LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oproep Orange abonnement
Oproep Orange abonnement
Ik heb ook een abonnement afgesloten bij Orange, met de mondelinge toezegging dat ik het bedrag wat ik overhield aan bel tegoed kon meenemen naar een prepaid kaart van Orange. Dit stond ook op de site van Orange. Toen ik mijn abonnement per brief had opgezegd, kreeg ik een bevestiging van mijn opzegging en de mededeling dat ik mijn bedrag moest verbellen, omdat Orange per 19 december 2005 geen omzetting meer doet naar een prepaid kaart.
Dit is een eenzijdige wijziging van de voorwaarden. Orange erkent namelijk met deze mededeling dat zij op de hoogte waren van deze afspraak. En deze moet dan ook na gekomen worden. Ik heb radar al gebeld en de Ombudsman. Ik ga hier dan ook zeker verder mee. Ik roep dan ook iedereen op om te reageren op deze mail, als je net als ik ook vind dat Orange eenzijdig de voorwaarden heeft verandert. En jou dus persoonlijk benadeeld. Hoe meer mensen zich bij mij aansluiten, hoe meer druk we kunnen uitoefenen bij Orange of bij radar etc.
Dit is een eenzijdige wijziging van de voorwaarden. Orange erkent namelijk met deze mededeling dat zij op de hoogte waren van deze afspraak. En deze moet dan ook na gekomen worden. Ik heb radar al gebeld en de Ombudsman. Ik ga hier dan ook zeker verder mee. Ik roep dan ook iedereen op om te reageren op deze mail, als je net als ik ook vind dat Orange eenzijdig de voorwaarden heeft verandert. En jou dus persoonlijk benadeeld. Hoe meer mensen zich bij mij aansluiten, hoe meer druk we kunnen uitoefenen bij Orange of bij radar etc.
Re: Oproep Orange abonnement
het omzetten van een abonnement naar een prepay-overeenkomst was geen onderdeel van de voorwaarden, maar een stukje extra service waar Orange nu mee gestopt is. Deze mogelijkheid heeft nooit in de voorwaarden gestaan, daarom is er vanzelfsprekend ook geen sprake van wijziging van voorwaarden. Een omzetting van een abonnement naar prepay is alleen maar een (vorm van) contractsbeeindiging, en op dat punt voldoet orange nog steeds aan de verplichtingen in de voorwaarden.
Of het netjes is van Orange is een ander verhaal, zeker als je bedenkt dat veel verkopers in de Orange-shops de service ook als een verkoopargument gebruikten.
Of het netjes is van Orange is een ander verhaal, zeker als je bedenkt dat veel verkopers in de Orange-shops de service ook als een verkoopargument gebruikten.
-
Ik heb een soortgelijk geschil met Orange.
In oktober heb ik schriftelijk mijn abonnement opgezegd bij orange, hiervan heb ik op 2 novemeber netjes een schriftelijke bevestiging ontvangen, met daarin de einddatum 29 januari, terwijl wij ervan overtuigd waren dat eind december het abonnement afliep. Hierover hebben wij telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Ornage, doordat wij ooit gemigreerd zijn naar een hogere bundel was er een foutje gemaakt en was de einddatum een maand opgeschoven. Aangezien we het abonement bijna niet meer gebruikten besloten we om'n ipv van te deactiveren'm om te laten zetten in prepaid.
Altijd handig een reserve kaart met beltegoed dachten wij.
Maar toen werdt eht januari en ontving in de factuur voor februari, dus gelijk gebeld, nou die factuur moest worden betaald en zou dan worden verekend, vond het al vreemd worden, dus tot na 29 januari gewacht en toen nogmaals gebeld, nee er was niets omgezet naar prepaid, maar het zou gelijk in orde worden gemaakt.
Uiteindelijk is dit pas eind maart gelukt
En willen ze dus dat ik die 2 maanden a 60 euro wel even betaal terwijl ik die 120 euro niet wil en de fout bij hen ligt.
