LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mob24-7 / Targetmedia

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Eddieee
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2012 16:07

Mob24-7 / Targetmedia

Ongelezen bericht door Eddieee »

Goedemiddag,

ik kwam er onlangs achter dat ik al 14 maanden wekelijks 5 euro betaal aan een mobiele internetdienst. Via de site payinfo.nl kwam ik erachter dat het ging om een dienst, in beheer door targetmedia: mob24-7.nl.
Via payinfo.nl kon ik in ieder geval de dienst stoppen. Nu heb ik contact gezocht met targetmedia: 'hiervoor dient u contact op te nemen met mob24-7, dit gaat buiten ons om'.

Ik heb mob24-7 een mail verstuurd en zij bevestigen dat ik inderdaad 14 maanden geleden een filmpje gedownload heb met mijn mobiele telefoon. Zij zullen dat dan ook niet crediteren. Op verdere mails antwoord mob24-7 niet meer.

Als ik echter had geweten dat ik hiermee een abonnement startte, had ik dit uiteraard nooit gedaan. Op de site payinfo.nl staat een link naar 'Gedragscode Mobiel Internet ( Juni 2009)'. Hierin staat beschreven dat een mobiele dienstverlener ten aller tijde moet aantonen dat het gaat om een eenmalige actie óf een abonnement.

Ook Hi, mijn mobiele provider, kan hier helaas niets aan doen (zeggen zij).

Bij welke instantie kan ik nu terecht met een klacht? Ik heb in ieder geval de OPTA een mail verstuurd. Ik vind het echt absurt dat bedrijven hiermee wegkomen. Grappige is nog dat mob24-7 wordt beheerd door Mobster Limited, gevestigd op Cyprus.

Bovenstaande is natuurlijk niet erg snugger, maar ik heb dit gewoon niet doorgehad op mijn, toch al hoge, telefoonrekening.

Mvg, Edwin

Eddieee
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2012 16:07

Re: Mob24-7 / Targetmedia

Ongelezen bericht door Eddieee »

Update: ik kreeg zojuist het volgende terug van Mob24-7 (heb de klacht trouwens ook al op klacht.nl staan én bij de OPTA):

Geachte heer ****,

U heeft de voorwaarden van de dienst gelezen en deze geaccepteerd door de dienst te bevestigen.
Er staat duidelijk op de site vermeld dat het een abonnementsdienst betreft.

Wij hopen u hiermee voldoende van dienst geweest te zijn.


Met vriendelijke groet,
Klantenservice Mob24-7

====================
Waarop ik terugstuur:
Beste,

dit staat inderdaad ergens op jullie website als ik deze oproep via internet explorer op de computer. Ik weet 100% zeker dat ik, toen ik dat filmpje downloade, niet naar jullie website ben gegaan. Ik kan niet nagaan hoe ik dit wél gedaan heb, maar ik had, tot vorige week, nog nooit van jullie site gehoord.

En volgens bijgevoegd document (gedragscode mobiel itnernet als bijlage toegevoegd) , blz 15, artikel 16:
Bij een Meervoudige Mobiel Internet Transactie laat de Mobiel Internet Dienstverlener de Eindgebruiker direct na de daadwerkelijke aanmelding het onderstaande Welkomstscherm zien dat duidelijk en goed leesbaar is voor de Eindgebruiker. Het is niet toegestaan andere informatie of meer witregels te tonen dan het navolgende format weergeeft

Dit is duidelijk niet gebeurt, anders had ik het ook niet gedaan. In feite heb ik, met mijn stomme kop, een keer een filmpje gedownload waardoor ik ineens voor 5 euro per week aan een dienst vastzit. Het is stom van mijzelf dat ik hier pas na een jaar achterkom. Maar de manier waarop maandelijks geld afgeschreven is is gewoon níet normaal en ik wil aub ook echt gecompenseerd worden.

