Hoe lang duurt het voor je registratie bij Preventel wordt beeindigt? Sinds 2010 heeft T-Mobile mij laten registreren. Ik ben sinds december 2014 uit de schuldhulpverlening, maar sta nog steeds geregistreerd. Ik heb hierover contact gehad met T-Mobile, maar wordt ook niet veel wijzer van hun antwoorden. De 1 zegt dat ik een bezwaarschrift moet schrijven naar Preventel, wat ik ook gedaan heb. Kreeg alleen een standaard brief van Preventel terug, met de mededeling dat ik nog steeds geregistreerd sta. Ze hebben de bezwaarbrief niet eens gelezen volgens mij.
De ander bij de klantenservice van T-Mobile zegt dat ik al afgemeld ben, maar dat het 5 jaar duurt, vanaf de aanmelding, voor ik wordt uitgeschreven bij Preventel.
Ik wil weten waar ik nu aan toe ben. Wie kan mij hier meer over vertellen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Registratie Preventel
-
Netwerker-
Re: Registratie Preventel
Hallo,
Gequote van de officiële website van de Stichting Preventel:

Hoe kunt u een registratie beeindigen?
U kunt de registratie beeindigen door de volledige openstaande vordering ( en eventuele kosten) bij de aanbieder van de telecommunicatie diensten te voldoen.
De betrokken aanbieder van telecommunicatie diensten beeindigt dan de registratie bij de stichting Preventel. De administratieve verwerking zal enige tijd vragen.
Einde van het gequote gedeelte van de website van de Stichting Preventel.
Enige tijd is naar mijn mening hoogstens een maand.
T-Mobile heeft verzuimd jouw negatieve registratie af te melden bij de Stichting Preventel. Dit moet T-Mobile alsnog doen, per de datum waarop jij je openstaande fakturen allemaal hebt voldaan. Je schrijft zelf dat je in al je openstaande vorderingen aan T-Mobile hebt voldaan.
Ik adviseer je om een pittige brief te schrijven aan het hoofd van de afdeling Klantenservice van T-Mobile. Met gekopieerde bewijsstukken dat jij je vordering aan hen al lang hebt voldaan.
Sommeer T-Mobile om jouw persoonlijke gegevens en betalingsgegevens binnen twee weken te laten verwijderen uit de bestanden van de Stichting Preventel. En vermeldt in je brief dat je anders je klacht aanhangig maakt bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).
Succes!
Netwerker
Overigens heb ik persoonlijk 6 jaar geleden bijna hetzelfde meegemaakt. Maar toen ging het om een onterechte BKR-registratie. Ook door toedoen van T-Mobile. Veel hebben ze in de afgelopen jaren niet geleerd. Triest. Bijzonder triest.
Gequote van de officiële website van de Stichting Preventel:

Hoe kunt u een registratie beeindigen?
U kunt de registratie beeindigen door de volledige openstaande vordering ( en eventuele kosten) bij de aanbieder van de telecommunicatie diensten te voldoen.
De betrokken aanbieder van telecommunicatie diensten beeindigt dan de registratie bij de stichting Preventel. De administratieve verwerking zal enige tijd vragen.
Einde van het gequote gedeelte van de website van de Stichting Preventel.
Enige tijd is naar mijn mening hoogstens een maand.
T-Mobile heeft verzuimd jouw negatieve registratie af te melden bij de Stichting Preventel. Dit moet T-Mobile alsnog doen, per de datum waarop jij je openstaande fakturen allemaal hebt voldaan. Je schrijft zelf dat je in al je openstaande vorderingen aan T-Mobile hebt voldaan.
Ik adviseer je om een pittige brief te schrijven aan het hoofd van de afdeling Klantenservice van T-Mobile. Met gekopieerde bewijsstukken dat jij je vordering aan hen al lang hebt voldaan.
Sommeer T-Mobile om jouw persoonlijke gegevens en betalingsgegevens binnen twee weken te laten verwijderen uit de bestanden van de Stichting Preventel. En vermeldt in je brief dat je anders je klacht aanhangig maakt bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).
Succes!
Netwerker
Overigens heb ik persoonlijk 6 jaar geleden bijna hetzelfde meegemaakt. Maar toen ging het om een onterechte BKR-registratie. Ook door toedoen van T-Mobile. Veel hebben ze in de afgelopen jaren niet geleerd. Triest. Bijzonder triest.