Heb hier nu al meerdere malen contact over gehad, maar ze leggen de fout dus niet bij henzelf, nu werd ik net weer gebeld door Orange dat ik die 120 euro toch moet betalen, want ik heb toch geen schriftelijke bevestiging ontvangen dat ik de deactivatie wilde laten omzetten in prepaid. Nee dat niet, maar ik heb ook geen bevestiging ontvangen dat ik de deactiviatie wilde laten beeindigen.
In oktober heb ik schriftelijk mijn abonnement opgezegd bij orange, hiervan heb ik op 2 novemeber netjes een schriftelijke bevestiging ontvangen, met daarin de einddatum 29 januari, terwijl wij ervan overtuigd waren dat eind december het abonnement afliep. Hierover hebben wij telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Ornage, doordat wij ooit gemigreerd zijn naar een hogere bundel was er een foutje gemaakt en was de einddatum een maand opgeschoven. Aangezien we het abonement bijna niet meer gebruikten besloten we om'n ipv van te deactiveren'm om te laten zetten in prepaid.
Altijd handig een reserve kaart met beltegoed dachten wij.
Maar toen werdt eht januari en ontving in de factuur voor februari, dus gelijk gebeld, nou die factuur moest worden betaald en zou dan worden verekend, vond het al vreemd worden, dus tot na 29 januari gewacht en toen nogmaals gebeld, nee er was niets omgezet naar prepaid, maar het zou gelijk in orde worden gemaakt.
Uiteindelijk is dit pas eind maart gelukt
En willen ze dus dat ik die 2 maanden a 60 euro wel even betaal terwijl ik die 120 euro niet wil en de fout bij hen ligt.
Heb hier nu al meerdere malen contact over gehad, maar ze leggen de fout dus niet bij henzelf, nu werd ik net weer gebeld door Orange dat ik die 120 euro toch moet betalen, want ik heb toch geen schriftelijke bevestiging ontvangen dat ik de deactivatie wilde laten omzetten in prepaid. Nee dat niet, maar ik heb ook geen bevestiging ontvangen dat ik de deactiviatie wilde laten beeindigen.
wij hebben ook een abonnement bij orange sinds 1 jaar en nu hoorden we heel toevallig dat de voorwaarden veranderd zijn. Wij wilden ook na 2 jaar weer overgaan naar prepaid en het beltegoed dan meenemen.
Nu kan dat ineens niet meer. je moet of doorgaan met het abonnement of je bent al je beltegoed kwijt.
Dit is niet wat er mondeling afgesproken was. Wij hebben ook geen bericht gekregen dat de voorwaarden veranderd zijn. Hier hadden wij natuurlijk nooit accoord mee gegaan. Op dit moment is ons beltegoed ongeveer 200.00 euro, dus laat staan als we een jaar verder zijn.
Het zou een goede zaak zijn, als dit een keer aan de kaak gesteld werd bij radar.
a. noordam
Nu kan dat ineens niet meer. je moet of doorgaan met het abonnement of je bent al je beltegoed kwijt.
Dit is niet wat er mondeling afgesproken was. Wij hebben ook geen bericht gekregen dat de voorwaarden veranderd zijn. Hier hadden wij natuurlijk nooit accoord mee gegaan. Op dit moment is ons beltegoed ongeveer 200.00 euro, dus laat staan als we een jaar verder zijn.
Het zou een goede zaak zijn, als dit een keer aan de kaak gesteld werd bij radar.
a. noordam
zie mijn reactie hierbovenWij hebben ook geen bericht gekregen dat de voorwaarden veranderd zijn
waarom bel je dat beltegoed gewoon niet op ,als je wel over zou sluiten naar prepay,dat moet je toch ook dat geld opbellen ooit een keer... gewoon meer bellen en minder klagen
Wij wilden juist ons beltegoed opsparen zodat we na 2 jaar als we weer
prepaid gaan bellen, dit beltegoed op zouden bellen.
