LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stopzetten/pauzeren abonnement T-mobile door overmacht.
Stopzetten/pauzeren abonnement T-mobile door overmacht.
Situatie: eind 2009 word ik gearresteerd bij de Deens /Zweedse grens. Ik blijk een voor Zweden verboden groente bij me te hebben. (Kath) Ik heb dit bij het koeriers bedrijf waar ik voor werkte geladen. Voor transport naar Zweden.
Ik wist niet dat ik voor Zweedse begrippen verkeerd spul bij me had.
Of u dat gelooft of niet, dat maakt voor de discussie niet uit en ik verzoek u dan ook om hierover niet te discussiëren.
Tot begin februari 2010 in met volledige beperking vast gezeten. Ik mocht niet bellen, nog schrijven.
Na 1e rechtszaak ben ik veroordeeld tot 2 jaar cel (16 maand onvoorwaardelijk)
kon niet naar Nederland overgeplaatst worden, omdat het in Nederland niet strafbaar is. 'k Heb staf nooit erkent, dus is tot aan de Hoge Raad in Stockholm geweest. Heb zeer slechte pro-deo advocaat gehad (zakkenvuller)
(als Nederlander, in Zweden ben je op voorhand al veroordeeld, Nederland is een drugs land dus......)
Ik schijf dit om u een inzicht te geven wat er gebeurd is. Ik zeg hier dat er spraken is van overmacht.
Ben in het bezit van een document van de Nederlandse ambassade, waarin duidelijk staat, dat ik volgens Nederlandse begrippen geen strafbaar feit heb gepleegd.
Ik had in juni 2009 een abonnement bij T-Mobile verlengd, naar jaren trouwe klant te zijn geweest (van 2000) nooit een betalingsachterstand gehad.
Vanaf het moment dat ik weer mocht brief contact mocht hebben, heb ik o.a. T-Mobile een handgeschreven brief gestuurd. (bellen was niet mogelijk) met uitleg van de situatie. Heb hier geen kopij van, want dat is vanuit een cel ook niet mogelijk. Ik vroeg daarin om het abonnement te pauzeren, tot het moment dat ik weer vrij zou komen. Hierop is niet gereageerd.
Intussen had het thuisfront ook al meerdere keren telefonisch contact opgenomen. Maar ja, ik moest het regelen.
2 maanden later weer een brief, met dezelfde strekking gestuurd. Geen reactie.
Thuisfront nogmaals boos opgebeld, nu werd er gezegd dat, als er een detentieverklaring werd opgestuurd dan zal het abonnement opgeheven worden en met terugwerkende kracht.
Tot het moment dat de telefoon de laatste keer in de lucht was. (Alles is in beslag genomen, voor onderzoek. Telefoon, tomtom. Na de rechtszaak is het vrijgegeven, maar heb het nooit meer door mij terug ontvangen.)
De opzegging, is verwerkt rond juni 2010, nu hebben ze het abonnement bedrag neergezet als zijnde 'oninbaar' Wat mij dus een Preventel registratie oplevert. (Een soort BKR registratie, maar dan alleen voor telefoonmaatschappijen zie ook http://www.preventel.nl)
Nu is het zo ver, dat naar aanleiding van briefwisseling. Is mijn registatie als wanbetaler bij T-mobile verdwenen. Maar niet bij Preventel. Ik kan bij heel weinig telefoonmaatschappijen terecht. En als je ergens terecht kan, dan betaal je de hoofdprijs. Ik kan ook niet terug naar T-mobile want dan krijg ik te horen dat ik preventel geregistreerd sta.
Brief van Preventel zegt dat ik bij T-mobile moet zijn, T-mobile zegt dat ik bij Preventel moet zijn.
Kan iemand mij meer tips geven. Het is ook meer een principe kwestie. Als je in de bak gezeten heb, dan heb je je straf uitgezeten. Maar na de hand wordt je nog veel meer gestraft. En ik kan bewijzen dat ik volgens de NL wetgeving niets fout gedaan heb.
Ik wist niet dat ik voor Zweedse begrippen verkeerd spul bij me had.
Of u dat gelooft of niet, dat maakt voor de discussie niet uit en ik verzoek u dan ook om hierover niet te discussiëren.
