LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontplofte Samsung S4

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
chieppie
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2010 17:56

Ontplofte Samsung S4

Ongelezen bericht door chieppie »

In mei 2013 kocht ik mijn Samsung s4 voor 665 euro. Dit omdat ik geen lease contract wou hebben. Na een paar maanden gebruikt te hebben kocht ik de Samsung note 3. Dus de s4 heb ik netjes opgeborgen. Accu eruit. Telefoon in doosje en accu in apart doosje. Met dat idee dat ik dacht ik bewaar hem voor mijn zoon die 10 werd. 25 augustus 2014 gebeurde dit. Mijn zoon werd 10 en zou mijn telefoon krijgen. We hadden al bel te goed voor hem gehaald. Telefoon opgeladen en toen knal. De hele accu was er uit gek als en tevens het beeldscherm ontwricht.
Gelukkig had mijn zoon hem niet aan zijn oor want dan was het leed niet te overzien.

gelijk Samsung gebeld en ik moest de telefoon brengen bij een servicepunt. Deze schrikken zich rot zo grote dikke accu hadden ze nog nooit gezien. Zelf repareren konden ze niet en moest op gestuurd worden.

Toen is de ellende nog erger geworden. Het ligt niet aan de accu etc dus moet er even 319 euro betaalt worden of 45 euro om de telefoon terug te krijgen. Dynafix wil slapend rijk worden denk ik.

De telefoon zit nog in de garantieperiode.
er is een nieuwe telefoon toegezegd Door een medewerker van Samsung.
Heb ondertussen al 10x gebeld en ze kunnen dus niks betekenen voor ons. Zelfs geen nieuwe batterij.

Van een service hebben ze nog nooit gehoord

Ben jaren Apple fan geweest en ga 1 x vreemd om een Samsung te nemen tevens ook de laatste keer.

maar wij gaan verder. En zoeken dit tot op de bodem uit. Samsung geeft geen gehoor. Reageren niet op mail. Dynafix zegt alleen dat ik moet dokken.

al met al een super slechte service.

Groet
Wendy

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Ontplofte Samsung S4

Ongelezen bericht door czarczar »

chieppie schreef:Telefoon opgeladen en toen knal. De hele accu was er uit gek als en tevens het beeldscherm ontwricht.
Li-Ion batterijen staan erom bekend dat het ware bommetjes kunnen zijn.
Voorbeeld-filmpje in proefopstelling: https://www.youtube.com/watch?v=ZTzEHsJVZhA
Het is bij mobiele telefoons ook wel (sporadisch) voorgekomen.
Tegenwoordig worden er beveiligde versies gebruikt, maar de beveiliging kan natuurlijk ook wel eens falen. Op Li-ion batterijen uit China staat soms wel dat ze beveiligd zijn, maar zijn dat lang niet altijd.

De vraag is dus: was het de originele batterij en was het de originele oplader?
Zo ja, dan heeft u recht op kosteloze reparatie en heel veel welgemeende excuses.
chieppie schreef: er is een nieuwe telefoon toegezegd Door een medewerker van Samsung.
Heb ondertussen al 10x gebeld en ze kunnen dus niks betekenen voor ons. Zelfs geen nieuwe batterij.
Wie niet? Dynafix of Samsung?
Dynafix zou toch echt moeten leveren als u de aankoopbon nog kunt overleggen.
Desnoods zou u een mail kunnen sturen naar Samsung, maar Dynafix moet het oplossen.
chieppie schreef:Ben jaren Apple fan geweest en ga 1 x vreemd om een Samsung te nemen tevens ook de laatste keer.
Apple staat nu niet bepaald bekend om schappelijkheid bij garanties, Samsung doet het wat dat aangaat beter. Maar u heeft natuurlijk helemaal niks te maken met de fabrikant, u moet bij Dynafix zijn, die moeten het oplossen. Bij Dynafix zou ik dan zeker nooit meer kopen.

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ontplofte Samsung S4

Ongelezen bericht door sjohie »

czarczar schreef:
chieppie schreef:Telefoon opgeladen en toen knal. De hele accu was er uit gek als en tevens het beeldscherm ontwricht.
Li-Ion batterijen staan erom bekend dat het ware bommetjes kunnen zijn.
Voorbeeld-filmpje in proefopstelling: https://www.youtube.com/watch?v=ZTzEHsJVZhA
Het is bij mobiele telefoons ook wel (sporadisch) voorgekomen.
Tegenwoordig worden er beveiligde versies gebruikt, maar de beveiliging kan natuurlijk ook wel eens falen. Op Li-ion batterijen uit China staat soms wel dat ze beveiligd zijn, maar zijn dat lang niet altijd.

