LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
belgtom

Re: Simyo prepaid: Beltegoed is verdwenen

Ongelezen bericht door belgtom »

Ik sta 39 euro in de min bij simyo. Ik weiger dit te betalen omdat dit gekomen is door een fout van simyo. Ik heb al 2 maal een email gestuurd met daarop een waardeloze reaktie( zie hieronder). Wat kan ik nu nog doen? :?: :?:

:arrow: Geachte Mevrouw, Mijnheer,
>
> Mijn saldo staat plotseling op -39 euro. Dit komt doordat er een storing was
> geweest in maart met de sms dienst. Als deze korekt had gewerkt had ik nooit
> zoveel sms jes gestuurd. Ik dacht dat dit een aktietarief was. Er is tijdens
> de storing niets aan mij geinformeerd. Bij deze wil ik U vragen dit negatief
> saldo op te heffen daar dit buiten mijn wil is gebeurt en dit een fout van
> simyo betreft. Met vriendelijke groeten,

Wij vinden het erg vervelend voor u. maar u bent zelf verantwoordelijk voor
> u verbruik. Simyo werkt met geautomatiseerde systemen als het voorkomt dat
> er bijvoorbeeld een storing optreedt dan betekend dat niet dat u daar als
> klant niet meer verantwoordelijk bent voor de kosten die u uiteindelijk
> maakt. Wij begrijpen dat u normaal rekening houdt met de sms alert maar
> Het feit blijft dat u wel heeft gebeld voor het bedrag waarmee u in de min
> staat.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> simyo.nl

Geachte Mevrouw, Mijnheer,

Ik ben het niet eens met Uw beslissing. Er zijn meerdere mensen die gebruik maken van de telefoon en daarom heb ik gekozen voor het systeem van opwaarderen zodat ik de kosten in de hand kan houden. Zodra het beltegoed op is kan er niet meer gebeld worden tot ik opnieuw opwaardeer. Ik had geen idee dat er een storing was en ik ga niet konstant controleren wie er wanneer, gebeld, sms gestuurd heeft. De fout ligt aan de zijde van simyo, zij hebben foute prijzen berekent en daar wil ik achteraf niet de dupe van zijn. Ik hoop dat U mij hierin begrijpt en dat U Uw verantwoordelijkheid opneemt. Met vriendelijke groeten,

De betaalde sms diensten komen niet van Simyo vandaan. Wij maken dus geen eigen prijzen voor de betaalde sms diensten maar doet het bedrijf die deze dienst aanbiedt. Wij raden u aan contact op te nemen met dit bedrijf.

Met vriendelijke groet,

Robocop65

Ongelezen bericht door Robocop65 »

Twee maanden lang schrijf ik simyo vanwege geblokkeerde kaart en het innen van 7,33 voor informatienummer welke ik had uitgezet.

Telefoon was voor mijn zoontje, hij heeft een stoornis, en is dit handig/veilig wanneer hij eens zelfstandig buiten is. Omdat de blokkeren maar niet werd opgeheven ben ik overgegaan naar Lowcall met nummerbehoud. Het beltegoed van ruim 6 euro willen ze niet teruggeven :evil:

Verzonden: dinsdag 27 maart 2007 14:10
Aan: [email protected]
Onderwerp: Klacht

Geachte heer/mevouw,

Sinds 2 maanden schrijf ik u al vanwege een geblokkeerde simkaart en over het gebruik van de informatienummers.

Waarom laat u niks horen en bovendien is de duur van het indienen van een klacht al verstreken.

Sent: Monday, April 02, 2007 2:43 PM
Subject: RE: Klacht

Geachte L. van Hanswijk,

Wij hebben uw eerdere mails helaas niet mogen ontvangen. Als het goed is kan u de kaart gebruiken en op uw persoonlijke pagina informatienummers bellen aan of uitschakelen.

U kunt dan alleen naar 0900 en 0800 nummers bellen.