Mvg, Edwin

================

Ik heb het idee dat ik op een dood spoor zit en wil écht graag weten hoe of waar ik dit kan melden...

mamomytwse
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2012 20:50

Re: Mob24-7 / Targetmedia

Ongelezen bericht door mamomytwse »

Ik heb exact hetzelfde. Heb blijkbaar een abonnement voor 5 euro per week en zou niet weten hoe ik eraan kom en waarvoor die is. Doe niet veel meer dan bellen en af en toe een berichtje sturen op mijn Iphone. Ik baal vreselijk en vind het schandalig dat je blijkbaar een abonnement kunt krijgen zonder dat je er iets voor doet. Ik weet namelijk 100% zeker dat ik niets bevestigd heb of iets dergelijks. Nu gaat het bij mij om 20 euro, keek gelukkig dit keer wel mijn telefoonrekening meteen na en heb via payinfo.nl het "abonnement" stop kunnen zetten maar die 20 euro is onterecht dus die wil ik terug. Geen idee hoe. Heb een mail gestuurd waarop ik niets hoor en Hi! kan inderdaad ook niets voor betekenen. Zeiden wel dat het een bekend probleem is. Ik hoop echt dat hier iets aan gedaan gaat worden want dit moet niet kunnen!

Susanna M.
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2013 12:30

Re: Mob24-7 / Targetmedia

Ongelezen bericht door Susanna M. »

Ook mij viel het op dat mijn telefoonrekeningen van de laatste 2 maanden wel erg hoog waren. Ben inderdaad ook ten prooi gevallen van Mob24-7/Targetmedia. Pure oplichterij, ben zo rond de 60,- kwijt en verwacht na het lezen van de reacties dit ook niet meer terug te kunnen krijgen. Heb zojuist de site van Pay info bezocht en hoop het daar inderdaad mee stop te kunnen zetten.

Janthor
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2013 18:34

Re: Mob24-7 / Targetmedia

Ongelezen bericht door Janthor »

Ik ben al 6 Maanden slachtoffer er wordt iedere week 5 €uro onterecht afgeschreven door
Mobster Limited terwijl ik nog nooit n akkoord heb gegeven voor deze wekelijkse afschrijving.
Ik ben inmiddels ca. 190 euro benadeeld vieze smerige ilegale bende, wie kan mij tips geven hoe ik hier
vanaf kan komen. ??

Wat doet Justitie aan deze praktijken.

Graag reactie

BVD Vr.gr. Jan

ReSpawN
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2014 16:20

Re: Mob24-7 / Targetmedia

Ongelezen bericht door ReSpawN »

In een ander topic heb ik het ook al vermeld, maar ik kreeg, terwijl ik in de bios zat een SMS, dat ik mij spontaan had aangemeld voor hun stinkende diensten. Direct geannuleerd via payinfo.nl, weliswaar 5 euro naar de gallemiezen. Smerige geldtrekkers zijn het, ze reageren zelfs niet meer!

Ik zeg, wie ze voor de auto krijgt; DOORRIJDEN. 5 euro dan meer dan waard.

henk_en_ingrid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2015 08:31

Re: Mob24-7 / Targetmedia

Ongelezen bericht door henk_en_ingrid »

Hetvolgende gebeurde:
1: opende de app: Tiny Flashlight" Nikolay Ananiev (van de android store)
2: waarschijnlijk op reclame geklikt: doorverwezen naar: http://www.mob24-7.mobi (de app: Flappy Bird!)
3: automatisch doorverwezen naar: targetpay.mobi
4: automatisch is er iets geaccepteerd op targetpay.mobi (zonder dat ik iets aan heb geklikt)
5. sms ontvangen van MOB247appga: "gratis bericht: je gebruikt abonnement 'MOB24-7 app & game portal', kosten zijn 5,00/week, 5/items. ga naar [commerciële link verwijderd]
6. via payinfo heb ik de dienst weten te annuleren.

Ook ik heb ze gemaild en kreeg te horen dat ze niet zullen crediteren.

Nadat ik aangaf aangifte te gaan doen bij de politie wegens internetoplichting draaiden ze opeens wel bij en zijn ze bereid uit "coulance" de 5 euro te vergoeden.

Telkens was de mail (altijd rond 22:00 ontvangen) niet ondertekend met een naam, maar alleen met "Mobster Customer Care". Dat ze gaan uitbetalen wanneer ineens een aangifte aan hun broek hangt geeft aan dat ze weten dat ze fout bezig zijn.

Ik zou een oproep willen doen aan alle mobiele telecom providers en payinfo.nl de diensten van deze aanbieder niet meer te accepteren. en eigenlijk ook alle andere abonnementen voor spellen, apps, filmpjes en geluidjes van 5€/week. Deze diensten worden té makkelijk (of onbewust) afgesloten waarbij in de meeste gevallen de consument niet van de kosten bewust is.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 feb 2015 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen en commerciële link verwijderd

Gesloten