antwoord te krijgen. Tot op dit moment heb ik geen van beide nog gehad !?!
Wie heeft een soortgelijke ervaring of positieve ervaring met dit Slimme belbedrijf?? Wie heeft nog suggesties?? Bij voorbaat dank.

Quintin
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:54

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door Quintin »

Ik ben een week geleden telefonisch op het SLIMaanbod van KPN ingegaan omdat het voor mij kostentechnisch interessant is. Heb nog geen schriftelijke bevestiging ontvangen, evenals het kastje voor de omzetting naar dig. telefonie. Als ik u verhaal zo hoor hou ik mn hart vast. Hou me/ ons op de hoogte, ben benieuwd hoe e.e.a. zicht ontwikkeld.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door ?? »

De suggestie is: rustig afwachten en ondertussen de handleiding even doorlezen. Controleer vooral of alles goed is aangesloten.

Ik snap dat het vervelend is, maar het is totaal irreëel om direct contractsontbinding te vorderen op de eerste dag van een storing / probleem. Het is niet meer dan fatsoenlijk om een bedrijf de gelegenheid te geven om het probleem op te lossen. Let wel: langer dan één dag de gelegenheid te geven.

Daarnaast vraag ik mij af waarom u binnen nog geen 8 uur een reactie verwacht op een vraag / klacht. Ook dat is irreëel.

Nogmaals: ik snap dat dit vervelend is, maar geduld is een schone zaak. Technische problemen worden niet altijd 1-2-3 opgelost (kan een aantal werkdagen duren, soms langer) en dit soort dingen kunnen, hoe vervelend ook, gebeuren. Frustratie over de gang van zaken is begrijpelijk, maar met uw huidige opstelling (op de eerste dag van de storing gelijk contractsontbinding eisen en 'op minder vriendelijke toon' de klantenservice bellen) zal u geen millimeter verder helpen. Het helpt zelfs niet tegen de frustratie.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door Marssjo »

KPN en SLIM ??? Das godsonmogelijk. Met zo'n domme marketing daarro?
Echt slim is met een goedkoop (via gsmweb.nl) Telfort Samenbellen 500 abo. te gaan bellen en thuis BelBudgetabo. te nemen. Wie gaat er nou 19 euries geloof ik per maand betalen voor 500 minuten bellen ??? Ben ik nou zo slim of is KPN nou echt zo dom ??

Devap
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2006 21:49

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door Devap »

In vervolg op de rethorische reactie van "????":
Uiteraard had ik vooraf de handleiding én de aansluitingen in alle rust gecontroleerd want ook ik kan fouten maken en me vergissen. Maar bovenal mag ik als klant verwachten dat men beloften nakomt en als dat door overmacht niet kan worden gerealiseerd, dat men daar over communiceert. En dat een Klantenservice je ook klantvriendelijk te woord staat en afspraken nakomt. Als men mij duidelijk had aangegeven wat werkelijk de storing inhield en over het vervolg had gecommuniceerd, dan had men blijk gegeven van een klantdienende benadering en dan heeft men over het algemeen ook meer begrip voor het probleem. Ook ik. Wat is er simpeler en fatsoenlijker dan een geautomatiseerde ontvangstbevestiging op email te versturen? Dan weet je tenminste dat je mail is ontvangen. Verder wil ik niet ingaan op deze reactie.

Naar Quintin zou ik het volgende willen melden:
Ook bij mij was het kostentechnisch aspekt de belangrijkste reden om over te stappen. De voorwaarden lees je wel door, maar worden doorgaans snel voor goed aangenomen. Pas op momenten als deze worden ze belangrijk. Maar al mijn bedenkingen werden in de telefonische verkoopcontacten weersproken: geen ervaring met problemen qua overzetten als qua kwaliteit van de lijnverbindingen. De realiteit is dus anders. Met betrekking tot de omzetting heb ik al beschreven.
Met betrekking tot de lijnverbinding:
-ik hoor mezelf terug in een gesprek (echjo/galm) en dat is erg storend
-bij het bekijken van mijn factuurspecificatie ben ik er gisteren achtergekomen dat men ook voor het kiezen van een nummer, dus zonder dat er een verbinding tot stand is gekomen, ook het betreffende starttarief in rekening brengt!!
Over deze punten heb ik nog geen contact gehad met de Klantenservice van Slim bellen.