Wij hadden aangegeven dat we heel weinig belden, dus dat we anders
niks aan een abonnement zouden hebben. Maar als je aangeboden krijg via de Veronicagids dat je 11.25 euro per maand moest betalen,
en zij dat met 11.25 euro aan zouden vullen 2 jaar lang, is dat heel aantrekkelijk. Wij hebben ook duidelijk gevraagd of er geen addertje onder het gras zat, maar dat was absoluut niet zo. Volgens mij
zijn mondelijkge afspraken ook als is dat via de telefoon, in Nederland altijd nog bindend en kunnen ze dit zomaar niet ineens veranderen.
prepaid gaan bellen, dit beltegoed op zouden bellen.
Wij hadden aangegeven dat we heel weinig belden, dus dat we anders
niks aan een abonnement zouden hebben. Maar als je aangeboden krijg via de Veronicagids dat je 11.25 euro per maand moest betalen,
en zij dat met 11.25 euro aan zouden vullen 2 jaar lang, is dat heel aantrekkelijk. Wij hebben ook duidelijk gevraagd of er geen addertje onder het gras zat, maar dat was absoluut niet zo. Volgens mij
zijn mondelijkge afspraken ook als is dat via de telefoon, in Nederland altijd nog bindend en kunnen ze dit zomaar niet ineens veranderen.
Helaas zal hier niets aan te doen zijn , simpel om het feit (en dat is hierboven al aangehaald) dat dit geen algemen voorwaarde is geweest , maar een service. Dat dit mondeling is afgesproken is vervelend , omdat dit nooit meer valt te bewijzen. mIk laat afspraken altijd op papier zetten (zoals het downgraden bij Orange). Ook vraag ik me af of een mondelinge afspraak van de eerste de beste medewerker van bijvoorbeeld een klantenservice waard is.
Het feit dat Orange terug is gekomen op deze service is begrijpelijk. Er werden massaal abonnementen afgesloten met telefoons , kado`s en zelfs cashbacks , terwijl er geen enkele minuut gebeld werd met zo`n abo. Het beltegoed werd dan omgezet naar een prepaidkaart welke dan weer werd aangeboden via sites als Marktplaats.
Helaas moeten de goeden nu onder de kwaden lijden. Eind deze maand loopt mijn abo. af , en heb het laatste beltegoed maar vergokt op het internet (ze krijgen geen cent beltegoed van me ).
U zou hem eventueel kunnen verlengen naar het goedkoopste abo. , zodat het beltegoed behouden zou blijven , echter gaan de kosten per minuut wel omhoog.
Succes in ieder geval.
Het feit dat Orange terug is gekomen op deze service is begrijpelijk. Er werden massaal abonnementen afgesloten met telefoons , kado`s en zelfs cashbacks , terwijl er geen enkele minuut gebeld werd met zo`n abo. Het beltegoed werd dan omgezet naar een prepaidkaart welke dan weer werd aangeboden via sites als Marktplaats.
Helaas moeten de goeden nu onder de kwaden lijden. Eind deze maand loopt mijn abo. af , en heb het laatste beltegoed maar vergokt op het internet (ze krijgen geen cent beltegoed van me ).
U zou hem eventueel kunnen verlengen naar het goedkoopste abo. , zodat het beltegoed behouden zou blijven , echter gaan de kosten per minuut wel omhoog.
Succes in ieder geval.
Ik zit dus met 3 abonnementen voor meer dan 300 euro in het schip
Vandaag contact gehad met iemand van de reclamecodecommissie, over deze manier van handelen van Orange.
Orange heeft wel degelijk het argument van het nooit vervallen van je bel tegoed gebruikt om je als gebruiker binnen te halen.
Dit is wel degelijk mislijdende reclame, nu komt het punt van bewijzen!
Orange heeft een rond schrijven gedaan over het stoppen van dit gebeuren aan hun weder verkopers, waar je dus gelijk aangeeft dat het bestaan heeft.Dat je dit doorgeeft voor mensen die een nieuw orange abonnement neemt is normaal, maar dat meteen toepassen op mensen die nog niet eens onder hun contract uit kunnen?
Ik ben best berijd om hier heel ver mee te gaan, dus een verzamelen van gedupeerden lijkt mij een goed plan.
