LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na update telefoon mag ik 17,50 euro betalen voor sim

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
robinnoort

na update telefoon mag ik 17,50 euro betalen voor sim

Ongelezen bericht door robinnoort »

onlangs heb ik een klacht naar kpn gestuurd hier zie je een deel:
----------------------------------------------------------------------------
Beste, Sinds er een update is aangeboden via kpn voor mijn telefoon en deze geinstaleerd is kan ik geen gebruik meer maken van Internet via KPN.
Telefoon: Google Samsung Nexus S
Firmwareupdate: 2.3.7->4.0.3

Na contact te hebben gehad met verschillende medewerkers via het nummerr 1200. Is mij ten kennis gegeven dat ik een nieuwe simkaart moet aan schaffen t.w.v. 17,50 euro. Er is voor mij geen mogelijkheid om terug te gaan naar android versie 2.3.7. Ik ben nergens voor gewaarschuwd, bij het updaten dat ik ook gelijk 17,50 euro moest betalen. En ik wil met alle plezier terug naar versie 2.3.7. waar mijn internet het nog wel deed.

Het is ronduit schandalig dat ik na een update die onomkeerbaar is 17,50 euro moet betalen om te kunnen internetten.
-------------------------------------------------------------------------------
Hopelijk hebben andere mensen niet soortgelijke klachten.

groetjes

Robin

Hatertje

Re: na update telefoon mag ik 17,50 euro betalen voor sim

Ongelezen bericht door Hatertje »

Dit probleem is veroorzaakt door de software van de fabrikant. Het is dus niet de schuld van je provider.

Ik vermoed dat je oude simkaart het wel gewoon zal doen maar dat je internetinstellingen zijn verwijderd door de update. Als je de instellingen hersteld zal je denk ik gewoon gebruik kunnen maken van mobiel internet.

olaf79

Re: na update telefoon mag ik 17,50 euro betalen voor sim

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik zie ook niet in waarom je een nieuwe simkaart nodig hebt door een android update. Volgens mij kun je de internet instellingen er gewoon handmatig inzetten al weet ik niet of dit bij ICS ook kan.

Daarnaast, dit is een officiele update van de fabrikant, die dus onder garantie valt. Als daardoor je simkaart niet meer werkt moet kpn (die het toestel verkocht heeft) dat voor je oplossen en (eventueel) de kosten claimen bij Google.

Gesloten