Over de huidige stand van zaken:
Toen ik gisterenavond mijn mail aan het schrijven was, kreeg ik op mijn mobiel een gesprek binnen van iemand die mijn nummer niet kende. Mijn vrouw was op dat moment via het vaste net in gesprek (uitbellen kon wel zoals men weet) en de mobiele beller had, zo zei hij, mijn vaste nummer gebeld. Nu had ik in de loop van zondag een poging gedaan om "follow me" in te stellen teneinde toch bereikbaar te zijn. Maar dat lukte niet.
Wat bleek tot mijn verrassing:
Het probleem was opgelost en mijn "follow me"-opdracht was met vertraging alsnog tot stand gekomen. Achteraf realiseer ik mij dat mogelijk mobiele gesprekken die ik in de loop van de namiddag/avond heb ontvangen ook al op die wijze tot stand zijn gekomen. Maar hier moet je ook weer toevallig achterkomen. Over "communicatie" gesproken. Ik blijf dit een reële wanprestatie vinden.

Wat het vervolg van mijn "Slim bellen-beleving" zal zijn is koffiedik kijken. Ik wil in elk geval van mijn contract af want ik heb er geen vertrouwen meer in.
Veel wijsheid toegewenst.

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door RADonker »

Wie zegt dat ze daar de klant mee bedoelen. Het is toch gewoon geld verdienen of iemand nou veel of weinig belt ze krijgen altijd hun geld. Als je op vakantie bent en niet belt vangen ze toch geld voor het bellen slim toch

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door Marssjo »

Betreft: Slim en InternetPlusBellen,
Mijn conclusie na wat onderzoek: info op de KPN site vind ik wazig en onvolledig. Voordeelopties voor BelOnbeperkt ook veel te duur, bellen naar het buitenland ook ontzettend duur, kortom: wil je bedonderd worden dan moet je bij KPN blijven.
bijv. Tiscali 6Mb+ onbeperkt bellen + KPN BelBudget (€9.67/mnd) = bijna 30 euries, vergelijkbaar bij KPN kost je maar 70 euries.... Tel uit je winst !
Met BelBudget kan je geen gebruik maken van goedkope 16xx aanbieders, echter wél van 0900 aanbieders om toch goedkoop te kunnen bellen. zie ook www.bellen.com

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door ?? »

Inderdaad, veel wijsheid toegewenst. Ik denk dat u even moet gaan nadenken over de begrippen redelijkheid en billikheid, want uw opstelling in dezen kan niet anders gekwalificeerd worden dan onredelijk.

jordamovic
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:07

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door jordamovic »

Ik ben op de telefonische verkoop ingegaan maar door wat tegenvallers heb ik toch besloten om de aanvraag te annuleren. Ik probeer het service nummer 0900 9222 al twee dagen te bereiken en ongeveer na 45 minuten zijn mijn batterijen leeg. Het heeft gewoon geen zin om te blijven wachten. Ik heb zelfs het verkoopnummer benadeerd en natuurlijk wordt het al na één minut opgenomen maar de verkopers kunnen de aanvraag niet annuleren en ze zetten mijn telefoontje door naar een voor mij al te bekende afdeling. Volgens mij bestaat deze afdeling niet eens. Het resultaat is dat ik eigenlijk niet binnen zeven dagen kan annuleren zoals dat in de voorwaarde staat. En niet te vergeten zeven dagen gaan in na dagtekening van de brief. Deze heb ik gisteren gekregen op 01 november en de dagtekening van de brief is 27 oktober, dag later na het tel. contact. Ik heb nog niet meegemaakt dat de post langer dan twee dagen onderweg is. Mijn vertrouwen in KPN is bij deze opgezegd. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik teken hoe dan ook niet de overeenkomst, hopelijk vervalt hiermee mijn aanvraag vanzelf.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door Marssjo »

@jordamovic: met niets doen bereik je niets. Kun je ze een email sturen of een fax? Gewoon op www.kpn.com zoeken naar info en zorg dat je een bewijs hebt van je pogingen om ze te bereiken om je aanvraag op tijd te annuleren. Suc6

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door Marssjo »

Onderstaand adres las ik net in een ander topic, misschien heb je er wat aan.

aan KPN
postbus 2547
3500 GM UTRECHT
t.a.v. M. Buitelaar


uw kenmerk: .............
betreft: klacht “internet+bellen”

ThaPizza
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:14

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door ThaPizza »

Heb mijn moeder 2 maanden geleden aan laten sluiten op Slimbellen.
Was eerder ook sceptisch door alle verhalen, maar toch gedaan.

