Ik ben sinds 25-10-2013 lid van 'Simpel' (een bedrijf dat ooit via T-Mobile is begonnen).
Ik heb tot nu toe nog geen enkele problemen gehad met dit bedrijf en altijd 15 euro per maand betaald voor mijn abonnement.
Tot ik de nieuwe actie van Simpel zag. Je kent het misschien wel: die reclame met Nick en Simon die zingen over dat ze "dubbel blij" zijn met Simpel. De bekendste deal die ze op dit moment hebben is 1000MB en 100 minuten plus onbeperkt SMS'en voor maar 9,50 euro per maand. Voor ongeveer dezelfde deal betaal ik dus ongeveer 15 euro per maand.
Mijn conclusie was simpel: ik ga overstappen op die nieuwe deal. Echter is dit al onmogelijk via de link op Simpel.nl omdat je automatisch wordt doorverwezen naar een inschrijfpagina die voor nieuwe klanten geldt. Daarom heb ik contact opgezocht met de klantenservice. Die kon mij het volgende vertellen:
Eerlijk gezegd was ik verbaasd. Waarom geldt dit alleen voor nieuwe klanten en klanten dus al 2 jaar klant zijn? In de duidelijke actievoorwaarden van deze actie staat alleen het volgende:"Ik kan me voorstellen dat je ook graag mee wilt doen aan onze Verdubbeldagen actie. Echter is dit een actie welke alleen geldt voor nieuwe klanten, of voor bestaande klanten die 2 jaar klant bij ons zijn en hun contract willen verlengen. Dit is voor jou niet van toepassing, omdat je klant bent geworden op 25-10-2013, terwijl de actie begon op 17 februari 2015. Je kunt je contract 3 maanden voor je einddatum verlengen, dit is voor jou vanaf 25-07-2015."
Er staat nog niks over de voorwaarden die ik via de mail heb ontvangen. Bovendien vind ik het wat absurt om te zeggen dat huidige klanten hier niet van kunnen profiteren, behalve als ze een 2 jarig contact hebben afgesloten. Ik ben al sinds 2013 een trouwe klant zonder enig geklaag... Bovendien kan ik altijd mijn abonnement aanpassen via MijnSimpel profiel, maar dus niet in de goedkope abonnementen die hetzelfde bieden (zoals in de actievoorwaarden hierboven te lezen is).Actievoorwaarden “VERDUBBELDAGEN”
Het abonnement moet afgesloten worden in de periode van 17 februari 2015 tot en
met 31 maart 2015.
De eerste betaling moet binnen tien (10) dagen na het afsluiten van het abonnement
via iDEAL gedaan worden.
Het abonnement heeft een contractduur van 24 maanden.
Per maand mogen de bundels gratis omhoog en omlaag aangepast worden via Mijn
Simpel. De verdubbeling van het aantal minuten en internet MB’s vervalt zodra de
bundels gewijzigd worden. Gewijzigde bundels gaan in per de eerste dag van de
volgende maand.
Simpel behoudt zich het recht voor om de actievoorwaarden tussentijds te wijzigen
en/of de actie voortijdig te beëindigen.
Op deze overeenkomst zijn ook de Algemene Voorwaarden van Simpel onverkort van
toepassing.
Zijn er nog meer Simpel klanten die hetzelfde probleem hebben of hier een duidelijke mening over hebben?