LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Er is verschil tussen onjuiste en onterechte incasso.

Onterechte automatische incasso: Pretium doet automatische incasso zonder dat deze aan uw bank een handtekening waaruit uw toestemming blijkt kan laten zien indien u uw geld storneert of u selectieve blokkades laat zetten.

http://www.incassoklacht.nl/informatie.php?p=1

Het ligt aan de situatie waarin u verkeert wat voor soort brief u kunt sturen naar Pretium, zie o.a.

PRETIUM

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4576867
Info over aanpak Pretium


Alles wat er te weten valt over Pretium: http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/index.htm
De Pretiumgids met aanwijzingen voor ontbinding van uw Pretium dwangcontract met voorbeeldbrieven: http://www.geocities.com/hdoekter/

Als ik mij niet vergis heeft Radar de voorbeeldbrief moeten verwijderen van de site.
Een voorbeeldbrief binnen de termijn voor annuleren koop of afstand is o.a.:
Pretium voorbeeldbrief + eronder adres:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=1080

Zeg tegelijkertijd met ontbinden overeenkomst telefonie ook het lidmaatschap van Pretium op met verwijzing naar hun Algemene Voorwaarden artikel 11.1 en 11.2 zie http://www.pretium.nl/informatie/?algemene_voorwaarden
Geeft daarbij duidelijk aan dat u dan ook tevens het ongevraagde abonnement op het kwartaalblad Privilege beëindigt.
---------------------------------
Voorbeeldbrief gewoon opzeggen bij Pretium o.a.

http://www.opzeggen.nu/index.php?option ... &Itemid=36

helly
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 nov 2008 14:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door helly »

hallo iedereen,
Rekeningnr. Pretium 661.433.099
Rekeningnr. Pretium.B.V. 6883111
En een ontvangstbevestiging t.av. het opzeggen van het pretium- abonnement heeft zij nooit gekregen omdat UPC (huidige telecom) deze voor haar heeft opgezegt toen zij het abonnement bij hun afsloot.

Wel heb ik deze brief naar pretium bv. verstuurd:


Afzender
Naam:
Adres:
Postcode en woonplaats:
Aan
Naam: Pretium B.V.
Adres: Postbus 6128
Postcode en plaats: 2001 HC Haarlem

Betreft: opzegging abonnement 08-04-2009
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij maak ik u kenbaar mijn abonnement op “Privilege” te willen opzeggen, met ingang van heden, 08-04-2009.
Ook ik ben een van de gedupeerden die telefonisch ben benaderd door jullie, Pretium Telecom, en daardoor (zonder schriftelijke toestemming) op een onrechtmatige wijze aan een abonnement vast zat.
Echter ik had er geen weet van dat jullie ook mij nog een abonnement op hebben gelegd op het blad “Privelege”. Dit is mij ook nooit schriftelijk medegedeeld en ook hier heb ik niet voor getekend! Dus het abonnement is niet rechtsgeldig!
Daar het abonnement dus op een zeer onrechtmatige manier via Pretium Telecom is verkregen wens ik ook het abonnementsgeld à € 65,-- teruggeboekt te krijgen.
Deze is 09-02-2009 van mijn rekening: afgeschreven.

Ik zou graag binnen twee weken na dagtekening van deze brief een bevestiging van mijn opzegging ontvangen per post.

Met vriendelijk groet,



groeten Helly

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

Herr Doktor,

Op 03-04-2009 is er poging tot diefstal door pretium telecom bij mij gedaan via incassonummer 8670341 (ING), maar gestorneerd en blijvend beblokt.

Vandaag een brief gekregen met onder aan de brief 661433099 (ING)

[Bericht aangepast door de moderator]

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Helly, je kunt het toch zelf door de bank terug laten boeken, (storneren). Je moet echt niet denken dat PT uit zichzelf dit terugstort.
Jij hebt geen opdracht gegeven tot deze betaling.
succes
gr. lenalida

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Ik had bij de bank ooit 3 banknummers van Pretium geblokkeerd, blijken ze opeens geld te hebben afgeboekt op een 4-de nummer. Die is inmiddels ook geblokkeerd. Niet te vroegen juichen dus en alert blijven.
Op pagina 140/141 stonden mijn brieven aan Pretium die ik heb gebasseerd op de tros radar brieven. Heb er wel vanalles aan toegevoegd, kijk anders maar wat daarvan handig voor je is.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Helly
Als Pretium nooit toestemming heeft gekregen van uw moeder tot automatische incasso kunt u deze laten storneren door uw moeder's bank. U heeft hiervoor tot 1 jaar na incasso de tijd.

