LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung geeft geen garantie, vochtschade is een smoes!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wimt
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2012 10:24

Re: Samsung geeft geen garantie, vochtschade is een smoes!

Ongelezen bericht door wimt »

Je bent dus eigenlijk wel gedwongen om een verzekering op je telefoon af te sluiten. Dan is waterschade nml meeverzekerd, en is er dus nooit discussie.
Zelf ben ik niet voor die verzekeringen, omdat misbruikenden hun outdated telefoon laten vallen, vervolgens claimen, de oude nieuwe telefoon op marktplaats zetten, en san een nieuwe nieuwe telefoon kopen.
Maar nu ben je wel gedwongen, want zonder verzekering kun je de garantie sowieso in het toilet gooien.

De oplossing is verder wel simpel: 1 isolerende laklaag op de prinplaat aanbrengen, en je hebt bijna geen problemen meer. Bovendien zijn de nieuwste phones wel waterdicht en niks duurder.

djoekie25
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2009 16:03

Re: Samsung geeft geen garantie, vochtschade is een smoes!

Ongelezen bericht door djoekie25 »

heey heey,

ik heb dan nog nooit vochtschade aan me telefoons gehad maar wil Samsung een groot compliment geven.
Ze zijn klantvriendelijk en bereid om je te helpen...Jammer dat het dan reparatie niet goed gaat (dat zou ik dus niet weten)

Maar ik ben echt een samsung liefhebber behalve me tablet is mijn telefoon en laptop van Samsung en ben ik erg over te spreken

mvr.

D.Damsma

djoekie25
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2009 16:03

Re: Samsung geeft geen garantie, vochtschade is een smoes!

Ongelezen bericht door djoekie25 »

en wat verzekeringen betreft ik vind het grote onzin
ik heb nog nooit een verzekering genomen en is ook niet nodig omdat we er anders voor verzekerd zijn. Ik krijg altijd buikpijn van zulke verzekeringen en het blijkt maar weer waarom

timjoost
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2012 16:22

Re: Samsung geeft geen garantie, vochtschade is een smoes!

Ongelezen bericht door timjoost »

Sinds 3 januari 2012 in bezit van een S2. Geen problemen totdat ik 's avonds toestel oplaad en het 's ochtends helemaal niets meer doet. Naar T-Mobile-winkel gebracht en na 2 dagen retour. Vochtschade, niet meer te maken. Retour naar winkel en mijn beklag gedaan, aangezien ik zeker weet dat er geen regen oid in is gekomen. Daar werd mij verteld dat het wel vaker voorkwam dat ze een toestel vaker retourneerden naar hun (enige) reparateur en dat het toestel dan wel goed bleek te zijn. Dus weer opgestuurd en terug met eenzelfde verklaring, nl. niet te repareren door vocht/water. De 1e keer kreeg ik per mail enkele foto's toegestuurd, waar ik overigens niets op kan zien. De 2e keer wel bericht, maar nu geen foto's. M.a.w. geen werkend telefoon meer.
Al met al heb je geen poot om op te staan en je moet je verlies maar nemen.

Knutselsmurf heeft een mooi verhaal geschreven over electronica en de gevolgen van vocht/water. Zit zeker wat in. Maar..... een toestel kan toch best afgedicht worden op plaatsen waar vocht binnen kan dringen? Als ik een auto koop en rijd daar mee de IJssel in, kan hij daar niet tegen. Logisch. Daar is hij niet voor gemaakt.
Als ik met deze auto door een plas rijd, dan hoort hij het gewoon te blijven doen. Ondanks dat hij vol electronica zit. Het moet tegen vocht, water, warmte, koude, vet, vloeistoffen etc. kunnen. Zeker is de auto duurder, maar voor een telefoon 600 euro vragen is natuurlijk niet duur. Als het dan een levensduur heeft van een half jaar, dus 1200 euro per jaar x verwachte levensduur van een auto, thans minimaal 10 jaar = 12000 euro. Best veel voor een telefoon die eigenlijk gewoon moet functioneren, ook al heb ik last van vocht/zweet etc. Er wordt namelijk ook gezegd dat het veroorzaakt kan worden doordat je je telefoon in je broekzak hebt tijdens het fietsen of sporten. Dat je allerlei mooie apps hebt om precies jouw gelopen/gefietste route te laten meten en zien, wordt dan maar niet verteld. Scheelt tenslotte weer een half jaar, dus weer een nieuwe en een tijd lang niet kunnen bellen, maar wel een contract betalen.

Ik ga mijn aansprakelijkheidsverzekering hiervoor benaderen. Wellicht dat zij hier een zaak van kunnen maken. Ben benieuwd of SamsungWebcare een andere visie heeft over mijn auto-verhaal.

jeda24
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2010 21:40

Re: Samsung geeft geen garantie, vochtschade is een smoes!

