LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] steeds gebeld door onbekend nummer

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
clipdance
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2008 16:57

steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door clipdance »

Ik word nu ongeveeer een week gebeld door iemand die zonder nummerweergave belt. Wel 3 of 4 keer op een dag. En degene laat de telefoon maar 1 keer overgaan. Dus de telefoon oppakken lukt niet echt. Maar vandaag is het me wel gelukt om op te pakken. Ik hoorde een mannelijke stem zeggen: oude vreetzak of zoiets. En toen ik daarna hallo zei hing hij op. Ik weet nu dat het een man is die steeds belt, maar zou niet precies weten wie het is. Weet wel dat ik er hardstikke gek van wordt. De enige oplossing zou zijn dat ik een ander nummer neem, maar ben er zo aan gewend.
Heeft iemand een tip.

groetjes clipdance

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Misschien gaan lijnen? :roll:

Nee, das flauw. Wat je kunt doen, is een vangnet laten plaatsen door je provider.

Is het inderdaad een onbekend (dus niet weergegeven) nummer, of is het een weergegeven nummer dat je niet kent.

In het laatste geval zou je eens kunnen zoeken op een website www.zoekopnummer.nl

wanneer het nummer niet geheim is, wordt het weergegeven met naam, straat/huisnummer en postcode/woonplaats

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Misschien kunt u het gesprek doorschakelen naar de politie?
Informeer eens bij de politie of dit mogelijk is.
U kunt ook aangifte doen van stalking door een anonieme beller.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

doorschakelen vanaf een huis-aansluiting lukt wel, maar dat gaat dus niet op een moment dat die onbekende al weer aan het bellen is.

Misschien een optie om dan zelf een paar keer op te nemen met ``Politie/bureau.......´´.

Wel je familie even inlichten, dat je dat doet, anders schrikken die zich een ongeluk.


Als de anonieme beller niet tot je vriendenkring behoort, weet ie niets van deze afspraak, en daarna zal de lol er snel af zijn,

Miess20
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2007 20:34

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door Miess20 »

Sinds Casema => Ziggo is geworden (kan toeval zijn), worden wij thuis echt abnormaal lastig gevallen op de huistelefoon.
Echt meerdere keren op een dag, soms achterelkaar wordt er anoniem gebeld, en als je dan opneemt hoor je gewoon tuuuuuuuuu, dus het zelfde geluid wanneer je de hoorn oppakt om te gaan bellen.
Het zou kunnen dat die gene toevallig steeds al heeft opgehangen als ik opneem, maar ik vindt het toch wel heel knap dat ie dat dan steeds weet te timen aangezien het zo vaak gebeurt!!! :evil:
Ik heb het vermoeden dat het misschien iets van automatisch (een computer) is ofzo, ik ben een beetje bang dat het misschien hackers zijn die op de lijn proberen te komen..

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee zou kunnen doen?
Kunnen er gegevens opgevraagd worden van binnenkomende telefoontjes? Ook als ze al opgehangen hebben?

HELPPP AUB!!! :(

F.Zwarts
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2008 20:34

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door F.Zwarts »

Ik heb wel eens overwogen voor een paar tientjes een telefoonbeantwoorder met nummerherkenning te kopen. Die kun je zo programeren dat bepaalde nummers, of iemand die geen nummer meegeeft, al direct zonder dat de telefoon overgaat beantwoord worden.
Je hoeft het nooit af te luisteren. Ben je ook gelijk van een boel reclame en enquettes af. Je zou nog een boodschap kunnen inspreken:
Toets 1 als u een verzekering wilt verkopen.
Toets 2 als u een lening wilt verkopen.
Toets 3 als u een een enquette wilt houden.
etc.
Voor de goedbedoelende beller kun je nog zeggen dat ze even nummerweergave moeten inschakelen en dan nog eens bellen.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door trappist »

wanneer de overlast blijft, melden bij uw telefonieprovider; ook meteen een lijst aanleggen van datums en nauwkeurige tijdstippen van de overlast. Uw provider is de enige die kan nagaan waar het vandaan komt en die kunnen kontakt opnemen met de beller wanneer deze echt buiten zijn boekje gaat. U zult zelf deze gegevens niet krijgen.

clipdance
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2008 16:57

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door clipdance »

Vandaag heeft degene zonder nummerweergave nog niet gebeld. Misschien heeft het gisteren dan toch geholpen dat ik hem aan de lijn gekregen heb en hallo heb gezegd. Ik hoop het, dan ben ik er tenminste vanaf. En anders ga ik de tips proberen die sommigen me gegeven hebben. Dankjewel hiervoor.

groetjes clipdance

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door D1RK »

Call Center met Reclame doen dit ook vaak, bellen meerdere en eerste die telefoon pakte kreeg verbinding, rest stopte weer...

Via info filter ben je hier vanaf omdat jou nummer dan op zwarte lijst zou komen!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Jammer genoeg respecteert niet elk call center infofilter. Het wachten is op het "belmenietregister". Dat moet gerespecteerd worden, anders wordt de wet overtreden.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik word de laatste drie dagen ook regelmatig gebeld door een afgeschermd nummer dat opgehangen is wanneer ik oppak (of dat nu na 1, 2 of welk aantal tonen ook is). Ik maak overigens geen gebruik van digitale telefonie (of internettelefonie)

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik ga een variant op tip van F. Zwarts toepassen als ik door een afgeschermd nummer wordt gebeld.
Ik laat eerst mijn telefoonbeantwoorder opnemen, dan hoor ik wie er aan de lijn is. Staat het me niet aan, dan neem ik niet op.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat werkt dus niet want ook op een of andere manier weten ze ook dat en word er opgegooid voor de voicemail inschakelt.
't is lastig, meer niet. En het is ook wel handig want ik heb meestal de telefoon ergens in huis liggen dus op die manier krijg ik ook nog wat meer lichaamsbeweging. En neem ik gelijk de tijd een bakkie koffie in te schenken.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dan is het misschien een idee om de telefoon beneden te laten liggen als u boven bent en andersom. Trappen lopen schijnt prima voor de conditie te zijn. :lol:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Call Center met Reclame doen dit ook vaak, bellen meerdere en eerste die telefoon pakte kreeg verbinding, rest stopte weer...

Via info filter ben je hier vanaf omdat jou nummer dan op zwarte lijst zou komen!
dat laatste is maar ten dele waar. Nog niet alle belcomputers kunnen zo worden geprogrammeerd dat er nummers uit vallen, waarvan bekend is dat ze niet mogen worden gebeld.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: steeds gebeld door onbekend nummer

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ze zomaar bellen en ik zou al klant zijn zou dit de reden zijn om op te zeggen!
Dus als je vraagt voor wie ze bellen, en je gaat gelijk klagen bij deze firma en niet het callcenter medewerker die provisie wil...
dan stoppen ze eerder met deze anti reclame!

Ik heb bij 2 bedrijven opgezegd wegens ongewenste reclame via telefoon, dus zij zijn een klant armer!

Gesloten