Mijn moeder heeft nu gelukkig een vaste internetlijn (eindelijk haar PC up-to-date).
- Geen frustraties meer met een inbelmodem.
- Onbeperkt internetten.
- Gemiddeld 60-80KB/sec transfer en als er gebeld wordt blijft dit ook zo!
- 500 belminuten, bespaart haar ook nog eens kosten op de lokale en interlokale telefoonkosten + dat ze langer kan bellen per gesprek.

Haar mobiele kosten en kosten naar service nummers zijn gelijk gebleven.

Vorige week (de dagen dat de Topic starter hier ook last van had) lag ze inderdaad plat en had ze geen telefonie maar wel internet.

Overigens lag het bedrijf waar ik bij werkte ook plat (Delta Lloyd) ivm deze landelijke KPN Storing.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden met deze stuk goedkopere oplossing voor mijn moeder.

Voor mij zou het absoluut niet voldoen.

Wat ik wel vind is dat de techniek die gebruikt wordt voor VoIP nog in de puberteit zit en nog niet volwassen is, maar met enige steun er zeker komt. Nogmaals! Dit is mijn mening!

Het is maar net welke eisen je daar verwacht van de aanbieder.

Frank B
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2006 15:07

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door Frank B »

Zo te zien ben weer eens niet de enige die door slim aan het lijntje word gehouden.
erg SLIM van KPN want als je wilt opzeggen via dit telefoon nr 0900-9222
hang je lachend een uur tot 1.5 uur aan de telefoon zonder ook maar een van deze medewerkers van dit bedrijf aan de lijn te krijgen.

zo kan ik ook wel me geld verdienen .

wat een stelletje oplichters.....................grrrrrrrrrrrrrr..........

En toevallig vorige week had ik tot 2 x aan toe een medewerker aan de telefoon na al een maand bezig te zijn het was echt ongeloofelijk, fantastische dacht ik kan ik eindelijk van dit hele gebeuren af
nogmaals dacht ik ik werd snel uit deze droom wakker geschud na dat ze mij vertelde mij niet verder te kunnen helpen vanwege een stroomstoring in de computer.

toen brak echt me klomp ik ben nog nooit zo kwaad geweest wat een fantastische organisatie dit gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dit gaat echt helemaal nergens meer over.................

Tiepi
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2006 21:42

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door Tiepi »

Wij zijn binnen onze gemeente verhuisd.

Het eerste contact via 0900 9669 (muur) bracht ons bij een vriendelijke jonge dame die doodleuk verkondigde dat het verhuizen van een SLIM aansluiting helaas nog niet mogelijk was. gelukkig kwam ze hier na navraag bij haar leidinggevende op terug.

Wat later een brief ontvangen dat per 6 november SLIM te gebruiken was op ons nieuwe adres. Ook zou een nieuwe Experia box verstuurd worden.

Toen we 6 november nog niets hadden ontvangen of gehoord, hebben we wederom met de klantenservice gebeld. De box zou binnen een week arriveren. OK, een paar dagen te laat maar we hadden in ieder geval een box.

Helaas nog wel een dode lijn. Wederom gebeld en ditmaal doorverwezen naar nummer 0900 9222.

Via 0900 9222 (in het vervolg als kastje aangeduid) weer terug naar muur gestuurd. Inmiddels begonnen met het noteren van namen en eindelijk een inhoudelijke respons gehad. Wordt vervolgd.

Gelukkig kost het 0900 9669 nummer slechts 10 cent per minuut in plaats van de 50 welke op website en brieven wordt vermeld. Maar op een totaal van 1 1/2 uur in de wacht staan loopt dit behoorlijk in de kosten. De langste wachttijd was 40 minuten(!).

Frank B
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2006 15:07

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door Frank B »

ik lees hierboven dat de langste wachtijd 40 min was ik heb afgelopen dinsdag van 17:00 t/m 21:00 aan de lijn gehangen en nog niemand aan de lijn ghehad dit is dus 4 uur !!!!!!!!!!!!!!!

ronduit belachelijk

ik hou er mee op en ga nu mijn rechtsbijstand erop zetten ik ben hier helemaal klaar mee.

charles1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2006 22:10

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door charles1969 »