Tot begin februari 2010 in met volledige beperking vast gezeten. Ik mocht niet bellen, nog schrijven.
Na 1e rechtszaak ben ik veroordeeld tot 2 jaar cel (16 maand onvoorwaardelijk)
kon niet naar Nederland overgeplaatst worden, omdat het in Nederland niet strafbaar is. 'k Heb staf nooit erkent, dus is tot aan de Hoge Raad in Stockholm geweest. Heb zeer slechte pro-deo advocaat gehad (zakkenvuller)
(als Nederlander, in Zweden ben je op voorhand al veroordeeld, Nederland is een drugs land dus......)
Ik schijf dit om u een inzicht te geven wat er gebeurd is. Ik zeg hier dat er spraken is van overmacht.
Ben in het bezit van een document van de Nederlandse ambassade, waarin duidelijk staat, dat ik volgens Nederlandse begrippen geen strafbaar feit heb gepleegd.
Ik had in juni 2009 een abonnement bij T-Mobile verlengd, naar jaren trouwe klant te zijn geweest (van 2000) nooit een betalingsachterstand gehad.
Vanaf het moment dat ik weer mocht brief contact mocht hebben, heb ik o.a. T-Mobile een handgeschreven brief gestuurd. (bellen was niet mogelijk) met uitleg van de situatie. Heb hier geen kopij van, want dat is vanuit een cel ook niet mogelijk. Ik vroeg daarin om het abonnement te pauzeren, tot het moment dat ik weer vrij zou komen. Hierop is niet gereageerd.
Intussen had het thuisfront ook al meerdere keren telefonisch contact opgenomen. Maar ja, ik moest het regelen.
2 maanden later weer een brief, met dezelfde strekking gestuurd. Geen reactie.
Thuisfront nogmaals boos opgebeld, nu werd er gezegd dat, als er een detentieverklaring werd opgestuurd dan zal het abonnement opgeheven worden en met terugwerkende kracht.
Tot het moment dat de telefoon de laatste keer in de lucht was. (Alles is in beslag genomen, voor onderzoek. Telefoon, tomtom. Na de rechtszaak is het vrijgegeven, maar heb het nooit meer door mij terug ontvangen.)
De opzegging, is verwerkt rond juni 2010, nu hebben ze het abonnement bedrag neergezet als zijnde 'oninbaar' Wat mij dus een Preventel registratie oplevert. (Een soort BKR registratie, maar dan alleen voor telefoonmaatschappijen zie ook http://www.preventel.nl)
Nu is het zo ver, dat naar aanleiding van briefwisseling. Is mijn registatie als wanbetaler bij T-mobile verdwenen. Maar niet bij Preventel. Ik kan bij heel weinig telefoonmaatschappijen terecht. En als je ergens terecht kan, dan betaal je de hoofdprijs. Ik kan ook niet terug naar T-mobile want dan krijg ik te horen dat ik preventel geregistreerd sta.
Brief van Preventel zegt dat ik bij T-mobile moet zijn, T-mobile zegt dat ik bij Preventel moet zijn.
Kan iemand mij meer tips geven. Het is ook meer een principe kwestie. Als je in de bak gezeten heb, dan heb je je straf uitgezeten. Maar na de hand wordt je nog veel meer gestraft. En ik kan bewijzen dat ik volgens de NL wetgeving niets fout gedaan heb.
Re: Stopzetten/pauzeren abonnement T-mobile door overmacht.
Raar dat je niet meer bij T-mobile terecht kunt. Zij weten precies van de hoed en de rand. Laat T-Mobile de registratie bij Preventel intrekken/terugdraaien.
Zoek 's op dit forum of T-Mobile een webcare hier heeft, dan kun je hen een pb sturen.
Raar dat je niet meer bij T-mobile terecht kunt. Zij weten precies van de hoed en de rand. Laat T-Mobile de registratie bij Preventel intrekken/terugdraaien.
Zoek 's op dit forum of T-Mobile een webcare hier heeft, dan kun je hen een pb sturen.
Dank je wel Jolijn, voor je snelle reactie.
Ik kan van de registratie afkomen, door het openstaande bedrag te voldoen.