Ik word gehouden aan een opzeg termijn van een aantal maanden wat terecht is, maar wat nou als je met een mislijdende reclame kampanje er ingestonken bent?
Vandaag contact gehad met iemand van de reclamecodecommissie, over deze manier van handelen van Orange.
Orange heeft wel degelijk het argument van het nooit vervallen van je bel tegoed gebruikt om je als gebruiker binnen te halen.
Dit is wel degelijk mislijdende reclame, nu komt het punt van bewijzen!
Orange heeft een rond schrijven gedaan over het stoppen van dit gebeuren aan hun weder verkopers, waar je dus gelijk aangeeft dat het bestaan heeft.Dat je dit doorgeeft voor mensen die een nieuw orange abonnement neemt is normaal, maar dat meteen toepassen op mensen die nog niet eens onder hun contract uit kunnen?
Ik ben best berijd om hier heel ver mee te gaan, dus een verzamelen van gedupeerden lijkt mij een goed plan.
Ik word gehouden aan een opzeg termijn van een aantal maanden wat terecht is, maar wat nou als je met een mislijdende reclame kampanje er ingestonken bent?
Hun campagne sloeg op het niet vervallen van het beltegoed naar x maanden, wat een boel andere providers wel doen.
juist met deze diensten verdient Orange veel geld. bovendien heb je het beltegoed toch allang afgerekend dus het zal ze een zorg zijn wat je ermee doetEind deze maand loopt mijn abo. af , en heb het laatste beltegoed maar vergokt op het internet (ze krijgen geen cent beltegoed van me ).
Waarom is er dan een brief naar hun wederverkopers gegaan dat het bel te goed niet meer naar een prepaidkaart over gezet kan worden, een abobonement duurt toch minimaal een jaar.Hun campagne sloeg op het niet vervallen van het beltegoed naar x maanden, wat een boel andere providers wel doen.
En wat ik al aangaf, als orange specifiek aangeeft dat iets niet meer kan, geven ze nogmaals gelijk toe dat het daarvoor dus WEL kon.
Ja natuurlijk. Iedereen wist dat het kon. Dat hebben ze gewijzigd. Dat mogen en mochten ze gewoon doen. Dus wat is je punt nu?
Dat ze weigeren een prepaidkaart af te geven met het resterende bel tegoed terwijl dit een duidelijke afspraak was!Dus wat is je punt nu?
Dus het punt is dat ook een mondelinge toezegging bindend is.
We praten hier over duizenden mensen (getuigen genoeg dus) waar die toezegging aan gedaan is, dus Orange pakt nu tonnen euro,s van mensen af, het gaat bij veel mensen om honderden euro,s in een keer.
Ik heb ooit ook zoiets als dit gehad met Celway, die adverteerde met een speciaal tarief naar alle voordeel nummers die je opgaf, achteraf bleek in de klein lettertjes te staan dat het speciale tarief alleen voor KPN nummers onderling gelden, ik wilde toen van het contract af, dit was onmogelijk.
Dit heb ik toen via de reclamecodecommissie aangevochten, we hebben dat toen met succes afgesloten, je product aanbieden op deze manier was misleidend.
En alle kosten van mensen die met een niet kpn wilden bellen moesten ook tegen dat speciale tarief kunnen bellen of het contract moest ontbonden kunnen worden, dit alles heeft een vermogen gekost.
Dit is op tv naderhand nog uitgebreid behandeld geweest in het programma Kassa.
Het lijken op het oog hele kleine zaken, maar het gaat om duizenden mensen, dus om enorme geld bedragen.
Ik snap best dat ze met die cashback actie tegen een probleem aangelopen zijn waar ze niet vrolijk van werden, maar dat is hoe bot dit ook klinkt, niet mijn probleem.
Een van die 3 nummers hebben we altijd flink moeten bij betalen, daar zeiden ze ook niet van laat maar zitten, op die ander blijft toch over.
-
Ik heb deze maand mijn 2 jarig abonnement omgezet. Hier heb ik 2 jaar lang €20,- per maand voor betaald. Goed uitgerekend, dus €480,00 gespaard. Krijg ik vandaag een brief in de bus waarin staat dat mijn beltegoed niet mee genomen wordt naar de prepaid.
