Hoi allen,
Heeft iemand ervaringen of tips met betrekking tot mijn contract en de aanmaningen van t-mobile?
Ruim drie jaar geleden heb ik een 2-jarig contract afgesloten bij t-mobile. In het contract staat met koeienletters "Verlengen contract niet mogelijk". Twee jaar na het afsluiten van het contract, ging ik er vanuit dat het automatisch beëindigd zou worden.
Natuurlijk merkte ik dat er nog geld werd afgeschreven. Ik ging er vanuit dat dit was omdat ik mijn nummer nog als prepaid gebruikte. Er stond tenslotte "verlengen niet mogelijk". De reden dat ik geen nieuw contract wilde afsluiten is omdat ik naar het buitenland zou emigreren, ergens tussen december en maart (2,5 jaar na het afsluiten van het contract).
Toen ik in het buitenland zat en een nieuw nummer gebruikte, viel mij op dat er nog steeds geld werd afgeschreven. Ik heb toen een mail naar t-mobile gestuurd omdat ik dacht dat het een fout van hun kant betrof. Op "my t-mobile" stond dat mijn contract 13 september 2013 was beeindigd.
Dit kreeg ik als reactie:
"Wanneer wij van de klant geen melding krijgen, wordt het contracttermijn per maand stilzwijgend verlengd, omdat wij niet weten wat een klant wil. Wanneer u nu wilt kan ik, met in achtneming van 1 maand opzegtermijn , het contract laten ontbinden. Een teruggave van de abonnementskosten is niet mogelijk."
Ik heb laten weten dat ik dit onredelijk vond gezien mijn contract en de website van t-mobile waar op staat dat mijn contract beëindigd werd per september 2013.
Er bleek helaas ergens in de kleine lettertjes van het contract te staan dat het inderdaad stilzwijgend verlengt wordt. Toch vindt ik de situatie uiterst misleidend en denk ik dat ik recht heb op teruggave van mijn geld.
Zodra ik door had dat geld werd afgeschreven, heb ik de incasso's teruggetrokken. Ik ben t-mobile geld verschuldigd volgens hun, volgens mij zijn zij mij 12 maanden aan onrechtvaardige incasso's verschuldigd. Nu heb ik een laatste aanmaning ontvangen en dreigen ze met een incassobureau en een registratie bij preventel.
Ik zou het heel erg waarderen als iemand suggesties heeft voor wat ik nu zou kunnen doen:)
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidend contract t-mobile
Re: Misleidend contract t-mobile
Volgende keer de kleine lettertjes lezen.
Dus je tekent een contract en vervolgens ben je het niet eens met wat je ondertekend hebt. Beetje omgekeerde wereld.Er bleek helaas ergens in de kleine lettertjes van het contract te staan dat het inderdaad stilzwijgend verlengt wordt. Toch vindt ik de situatie uiterst misleidend en denk ik dat ik recht heb op teruggave van mijn geld.
Klinkt misschien bot maar volgende keer inderdaad kleine lettertjes lezen en contract gewoon opzeggen ipv storneren.
Veel mensen denken dat een geschil hebben met een leverancier ze ontslaat van de betaalverplichting en dat is dus niet zo.
Dus ben bang dat betalen de enige optie is. Melding bij Preventel word je niet gelukkig van.
Waarschijnlijk heb je een contract met een bepaalde prijs per maand getekend, waarin een bepaalde korting zat verwerkt. De melding dat het niet te verlengen is, slaat dan op dat kortingstarief.
Maar los van het gekozen tarief, zal het contact gewoon door blijven lopen. Tegen de normale tarieven. Net als dat bijvoorbeeld een contract met de energieleverancier na het eerste jaar blijft doorlopen, ook als je alleen voor het eerste jaar een leuk kortingstarief had. En bijvoorbeeld je abonnement op de bibliotheek loopt ook door als je niet opzegt.
