LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door vanhaut »

Ik erger me steeds meer aan de slechte dekking en daarmee bereikbaarheid van Vodafone in onze woonplaats.

Ik zit nu net in het 2e jaar van mijn abonnement (mobiel) van Vodafone. En het lijkt steeds erger te worden. Ik kan binnenshuis niet of nauwelijks bellen met mijn mobiel (Samsung Galaxy S) en SMS versturen EN ontvangen is ook al een ramp. Sommige berichten komen niet, een uur of zelfs een dag later aan.. 3G netwerk is dus navenant slecht. Gelukkig kan ik in huis op de WiFi maar daarvoor heb ik natuurlijk geen abonnement met internet afgesloten.

Ik heb al eens gebeld met Vodafone en die vonden het heel vervelend maar konden niets doen en volgens de gegevens zou er dekking genoeg moeten zijn, dat zal wel in theorie, maar niet in praktijk.

Ik moet nog een jaar tot aan einde abonnement.. Wat kan ik nu nog ondernemen om dit probleem opgelost te krijgen ? Afkopen is een kostbare zaak maar de ergenis neemt steeds meer toe. Ik heb al een ander merk toestel geprobeerd om te zien of het daaraan lag maar dat was niet het geval. Nokia en Sony zijn net zo slecht. Mijn dochter heeft KPN en dat gaat wel goed, T Mobile wat zij voorheen had ook niet (zitten die toevallig op zelfde netwerk als Vodafone ?).. Ik ben dus meer onbereikbaar dan bereikbaar.

Wie heeft er voor mij een tip of weet een oplossing.

jekkelbo
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2011 17:29

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door jekkelbo »

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met mobiel internet. Vanaf 7 juli in contact met de "klantenservice" van Vodafone zonder resultaat. Op 25 augustus een brief gezonden aan de afdeling SVV met daarin het verzoek, of stoppen met het abonnement of de prijs per maand in relatie tot het slechte signaal aanpassen. Vodafone moet dan binnen 30 dagen reageren of aangeven wanneer er wel een antwoord komt. De reactie is nooit gekomen dus is Vodafone nu in gebreke gesteld met de optie binnen 5 dagen te zorgen voor een goed signaal. Daarna zal Vodafone een bericht ontvangen dat de betaling wordt opgeschort tot e.e.a. naar tevredenheid wordt opgelost. Je hebt dan ook meteen een dossier om naar de geschillencommisssie Telecommunicatie te gaan die een bindende uitspraak zal doen. In uw geval zie ik niet in hoe die te verliezen.

Nog een opmerking. Vodafone wordt geleid door Engelsen. Die handelen heel politiek door b.v. zaken te negeren. M.a.w. alles wordt vermeden uitspraken te doen waarop aansprakelijkheid rust. Ik ken het bedrijf van binnenuit omdat ik als leidinggevende de eerste rollout mede heb helpen slagen. Toen nog onder de naam Libertel.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door JtC »


GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Vodafone kan nooit garanderen dat je binnen goed bereik hebt (kunnen de andere overigens ook niet). Er zijn teveel factoren waar zij geen invloed op hebben. Verder zou je ook eens kunnen kijken of er wel pogingen zijn geweest om de dekking te verbeteren maar dat er na klachten van buurtbewoners geen vergunning door de gemeente is afgegeven. Dan houdt het ook op natuurlijk.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door Gizmo© »

JtC schreef:http://www.dutchcowboys.nl/socialmedia/14665

Landelijke dekking.
Dit is wel een overzicht van 2008. Ruim 3 jaar geleden. Niet echt actueel meer.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door JtC »

Oh verrek, het is al 2011.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door Gizmo© »

JtC schreef:Oh verrek, het is al 2011.
:mrgreen:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door JtC »

:lol: Ik zag de links staan.. en lekker niet verder kijken. Zal waarschijnlijk wel wat anders zijn inmiddels.

witte angora
Berichten: 31226
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb even wel gekeken, heb doorgeklikt naar slechteverbinding.nl en wat denk je? Het duurde zo lang voor de pagina geladen was dat ik de moed maar heb op gegeven. Zelden een website gezien die zichzelf in de URL zo uitstekend omschrijft. :lol:

vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door vanhaut »

intussen (weer) contact gehad met klantenservice en via een soort van omweg de telefoon gereset en nu heb ik, wonder boven wonder, wel een fatsoenlijk dekking..

raar maar waar..

Handmatig operator selecteren
kies ander dan vodafone
krijg je melding dat het niet kan
dan uitzetten
weer aanzetten

en voila.. doet het stukken beter..

Ik snap daar dus geen reet van, maar het werkt.. Dit nadat we eerst hadden vastgesteld dat mijn telefoon de juiste updates had, juiste software etc..

