In Juni heb ik een abonnement afgesloten bij Simpel.nl
Heb de eerste incasso gedaan en ik kon al redelijk snel netjes bellen.
Eind Juli kreeg ik een redelijk hoge rekening ik belde (de beste mevrouw kon mij nauwelijks iets vertellen) maar het kwam erop neer dat ik Juni en Juli in 1x betaalde, in Augustus zou ik een nieuwe rekening krijgen.
Vanochtend 31-08-12 kreeg ik een sms dat ik het bedrag over moest maken (euh???) nou goed, ook maar gedaan... kijk ik net op de website staat er een rekening voor Juli (lees zojuist Juni en Juli in 1x) dat ik nog eens bijna hetzelfde bedrag moet betalen??
Met andere woorden ik ben nu 2x duurder uit als voorheen, ik word niet fatsoendelijk geholpen en er klopt geen bal van.
Om kort te zijn, als het kan wil ik er gewoon vanaf!!
Kan iemand mij vertellen of dit nog mogelijk is?
Alvast bedankt
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Simpel.nl kan ik er nog vanaf
Re: Simpel.nl kan ik er nog vanaf
Volgens mij is je bedenktijd al om en zit je er dus aan vast. Er zit niets anders op dan een schriftelijke klacht in te sturen.
-
Bij koop op afstand heb je meestal 1 of 2 weken bedenktijd om terug te komen op de aankoop. Omdat je het in juni al besteld hebt kan je er niet meer vanaf.
Heb je de uitleg over de eerste en tweede factuur gelezen op de website van Simpel? Je kiest in het linkermenu voor Rekeningen > factuur.
Heb je de uitleg over de eerste en tweede factuur gelezen op de website van Simpel? Je kiest in het linkermenu voor Rekeningen > factuur.
Providers werken meestal met factuurperiodes. Ik zal je even een voorbeeld geven:
Stel dat jouw factuurperiode loopt van 01-09 tot 01-10. En jij wordt klant op 03-09. Dan zal op jouw eerste factuur de periode van 03-09 tot 01-10 in rekening worden gebracht.
Wat veel mensen echter niet weten is dat je bij vrijwel alle providers de abonnementskosten vooruit betaald en de gebruikerskosten achteraf.
Dat zal betekenen dat simpel waarschijnlijk ook de periode van 01-10 tot 01-11 in rekening heeft gebracht.
Op je eerste fatuur zal je dan dus van 03-09 tot 01-11 moeten betalen en dt zijn idd bijna 2 maanden abonnementskosten. Het klopt dat je volgende factuur maar uit 1 maand abonnementskosten zal bestaan omdat je al klant bent en niet halverwege de factuurperiode instapt.
Stel dat jouw factuurperiode loopt van 01-09 tot 01-10. En jij wordt klant op 03-09. Dan zal op jouw eerste factuur de periode van 03-09 tot 01-10 in rekening worden gebracht.
Wat veel mensen echter niet weten is dat je bij vrijwel alle providers de abonnementskosten vooruit betaald en de gebruikerskosten achteraf.
Dat zal betekenen dat simpel waarschijnlijk ook de periode van 01-10 tot 01-11 in rekening heeft gebracht.
Op je eerste fatuur zal je dan dus van 03-09 tot 01-11 moeten betalen en dt zijn idd bijna 2 maanden abonnementskosten. Het klopt dat je volgende factuur maar uit 1 maand abonnementskosten zal bestaan omdat je al klant bent en niet halverwege de factuurperiode instapt.
voor zover het kan zou ik ook je fakturen goed controleren. bij mij werd in de eerste paar maanden voor 30 euro MMS berichten toegevoegd die ik nooit hebt verstuurd!!. volgens mij staan er nu niet eens meer specificaties op de faktuur. Als je er nog van af kan gelijk doen!. success!
-
Simpel is echt een hopeloze club. BEGIN ER NIET AAN!
Als je problemen hebt (en die zijn er extreem veel bij dit bedrijf) dan word je niet geholpen door de klantenservice. Je blijft echt maanden zonder verbinding zitten maar je bent wel verplicht te blijven betalen. Anders krijg je onherroepelijk de deurwaarder op je dak. Voor de meest onbenullige bedragen!
Blijf ver van Simpel. Je krijgt echt niet waarvoor je betaalt maar Simpel blijft wel ruig van je rekening afschrijven. Heb je problemen dan verwijst de klantenservice je naar een postbusnummer. Daar kun je eventueel een brief naar sturen. Vreemd dat Simpel zelf alleen via mail of SMS communiceert en van klanten een brief verlangt. Dit houdt echt geen stand in een procedure en Simpel moet dit heel simpel weten.
Dit is echt de meest hopeloze provider die je je maar kunt indenken. Ga naar bijvoorbeeld BEN want daar betaal je hetzelgde maar word je als klant wel serieus genomen. Blijf weg bij Simpel omdat het ongelooflijk ingewikkeld is bij deze club.
Simpel is simpelweg de meest ingewikkelde provide.
Als je problemen hebt (en die zijn er extreem veel bij dit bedrijf) dan word je niet geholpen door de klantenservice. Je blijft echt maanden zonder verbinding zitten maar je bent wel verplicht te blijven betalen. Anders krijg je onherroepelijk de deurwaarder op je dak. Voor de meest onbenullige bedragen!
Blijf ver van Simpel. Je krijgt echt niet waarvoor je betaalt maar Simpel blijft wel ruig van je rekening afschrijven. Heb je problemen dan verwijst de klantenservice je naar een postbusnummer. Daar kun je eventueel een brief naar sturen. Vreemd dat Simpel zelf alleen via mail of SMS communiceert en van klanten een brief verlangt. Dit houdt echt geen stand in een procedure en Simpel moet dit heel simpel weten.
Dit is echt de meest hopeloze provider die je je maar kunt indenken. Ga naar bijvoorbeeld BEN want daar betaal je hetzelgde maar word je als klant wel serieus genomen. Blijf weg bij Simpel omdat het ongelooflijk ingewikkeld is bij deze club.
Simpel is simpelweg de meest ingewikkelde provide.
Ik heb ook simpel en geen problemen met ze, ze schrijven gewoon elke maand de abonnementskosten af.