LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Galaxy S5 waterschade

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Vosje1000

Samsung Galaxy S5 waterschade

Ongelezen bericht door Vosje1000 »

Hoi

Laatst had ik een onhandige actie waarbij mijn Samsung Galaxy S5 in het zwembad viel van mijn kinderen.
Nu dacht ik in eerste instantie dat deze waterdicht was en het geen probleem was. Nu was dit echter niet zo en dus naar de Samsung winkel een medewerker vertelde mij dat het onder de garantie hoorde te vallen en het door Vodafone op moest laten sturen. Deze hebben hem opgestuurd en hij is onderzocht door Dynafix en deze geven aan dat dit waterschade is door gebruik , kortom er moet een klepje open hebben gestaan.
Dit was zeker niet het geval omdat ik weet dat hij dicht was en omdat deze telefoon een functie heeft die dit aangeeft. Contact opgenomen met Samsung en die staan achter Dynafix en doen het makkelijk af.
Nu wil ik graag vragen hoe nu verder te handelen.
Rechtsbijstand inschakelen ? inboedelverzekering ?

Groetjes Robin

sjohie

Re: Samsung Galaxy S5 waterschade

Ongelezen bericht door sjohie »

Vosje1000 schreef:Hoi

Laatst had ik een onhandige actie waarbij mijn Samsung Galaxy S5 in het zwembad viel van mijn kinderen.
Nu dacht ik in eerste instantie dat deze waterdicht was en het geen probleem was. Nu was dit echter niet zo en dus naar de Samsung winkel een medewerker vertelde mij dat het onder de garantie hoorde te vallen en het door Vodafone op moest laten sturen. Deze hebben hem opgestuurd en hij is onderzocht door Dynafix en deze geven aan dat dit waterschade is door gebruik , kortom er moet een klepje open hebben gestaan.
Dit was zeker niet het geval omdat ik weet dat hij dicht was en omdat deze telefoon een functie heeft die dit aangeeft. Contact opgenomen met Samsung en die staan achter Dynafix en doen het makkelijk af.
Nu wil ik graag vragen hoe nu verder te handelen.
Rechtsbijstand inschakelen ? inboedelverzekering ?

Groetjes Robin

Volgens mij zegt Samsung dat de S5 water-resistant is, en niet waterproof. Ook betekend een IP67 rating, zoals de S5 heeft, niet automatisch dat deze ook aan alle lagere IPxx ratings voldoet. (ter info, eerste getal is voor stof, 2e voor water - uitleg)

Het hangt er even op hoe lang geleden je het toestel hebt gekocht, als deze <6 maanden is, dient de verkopende partij te bewijzen dat jij iets hebt gedaan waardoor de schade is ontstaan, bijvoorbeeld een klepje op laten staan,maar >6 maanden is de bewijslast andersom, dan moet jij aantonen dat je niet iets hebt gedaan wat dit heeft veroorzaakt.

Als je in de eerste 6 maanden zit, en je hebt een rechtsbijstandverzekering, zou ik die bijschakelen.

Overigens dien je je te wendden tot de verkoper van het toestel, dat is doorgaans niet de fabrikant. Dat maak ik niet helemaal op uit je post.Ter info, met de verkoper heb jij een overeenkomst, zij zijn verantwoordelijk voor de afhandeling van garantie. Als zij vervolgens Samsung of Dynafix inschakelen is dat zo, om ze heen gaan en zelf een 3e partij inschakelen is niet hoe het werkt.

Gesloten