Ik ben dus nu voor €480,00 kwijt, wanneer ik deze opzegging door laat gaan. Ik heb het destijds gedaan, omdat ik het dan kon opsparen, voor als ik het nodig had.
Vandaag direct naar de Orange-shop gegaan en om uitleg gevraagd. Ze zeggen dat het niet in de voorwaarden staat dat je het beltegoed mee kunt nemen, wat ze destijds wel hebben gezegd. ONBEPERKT MEENEMEN! 2 jaar geleden heb ik hetzelfde gedaan en toen kon je het wel meenemen!
Ze zeggen nu tegen mij, dat ik 2 keuzes heb:
- Downgraden naar een Orange € 15,00 per maand voor een jaar.
- Of het abonnement door te laten lopen en het beltegoed op te maken, waarbij ik dus per maand € 20,00 betaal.
Zoals ze dus zelf zeggen, moet ik dag en nacht bellen om mijn beltegoed op te maken. Dit moet toch niet kunnen!
Is hier echt niks tegen te doen?
Ik hoop het van wel!
Ik ben dus nu voor €480,00 kwijt, wanneer ik deze opzegging door laat gaan. Ik heb het destijds gedaan, omdat ik het dan kon opsparen, voor als ik het nodig had.
Vandaag direct naar de Orange-shop gegaan en om uitleg gevraagd. Ze zeggen dat het niet in de voorwaarden staat dat je het beltegoed mee kunt nemen, wat ze destijds wel hebben gezegd. ONBEPERKT MEENEMEN! 2 jaar geleden heb ik hetzelfde gedaan en toen kon je het wel meenemen!
Ze zeggen nu tegen mij, dat ik 2 keuzes heb:
- Downgraden naar een Orange € 15,00 per maand voor een jaar.
- Of het abonnement door te laten lopen en het beltegoed op te maken, waarbij ik dus per maand € 20,00 betaal.
Zoals ze dus zelf zeggen, moet ik dag en nacht bellen om mijn beltegoed op te maken. Dit moet toch niet kunnen!
Is hier echt niks tegen te doen?
Ik hoop het van wel!
Volgens mijn rechtsbijstand verzekering wel!Is hier echt niks tegen te doen?
Het valt wel degelijk onder misleiding, het punt is nu alleen dat het een mondelinge toezegging is geweest aan de klanten, en een schriftelijke beëindiging naar de wederverkopers, tenminste dat is wat ik heb, er zullen ongetwijfeld ook bevestigingen de ronde hebben gedaan naar wederverkopers.
Ook een mondelinge toezegging is bindend, het punt is nu alleen zo veel mogelijk mensen verzamelen die dit kunnen bevestigen.
Ik heb een Hotmail account aangemaakt op [email protected] Ik kan waarschijnlijk alle mensen onder mijn naam mee laten lopen op een zaak via me rechts bijstand, het punt is wel natuurlijk hoe meer getuigen hoe sterker we staan.
De reclamecodecommissie had hier ook wel oren naar, daar zou dus eerst een goeie brief naar toe moeten gaan, en ik wil ook nog contact opnemen met de OPTA hier over, ik loop alleen zelf over met werk, dus het schiet niet echt op
Ik ben bang dat we aan Radar niks hebben, ik hoor volgens mij veel Orange reclame op Tros radio!
Veel publiciteit is natuurlijk nooit weg
Wat me wel steeds meer verbaast om wat voor bedragen het per geval gaat, ik dacht dat ik met 300 Euro al hoog zat, maar dat is niks met de bedragen die ik op het internet tegen kom.!
Het is nu een zaak om alle gedupeerde bij elkaar te krijgen, Misschien op dit forum of bij Kassa, ik moet zeggen dat die toen snel en goed op mijn probleem gereageerd hebben.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=38777
[email protected]
Verzamelen is de enigste oplossing!!!!!!!!!
Plaats hier ook AUB de links (url) naar andere plaatsen op het net, waar deze misleiding aangekaart wordt.
