LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hdubois
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2005 20:07

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door hdubois »

ik heb een samsung D800 geweldig toestel ik mail en internet ermee.
nog nooit zo'n veelzijdig toestel als een samsung gehad zelfs nokia niet.
groetjes

jakkerij1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2007 19:50

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door jakkerij1971 »

en ik maar denken dat het aan mij lag.!!! al weken kan ik geen normaal smsje meer versturen zonder dat ik het 10 keer achter elkaar moet proberen en dan he he eindelijk verstuurd ie em.voorheen nooit problemen. Ik heb de samsung x481 vorig jaar gekocht. en nu pas sinds een tijdje problemen. ik heb al zolang er mobiele telefoons zijn hi prepay en eigenlijk altijd probleemloos. ik heb dan oook geen idee wat er aan de hand is. maar het is knap vervelend!
Grtz. jak

minke1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2007 13:07

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door minke1960 »

Ook ik heb problemen met het smsen. Dit is begonnen toen hi ovberging dat je met prepay ook kon internetten.
Heb een samsung x530 . 6 weken geleden gekocht en al laten up-daten. Dit was gratis daar het een nieuwtoestel was gekocht bij primafoon. Nou de problemen bleven. HI gaf geen antwoord meer op mijn klagen hierover. Als het dan bekent is bij hen waarom verkopen ze dan nog samsung telefoons op de site en in de primafoon winkel.
Mijn vriendin heeft een nokia 3310 en heeft het zelfde probleem. En ook vrienden met een siemens telefoon.
Ik ben nu overgestapt op een kpn abonnement en hoopt dat het prpbleem over is.

Vi
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:35

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Vi »

Ik heb het helemaal gehad met KPN Hi!!!!
Ik heb nu al zeker 2 maanden problemen met het smsen met een Samsung Hi prepay.
9 van de 10 keer lukt het niet om een smsje te versturen!
Krijg dan "fout bij verzenden" en heel vaak kan ik dan uiteindelijk niks meer, behalve m'n telefoon helemaal uitdoen, terwijl die nog zg aan het verzenden is.
De ontvanger krijgt soms dan wel het smsje, zelfs 4 x.Wat betekent dat er 4 x beltegoed af is. Ben het nu echt helemaal zat!!!
Ik had sinds okt. '06 de Samsung x650 (de ladyphone) en gebruikte de telefoon met mijn oude simkaart van Hi.
Mijn 2 vriendinnen hadden precies dezelfde telefoon gekocht die dag bij die winkel.
De eerste paar maanden had ik geen problemen, maar na ong. 3 maanden lukte het mij vaak niet om smsen te versturen.
Mijn vriendinnen precies hetzelfde!
Erg vervelend en zijn toen terug gegaan naar de winkel (Dixons). Eerst werden we naar Primafoon gestuurd, maar die stuurde ons weer naar Dixons.
Daar snapte ze het probleem niet en na bellen met klantenservice van Hi, besloten ze de telefoon naar de reparateur te sturen.
Maar wat bleek in hun computer te staan? De ladyphone werd niet meer gemaakt en konden 'm dus niet opsturen!!
Dus mochten we een ander toestel uitzoeken met evt. bijbetaling.
Wij een beetje teleurgesteld toch maar een ander model uitgezocht, de Samsung SGH s401i mét bijbetaling.
Maar wat bleek........OOK met deze telefoon hetzelfde probleem!!!
Het smsen lukt ook hier amper! Grote ergenis natuurlijk.
Toen mijn vriendinnen en ik apart van elkaar een mail (omdat bellen naar klantenservice óok geld kost!) gestuurd naar KPN Hi, waar we alledrie (al na 2 dagen!) een ander antwoord op kregen.
Bij 1 gaven ze toe dat het een probleem was van Hi en dat ze dit zo snel mogelijk gingen oplossen.
Bij de anderen gaven ze een vaag antwoord dat je je instellingen moest controleren en je batterijen en simkaart af en toe moest schoonmmaken.
Gedaan, maar hiep helemaal niks.
Toen toch maar klantenservice gebeld en kreeg daar een medewerker aan de telefoon, die eigenlijk alleen maar als 'antwoord' gaf: "Ja, dat probleem heb ik zelf ook. Ik heb ook een Samsung en kan ook niet smsen."
Schoten we dus ook helemaal niks mee op!!!
Toen hebben mijn vriendinnen en ik (nu 2 weken geleden) wéér een mail naar KPN Hi gestuurd, uitgelegd en geeist dat we NU een oplossing willen hebben.
Tot op heden niks gehoord......
Wij nu echt zeer teleurgesteld in Hi en voelen ons echt belazerd door ze.
En ondertussen nog steeds problemen met smsen.....HEEL VERVELEND!!!
Ik ga nu elke dag mijn mail naar ze toesturen tot ze hopelijk de moeite nemen om te antwoorden, maar vooral dit op te lossen!!
Ik heb nu Tros Radar ingeschakelt en ik hoop dat ze wat met dit probleem doen.
Helemaal nu ik dus heb gelezen dat veel meer mensen dit probleem hebben.
Wij zijn hier zeker nog niet klaar mee!!!