Hiervoor moet ik weer contact op nemen met Preventel en Preventel zegt weer dat ik contact moet opnemen met T-mobile.
Principieel wil ik niet betalen:
1. Ik heb ze voorgesteld om het abonnement op te schorten.
2. Ik kon, door overmacht geen gebruik maken van de diensten.
3. Als ze eerder in actie waren gekomen dan was het bedrag aanzienlijk lager geweest. (Dus gereageerd hadden om mijn handgeschreven brief)
Weet iemand wat de gangbare procedure is, bij detentie betreffende een (telefoon)abonnement?
Ik kan van de registratie afkomen, door het openstaande bedrag te voldoen.
Hiervoor moet ik weer contact op nemen met Preventel en Preventel zegt weer dat ik contact moet opnemen met T-mobile.
Principieel wil ik niet betalen:
1. Ik heb ze voorgesteld om het abonnement op te schorten.
2. Ik kon, door overmacht geen gebruik maken van de diensten.
3. Als ze eerder in actie waren gekomen dan was het bedrag aanzienlijk lager geweest. (Dus gereageerd hadden om mijn handgeschreven brief)
Weet iemand wat de gangbare procedure is, bij detentie betreffende een (telefoon)abonnement?
De opzegging, is verwerkt rond juni 2010, nu hebben ze het abonnement bedrag neergezet als zijnde 'oninbaar'
Hier heb ik overheen gelezen, er staat dus nog een bedrag open.
Een bedrag waarvan ik denk: "T-Mobile, streep dat gewoon weg, d'r is toch geen gebruik meer van gemaakt, om redenen die bij jullie bekend zijn?"
Hier heb ik overheen gelezen, er staat dus nog een bedrag open.
Een bedrag waarvan ik denk: "T-Mobile, streep dat gewoon weg, d'r is toch geen gebruik meer van gemaakt, om redenen die bij jullie bekend zijn?"
Jolijn, dat is in feite dus ook gebeurd.
Als ik T-mobile incasso op bel (06-1440 4040), dan komen ze er naar lang zoeken achter, dat er inderdaad nog een bedrag openstaat. En die moet eerst voldaan worden. Ik kan wel een sim-only abonnement afsluiten voor een jaar. En dan, als ik netjes betaal, dan is de registatie ook opgeheven (werd mij gezegd in juni 2011) Nadat ik ze gisteren aan de telefoon had, blijkt dat dus ook niet waar te zijn.
Brief van T-mobile van Klantacceptatie, citaat: "Op basis van gegevens die verstekt zijn door Stichting Preventel is gebleken dat er een achterstallige vordering bij een Preventel deelnemer open staat. Het gevolgd daarvan is dat wij op dit moment uw aanvraag voor een aansluiting niet in behandeling kunnen nemen.
Uit Privacy overweging wordt aan ons niet bekendgemaakt om welke deelnemer het gaat of wat de hoogte van de vordering is. Voor vragen kunt u schrijven met Preventel."
Brief aan preventel leverde op, dat er alleen een aanmelding is bij Preventel door T-Mobile.
PS. kan (nog) geen webcare van T-mobile vinden.
Als ik T-mobile incasso op bel (06-1440 4040), dan komen ze er naar lang zoeken achter, dat er inderdaad nog een bedrag openstaat. En die moet eerst voldaan worden. Ik kan wel een sim-only abonnement afsluiten voor een jaar. En dan, als ik netjes betaal, dan is de registatie ook opgeheven (werd mij gezegd in juni 2011) Nadat ik ze gisteren aan de telefoon had, blijkt dat dus ook niet waar te zijn.
Brief van T-mobile van Klantacceptatie, citaat: "Op basis van gegevens die verstekt zijn door Stichting Preventel is gebleken dat er een achterstallige vordering bij een Preventel deelnemer open staat. Het gevolgd daarvan is dat wij op dit moment uw aanvraag voor een aansluiting niet in behandeling kunnen nemen.
Uit Privacy overweging wordt aan ons niet bekendgemaakt om welke deelnemer het gaat of wat de hoogte van de vordering is. Voor vragen kunt u schrijven met Preventel."
Brief aan preventel leverde op, dat er alleen een aanmelding is bij Preventel door T-Mobile.
