Ik had laatst gebeld naar het buitenland via Budgetbel. Dit zou 1 ct per minuut kosten en ik kreeg bij het begin van het gesprek ook de melding dat het betreffende nummer 1 ct per minuut kost. Nu zag ik toevallig op televergelijk.nl een bericht dat ze stiekem meer in rekening brengen. Dus ik eens op "Mijn verbruik" van de UPC website gekeken en daar blijkt dat er i.p.v. 1 ct per minuut circa 10 ct per minuut in rekening was gebracht. Via de site budgetbel.nl eens om opheldering gevraagd en dit was het antwoord:
--------------------------------------------------------------------------------
Wij hebben UPC niet meer doorgegeven aan kosten dan de tariefmelding heeft aangegeven. Wij kunnen er helaas niets aan doen, dat er op uw telefoonnota een hoger bedrag in rekening wordt gebracht. We verzoeken u hierover een klacht in te dienen bij UPC en niet bij ons!
Daarnaast verzoeken wij u uw klacht te melden via www.consuwijzer.nl, zodat er in de toekomst maatregelen genomen kunnen worden!
NB: het nummer 0900 1546 is van een ander bedrijf geweest, die destijds 55 cent per minuut in rekening bracht; uw provider heeft er kennelijk voor gekozen in plaats van onze kosten, dit tarief (of in ieder geval een hoger tarief) in rekening te brengen.
--------------------------------------------------------------------------------
Ook eens navraag gedaan bij UPC met dit als antwoord:
Wij hebben naar aanleiding van u bericht onze systemen nagekeken. Wij brengen geen extra kosten in rekening voor het bellen naar welk 0900 nummer dan ook. De kosten die wij doorkrijgen van de eigenaar van een 0900 nummer berekenen wij door naar onze klanten. Wij gaan er vanuit uw vraag hiermee te hebben beantwoord. Mocht u onverhoopt toch nog vragen hebben dan verzoeken wij u vriendelijk om dit telefonisch kenbaar te maken bij onze helpdesk.
Ze spreken elkaar dus tegen. Nu ben ik geneigd om de versie van de waarheid die Budgetbel geeft minder te geloven dan die van UPC. Ik heb regelmatig gebeld via 0900 nummers met UPC en de kosten zijn altijd juist in rekening gebracht.
Op de volgende site staan nog meer ervaringen met Budgetbel: http://peru.prikpagina.nl/read.php?f=27&i=7964&t=7964
De rode draad is dat er met diverse providers gebeld is via Budgetbel en er zijn veel hogere kosten dan gemeld in rekening gebracht (soms wel 55 ct i.p.v. 1 ct per minuut). Telkens geeft Budgetbel de schuld aan de providers. Het lijkt me sterk dat alle providers het fout doen.
Het vervelende is dat er niets aan te doen lijkt want zowel Budgetbel als UPC zeggen niets fout te doen. Dus wordt het openstaande bedrag, dat in mijn geval 10 keer zo hoog is als het zou moeten zijn, vrolijk door UPC overgemaakt naar Budgetbel. Duidelijk een gevalletje Kafka.
Kortom bel vooral niet met Budgetbel!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oppassen met bellen via Budgetbel 0900 1546
Re: Oppassen met bellen via Budgetbel 0900 1546
Budgetbel is hier verantwoordelijk voor.
Een provider haalt haar informatie over tarieven uit de zogenaamde coin-database. Deze database wordt gedeeld met alle providers. Aan 0900-nummers hangen eigenaren. Deze eigenaren zijn verantwoordelijk voor het juist zetten van tarieven in de coin-database. Als een tarief dan niet klopt met wat zij weergeven op bijvoorbeeld de website, kan de provider waar een klant een dienst van afneemt er niets aan doen als de tarieven verkeerd doorberekend worden aan de klant.
Kortom: De eigenaren van de 0900-nummers zijn zelf verantwoordelijk voor het juist aanleveren van de tarieven. Als er dan toch een verkeerd tarief in rekening wordt gebracht, komt dit doordat het tarief verkeerd in de database staat en is de provider daar dus niet voor verantwoordelijk.
Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is
Een provider haalt haar informatie over tarieven uit de zogenaamde coin-database. Deze database wordt gedeeld met alle providers. Aan 0900-nummers hangen eigenaren. Deze eigenaren zijn verantwoordelijk voor het juist zetten van tarieven in de coin-database. Als een tarief dan niet klopt met wat zij weergeven op bijvoorbeeld de website, kan de provider waar een klant een dienst van afneemt er niets aan doen als de tarieven verkeerd doorberekend worden aan de klant.
Kortom: De eigenaren van de 0900-nummers zijn zelf verantwoordelijk voor het juist aanleveren van de tarieven. Als er dan toch een verkeerd tarief in rekening wordt gebracht, komt dit doordat het tarief verkeerd in de database staat en is de provider daar dus niet voor verantwoordelijk.
Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is
Ook wij hebben gebruik gemaakt van Budgetbel via 0900-1546
Wij belden 2 x naar Spanje starttarief 4,5 Eurocent totaal 9 Eurocent
Wij belden totaal 55 minuten per minuut 1 cent dus 55 Eurocent
Totaal zou dus zijn 64 Eurocent
Bij aanvang bellen werdt vermeld U betaalt 1 cent per minuut dus geen verdere meldingen over piekuren of andere extra kosten.
Totaal moest ik betalen 4 Euro en 68 cent
Via mijn UPC rekening kon ik zien wat er gebeld was dus 4 Euro meer.
Wij zijn uiteraard meteen gestopt met Budgetbel 0900-1546
Ik ga er vanuit dat ik mijn 4 Euro kwijt ben.
Wij belden 2 x naar Spanje starttarief 4,5 Eurocent totaal 9 Eurocent
Wij belden totaal 55 minuten per minuut 1 cent dus 55 Eurocent
Totaal zou dus zijn 64 Eurocent
Bij aanvang bellen werdt vermeld U betaalt 1 cent per minuut dus geen verdere meldingen over piekuren of andere extra kosten.
Totaal moest ik betalen 4 Euro en 68 cent
Via mijn UPC rekening kon ik zien wat er gebeld was dus 4 Euro meer.
Wij zijn uiteraard meteen gestopt met Budgetbel 0900-1546
Ik ga er vanuit dat ik mijn 4 Euro kwijt ben.
Mensen,,,Het lijkt me echt te mooi om 1 ct per minuut te betalen, dat geloof je zelf toch ook niet? Daarnaast is het nogaltijd goedkoper dan de gemiddelde provider, vb: vodafone zou voor het 55 minuten durend gesprek meer dan €55 in rekening brengen.
-
WEBRELATIONSAA
Helaas is dit niet helemaal correct.Mensen,,,Het lijkt me echt te mooi om 1 ct per minuut te betalen, dat geloof je zelf toch ook niet? Daarnaast is het nogaltijd goedkoper dan de gemiddelde provider, vb: vodafone zou voor het 55 minuten durend gesprek meer dan €55 in rekening brengen.
Meer informatie over bellen naar het buitenland kun je hier vinden: http://www.vodafone.nl/prive/internatio ... uitenland/
Dit tarief kun je nog verder verlagen door Voordeel naar het Buitenland BloX toe te voegen aan je abonnement. Meer informatie over Voordeel naar het Buitenland BloX: http://www.vodafone.nl/prive/abonnement ... buitenland
Antoine
Vodafone Web Relations
Ook bij mij in februari steeds 9ct/min i.p.v. 1ct/min berekend bij UPC.
Gelukkig heb ik mijn rekening bekeken....
Nu nog het gevecht aangaan om het terug te krijgen,
Gelukkig heb ik mijn rekening bekeken....
Nu nog het gevecht aangaan om het terug te krijgen,
Het bedrag wat het nummer aangeeft is alleen het bedrag wat er voor de verbinding vanaf deze aanbieder naar het land van keuze in rekening wordt gebracht.
Het bellen met het 0900 nummer is niet gratis. UPC brengt u exact in rekening wat de kosten hiervoor zijn en wij kunnen u dus ook geen nieuwe rekening sturen aangezien uw huidige rekening correct is.
Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
==================================================Ik heb meerdere keren gebeld met 09001546 (zie hieronder). Voordat je contact krijgt zegt een stem 1ct per minuut, maar nu blijkt er zo'n 9 ct /min door jullie te worden berekend.
Kunnen jullie een nieuwe, correcte rekening sturen?
Bij voorbaat hartelijk dank!
Het bellen met het 0900 nummer is niet gratis. UPC brengt u exact in rekening wat de kosten hiervoor zijn en wij kunnen u dus ook geen nieuwe rekening sturen aangezien uw huidige rekening correct is.
Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
==================================================Ik heb meerdere keren gebeld met 09001546 (zie hieronder). Voordat je contact krijgt zegt een stem 1ct per minuut, maar nu blijkt er zo'n 9 ct /min door jullie te worden berekend.
Kunnen jullie een nieuwe, correcte rekening sturen?
Bij voorbaat hartelijk dank!
Je moet wel eerst een klacht indienen bij de Stichting OCI.
En het blijft natuurlijk een rotstreek van UPC en alle andere mensen die niet de moeite nemen krijgen hun geld niet terug. heel lang op wachten.
En het blijft natuurlijk een rotstreek van UPC en alle andere mensen die niet de moeite nemen krijgen hun geld niet terug. heel lang op wachten.