[email protected]
Verzamelen is de enigste oplossing!!!!!!!!!
Plaats hier ook AUB de links (url) naar andere plaatsen op het net, waar deze misleiding aangekaart wordt.
wat van jou is, blijft van jou
Het is bij ons vanzelfsprekend dat je je bundel of beltegoed onbeperkt naar een volgende maand kunt meenemen. Bij Orange blijft je beltegoed namelijk altijd van jou. Je bepaalt zelf wat je ermee doet en wanneer je het gebruikt. In tegenstelling tot anderen stelt Orange hier geen enkele beperking aan. Of je nu prepaid belt of met een abonnement.
Lees heel goed de zin, IN TEGENSTELLING TOT ANDEREN STELT ORANGE HIER GEEN ENKELE BEPERKING AAN. en dan deze, BIJ ORANGE BLIJFT JE BELTEGOED NAMELIJK ALTIJD VAN JOU.
Print wat uit van de website, staat goed bij de rechter, via hun wesite heb ik mijn rechtzaak gewonnen.
Veel sucsess allemaal.
Het is bij ons vanzelfsprekend dat je je bundel of beltegoed onbeperkt naar een volgende maand kunt meenemen. Bij Orange blijft je beltegoed namelijk altijd van jou. Je bepaalt zelf wat je ermee doet en wanneer je het gebruikt. In tegenstelling tot anderen stelt Orange hier geen enkele beperking aan. Of je nu prepaid belt of met een abonnement.
Lees heel goed de zin, IN TEGENSTELLING TOT ANDEREN STELT ORANGE HIER GEEN ENKELE BEPERKING AAN. en dan deze, BIJ ORANGE BLIJFT JE BELTEGOED NAMELIJK ALTIJD VAN JOU.
Print wat uit van de website, staat goed bij de rechter, via hun wesite heb ik mijn rechtzaak gewonnen.
Veel sucsess allemaal.
Ook ik heb een soort gelijk geschil met orange.
Ik heb juli vorig jaar een één jarig abbonement afgesloten met orange. Ik was van plan het beltegoed op te sparen en om te laten zetten naar prepaid omdat ik al een ander abbonement had.
Dit heb ik expliciet met de verkoper besproken. Nu blijkt dat orange deze voorwaarde sinds december eenzijdig heeft gewijzigd. Dit zou voor mij niet uit moeten maken omdat ik een overeenkomst met een periode van één jaar heb afgesloten (mondeling, maar dat is mits aantoonbaar ook geldig) dat dit mogelijk is.
Ik heb dit per brief laten weten aan orange, de reactie daarop is dat dit helaas niet meer mogelijk is, orange erkent in die brief wel dat dat toen een service was waar ze reclame mee maakte. Ik heb daarom een tweede brief gestuurd en heb gelijk de geschillen commisie ingeschakeld, ben benieuwd naar de reactie van orange.
Ik heb juli vorig jaar een één jarig abbonement afgesloten met orange. Ik was van plan het beltegoed op te sparen en om te laten zetten naar prepaid omdat ik al een ander abbonement had.
Dit heb ik expliciet met de verkoper besproken. Nu blijkt dat orange deze voorwaarde sinds december eenzijdig heeft gewijzigd. Dit zou voor mij niet uit moeten maken omdat ik een overeenkomst met een periode van één jaar heb afgesloten (mondeling, maar dat is mits aantoonbaar ook geldig) dat dit mogelijk is.
Ik heb dit per brief laten weten aan orange, de reactie daarop is dat dit helaas niet meer mogelijk is, orange erkent in die brief wel dat dat toen een service was waar ze reclame mee maakte. Ik heb daarom een tweede brief gestuurd en heb gelijk de geschillen commisie ingeschakeld, ben benieuwd naar de reactie van orange.
Zojuist heb ik, in reactie op mijn schriftelijke klacht, telefonisch de toezegging gekregen dat ik mijn beltegoed van 400 euro toch mag meenemen naar een prepaid. Gelukkig dus toch begrip van Orange voor deze situatie!