PS. kan (nog) geen webcare van T-mobile vinden.
In dit topic reageert T-Mobile webcare http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=118558
dat er een achterstallige vordering bij een Preventel deelnemer open staat.
Een Preventel deelnemer....jaaaa dat is T-mobile zelf dus.
Wat je hen duidelijk kunt maken door deze brief
dat er een achterstallige vordering bij een Preventel deelnemer open staat.
Een Preventel deelnemer....jaaaa dat is T-mobile zelf dus.
Wat je hen duidelijk kunt maken door deze brief
Allemaal al gedaan, je word van het kastje naar de muur gestuurd. Er werd zelfs door de laatste medewerker gesuggereerd dan Preventel een incasso bureau was. (op 20-6) daar moest ik de openstaande bedrag aan betalen.
Ik heb dus nog nooit een incassobureau aan de deur gehad.
Ik heb de T-Mobile webcare een PM gestuurd. Maar ik denk dat ik de juridische weg moet opzoeken.
Ik heb dus nog nooit een incassobureau aan de deur gehad.
Ik heb de T-Mobile webcare een PM gestuurd. Maar ik denk dat ik de juridische weg moet opzoeken.
Juridisch gezien zul je waarschijnlijk bot vangen. Je had namelijk juridisch gezien een overeenkomst tot juni 2010, dus juridisch gezien zul je tot die datum moeten betalen, hoe oneerlijk ook. Je kan tmobile hooguit aanspreken op hun fatsoen, dat iemand die op dat moment al vast zit, geen gebruik kan maken van een abonnement. Dat u principieel niet wilt betalen houd juridisch geen stand.
Hallo berndv,
"Dat u principieel niet wilt betalen houd juridisch geen stand."
Dat begrijp ik, maar ik beroep me in dit geval op 'overmacht'.
Heb nooit gezegd dat ze het abonnement moesten stoppen, alleen opschorten.
Bij T-Mobile heb ik geen betalingsachterstand staan, omdat deze is kwijtgescholden. Ik kom in het hele systeem niet meer voor. Maar ik sta wel aangemeld bij Preventel. (door T-Mobile) en daar ondervind ik nu schade van. Want ik moet overstappen naar een andere telefoonmaatschappij, want bij mijn huidige aanbieder(youfone), die geen deelnemer is bij Preventel, is de actie van 1 jaar 50% korting afgelopen. Maar ik kan mijn nummer niet meenemen, omdat ik geen abonnement bij, de meeste maatschappijen op naam kan krijgen.
De grote vraag is of ik me kan beroepen op overmacht?
En wat is de normale gang van zaken bij abonnementen als je in detentie zit.
Nog een voorbeeld:
Een bedrijf A heeft een contract van 2 jaar bij een beveiligingsbedrijf B.
Het contract loopt net een half jaar en bedrijf A brandt toe de grond toe af.
Beveiligingsbedrijf B kan het object niet meer beveiligen, want het is er niet meer.
Mijn mogelijkheden om gebruik te maken van T-Mobile's diensten was er niet meer. De telefoon is ook nooit meer met mijn Sim op het netwerk aangemeld.
Dus ik beroep me op overmacht.
"Dat u principieel niet wilt betalen houd juridisch geen stand."
Dat begrijp ik, maar ik beroep me in dit geval op 'overmacht'.
Heb nooit gezegd dat ze het abonnement moesten stoppen, alleen opschorten.
Bij T-Mobile heb ik geen betalingsachterstand staan, omdat deze is kwijtgescholden. Ik kom in het hele systeem niet meer voor. Maar ik sta wel aangemeld bij Preventel. (door T-Mobile) en daar ondervind ik nu schade van. Want ik moet overstappen naar een andere telefoonmaatschappij, want bij mijn huidige aanbieder(youfone), die geen deelnemer is bij Preventel, is de actie van 1 jaar 50% korting afgelopen. Maar ik kan mijn nummer niet meenemen, omdat ik geen abonnement bij, de meeste maatschappijen op naam kan krijgen.
De grote vraag is of ik me kan beroepen op overmacht?
En wat is de normale gang van zaken bij abonnementen als je in detentie zit.
Nog een voorbeeld:
Een bedrijf A heeft een contract van 2 jaar bij een beveiligingsbedrijf B.
