LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nummerbehoud niet op tijd gelukt!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Isaq

Nummerbehoud niet op tijd gelukt!

Ongelezen bericht door Isaq »

Beste mensen,

Ik heb pas geleden een abbonement met nummerbehoud afgesloten via een webshop met T-Mobile. Door omstandigheden (nalatigheid van webshop) is de nummerbehoudaanvraag niet op tijd ingediend bij mijn oude provider Telfort, met een afwijzing als gevolg en de reden die Telfort geeft is dat het nummer afgesloten is.

Ik heb een simkaart van T-Mobile gekregen met een tijdelijk nummer, deze simkaart is stuk (doe het niet), dus het nummer is nog niet geactiveerd en dat is maar goed ook, want ik wil geen ander nummer. Mijn oude nummer heb ik al jaren en dit wil ik ook behouden.

Ik heb naar T-mobile gebeld om te vragen hoe alles ervoor staat, zij vertelden mij dat ik aan een abonnement vastzit! Ik heb aangegeven dat ik duidelijk een contract heb getekend met nummerbehoud als voorwaarde. De medewerker vertelde mij dat ik 8 dagen bedenktijd had wat overigens nergens op staat, zij zou een tweede verzoek bij Telfort indienen.

Kan iemand mij vertellen of ik wel aan dit abonnement vastzit.

Ik heb daarna naar Telfort gebeld (x2) om te vragen hoe het nummerbehoud alsnog geregeld kon worden.
Beide medewerksters vertelden mij dat ik eerst een abonnement moet aanvragen (verlengen) en 20,- euro onkosten moet betalen, hiermee kon het nummer geactiveerd worden en dan heb ik 3 maanden opzegtermijn daarna pas kon mijn nummer geporteerd worden!

Kan iemand mij vertellen of dit rechtsgeldig is of niet. Ik ben wel bereid om 20 euro te betalen maar geen abonnement af te sluiten (verlengen).

Met vriendelike groet,

TdeHond

Re: Nummerbehoud niet op tijd gelukt!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik lees dat Telfort een nieuwe bron van inkomsten heeft gevonden. Het verbaast mij dat uw oude nummer wel te aktiveren is bij Telfort, mits u 20 euro betaalt en mits u een nieuw abonnement afsluit.
M.i. zou dan ook uw telefoon nummer zonder deze bezwarende omstandigheden te activeren moeten zijn.

Maar misschien wil uw nieuwe provider deze kosten + eventuele kosten door activering van een nieuw abonnement ( ik zie de bui al hangen dat u dan een jaar aan een nieuw contract vast zit) voor zijn rekening nemen. Ik zou dat schriftelijk bevestigd willen zien.

Een telefonische afspraak dat u het opnieuw aanvragen van een abonnement bij Telfort met een opzegtermijn kunt opzeggen zou ik niet doen.
Alle afspraken met Telfort dienen schriftelijk bevestigd worden. zie
Telfort maakt fout op fout
Telfort neemt eventueel verzonden e-mails ter bevestiging van e.e.a. zelf niet serieus. Dus neem geen genoegen met bevestigingen per e-mail door Telfort.

T.a.v. uw nieuwe provider:
U kunt hen in gebreke stellen. Zij hebben niet conform afspraak met nummerportering een abonnement met u gerealiseerd.
Geeft hen een termijn waarin u verwacht dat zij alsnog met nummerbehoud uw abonnement realiseren. Geeft aan dat mochten zij daar niet binnen ..... in slagen u de overeenkomst wilt annuleren.

Z.n. de overeenkomst annuleren en daarbij verzoeken om schriftelijke bevestiging einde contract per ..........
Komt uw nieuwe provider u daarin niet tegemoet kunt u e.e.a voorleggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Zendt alle brieven schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging + kopie van brieven maken i.v.m. mogelijke gang naar Geschillencommissie.
Ik weet niet of u daar gelijk krijgt of u recht heeft om op te zeggen om bovengenoemde reden.

Gesloten