Met vriendelijke groet,

simyo.nl

Sent: Monday, April 16, 2007 12:45 PM
Subject: RE: Klacht

Geachte L. van Hanswijk,

Omdat u bent overgestapt zullen wij het resterende bedrag niet terugstorten.

Met vriendelijke groet,

simyo.nl

Mijn laatste bericht waar ook niet op wordt gereageerd maar wel is gelezen, door een speciaal progje kan ik zien of het is geopend! De spaarcentjes van mijn zoontje zijn gewoon ingepikt.
Goed gedaan hoor SIMYO van KPN uiteraard!:evil: :evil:

marthuis

Ongelezen bericht door marthuis »

ik ben all van 5 juni bezig mijn betaling voor en simkaart terug te krijgen
wel betaald , geen simkaart
nu geen reacties meer na mijn dringende emails
zeer slecht bedrijf

marokaas

Ongelezen bericht door marokaas »

hallo,

Ik heb ook een tijdje simyo. Het zag er aantrekkelijk uit.

Maar zoals je weet is dat meestal te mooi om waar te zijn.
Ik belde en was wel tevreden totdat er opeens 10 euro ongevraagd en zoder dat ik dat zelf via mijn mobiel had gedaan van mijn rekening afgehaalt werd. :S :x .

Ik belde de klantenservice en die wisten van niet en zeiden dat ik dat zelf had gedaan.

Ik is opwaardeer via mijn mobiel (ideal) dan krijg ik altijd ter bevestiging een sms met het bedrag erin.

te controle had ik gekeken of ik een sms van postbank (ideal) had maar dat was niet zo. ??????

Dit is nu vandaag weer gebeurt. en het leuke is dat je beltegoed NIET opgewaardeert is .. WAAR IS MIJN 10 EURO GEBLEVEN ???? De TOP van SIMYO ????

Vandaag KAP ik er mee met SIMYO ..

IK RAAD IEDEREEN AAN OM NIET SIMYO TE NEMEN!!!!!! ZE STELEN VAN JE !!!

Weet trouwens niet hoe ik mijn 10 euro terug krijg en die van vorige keer ?? Weet iemand hoe ik dat kan bewijzen ??
Help ....

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.smsdienstenfilter.nl/

Hier kunt u sms diensten blokkeren.
Aan te bevelen als u last heeft van ongevraagde SMS diensten. Ook de mobiele telefoons van minderjarige kinderen zijn hier te blokkeren.

marokaas

Ongelezen bericht door marokaas »

IS GTmobile niets voor de gedupeerde ????

http://www.gtmobile.nl/

tasjascare

Ongelezen bericht door tasjascare »

Ik heb een poos geleden voor mijn dochter en mij allebei een prepaidkaart aangeschaft.Juist om tegenvallende rekeningen achteraf niet te hebben!Enfin,mijn beltegoed was constant op terwijl ik niet eens belde?!Die van mijn dochter ook!Dus we konden niet meer bellen.We kregen vervolgens berichten via de e-mail binnen,van Simyo,waarom we niet meer belde?Ik heb ze erover bericht via de e-mail,maar kreeg geen respons.Ik heb toen zelf een bericht gekregen dat ik 2 Euro in de min stond?! Ik heb dat maar recht getrokken,maar was wel erg verbaasd,dat dat kon,helemaal aangezien ik niet meer kon bellen?!En prepaid bellen en in de min staan?!Enfin,mijn dochter hield haar kaart nog ff ,ze kon niet bellen,maar als het nodig was belde ik haar wel.NU NOG HET MOOISTE!Krijg ik via de e-mail te horen dat haar beltegoed 90 Euro in de min staat?!IK weiger te betalen,DIT SLAAT ALLES!Inmiddels incasso erop,datum 30 september j.l. 131,78 Euro!Nou ze sluiten me maar op !Dit betaal ik never!

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik ben me aan het oriënteren op bij wie ik een pre-paid kaart neem.
Simyo wordt het zeker niet. Bedankt voor de waarschuwingen.

