Ik zou ze eenmalig een mail sturen met bevestiging van het gesprek - maar daarin aangeven dat jij, als benaadeelde, niet accoord gaat met 4 weken - maar maximaal 4 (werk)dagen.
Pretium kun je niet bereiken per email. Althans niet als klant. Ik heb destijds gezocht naar een emailadres, aangezien ik telefonisch niet veel verder kwam met hun onbeschofte klanten"service". Nergens op hun website vind je zo'n emailadres.
Uiteindelijk had ik een emailadres gevonden in een vacature waar men Pretium medewerkers zocht. Pas na enkele maanden kreeg ik een reactie in de trant van dat ik de klantenservice moest bellen.
Zelfs op aangetekende brieven werd niet gereageerd. Pas maanden later, en net voordat de geschillencommissie actie zou ondernemen kreeg ik een belletje van een dame van Bird & Bird advocatenbureau die de boel namens Pretium probeerde te sussen door middel van een schikking.
Ik vind 4 dagen ook een redelijke termijn in dit tijdperk van internetbankieren........ Ik hoop voor je dat ik het mis heb, maar Pretium kennende heb jij ook over 4 weken je centjes nog niet terug.
Als je alleen een mondelinge toezegging hebt is dat niet veel waard in het geval van Pretium.
Ik heb ook ooit eens tegen een dame van de klantenservice gezegd dat ik het ongemakkelijke gesprek met haar had opgenomen middels een bandopname, waarop de medewerkster me meteen vertelde dat dat niet rechtsgeldig was omdat ze daar geen toestemming voor had gegeven. Alsof ik toestemming had gegeven voor een abonnement bij Pretium , dat probeerde ik haar de hele tijd duidelijk te maken!!!!
Het beste is alle correspondentie per aangetekende post te doen. Ook al kost dat geld.
En in plaats van de incasso ongedaan te maken kun je beter gebruik maken van een zgn. "selectieve blokkade" bij de bank, waardoor Pretium nooit en te nimmer meer geld van je rekening kan afschrijven. Want misschien ben je ook wel meteen lid van een reclamefolder van Pretium/privilege, die je het eerste jaar gratis krijgt , en daarna veel geld kost wat ze dan weer alsnog gaan afschrijven van je rekening.
Succes. Laat nog eens weten hoe het is afgelopen.