baard
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 mei 2007 19:45

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door baard »

ik heb nu een samsunf c 300 en ook he probleem kan sms niet verzenden, hiervoor had ik de nokia 3310 en had ik dit probleem ook al.
mijn moeder heeft ook een oudere nokia en ook ineens dit probleem.
mijn man heeft een nieuwe nokia, 2 maanden oud en ook dit probleem.
het ligt dus niet aan de samsung.

gr debby

ceh
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2007 12:12

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door ceh »

Ook ik heb de laatste tijd steeds vaker dat ik foutmeldingen krijg bij het willen versturen van een smsje en sinds gisteren duurt het een hele tijd voordat de desbetreffende persoon het smsje krijgt ( 3 a 4 uur later ontvangst). Ik heb mijn samsung al bijna twee jaar en tot voor kort nooit problemen gehad maar nu wordt het toch wel erg irritant.

rene_jonker
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2007 13:13

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door rene_jonker »

Goedemiddag allemaal,

Sinds een paar weken heeft mijn vriendin ook problemen met het versturen van SMS-jes met haar Samsung telefoon in combinatie met een KPN HI prepaid abonnement. Ik ben toen gaan Googlen en ben op de site van Tros Radar terecht gekomen. Balen om te lezen dat het hoogst waarschijnlijk aan de KPN centrale ligt (dat krijg je ervan als nieuwe patches niet goed worden getest bij de KPN :cry: .)

Met software problemen is het meestal zo dat de gegevensstroom welke door je telefoon wordt opgestuurd naar de KPN telefooncentrale opeens niet meer goed gelezen kan worden en er daarom een foutmelding wordt teruggestuurd. Om dit probleem op te lossen moet je er dus voor zorgen dat je 'iets anders' naar de KPN centrale ga sturen (een andere indeling van je gegevens-string dus......). Meestal heb je hier maar beperkte mogelijkheden voor. Je kunt meestal alleen maar wat zaken instellen in het 'Ínstellingen' scherm van je telefoon en dan maar hopen dat dit werkt..........

Nu heb ik dus met het 'Instellingen' scherm geexperimenteerd en heb voor ons toestel het SMS-en weer werkend gekregen. Ik heb de volgende wijziging doorgevoerd:

- In het 'Instellingen' scherm van je berichten (voor onze Samsung menu 1.5.1.4.4_ heb ik onder het Sub-menu 'Geldigheidsperiode' de waarde '1 week' gekozen ipv '24 uur'.

Hierna werkte het geheel zonder problemen (nu al voor 3 dagen!!). :D

Blijkbaar wordt in de gegevens-string welke naar de KPN centrale wordt gestuurd nu een andere waarde meegegeven aan deze parameter en kan de KPN software hier WEL mee overweg.

Het werkt voor ons dus prima! Bij andere merken toestellen raad ik dus aan om ook met deze instelling te gaan experimenteren!

Veel succes ermee, en laat maar weten of er nog meer mensen profijt van hebben.

Groeten Rene en Marielle

Rabs
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2007 14:11

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Rabs »

Heeh Rene,

Heel erg bedankt voor je post, ik heb dit ook geprobeerd en ik kan nu ook weer smsen :D You made my day, najah toch wel een beetje ;)

Heel erg bedankt,

Rabs

mieps
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2007 12:29

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door mieps »

dit probleem doet zich niet alleen voor bij Hi, ik heb T-mobile abonnement en kan geen sms-jes ontvangen van Telfort abonnees. volgens de een ligt het aan de ander en andersom ook, nou ja?

Edelman
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2007 13:00

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Edelman »

ik kon ook geen mms versturen combinatie hi samsung.
onderstaande site heeft geholpen.

http://www.fotomobieltje.nl/mms-en.html

wie weet heeft iemand er wat aan

Truffel
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2008 12:44

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door Truffel »

Jammer dat er zoveel negatieve ervaringen zijn met KPN Hi pre paid...
Maar helaas... :( ik heb er ook slechte ervaringen mee.

Ik had een telefoon gekocht hi XS, met een bijbehorende simkaart. na activeren van de simkaart kreeg ik alleen maar foutmeldingen bij het mmssen/ smssen en bellen.... Ik dacht in 1e instantie dat ik iets niet goed had gedaan m.b.t de instellingen maar na dit gecontroleerd te hebben dacht ik dat het ook wel eens aan de simkaart of de telefoon kon liggen.