Dit houdt niet in dat Pretium geen incassoprocedure zou kunnen starten. Ik denk dus dat u beter eerst kunt afwachten hoe zij de schijnbaar fishy zaak afhandelen voordat u het bedrag laat storneren.

Sterkte.

helly
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 nov 2008 14:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door helly »

Hallo Herr Dr. Oetker,

Deze rekeningnummers zijn de incasso-rekeningen (tegen rekeningnummers)!
Rekeningnr. Pretium 661.433.099 (telefonie)
Rekeningnr. Pretium.B.V. 6883111 (Privilege)


En Lenalida: helaas had mijn schone moeder mij vergeten te vertellen dat Pretium 09-02-2009 weer een bedrag had geincasseerd, tot ik bij pure toeval er deze week weereens over Pretium begon. Sinds afgelopen juli is er niets meer gebeurt qua Pretium en ook ik dacht er niet iedere keer aan!
Omdat het dus al meer dan 2 maanden geleden is kan de bank het bedrag niet meer terug halen.

Fijn dat er zo gereageerd wordt!
groeten van Helly

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pbarendse »

@Helly,
Voor storneren is het inderdaad te laat. Echter, als je bij de bank een 'melding onterechte incasso' doet, kunnen ze het tot een jaar later nog terugdraaien.

helly
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 nov 2008 14:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door helly »

Hallo pbarendse,
Dat hadden ze mij niet verteld bij de bank, toen ik er deze week was om dat rekeningnummer te laten blokkeren en proberen of die €65,-- nog terug te boeken was, proberen kan geen kwaad toch?
Maar helaas dus.. Echter zij hebben mij niet verteld dat het bedrag, wegens onterechte incasso wel terug kunnen vangen.
Dus ik zal er as. dinsdag weer een naar toe gaan.

Dank je wel voor je tip!
Fijne paasdagen!

helly
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 nov 2008 14:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door helly »

Hallo Carla,
Weet jij die rekening nummers nog die jij hebt laten blokkeren?
Zou je ze willen vermelden?
Ik heb er dus al 2 laten blokkeren, jij had er 4!
En uit voorzorg zou het fijn zijn dat ook die andere 2 geblokkeerd worden!
groeten Helly

JRoz
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 15:23

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door JRoz »

Iemand al iets gehoord van Krik vd Kruk en zijn rechtzaak?
Het blijft akelig stil dus het zal wel niet zo'n feestelijke uitspraak geworden zijn.

KrikvdKruK
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 okt 2007 00:54

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

Jroz,
Niks geen uitspraak. Uitspraak pas op 27 mei.
De truc met het extra door Pretium aangevraagde pleidooi levert dus weer 7 weken vertraging op. De totaal score is nu 23 weken Pretium- vertraging.

Ook nu weer 2 advocaten Bird & Bird en een Pretium-medewerker aanwezig.

Een voorbeeld van een "knap" staaltje Bird & Bird-verweer:

In mijn "repliek" de stelling:
Zelfs bij de overheid is het inzicht uiteindelijk doorgedrongen. Op vragen van kamerlid Mei Li Vos m.b.t. de handelswijze van Pretium antwoordt de staatsecretaris v. Economische Zaken op 16 juli 2008: “De consument heeft vanaf het moment dat deze de overeenkomst schriftelijk thuisgestuurd krijgt een bedenktermijn van 7 werkdagen, waarin hij kosteloos en zonder opgave van redenen de overeenkomst kan ontbinden”

Pretium weerlegt dit in hun dupliek met: “Het Kamerlid Mei LiVos kiest haar formuleringen niet helemaal zorgvuldig, maar heeft ongetwijfeld niet de bedoeling gehad, noch de autoriteit, om een afwijkende interpretatie van de wet te introduceren”.
Hoezo misleidende argumentatie. Pretium suggereert hier dat het om een citaat van Mei Li Vos gaat en dus niet belangrijk kan zijn. Want het Kamerlid weet in haar onnozelheid toch niet, waar ze over praat!

Een knullig staaltje Bird & Bird verweer toont, hoe Pretium datums op niet aangetekende ontbindingsbrieven vaststelt.

In mijn repliek de stelling:
Pretium heeft bij zijn verweer de eerste en meest essentiële ontbindingsbrief buiten het dossier gehouden.

Pretium weerlegt dit in hun dupliek met:
Daarbij komt dat de ontbindingsbrief zonder stempel wel in het dossier was overgelegd en de Commissie slechts bewijs van de ontvangststempel verzocht en heeft verkregen".