Maar los van het gekozen tarief, zal het contact gewoon door blijven lopen. Tegen de normale tarieven. Net als dat bijvoorbeeld een contract met de energieleverancier na het eerste jaar blijft doorlopen, ook als je alleen voor het eerste jaar een leuk kortingstarief had. En bijvoorbeeld je abonnement op de bibliotheek loopt ook door als je niet opzegt.
-
Geip Suusje
Je contract heeft duidelijk tegenstrijdige bepalingen.AlexandraR schreef:Hoi allen,
In het contract staat met koeienletters "Verlengen contract niet mogelijk".
Er bleek helaas ergens in de kleine lettertjes van het contract te staan dat het inderdaad stilzwijgend verlengt wordt.
Ik zou het heel erg waarderen als iemand suggesties heeft voor wat ik nu zou kunnen doen:)
Je kan claimen dat zoals jij het hebt begrepen wordt uitgevoerd. T-mobile had duidelijk moeten zijn. Doorgaans zijn kleine lettertjes van toepassing, "tenzij anders is overeengekomen" = "Verlengen contract is niet mogelijk".
Niet betalen. Laat T-mobile maar via de rechter aantonen dat zij met tegenstrijdige info jou mogen misleiden en benadelen. Dat gaat ze echt niet lukken.
-
VioletPrue
Uuhhhh, je raadt nu iemand aan om naar de rechter te stappen met een onwinbare zaak.Geip Suusje schreef:Je contract heeft duidelijk tegenstrijdige bepalingen.AlexandraR schreef:Hoi allen,
In het contract staat met koeienletters "Verlengen contract niet mogelijk".
Er bleek helaas ergens in de kleine lettertjes van het contract te staan dat het inderdaad stilzwijgend verlengt wordt.
Je kan claimen dat zoals jij het hebt begrepen wordt uitgevoerd. T-mobile had duidelijk moeten zijn. Doorgaans zijn kleine lettertjes van toepassing, "tenzij anders is overeengekomen" = "Verlengen contract is niet mogelijk".
Niet betalen. Laat T-mobile maar via de rechter aantonen dat zij met tegenstrijdige info jou mogen misleiden en benadelen. Dat gaat ze echt niet lukken.
In de kleine lettertjes staat duidelijk dat een contract wél wordt verlengd.
En "zoals jij hebt begrepen"?
Daarmee ga pas echt op je plaat bij de rechter.
Die lacht zich de ballen uit zijn broek.
-
Geip Suusje
@VioletPrue
Je gaat voorbij aan de GROTE lettertjes.
Ik raad aan het er op aan te laten komen dat T-mobile naar de rechter stapt. Ik zou zonder gerechtelijke uitspraak niets betalen. TS hoeft nadat aan T-mobile een gemotiveerd standpunt (verlang ook terugstorting van het teveel geincasseerde) is medegedeeld niets te doen dan afwachten.
Maar het is mijn vrijblijvende (maar welgemeende) suggestie, TS hoeft die niet op te volgen.
@MichelFRL
TS is hiermee geen wanbetaler; heeft slechts een dispuut.
In een soortgelijk geval had ik zó een nieuwe provider. Het zijn juist de slechte providers die mensen tot wanbetaler maken. Ik denk niet dat T-mobile een slechte provider wil zijn... zij kennen heus het onderscheid tussen een meningsverschil en wanbetaling.
Je gaat voorbij aan de GROTE lettertjes.
Ik raad aan het er op aan te laten komen dat T-mobile naar de rechter stapt. Ik zou zonder gerechtelijke uitspraak niets betalen. TS hoeft nadat aan T-mobile een gemotiveerd standpunt (verlang ook terugstorting van het teveel geincasseerde) is medegedeeld niets te doen dan afwachten.
Maar het is mijn vrijblijvende (maar welgemeende) suggestie, TS hoeft die niet op te volgen.
@MichelFRL
TS is hiermee geen wanbetaler; heeft slechts een dispuut.
In een soortgelijk geval had ik zó een nieuwe provider. Het zijn juist de slechte providers die mensen tot wanbetaler maken. Ik denk niet dat T-mobile een slechte provider wil zijn... zij kennen heus het onderscheid tussen een meningsverschil en wanbetaling.