| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OPZEGGEN ISDN
-
ilse2
OPZEGGEN ISDN
Jaren geleden heb ik ISDN aangeschaft (telefonisch bereikbaar en internetten). Jaren later is daar ADSL bijgekomen.
Omdat de kinderen de deur uit zijn, wil ik wel van ISDN af. Dat is niet zo eenvoudig. Telefonisch word je door KPN van het kastje naar de muur gestuurd. Dan maar een e-mail. De volgende dag al antwoord. Wat blijkt nu: ik moet eerst m'n ADSL opzetten, KPN € 74,95 betalen en dan weer ADSL nemen.
Wat een geldklopperij! Eerst de aanschaf van een Quattrovox, NT1 kastje, de bekabeling en de aansluitkosten. En nu nog een keer afsluit-/aansluitkosten.
Ze doen alle mogelijke moeite om zo weinig mogelijk opzeggingen te krijgen voor ISDN (een achterhaalde uitvinding).
Omdat de kinderen de deur uit zijn, wil ik wel van ISDN af. Dat is niet zo eenvoudig. Telefonisch word je door KPN van het kastje naar de muur gestuurd. Dan maar een e-mail. De volgende dag al antwoord. Wat blijkt nu: ik moet eerst m'n ADSL opzetten, KPN € 74,95 betalen en dan weer ADSL nemen.
Wat een geldklopperij! Eerst de aanschaf van een Quattrovox, NT1 kastje, de bekabeling en de aansluitkosten. En nu nog een keer afsluit-/aansluitkosten.
Ze doen alle mogelijke moeite om zo weinig mogelijk opzeggingen te krijgen voor ISDN (een achterhaalde uitvinding).
-
L.Boonstra
Re: OPZEGGEN ISDN
Beste isdn gebruiker,
bij deze een paar tips aangezien wij 4 maand er over hebben gedaan om van isdn af te komen en adsl te krijgen. Ze willen vaak genoeg beweren dat ze adsl al weer kunnen aanvragen als er nog isdn is. Doe dat niet. dan krijg je de verkeerde modem, veel gezeur, een brief dat het neit kan, nog meer verschillende verhalen van kpn als je belt.
Het is waarschijnlijk niet de leukste oplossing, maar ze doen er 6 weken over om isdn eraf te halen, 6 om adsl te bestellen en na 3 maand heb je dan weer internet en ben je een behoorlijk stuk armer.
Ik heb veel klachten en problemen gehad met de kpn, na 5 maand had ik dan eindelijk ADSL. Ik ben helemaal niet te spreken over kpn, want in alles wordt je gedwongen. Als zij fouten maken op de factuur, moet jij betalen eerst anders word je telefoon gewoon afgesloten. Dus de klant is altijd de sigaar!
Ik hoop dat het voor jullie voorspoediger gaat, mocht je veel kosten maken aan telefoon of iets dergelijks, een klacht indienen helpt.
Wij hebben 40 euro terug gekregen, 20 voor een telefoonkaart die leeg is gebeld om dat zij dingen fout hadden gedaan en 20 voor ongemak en gemaakte telefoonkosten.
Succes en groetjes Lieske boonstra
bij deze een paar tips aangezien wij 4 maand er over hebben gedaan om van isdn af te komen en adsl te krijgen. Ze willen vaak genoeg beweren dat ze adsl al weer kunnen aanvragen als er nog isdn is. Doe dat niet. dan krijg je de verkeerde modem, veel gezeur, een brief dat het neit kan, nog meer verschillende verhalen van kpn als je belt.
Het is waarschijnlijk niet de leukste oplossing, maar ze doen er 6 weken over om isdn eraf te halen, 6 om adsl te bestellen en na 3 maand heb je dan weer internet en ben je een behoorlijk stuk armer.
Ik heb veel klachten en problemen gehad met de kpn, na 5 maand had ik dan eindelijk ADSL. Ik ben helemaal niet te spreken over kpn, want in alles wordt je gedwongen. Als zij fouten maken op de factuur, moet jij betalen eerst anders word je telefoon gewoon afgesloten. Dus de klant is altijd de sigaar!
Ik hoop dat het voor jullie voorspoediger gaat, mocht je veel kosten maken aan telefoon of iets dergelijks, een klacht indienen helpt.
Wij hebben 40 euro terug gekregen, 20 voor een telefoonkaart die leeg is gebeld om dat zij dingen fout hadden gedaan en 20 voor ongemak en gemaakte telefoonkosten.
Succes en groetjes Lieske boonstra
-
gast278
Helaas maar waar, technisch gezien niet mogenlijk om zomaar een knopje om te zetten.
Ik ben er ook al achteraan geweest.
Procedure die gevolgd moet worden:
Adsl stop laten zetten door provider (hierbij aangeven dan het om isdn naar adsl gaat)
Wanneer adsl van de lijn is, KPN bellen en de migratie aanvragen, ja, het is waar E75,-- (was goedkoper, maar van de opta moet dit nu eenmaal zo hoog)
Hierbij ook aangeven dat je adsl hebt, ze kunnen er dan een andere status aan geven, zodat je niet de pineut bent met je adsl lijn.