Ik geprobeerd de klantenservice van hi.nl te pakken te krijgen. Na 1 keer bijna 20 min in de wacht gezeten te hebben en de volgende dag méér dan 20 minuten in de wacht gezeten te hebben besloot ik terug te gaan naar de winkel.
(Voor bellen met de klantenservice voor HI pre paid betaal je overigens tegen 06 tarief)

Ik terug naar de winkel met het toetsel."U moet zich eerst registreren en inloggen bij Hi .nl en dan wordt het bedrag van 4 euro (die standaard op de sim kaart zou moeten staan) geactiveerd en krijgt u er 6 euro beltegoed bij".
(Ik had niks gelezen in de handeleiding over dat ik de 4 euro moest activeren via Hi.nl maar goed onder het mom "baat het niet dan schaad niet" zou ik me dan registreren en inloggen)

Bleek dat er één of andere storing was bij HI.nl want ik kon nadat ik me geregistreed had niét inloggen (Ze hebben zelfs het onderwerp "storing bij hi.nl" en "inlog problemen" bij veelgestelde vragen staan!)
Deze storing duurde dágen achtereen. (zonder vermelding daarvan op de website overigens.)

Ik heb dus geprobeerd wéér contact te leggen met HI kLantenservice want ik had nu al ruim een week een nieuwe mobiele telefoon, maar kon er niks mee.
De Pre paid de klantenservice abbonementen heb je zo te pakken, maar voor de klantenservice van HI prepaid heb ik weer lang in de wacht gestaan, één úúr lang!! en dat terwijl ik er niks aan kan doen dat ik niet kan bellen etc. maar ik moet wel betalen tegen 06 tarief!
Ik vind het werkelijk schandalig! Ik klaag niet snel maar dit sloeg toch wel alles.....

Het huilen stond mij nader dan het lachen, weer opgehangen en nóg een keer de klantenservice gebeld (abbonementen) heb ik metéén mijn verhaal neergelegd en dat ik niet doorgeschakeld wilde worden en dat ik een klacht in wilde dienen en waar ik dat kon doen. (ook daar was storing mee op HI.nl!)
Om een lang verhaal
niet nóg langer te maken :)

Overleg met die mevrouw gehad ze was zo aardig om mij meteen te helpen ipv mij weer door te schakelen naar de klantenservice van pre paid. (dus het kán wel...)
Na een lang verhaal zou ik dan via kpn.com een nieuwe simkaart aan kunnen vragen en aan kunnen aangeven dat mijn sim niet werkte in een nieuw toestel. Ik krijg 10 euro beltegoed op mijn nieuwe simkaart mét nummerbehoud maar las bij aanvragen van een nieuwe sim dat het 9 euro kost! Ik ben van plan om na al het geldverspillien aan de service die ik niet gekregen heb, niet nóg meer geld te gaan betalen aan de KPN! En ik ben dan ook benieuwd hoe het verhaal verder af gaat lopen. Zoals je je zich misschien kunt voorstellen heb ik (ondanks die aardige medewerkster) niet zoveel vertrouwen meer in de HI.nl. van KPN.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die ook hier (klantenservice-prepaid lange wachttijden (tegen 06 tarief), inloggen etc.) problemen mee hebben of had ik gewoon mijn week niet?
Blij dat ik mijn verhaal even kwijt kon bij lotgenoten wens ik iedereen een prettige dag!
Een vriendelijk groet, Truffel.

kiwinasje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:03

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door kiwinasje »

Ik heb een hele tijd ook het probleem gehad dat ik mijn smsjes niet kon versturen. Deze gaf dan elke keer aan: niet verzonden. Na mijn mobiel dan uit en aangezet te hebben kon ik weer smsen. Dit was met mijn vorige mobiel (een sendo in combi met kpn prepaid).
En nu heb ik met mijn huidige mobiel ook het probleem dat hier veel word omschreve. Soms kan ik mijn smsjes niet versturen. Maar meestal worden mijn smsjes wel verzonden maar ontvangt de persoon waar ik het naar stuur niet. Ook is het zo dat ik smsjes zelf pas binnenkrijg als ik er een verstuur (wanneer de mobiel dus weer contact maakt met de provider). En nu is het soms ook nog is zo dat mijn mobiel zichzelf afsluit als ik een smsje wil verzenden. En dit dus allemaal met een samsung mobiel in combinatie met hi prepaid.
Ik denk dat ik maar overstap naar een andere provider na het lezen van al jullie problemen met kpn.....

prepa
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2009 07:55

Re: Sms problemen met Hi prepaid in combinatie met Samsung tel.

Ongelezen bericht door prepa »

Dit probleem is niet alleen in combinatie met een Samsung telefoon.
Ik heb nog een oude Ericsson t 28s in gebruik in combinatie met hi prepay,
deze heeft het al die jaren uitstekend gedaan, maar nu , sinds ongeveer een week,
krijgt de telefoon geen verbinding meer, sms versturen lukt niet, heel sporadisch, dus
het probleem ligt niet aan de samsung telefoon.
Het probleem ligt waarschijnlijk hieraan:
Overal wordt nu bezuinigd, ook op onderhoud , mijn vermoeden is dat nu ook KPN hieronder te lijden heeft
waardoor de kwaliteit drastisch is verminderd.
Ik ga niet wachten tot de storing is opgeheven, dit kan mischien nog een eeuwigheid duren, nee,
ik ga vandaag , na 6 jaar, een andere provider uitzoeken.
Ajuu KPN , het ga je goed !

Gesloten