LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met mobiel opwaarderen Orange

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Marinus34

Problemen met mobiel opwaarderen Orange

Ongelezen bericht door Marinus34 »

Beste mensen,

Herkenbare situatie? Sinds anderhalve week kan ik met mijn Siemens A62 niet meer mobiel opwaarderen. Uit navraag bij provider Orange blijkt dat het de maken heeft met een nieuw beleid bij zowel SNS als ABN/Amro. Dat houdt in dat deze banken het systeem mobiel opwaarderen niet meer accepteren. Laat ik nou klant zijn bij één van beide banken.
Vreemd verhaal, zeker omdat menig medewerker bij ABN en SNS van niets weten. Orange houdt echter voet bij stuk en weigert verder iedere medewerking. Ik ben van tevoren niet ingelicht. Bovendien, het is een incassobetaling. Dus ik geeft zelf toestemming om het bedrag van mijn rekening af te laten schrijven...
Dit hele zaakje stinkt. Wie heeft hier ook problemen mee?

Ninja

Re: Problemen met mobiel opwaarderen Orange

Ongelezen bericht door Ninja »

Beste Marinus34,

Wat Orange je verteld heeft is deels waar. Het klopt niet dat de SNS en de ABN AMRO de dienst Mobiel Opwaarderen niet ondersteunen, maar ze sluiten wel een aantal mensen uit. De mensen die uitgesloten worden zijn mensen die bepaalde passen hebben en dan gaat het voornamelijk om jongerenpassen. ( van de ABN AMRO weet ik dat sowieso de Eurostyle passen niet geaccepteerd worden) De banken doen dit, omdat ze een risico lopen als ze deze mensen wel mee laten doen, want voor deze rekeningen gelden bepaalde verplichtingen voor de bank waarbij de bank ervoor zorgt dat er bijvoorbeeld niet rood gestaan kan worden op rekeningen, maar ook dat er bijvoorbeeld bepaalde soort incasso's niet gedaan mogen worden. Dit risico willen ze uitsluiten om mensen met dit soort rekeningen niet mee te laten doen. Dit geldt voor de hele dienst Mobiel Opwaarderen ( dus voor elke provider die hier aan mee doet). De reden dat je eerder wel gebruik kon maken van deze dienst, is dat de lijst met rekeningnummers die niet mogen deelnemen aan de dienst Mobiel Opwaarderen van SNS en ABN AMRO pas later is geimplementeerd voor Orange ( bij andere providers is dit in april al gebeurd), hierdoor hebben mensen met deze rekeningen helaas wel gebruik kunnen maken van deze dienst en kunnen ze dat nu ineens niet meer.
Het is heel vervelend dat de banken deze regeling niet duidelijk hebben gemaakt aan de mensen die in de kantoren werken, want op deze manier blijft er veel onduidelijkheid voor de klant. Ook Orange had je dit verhaal moeten kunnen vertellen.
Wil je alsnog gebruik maken van de dienst Mobiel Opwaarderen dan kan ik je 2 dingen adviseren:
1) open een rekening bij een andere bank zodat je wel gebruik kan maken van deze dienst ( dit is dus vooral handig voor als je onder de 18 bent, bij andere bank kan je als t goed is met bepaalde rekeningen dan wel gebruik maken van deze dienst.
2) als t mogelijk is open een ander soort rekening bij de ABN AMRO ( of zet t over) en dan kan je ook mee doen aan Mobiel Opwaarderen. Vraag wel goed na dan of het dan wel kan en niet dat je weer met een rekening zit waar t niet mee kan ;)

Ik hoop dat je wat met deze info kan en dat je maar weer snel mobiel kan opwaarderen! :)

Gesloten