2weken verder en dan bel je weer via analoog.
Op dat moment, bel je provider en vraag opnieuw adsl aan.
2weken later, juiste modem en splitter in huis, aansluiten en gaan met die banaan.
succes.
PS: is isdn opzeggen dit wel waar, je bespaars je slechts 8 euro in de maand.
Je verliest dubbele lijn en centrale en je moet E1,19 voor nummerweergave gaan betalen.
En je hebt geen centrale meer, ik heb al spijt, wat ben ook nummers kwijt, was toch wel makkelijk voor mijn fax, al gebruik ik die maar een 2 a 3 keer per maand.
Ik ben er ook al achteraan geweest.
Procedure die gevolgd moet worden:
Adsl stop laten zetten door provider (hierbij aangeven dan het om isdn naar adsl gaat)
Wanneer adsl van de lijn is, KPN bellen en de migratie aanvragen, ja, het is waar E75,-- (was goedkoper, maar van de opta moet dit nu eenmaal zo hoog)
Hierbij ook aangeven dat je adsl hebt, ze kunnen er dan een andere status aan geven, zodat je niet de pineut bent met je adsl lijn.
2weken verder en dan bel je weer via analoog.
Op dat moment, bel je provider en vraag opnieuw adsl aan.
2weken later, juiste modem en splitter in huis, aansluiten en gaan met die banaan.
succes.
PS: is isdn opzeggen dit wel waar, je bespaars je slechts 8 euro in de maand.
Je verliest dubbele lijn en centrale en je moet E1,19 voor nummerweergave gaan betalen.
En je hebt geen centrale meer, ik heb al spijt, wat ben ook nummers kwijt, was toch wel makkelijk voor mijn fax, al gebruik ik die maar een 2 a 3 keer per maand.
-
fuiduif
Helaas rekent KPN nog altijd flinke kosten bij kleine wijzigingen. Al kunnen mensen dit vantevoren weten als zij de voorwaarden zouden lezen.
-
Debby
Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem!
Ik ga verhuizen en vond het een mooi moment om eindelijk van mijn overbodige ISDN lijnen af te komen en over te stappen op een gewone telefoonlijn.
Daarnaast heb ik een Tiscali ADSL abbonement; dat wil ik graag meenemen.
Helaas, KPN dwingt mij het ADSL abbonement op te zeggen; alleen dan kan ik over op een gewone telefoonlijn.
Maar dat kan niet, want ik zit nog 11 maanden vast aan het Tiscali abbonement (ik had niet kunnen bedenken dat KPN dit probleem zou verzinnen om de overgang naar een gewone telefoonlijn te bemoeilijken!).
Tijdelijk het abbonement stopzetten is voor Tiscali geen optie.
Ik voel me echt weer behoorlijk in de **** genomen.. Ik blijf gewoon lekker betalen voor diensten die ik niet wil, en ik kan er niks tegen doen...
Ik ga verhuizen en vond het een mooi moment om eindelijk van mijn overbodige ISDN lijnen af te komen en over te stappen op een gewone telefoonlijn.
Daarnaast heb ik een Tiscali ADSL abbonement; dat wil ik graag meenemen.
Helaas, KPN dwingt mij het ADSL abbonement op te zeggen; alleen dan kan ik over op een gewone telefoonlijn.
Maar dat kan niet, want ik zit nog 11 maanden vast aan het Tiscali abbonement (ik had niet kunnen bedenken dat KPN dit probleem zou verzinnen om de overgang naar een gewone telefoonlijn te bemoeilijken!).
Tijdelijk het abbonement stopzetten is voor Tiscali geen optie.
Ik voel me echt weer behoorlijk in de **** genomen.. Ik blijf gewoon lekker betalen voor diensten die ik niet wil, en ik kan er niks tegen doen...
Wij hebben een bedrijf aan huis, we hebben thuis (zakelijk) ISDN2, dat is ISDN maar dan met 2 lijnen in plaats van 1. Nu verhuist het bedrijf naar een ander pand, en willen we 1 ISDN lijn wegdoen, of terwijl overstappen naar het gewone consumenten ISDN. Nu ben ik benieuwd of dit uberhout wel mogelijk is en dat dit geen technische bezwaren met zich meeneemt (dat ik een nieuwe centrale moet aanschappen of dergelijke), wat me dit gaat kosten en dat ik mijn ADSL verbinding kan behouden, deze zit op de lijn die ik wil behouden. De nummers die ik heb zijn geen probleem, deze kan ik zo overzetten naar bij nieuwe analoge verbinding in het nieuwe pand.