Het contract loopt net een half jaar en bedrijf A brandt toe de grond toe af.
Beveiligingsbedrijf B kan het object niet meer beveiligen, want het is er niet meer.
Mijn mogelijkheden om gebruik te maken van T-Mobile's diensten was er niet meer. De telefoon is ook nooit meer met mijn Sim op het netwerk aangemeld.
Dus ik beroep me op overmacht.
Met 1 druk op de knop kan een T-Mobile medewerker zien dat Preventel GEEN incassobureau is.
Er is wel blijkbaar onduidelijkheid over wel/geen betalingsachterstand.
Als ik T-mobile incasso op bel (06-1440 4040), dan komen ze er naar lang zoeken achter, dat er inderdaad nog een bedrag openstaat. En die moet eerst voldaan worden
Bij T-Mobile heb ik geen betalingsachterstand staan, omdat deze is kwijtgescholden
Er is wel blijkbaar onduidelijkheid over wel/geen betalingsachterstand.
Als ik T-mobile incasso op bel (06-1440 4040), dan komen ze er naar lang zoeken achter, dat er inderdaad nog een bedrag openstaat. En die moet eerst voldaan worden
Bij T-Mobile heb ik geen betalingsachterstand staan, omdat deze is kwijtgescholden
Dat is geen argument. Overmacht kan alleen ingezet wanneer het gaat om de de eigen verplichtingen. En dan moet het gaat om een act of god, zoals bijvoorbeeld een burgeroorlog waardoor je ook nog eens niet kon betalen.mvsbab schreef:Ik kon, door overmacht geen gebruik maken van de diensten.
mvsbab
Op grond van deze formuleringen, kunt je geen beroep op overmacht doen. Je had immers moeten weten dat................................ en omdat je dat niet wist, ben je zelf verantwoordelijk voor de situatie (en de daaruit voortvloeiende gevolgen).
Maxiem.
Bron: WikipediaOvermacht is een juridisch begrip dat een niet-toerekenbare onmogelijkheid aanduidt om een verplichting na te komen, waardoor de rechtspersoon in kwestie van deze verplichting bevrijd wordt.
In artikel 6:75 van het Burgerlijk Wetboek wordt overmacht als volgt gedefinieerd:
Een tekortkoming kan de schuldenaar niet worden toegerekend, indien zij niet is te wijten aan zijn schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
Op grond van deze formuleringen, kunt je geen beroep op overmacht doen. Je had immers moeten weten dat................................ en omdat je dat niet wist, ben je zelf verantwoordelijk voor de situatie (en de daaruit voortvloeiende gevolgen).
Maxiem.
Dat snijd geen hout. De clue zit hem hierin: "Een tekortkoming kan de schuldenaar niet worden toegerekend (..)". De schuldenaar is hier de tegenpartij en de schuldeiser is TS. De schuldenaar is hier niet tekortschoten in zijn verplichting.
Mag ik hier nu uit opmaken dat er juridische gezien een kans is, omdat ik niet tekort ben geschoten in mijn verplichten? Want naar mijn weten, heb ik al het mogelijke gedaan, om mijn verplichten na te komen.alfatrion schreef:Dat snijd geen hout. De clue zit hem hierin: "Een tekortkoming kan de schuldenaar niet worden toegerekend (..)". De schuldenaar is hier de tegenpartij en de schuldeiser is TS. De schuldenaar is hier niet tekortschoten in zijn verplichting.
Nee. Jij bent je verplichtingen nagekomen of je bent ze niet nagekomen. In het laatste geval ben je tekort geschoten. Ik zie daarbij geen kans om je te beroepen op overmacht, omdat m.i. dit in het verkeer geldende opvattingen voor jouw rekening komt. Het niet kunnen gebruiken van de diensten van T-mobile kan geen overmacht zijn!mvsbab schreef:Mag ik hier nu uit opmaken dat er juridische gezien een kans is, omdat ik niet tekort ben geschoten in mijn verplichten? Want naar mijn weten, heb ik al het mogelijke gedaan, om mijn verplichten na te komen.
Als je bent vrijgesproken kun je wellicht nog een claim in dienen bij de buitenlandse overheid.