LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung E530

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
misschris
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2006 18:53

Samsung E530

Ongelezen bericht door misschris »

Begin september heb ik de samsung E530 (ladyphone) gekocht. De eerste maand: een super telefoon..Helaas na de eerste maand begon het gedoe. Het toestel verbreekt na enkele seconden zelf de verbinding, telkens weer en bij ieder gesprek. Na hem één keer voor reparatie opgestuurd te hebben, kreeg ik hem terug met de mededeling dat het probleem verholpen was. Ik natuurlijk helemaal blij, maar dat was maar van korte duur. het probleem was namelijk terug. Toen ik op www.kieskeurig.nl zat te kijken bleken er vele mensen met hetzelfde probleem te zijn die hem ook begin september gekocht hadden. Ook zij hadden hem opgestuurd gehad en dat had ook net als bij mij niets geholpen. Ik ben boos terug gegaan naar de winkel en gevraagt naar een nieuwe telefoon, omdat ik dit niet normaal vond. Maar samsung doet er niets aan. Ze konden hem alleen maar wéér opsturen. Zijn er nog meer mensen met dit probleem? misschien een idee om Radar in te zetten?

groeten

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Samsung E530

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Print zoveel mogelijk informatie uit over de problemen met het toestel, lever dit in, en laat dat alles opsturen naar Samsung.


Dat je niet onmiddelijk een nieuwe meekrijgt is normaal, omdat bij mobieltjes eerst vastgesteld moet worden dat de mankement niet te wijten is aan jou. Ik zeg niet dat dat zo is, maar dat is procedure, omdat je niet wilt weten hoeveel mensen hun GSM in de gracht gooien en dan aan komen kakken met "hij doet het niet meer, ik wil een nieuwe".

misschris
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2006 18:53

Re: Samsung E530

Ongelezen bericht door misschris »

dat heb ik dus al gedaan, en de winkel heeft er zelf een e-mail bij gedaan met het verzoek er nog eens extra naar te kijken...nu heb ik hem terug maar samsung heeft er wéér nieuwe software opgezet, terwijl dat niet helpt! dus dan denk ik: zijn ze bij samsung nou zo stom? hebben ze er geen zin in, of weten ze gewoon niet wat ze aan het doen zijn?...

Sanne001
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2006 17:15

Re: Samsung E530

Ongelezen bericht door Sanne001 »

In oktober 2005 heb ik een Samnsung Lady Phone gekocht. Vanaf dag 1 was deze constant het netwerk aan het zoeken. Mijn batterij was iedere keer leeg en ik was onbereikbaar. Pas als ik het toestel uit en weer aan zette deed hij het weer even. Ook kreeg ik een foutmelding ("telefoon initialisatie") als ik op de toets "contacten" drukte. Het toestel is 2x teruggestuurd door de Orange winkel, maar iedere keer krijg ik hem terug met de laatste klacht. Omdat ik hem gelijk weer laat opsturen weet ik niet of het netwerkzoek probleem wel opgelost is.
Nu krijg ik een SWAP toestel. Dit is een afgedankt toestel van een andere klant met klachten. Dit toestel is geheel gereviseerd en bevat de nieuwste software. Ik vind het belachelijk dat je een nieuw toestel koopt en vervolgens genoegen moet nemen met een gereviseerde afdanker van een ander. Mijn defecte toestel gaat nu ook dat circuit in. Tevens vind ik het ook raar dat je dan akkoord moet gaan met de garantievoorwaarden. Ik weet niet wat mijn voorganger met de batterij gedaan heeft. Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij Orange en bij Samsung. Ik ben benieuwd of er een reactie volgt....

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Samsung E530

Ongelezen bericht door ?? »

De 'foutmelding' telefoon initialisatie is normaal binnen 1 minuut nadat je de telefoon hebt ingeschakeld. Dan is het toestel nog bezig met opstarten en het inlezen van de SIM + geheugen. Alleen als die melding blijft komen is er wat met het toestel aan de hand.

misschris
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2006 18:53

Re: Samsung E530

Ongelezen bericht door misschris »

Is een SWAP toestel echt een afgedankt toestel??!! Ik zou nl als ik mijn toestel 3 keer had opgestuurd ook zo'n swap krijgen, maar volgens de verkoper was dat een nieuw toestel. als het inderdaad een oud toestel is met nieuwe software heb ik daar ook niets aan, want er word al telkens met een reparatie nieuwe software op gezet...wat dus niet helpt...weet iemand of je een nieuw of oud toestel krijgt met een swap??

Sanne001
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2006 17:15

Re: Samsung E530

Ongelezen bericht door Sanne001 »

De verkoper van de Orange shop vertelde mij dat een SWAP toestel een defect of niet werkend toestel is, dat helemaal uit elkaar gehaald is. Er komt nieuwe software op en als het goed is ziet hij eruit als nieuw. Toen ik hem vroeg of het dus eigenlijk een nieuw toestel was, zei hij dat dat niet zo is. Het doet het alsof hij nieuw is, maar is eigenlijk een opgeknapt voorheen niet werkend toestel.

misschris
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2006 18:53

Re: Samsung E530

Ongelezen bericht door misschris »

dat vind ik dus echt schandalig!!! Dat kan je als zo'n groot wereldwijd bekent bedrijf als samsung toch niet maken! ik kreeg net na 2 weken eindelijk een reactie op mijn klacht via e-mail. ze wisten nix van problemen bij de E530 af. Terwijl ik zelfs de link van kieskeurig erbij had gezet, waar heel veel mensen klagen over hetzelfde probleem.....

Gesloten