Pretium zegt hier, dat het beschikt over een ontbindingsbrief zonder ontvangststempel, die in eerste instantie in het dossier was overlegd. Dit maakt achteraf stempelen met het gewenste ontvangststempel wel erg eenvoudig, zeker gezien het simpele dagstempel, dat op de verstrekte kopie van de ontbindingsbrief te zien is.

Het pleidooi is te zien op: http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... dooi1.html. En nu maar duimen draaien.

vonmielke
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 mar 2009 19:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door vonmielke »

Krik!

Your Back!

Thx god

We gaan studeren!

Idee: "Stichting Anti-Pretium"?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn site http://www.geocities.com/hdoekter/ weigert op dit moment
9.15 u was de site toegankelijk. Gids ziet er een stuk plezieriger uit.

carla68
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2009 14:28

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door carla68 »

Pretium Telecom B.V.
Vestigingsadres: Amerikaweg 10
Vestigingsplaats: 2035RA Haarlem
KvK-nummer: 34139724 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Pretium Telecom
Antwoordnummer 1118
2000 VE Haarlem

Telefoonnummers:
T1: 023-751 02 40 (nummer bekend bij KVK)
T2: 0900-1637000 (nummerop website)
T3: 023-751 02 22
T-fax1: 023-540 33 24 (nummer op website)
T-fax2: 023-533 51 42 (nummer van Pretium BV, bekend bij goudengids)

Rekeningnummers:
Postbank: 86.70.341 t.n.v Pretium Telecom B.V
ING: 661.433.099. t.n.v Pretium Telecom B.V
ING: 675.154.413 t.n.v Pretium Telecom B.V

stofzuigertje

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ben ik de enige die tevreden is over Pretium, na 156 pagina's wil ik nu zeker geen klant meer worden, en slechts matige maatregelen neemt de regering.

Wel de eerste firma die kamer vragen kreeg, maar nog steeds geen verkoop verbod of ontbinding van deze dubieuze lieden.

Zelfs mensen die al lange tijd via ADSL bellen willen ze iets aanbieden,
Dit kan niet eens en KPN, wat is dat?

Uw vaste lijn en die heb ik niet eens.
Maar hoe kunnen mensen nog in deze hier erg bekende firma trappen na zoveel jaren?

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MamMaria »

@stofzuigertje:

Daar heeft Pretium heel veel manieren voor gevonden waar vooral mensen die een KPN- of een Tele2-lijn hebben dus 'intrappen'!

Want welke mensen hebben tegenwoordig nog één van bovenstaande lijnen? Juist! Dat zijn over het algemeen de ouderen onder ons en die willen (over het algemeen tenminste) niet veranderen!

Maar als zij denken gebeld te worden door een bedrijf wat klinkt als PTT Telecom (dus eigen bedrijf!) wat tegen hun zegt dat ze goedkoper kunnen bellen, tja wie wil dat dan niet!

En daarom trappen de mensen nog in deze (in ieder geval in mijn ogen) telefoonterroristen!

Maar als je alle 156 pagina's had gelezen dan had je dit kunnen weten!

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Stofzuigertje, heb jij soms een bord voor je hoofd of stekeblind dat je zo tevreden over Pretium bent. Nou dan er gewoon bij blijven!!
Ik houd het nog steeds - gelukkig weer - bij mijn vertrouwde KPN die geen stiekeme misleidende telefoontjes er op na houdt. Tevoren een gespecificeerde rekening stuur met de datum waarop het van je rekening wordt afgeboekt. Kijk dat vind ik nu eerlijk zaken doen!!
Nog veel plezier bij Pretium, gr. lenalida

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Ron58 »

Tevoren een gespecificeerde rekening stuur met de datum waarop het van je rekening wordt afgeboekt. Kijk dat vind ik nu eerlijk zaken doen!!
Ja, en door die datum steeds iets te vervroegen betaalt men al bijna drie maanden van tevoren, vervolgens als je bijna alle concurrentie opgekocht heb ga je de tarieven verhogen en als iemand bij je weg wel saboteer je dat en breng je allerlei onterechte kosten in rekening. Als iemand die onterechte kosten terug wil hou je hem zo lang aan je duurbetaalde nummer dat je die vertrekkende klant nog voor vele euro's meer besteelt.

Hou op over KPN, wat een kl...club :evil:

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Gelukkig heb ik betere ervaringen met de KPN en wat jij vermeldt klopt volgens mij helemaal niet, maar goed meningen verschillen, maar ik dacht dat dit een forum was over klachten met PT
Met jouw klacht kun je dus beter naar het KPN forum gaan
gr. lenalida

Gesloten