De vraag is dus: was het de originele batterij en was het de originele oplader?
Zo ja, dan heeft u recht op kosteloze reparatie en heel veel welgemeende excuses.
chieppie schreef: er is een nieuwe telefoon toegezegd Door een medewerker van Samsung.
Heb ondertussen al 10x gebeld en ze kunnen dus niks betekenen voor ons. Zelfs geen nieuwe batterij.
Wie niet? Dynafix of Samsung?
Dynafix zou toch echt moeten leveren als u de aankoopbon nog kunt overleggen.
Desnoods zou u een mail kunnen sturen naar Samsung, maar Dynafix moet het oplossen.
chieppie schreef:Ben jaren Apple fan geweest en ga 1 x vreemd om een Samsung te nemen tevens ook de laatste keer.
Apple staat nu niet bepaald bekend om schappelijkheid bij garanties, Samsung doet het wat dat aangaat beter. Maar u heeft natuurlijk helemaal niks te maken met de fabrikant, u moet bij Dynafix zijn, die moeten het oplossen. Bij Dynafix zou ik dan zeker nooit meer kopen.
Zoals de naam van het bedrijf al doet vermoeden, is dat een reparatiebedrijf waar je bij mijn weten geen toestellen kan kopen. :wink:

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ontplofte Samsung S4

Ongelezen bericht door sjohie »

chieppie schreef:In mei 2013 kocht ik mijn Samsung s4 voor 665 euro. Dit omdat ik geen lease contract wou hebben. Na een paar maanden gebruikt te hebben kocht ik de Samsung note 3. Dus de s4 heb ik netjes opgeborgen. Accu eruit. Telefoon in doosje en accu in apart doosje. Met dat idee dat ik dacht ik bewaar hem voor mijn zoon die 10 werd. 25 augustus 2014 gebeurde dit. Mijn zoon werd 10 en zou mijn telefoon krijgen. We hadden al bel te goed voor hem gehaald. Telefoon opgeladen en toen knal. De hele accu was er uit gek als en tevens het beeldscherm ontwricht.
Gelukkig had mijn zoon hem niet aan zijn oor want dan was het leed niet te overzien.

gelijk Samsung gebeld en ik moest de telefoon brengen bij een servicepunt. Deze schrikken zich rot zo grote dikke accu hadden ze nog nooit gezien. Zelf repareren konden ze niet en moest op gestuurd worden.

Toen is de ellende nog erger geworden. Het ligt niet aan de accu etc dus moet er even 319 euro betaalt worden of 45 euro om de telefoon terug te krijgen. Dynafix wil slapend rijk worden denk ik.

De telefoon zit nog in de garantieperiode.
er is een nieuwe telefoon toegezegd Door een medewerker van Samsung.
Heb ondertussen al 10x gebeld en ze kunnen dus niks betekenen voor ons. Zelfs geen nieuwe batterij.

Van een service hebben ze nog nooit gehoord

Ben jaren Apple fan geweest en ga 1 x vreemd om een Samsung te nemen tevens ook de laatste keer.

maar wij gaan verder. En zoeken dit tot op de bodem uit. Samsung geeft geen gehoor. Reageren niet op mail. Dynafix zegt alleen dat ik moet dokken.

al met al een super slechte service.

Groet
Wendy
Ik mis iets volgens mij. Je hebt een Samsung toestel los gekocht, de verkopende partij is dus waar jij moet zijn voor de garantie. Bestaat die niet meer, en is dat de reden dat je direct contact met Samsung hebt gezocht?

En dan het volgende vraagstuk, je schrijft dat Samsung je een nieuw toestel heeft toegezegd, en een zin later dat je 10x hebt gebeld en niet eens een nieuwe accu krijgt. Wat is het nou?

Op de accu van een S4 zit 6 maanden garantie, dus het verhaal van dynafix kon wel eens kloppen.

Dit hele verhaal is behoorlijk onsamenhangend in mijn ogen.

PS je bent 2x vreemd gegaan, met de S4 en de Note 3.

Gesloten