Nu wil ik op m'n nieuwe bedrijfsadres wel een vaste aansluiting maar liever niet via KPN, heb er al zoveel problemen mee gehad. Alleen ligt er geen lijn van een andere provider. Heeft iemand een oplossing voor internet en telefonie, ik zat te denken aan UMTS (KPN en Vodafone hebben beide dekking op dit adres) of sattelietinternet. Maar dit zal weer harstikke duur zijn. En kan ik door middel van VoIP m'n telefoonverkeer hierover laten lopen zonder m'n ouder nummer te verliezen?
Nu wil ik op m'n nieuwe bedrijfsadres wel een vaste aansluiting maar liever niet via KPN, heb er al zoveel problemen mee gehad. Alleen ligt er geen lijn van een andere provider. Heeft iemand een oplossing voor internet en telefonie, ik zat te denken aan UMTS (KPN en Vodafone hebben beide dekking op dit adres) of sattelietinternet. Maar dit zal weer harstikke duur zijn. En kan ik door middel van VoIP m'n telefoonverkeer hierover laten lopen zonder m'n ouder nummer te verliezen?
-
telecom
Probeer anders ISDN1, is een nieuwe variant van ISDN2 (B kanaal wordt geblokkeerd). Je houdt je hoofdnummer en een subnummer. Abonnement is slechts een paar euro meer dan PSTN + nummerweergave.
-
Gast
Ja ze zitten bij KPN in financiele problemen, dus ze moete overal geld aan verdienen en wel van ons. Dus weg met KPN.
Groet,
Nept.
Groet,
Nept.
-
Gast
De eerste 3 of 2 nummers van je abonneenummer horen bij de wijkcentrale. Bij verhuizing naar een andere centrale is dat daardoor niet mogelijk.En kan ik door middel van VoIP m'n telefoonverkeer hierover laten lopen zonder m'n ouder nummer te verliezen?
Blijf je wel in dat gebied dan moeten zover ik weet altijd je nummer laten behouden.
Voor te bellen kan ook denken aan VoDSL .Het enigste nadeel hiervan dat er een klein bandbreedte van je ADSL wordt afgesnoept.
Dit is alleen als er wordt gebeld .
Kan nog niet bij alle providers maar de meeste zullen hiervoor ,dit jaar, voor klaar zijn.
Voor het gebruik van ADSL moet je wel altijd rond de €10,- aan KPN blijven betalen .Ook als het ADSL netwerk niet van KPN is.
Maar dat bedrag wordt dan verekend met het abonnement van je provider.
Verder VoIp kan zoals gezegd inderdaad ook.
Kijk hier :http://www.telecomwereld.nl/vodsl.htm maar eens voor verder uitleg .
-
Gast
Zakelijk ISDN2, wist niet dat het bestond, bedoel je soms ISDN2 meervoudig in groepsverband of met ISDN2 meervoudig doorkiezen ????Wij hebben een bedrijf aan huis, we hebben thuis (zakelijk) ISDN2, dat is ISDN maar dan met 2 lijnen in plaats van 1. Nu verhuist het bedrijf naar een ander pand, en willen we 1 ISDN lijn wegdoen, of terwijl overstappen naar het gewone consumenten ISDN. Nu ben ik benieuwd of dit uberhout wel mogelijk is en dat dit geen technische bezwaren met zich meeneemt (dat ik een nieuwe centrale moet aanschappen of dergelijke), wat me dit gaat kosten en dat ik mijn ADSL verbinding kan behouden, deze zit op de lijn die ik wil behouden.
Zowieso kan je al geen ADSL hebben op een meervoudige ISDN2
Onzin je kan je nummer overal binnen je netnummergebied meeverhuizen !!!!De eerste 3 of 2 nummers van je abonneenummer horen bij de wijkcentrale. Bij verhuizing naar een andere centrale is dat daardoor niet mogelijk.
Ik heb er zelf geen ervaring mee Maar ik weet dat bijvoorbeeld dat solcon http://www.solcon.net/index.php?Id=66&content=frontpage het wel biedt.
Dit kan onafhankelijk van je PC .
Omdat KPN netwerkbeheerder is moet je wel wat aan KPN blijven betalen Dat is rond de €9 .
Maar dan wordt het verekend met je provider.
Behoud van nummer is in dit geval altijd mogelijk .
Dit kan onafhankelijk van je PC .
Omdat KPN netwerkbeheerder is moet je wel wat aan KPN blijven betalen Dat is rond de €9 .
Maar dan wordt het verekend met je provider.
Behoud van nummer is in dit geval altijd mogelijk .
De eerste 3 of 2 nummers van je abonneenummer horen bij de wijkcentrale. Bij verhuizing naar een andere centrale is dat daardoor niet mogelijk.
Dat was inderdaad vroeger maar zoals gezegd nu niet meer .
-
Gast
OOIT GEHOORD VAN ISDN-1 ???
Neem ff contact met klantenservice of kijk voor meer info op www.KPN.com
Succes
Neem ff contact met klantenservice of kijk voor meer info op www.KPN.com
Succes