Ongelezen bericht door jeda24 »

Dus als ik het goed begrijp heb ik ook een %^$# smoes te horen gekregen toen ik mijn samsung S1 naar de Vodafonewinkel terug bracht. In Leeuwarden schijnt iemand te werken die de GSM open mag maken en van binnen bekijken. Hij zei dat de GSM steeds zo snel leeg was doordat er VOCHTSCHADE was. Ik zei dat dat onmogelijk was omdat ik m niet in water of zoiets heb laten vallen. Zijn antwoord:" Vochtschade kan worden opgelopen doordat JE VAN BUITEN IN EEN WARME RUIMTE STAPT(!!!!!!!), DE TELEFOON DE BADKAMER IN NEEMT(VOCHT)(!!!!!!!) IN EEN AUTO RIJDT MET AIRCO (!!!!!!!!!!!!!!) OP VAKANTIE GAAT NAAR EEN WARM LAND(!!!!!!!!)

Dus als ik het goed bgrijp moet je je telefoon thuis laten! want stel je voor dat je de telefoon van een koude buitenlucht meeneemt naar een warme woonkamer!

En al die mensen in Azie dan?? Die hebben geen airco in de auto? Badkamers in huis? zij wonen niet in een war land?? Moet je kijken hoeveel mensen in warme landen een mobiele telefoon hebben!

jeda24
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2010 21:40

Re: Samsung geeft geen garantie, vochtschade is een smoes!

Ongelezen bericht door jeda24 »

Dus als ik het goed begrijp heb ik ook een %^$# smoes te horen gekregen toen ik mijn samsung S1 naar de Vodafonewinkel terug bracht. In Leeuwarden schijnt iemand te werken die de GSM open mag maken en van binnen bekijken. Hij zei dat de GSM steeds zo snel leeg was doordat er VOCHTSCHADE was. Ik zei dat dat onmogelijk was omdat ik m niet in water of zoiets heb laten vallen. Zijn antwoord:" Vochtschade kan worden opgelopen doordat JE VAN BUITEN IN EEN WARME RUIMTE STAPT(!!!!!!!), DE TELEFOON DE BADKAMER IN NEEMT(VOCHT)(!!!!!!!) IN EEN AUTO RIJDT MET AIRCO (!!!!!!!!!!!!!!) OP VAKANTIE GAAT NAAR EEN WARM LAND(!!!!!!!!) "

Dus als ik het goed bgrijp moet je je telefoon thuis laten! want stel je voor dat je de telefoon van een koude buitenlucht meeneemt naar een warme woonkamer!

En al die mensen in Azie dan?? Die hebben geen airco in de auto? Badkamers in huis? zij wonen niet in een warm land?? Moet je kijken hoeveel mensen in warme landen een mobiele telefoon hebben!

Beagle_tje
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2012 21:31

Re: Samsung geeft geen garantie, vochtschade is een smoes!

Ongelezen bericht door Beagle_tje »

Hallo forummers,

Ik heb bijna alle reacties gelezen omdat ik met hetzelfde probleem zit,
alleen dan met een Nokia telefoon.

Binnen 4 maanden moest mij Nokia gerepareerd worden i.v.m. mijn headset bleef hangen.
dit was goed verholpen, alleen binnen 1 maand kon hij weer gerepareerd worden wegens hetzelfde probleem. na 2-3 maanden gewoon gefunctioneerd te hebben weer weggebracht en was het probleem verholpen. Nu eind oktober heb ik hem weer weg moeten brengen en dat zou de laatste keer worden, i.v.m. de telefoon maar 4x gerepareerd mag worden.

Nu kwam hij de laatste keer terug en kreeg de melding dat er vochtschade in zat en dat het hierdoor niet gerepareerd kon worde en ook mijn garantie verlopen was.
Ik was het hiermee ook niet eens, Media Markt heeft me tot op heden iet willen helpen, die staan bij hun standpunt en Nokia wil er ook niets meer mee te maken hebben.
Ik kreeg van okia een foto toegestuurd wat mijn telefoon moest zijn. Nergens kan je van afleiden dat het je telefoon kan zijn, zelfs op een printplaatje staat duidelijk C21 terwijl ik een C3-1 telefoon heb. :?

Nu heb ik het Juridisch loket hierover gebeld en hebben nu een brief gemaakt voor me,
omdat ik na de 2de keer al mijn geld terug moch eisen i.v.m ondeugelijke telefoon.
(dit had ik toen wel al aangegeven dat ik dat wilde, maar van Media Markt MOEST hij nog eens ter reparatie opgestuurt worden).
Dus ben nog in afwachting hierover, maar ik ben het ook zeker eens met iedereen die het heeft/heeft meegemaakt, er wordt in mijn ogen al snel aangegeven dat er vochtschade is, terwijl je er niets aan kan doen.

Heb mijn telefoon ook gewoon aan mijn riem hangen in een hoesje en zelf Nokia kan mij niet uitleggen/vertellen hoe ik precies met mijn telefoon om moet gaan.
Zelfs in de mail die ik kreeg van Nokia staat "Mogelijke oorzaken van vochtschade kunnen zijn: toestel is in het water of een andere vloeistof geraakt, gebruikt in vochtige ruimtes, blootgesteld aan sterke temperatuurschommelingen en andere situaties waarbij de telefoon in aanraking komt met vocht."

HALLO NOKIA... DIT IS NEDERLAND.... zo is het -10 en enkele weken later is het 30 graden...
Hoe moet ik dan als hovenier mijn telefoon houden!!!!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Samsung geeft geen garantie, vochtschade is een smoes!

Ongelezen bericht door Har06 »

Plastic zakje overwogen Beagle ?

Gesloten