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Het kan zo zijn dat Vodafone het vermogen heeft verhoogt (duurd altijd wel ff ivm toestemming van AT) en dat dat actief is geworden na reset van telefoon.
Heb dat destijds ook meegemaakt toen nog met Libertel.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik heb recent een antal rechtzaken jegen Vodafone gewonnen omwille van dezelfde klachten, onvoldoende danwel geen dekking. Het proces wordt door Intrum Justitia gevoerd namens Vodafone en deze heeft de conclusie van repliek laten afweten dus werd teven in de kosten veroordeeld. Dit hebben ze wellicht gedaan omdat hen duidelijk was dat de zaak niet haalbaar was.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

Chanmaster schreef:Ik heb recent een antal rechtzaken jegen Vodafone gewonnen omwille van dezelfde klachten, onvoldoende danwel geen dekking. Het proces wordt door Intrum Justitia gevoerd namens Vodafone en deze heeft de conclusie van repliek laten afweten dus werd teven in de kosten veroordeeld. Dit hebben ze wellicht gedaan omdat hen duidelijk was dat de zaak niet haalbaar was.
welke casus nummers en welke rechtbank ? :lol: , lijkt me interresant om de verslagen te lezen. :?:

de dekking van de gsm masten wisselt overal,dit is een probleem voor alle providers :mrgreen:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door puma73 »

Henri42 schreef:
Chanmaster schreef:Ik heb recent een antal rechtzaken jegen Vodafone gewonnen omwille van dezelfde klachten, onvoldoende danwel geen dekking. Het proces wordt door Intrum Justitia gevoerd namens Vodafone en deze heeft de conclusie van repliek laten afweten dus werd teven in de kosten veroordeeld. Dit hebben ze wellicht gedaan omdat hen duidelijk was dat de zaak niet haalbaar was.
welke casus nummers en welke rechtbank ? :lol: , lijkt me interresant om de verslagen te lezen. :?:

de dekking van de gsm masten wisselt overal,dit is een probleem voor alle providers :mrgreen:
Op antwoorden voor deze vragen kun je lang wachten bij chanmaster, hij zit gewoon te bluffen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

puma73 schreef:
Henri42 schreef:
Chanmaster schreef:Ik heb recent een antal rechtzaken jegen Vodafone gewonnen omwille van dezelfde klachten, onvoldoende danwel geen dekking. Het proces wordt door Intrum Justitia gevoerd namens Vodafone en deze heeft de conclusie van repliek laten afweten dus werd teven in de kosten veroordeeld. Dit hebben ze wellicht gedaan omdat hen duidelijk was dat de zaak niet haalbaar was.
welke casus nummers en welke rechtbank ? :lol: , lijkt me interresant om de verslagen te lezen. :?:

de dekking van de gsm masten wisselt overal,dit is een probleem voor alle providers :mrgreen:

Op antwoorden voor deze vragen kun je lang wachten bij chanmaster, hij zit gewoon te bluffen
.

Geef hem/haar de voordeel van de twijfel :lol:

RevivalX85
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2011 15:22

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door RevivalX85 »

En als het simkaartje nu eens in een andere mobiel wordt gedaan?

Zou natuurlijk ook kunnen zijn dat het aan het toestel ligt.

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door Sanne26 »

RevivalX85 schreef:En als het simkaartje nu eens in een andere mobiel wordt gedaan?

Zou natuurlijk ook kunnen zijn dat het aan het toestel ligt.

Staat toch duidelijk in de openingspost.. Nokia en Sony Ericsson ook geprobeerd en geen resultaat.

Ik heb zelf trouwens nooit last van slecht bereik met Vodafone gelukkig. Hier wordt veel geklaagd over de dekking van T-Mobile, maar dat verschilt ook weer. De 1 heeft perfect bereik hier, en de ander moet op het dak gaan staan om een smsje te versturen (bij wijze van spreken). Heel apart!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Slechte ontvangst (dekking) vodafone

Ongelezen bericht door Henri42 »

Sanne26 schreef:
RevivalX85 schreef:En als het simkaartje nu eens in een andere mobiel wordt gedaan?

Zou natuurlijk ook kunnen zijn dat het aan het toestel ligt.

Staat toch duidelijk in de openingspost.. Nokia en Sony Ericsson ook geprobeerd en geen resultaat.

Ik heb zelf trouwens nooit last van slecht bereik met Vodafone gelukkig. Hier wordt veel geklaagd over de dekking van T-Mobile, maar dat verschilt ook weer. De 1 heeft perfect bereik hier, en de ander moet op het dak gaan staan om een smsje te versturen (bij wijze van spreken). Heel apart!

Klopt ; de zendmasten worden door alle providers gebruikt, ze moeten wel de signaalsterkte opvoeren :wink:

Gesloten