@ Marokaas:
Kan de voicemail bij GTMobile uitgezet worden?

Simyo Webcare

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

Beste allemaal,

Op dit Radar forum kom ik een aantal, veelal oudere, berichten tegen. Vanaf nu zal ik dit forum regelmatig bezoeken. Ik zal hier vragen beantwoorden en klachten en problemen zoveel mogelijk oplossen. Indien gewenst, neem ik (tijdens kantooruren) ook contact met u op. Ik sta uiteraard open voor suggesties en tips!

Met vriendelijke groet,

Gerry
Simyo Webcare

Nick115

Ongelezen bericht door Nick115 »

Op de website van Simyo kun je elke willekeurige persoon iets laten bestellen en zelf een eenmalige machtiging afgeven zonder dat er iets gecontroleerd wordt. Dat betekent dat je je buurman kan opgeven en hem ook voor de kosten kan laten opdraaien. Dit is een zeer kwalijke zaak. Ik heb een bestelling gedaan op naam van Simyo zelf met een fictief rekeningnummer en dat werd gewoon geaccepteerd. De aanleiding tot dit alles was, dat ik ongevraagd een sim kaart kreeg toegestuurd terwijl ik daar niets had besteld. Wél had ik een sim only abonnement genomen bij Hi, maar dat was een verlenging van mijn abonnement. Daarbij heb ik ook mijn eigen nummer gehouden. De simkaart van Simyo bevat echter een compleet nieuw nummer. Aangezien Simyo van Kpn is, lijkt het toch enigzins met elkaar te maken te hebben. Het is een kwalijke zaak dat er op de Simyo website geen controles zijn van bestellingen.

Simyo Webcare

@Nick115

Het is niet mogelijk een Simyo simkaart te bestellen met andermans rekeningnummer. Na het invoeren van de betaalgegevens, zoals het bankrekeningnummer, controleren we de gegevens. Simyo schrijft vervolgens 1 cent bij op het opgegeven rekeningnummer, ovv een unieke code. Als deze code op de persoonlijke pagina (Mijn Simyo) wordt ingevoerd, wordt akkoord gegeven voor de betaling. Pas dan schrijft Simyo het bedrag af. Als u een bestelling plaatst met fictieve gegevens, komt de bestelling dus te vervallen.

Overigens klopt het dat u altijd een nieuw tijdelijk Simyo nummer krijgt, alvorens uw nummer wordt overgezet zodat u direct met Simyo kunt bellen. Toch wil ik graag uitzoeken waarom u een simkaart heeft ontvangen zonder een bestelling te hebben geplaatst. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via webcare @ simyo.nl zodat ik dit voor u kan nakijken.

Met vriendelijke groet,

Gerry
Simyo Webcare

Nick115

Als je dus een bestaand rekeningnummer weet van een bestaand iemand (bijvoorbeeld je buurman) kun je zonder dat die persoon het weet een simkaart bestellen. Zijn rekeningnummer wordt belast en hij krijgt de kaart thuis die hij niet besteld heeft. Dat lijkt me toch niet een echte verificatie. Zeer bedenkelijk op deze manier.

Simyo Webcare

@Nick115:

Nogmaals, dit is NIET mogelijk. De verificatiecode wordt uitsluitend bekend gemaakt aan de rekeninghouder dmv een eenmalige storting van 1 cent. De rekeninghouder kan de verificatiecode vervolgens invoeren op de persoonlijke pagina (Mijn Simyo) ter bevestiging. Pas na deze handeling wordt het startpakket verstuurd.

Het is dus niet mogelijk om via andermans rekeningnummer een Simyo startpakket te bestellen.

Met vriendelijke groet,

Gerry
Simyo Webcare

Nick115

Inderdaad het is niet mogelijk. Ik heb het geprobeerd. Je kunt dus veilig bestellen/betalen op Simyo.

Gesloten