Ik kan niet zeggen dat ik uitzonderlijk slim ben, maar ook niet zo dom om de installatie foutief te doen!!!
Ik heb inmiddels enkele keren geprobeerd de experiabox te installeren. Iedere keer is alles correct, maar ik kan dus alleen inkomende gesprekken ontvangen, en een uitgaande lijn heb ik dus niet!!!??? Dus hoe kan ik nu in godsnaam slim activeren??? juist! niet dus!!!
Zoals ik lees heeft bellen via een andere lijn niet veel zin. Wachttijden tussen de 40 minuten en 4 uur, daar wordt ik niet echt vrolijk van!!!
Ik mail mijn grieven, en probeer ontbinding van het contract, want ik ben er ook helemaal klaar mee op deze manier. Misschien uiteindelijk de gelezen suggestie van de rechtsbijstand inschakelen, want contractontbinding zal wel geen optie zijn!!!

HKan
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2007 17:26

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door HKan »

Sinds december heb ik "slim"bellen. Na installatie werkte het niet, die klacht is verholpen.
Sinds zondag 22 jan 2007 kan ik niet meer bellen, en ook niet meer gebeld worden. Halve dag gewacht, maandag 23 december de service afdeling gebeld. 1 uur en 15 minuten gewacht, niemand aan de lijn gekregen. Later nog een keer geprobeerd, na 50 minuten had ik iemand aan de lijn. Die vertelde me dat er nog een klacht openstond (die van december). Vertel dat die klacht al is opgelost, en leg mijn nieuwe probleem uit. Van afstand wordt mijn modem opnieuw gestart, fabrieksinstellingen geladen etc (alles wat ik zelf ook al had geprobeerd): niets helpt. De medewerker verteld me dat 'ie me gaat doorverbinden met de technische dienst, ik vraag: is daar ook een wachtrij?. Ja is het antwoord, maar je krijgt mijn plaats in de rij.....OK doe maar dan. De melding die volgt is "Het is momenteel erg druk, u wordt verzocht op een later tijdstip terug te bellen, tuut, tuut....(verbinding is verbroken).

Tot 10 tellen en inbellen maar weer, na weer 50 minuten wachten krijg ik iemand aan de lijn. Ik geef mijn adres door, en hij antwoord dat er nog een klacht opnstaat van december en of die klacht is opgelost, ik zeg'm dat dit de 2e keer is dat ik service bel, en dat ik een uur terug ook al verteld heb dat die klacht opgelost is. Heeft u nu nog een klacht is de volgende vraag. Ik zag'm dat 'ie dat moet kunnen zien omdat ik een uur terug ook al gebeld heb. Niet dus. Ik vertel'm mijn klacht en zeg dat 'ie het op moet schrijven. Hij gaat vervolgens dezelfde handelingen doen als zijn collega: zonder resultaat (natuurlijk). Hij zegt dat 'ie me gaat doorverbinden met de technische dienst. Ik zeg hem dat ik dat niet wil, omdat een uur eerder toen de verbinding werd verbroken. Hij zegt dat ik zijn plaats in de rij krijg (met voorrang op de 'normale' bellers). Ik zeg 'm dat dat nou juist een uur geleden ook gezegd werd. Hij verteld dat er toen een foutje moet zijn gemaakt, dus ik stem (onder protest) toe. Hij verbind me door, en ja: "Het is momenteel erg druk, u wordt verzocht op een later tijdstip terug te bellen, tuut, tuut....(verbinding is verbroken).

Ik was volledig over de rooie, dus gewacht tot de volgende dag. Direkt om 8 uur (loket gaat om 8 uur open) gebeld naar service: 50 minuten in de wacht!!!! De medewerker verteld dat er nog een klacht openstaat van december, ik leg op zonder nog iets te zeggen......

De afdeling verkoop/opzeggen gebeld. In 1x (zonder wachttijd, dat is gek) wordt er opgenomen (dit vetrouw ik niet helemaal meer). Ik zeg doe mij de afdeling opzeggen maar, ik wordt doorverbonden: 50 minuten wachten. Ik doe mijn relaas, en de vrouw aan de lijn zegt dat ze me moet doorverbinde: met de afdeling verkoop.....????? welke afdeling, ik moet bij opzeggen zijn.....o dan moet ik u doorverbinden. 50 minuten in de wacht, eindelijk kan ik opzeggen de man aan de lijn verteld me dat'ie de 'oude analoge KPN aansluiting' niet kan herstellen, maar dat ik die opnieuw moet aanvragen (het is toch 1 bedrijf ik snap er echt niks meer van) vervolgens zegt 'ie dat het afsluiten 4 weken gaat duren: dat betekend dus 4 weken zonder telefoon................

