Ik heb het Forum doorzocht of deze vraag al eens gesteld is, maar niets gevonden. Mocht dit wel het geval zijn hoor ik graag!
Onlangs heb ik een dagvaarding ontvangen van Interim Justitia namens T-Mobile. Mij wordt verweten dat ik drie maanden abonnementskosten niet betaald heb. Deze dagvaarding is helaas bewust op een misverstand door de gebrekkige administratie van T-Mobile. Echter om mijn gelijk te bewijzen heb ik mijn klantengegevens nodig. Ik heb een schriftelijk aanvraag hiervoor gedaan, een maand geleden al, en nooit reactie gekregen. Ik heb een klacht ingediend, en sta in contact met de klantenservice, maar ik krijg steeds hetzelfde antwoord:
Ik weet dat ik recht heb op mijn gebruikersdata volgens artikel 34 van de Wet Bescherming Persoonsgegevens waarin vermeld staat dat een bedrijf verplicht een kopie van haar klantengegevens aan de klant moet verstrekken. Daarbij heeft de Hoge Raad heeft in 2007 bepaald dat dit recht op inzage tevens het recht omvatte op transcripties van opgenomen telefoongesprekken, ook wanneer het bedrijf, T-Mobile dus, kosten moet maken om deze gesprekken te traceren en te leveren.T-Mobile kan u geen kopie van een voicelog kan verstrekken. Gesprekken worden willekeurig opgenomen voor trainingsdoeleinden en niet bewaard.
Dit heb ik ook aan T-Mobile gezegd, maar ik krijg steeds nee op mijn rekest. Ik weet ook dat T-Mobile dit wel kan doen, en ook al eerder gedaan heeft. Zie bijvoorbeeld dit blog artikel: http://www.tweakers.net/nieuws/77672/t- ... rzoek.html
Mijn vraag is nu: Hoe moet ik nu verder handelen? Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Bij voorbaat bedankt!
Edit: spelling