BEDANKT KPN.

phaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2007 12:34

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door phaas »

ik ben dus ook zo dom geweest om slim te gaan bellen
maar helaas het werkt dus niet
ik ben nu z''n 3 maanden bezig om het wel te laten werken door middel van bellen naar de help desk de klantenservisse en alle nummers die er maar voor handen waren maar niemand van slim neemt de moeite om je verder te helpen inderdaad steeds zijn al onze medewerkers in gesprek of de verbinding word verbroken door over belasting emailtjes worden niet beantwoordt of je krijgt een mail terug met telefoon nummers????????
nu heb ik vandaag nogmaals de stoute schoenen aangetrokken en gebeldt naar 0800 0505 en jawel na 1.5 uur had ik iemand aan de lijn die mij wel zou helpen en volgens deze werknemster is heel het pakket nu geanuleerd ik heb bij de bank de automatische afschrijving laten anuleren want ook al werkte het niet ze haalde wel maandelijkse kosten van mijn rekening
nu kan ik zelfs het pakket gratis terug sturen naar slim
dus dat ga ik nu ook doen en hoop dan dat ik heel slim over al van af ben
dus voor een ieder met problemen met slim blijf bellen dan kan je er toch nog onderuit komen zonder kosten
altans dat is mij nu beloofdt door slim maar of het slim is om dat te geloven..............

avandijl
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:50

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door avandijl »

Hey! Als alternatief voor het 0900 nummer van de KPN helpdesk kan je ook 0800 0505 gebruiken. Voor meer informatie kan je ook kijken op www.vraagalex.nl/0900.

SoundBoard
Berichten: 139
Lid geworden op: 08 feb 2007 13:33

Re: KPN-Slim bellen!?!

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Ja, dat lijkt allemaal heel mooi maar na 80 minuten met dit nummer in de wacht gestaan te hebben, toch maar opgehangen. Weer het 0900-nummer geprobeerd en EUR 20,= kwijt!!
Dat 0800-nummer is volgens mij niet bemand. Trouwens dat 0900-nummer schijnt dat ook niet te zijn! Levert gewoon geld op.

Ik had onlangs het volgende probleem:
Bij opnemen van de hoorn is er wel een kiestoon maar zodra je kiest krijg je de ingesprekstoon van de gekozen abonnee. Belt een ander naar jou, dan krijgt die de ingesprekstoon terwijl er helemaal geen gesprek wordt gevoerd!! Direct nadat het probleem werd geconstateerd de helpdesk gebeld (althans een poging daartoe gedaan, want je krijgt niemand te spreken) en ten einde raad een emailtje gestuurd via de mogelijkheid die www.slimbellen.nl daartoe verleent: rubriek ‘stel uw vraag’ bij installatie (dacht ik). Na een week helemaal niets te hebben vernomen en dus ook voor niemand bereikbaar behalve via de dure GSM, toch zelf maar aan de slag gegaan. Na een hele middag nagenoeg alle mogelijkheden te hebben geprobeerd zoals een zachte – en een harde reset op de Experia box, mijn toevlucht gezocht in de software. Ik heb alle instellingen gereset naar de fabrieksinstellingen. En waarempel, opeens deed alles het weer. Dat was gisteren, acht dagen zonder telefoon. Vandaag krijg ik een mailtje terug van een van die Slimme-jongens, die zegt dat ik volgens hun systeem mijn telefoon niet heb geactiveerd! Ik heb nota bene twee-en-een-halve maand probleemloos kunnen bellen. Ze hebben zelfs abonnementsgeld afgeboekt van mijn rekening. Dat kan toch alleen maar wanneer je ook daadwerkelijk hebt gebeld en dus je telefoon hebt geactiveerd? Dat ze niet zo slim waren daar en massa’s geld verdienen met hun zogenaamde helpdesk, is alom bekend, maar dat ze zo dom zijn, had ik niet voor mogelijk gehouden.
Kijk, je krijgt natuurlijk geen klachten als het goed loopt, maar wanneer een bedrijf een helpdesk hanteert, zorg er dan ook voor dat er daadwerkelijk hulp geboden wordt en niet alleen maar mensen in de rij opstellen en geld vangen. Dit is een zeer slechte zaak. Ik hoop niet ze ooit nodig te hebben, want naar die EUR 20,= 'wachtgeld' kan ik wel fluiten. Mooie wachtgeldregeling!! :x

Gesloten