LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile gebruikersdata opvragen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
nd1505

T-mobile gebruikersdata opvragen

Ongelezen bericht door nd1505 »

Goedendag allemaal,

Ik heb het Forum doorzocht of deze vraag al eens gesteld is, maar niets gevonden. Mocht dit wel het geval zijn hoor ik graag!

Onlangs heb ik een dagvaarding ontvangen van Interim Justitia namens T-Mobile. Mij wordt verweten dat ik drie maanden abonnementskosten niet betaald heb. Deze dagvaarding is helaas bewust op een misverstand door de gebrekkige administratie van T-Mobile. Echter om mijn gelijk te bewijzen heb ik mijn klantengegevens nodig. Ik heb een schriftelijk aanvraag hiervoor gedaan, een maand geleden al, en nooit reactie gekregen. Ik heb een klacht ingediend, en sta in contact met de klantenservice, maar ik krijg steeds hetzelfde antwoord:
T-Mobile kan u geen kopie van een voicelog kan verstrekken. Gesprekken worden willekeurig opgenomen voor trainingsdoeleinden en niet bewaard.
Ik weet dat ik recht heb op mijn gebruikersdata volgens artikel 34 van de Wet Bescherming Persoonsgegevens waarin vermeld staat dat een bedrijf verplicht een kopie van haar klantengegevens aan de klant moet verstrekken. Daarbij heeft de Hoge Raad heeft in 2007 bepaald dat dit recht op inzage tevens het recht omvatte op transcripties van opgenomen telefoongesprekken, ook wanneer het bedrijf, T-Mobile dus, kosten moet maken om deze gesprekken te traceren en te leveren.

Dit heb ik ook aan T-Mobile gezegd, maar ik krijg steeds nee op mijn rekest. Ik weet ook dat T-Mobile dit wel kan doen, en ook al eerder gedaan heeft. Zie bijvoorbeeld dit blog artikel: http://www.tweakers.net/nieuws/77672/t- ... rzoek.html

Mijn vraag is nu: Hoe moet ik nu verder handelen? Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Bij voorbaat bedankt!

Edit: spelling

Jolijn

Re: T-mobile gebruikersdata opvragen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een echte dagvaarding? Van een deurwaarder om op een bepaalde datum aan de kantonrechter te verschijnen?
Of een zgn conceptdagvaarding van IJ? Of alleen maar dreigen met?

In een telefoongesprek is iets beweerd maar daar is geen schriftelijk bewijs van begrijp ik?
Is T-Mobile bekend daarmee of vraag je alleen maar om de voicelog?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Echter om mijn gelijk te bewijzen heb ik mijn klantengegevens nodig.
Om je gelijk te bewijzen heb je toch alleen je bankafschriften nodig of mis ik nu iets ?

oktober64

Ongelezen bericht door oktober64 »

als je een abonnement hebt bij t mobile dan kun je je aanmelden voor mijn t mobile en daar zie je dan ook alle factuuren, gaat het of je wel of niet heb betaald dan is een bankafschrift voldoende

nd1505

Een echte dagvaarding? Van een deurwaarder om op een bepaalde datum aan de kantonrechter te verschijnen? Of een zgn conceptdagvaarding van IJ? Of alleen maar dreigen met?
Een echte dagvaarding, ja. Inmiddels heeft de deurwaarder de zaak bij de kantonrechter geannuleerd, wellicht omdat deze ook inziet dat ik duidelijk in mijn recht sta. De zaak is terug gegeven aan Interim Justitia en van hen heb ik niets meer vernomen. Ik wil toch mijn gegevens, mocht Interim Justitia weer geld vorderen.
In een telefoongesprek is iets beweerd maar daar is geen schriftelijk bewijs van begrijp ik?
T-Mobile is bekend met de situatie. Zij stellen er niets mee te maken te hebben omdat Interim Justitia nu partij is (T-Mobile verkoopt haar vorderingen aan een incasso bureau en is daarmee van alles af).
Om je gelijk te bewijzen heb je toch alleen je bankafschriften nodig of mis ik nu iets ?
Ik heb de bedragen die T-Mobile automatisch geïnd heeft gestorneerd, omdat ik geen contract meer had bij T-Mobile. Die stornering vond ook T-Mobile terecht. Maar door hun gebrekkige administratie heb ik nu bijna een jaar na dato een dagvaarding!
als je een abonnement hebt bij t mobile dan kun je je aanmelden voor mijn t mobile en daar zie je dan ook alle factuuren, gaat het of je wel of niet heb betaald dan is een bankafschrift voldoende

Ik heb geen abonnement bij T-Mobile meer. Zoals ik zei, het contract was met wederzijds toestemming opgezegd. Ik kan helaas niet naar T-Mobile dus.

Het verhaal is ingewikkelder dan ik in mijn vraag heb omschreven. Ik wil het niet te complex maken, maar toch bedankt voor jullie hulp!

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik heb geen abonnement bij T-Mobile meer. Zoals ik zei, het contract was met wederzijds toestemming opgezegd. Ik kan helaas niet naar T-Mobile dus.
En daar heb je natuurlijk ook een schriftelijke bevestiging van ontvangen,want daar draai je een beetje omheen op die vraag .Zo niet is het een beetje dom altijd om en schriftelijke bevestiging vragen,ze kunnen hem a la minute aan je door mailen is bij mij ook gebeurd.

gr Henk

Jolijn

nd1505 schreef:
Een echte dagvaarding? Van een deurwaarder om op een bepaalde datum aan de kantonrechter te verschijnen? Of een zgn conceptdagvaarding van IJ? Of alleen maar dreigen met?
Een echte dagvaarding, ja. Inmiddels heeft de deurwaarder de zaak bij de kantonrechter geannuleerd, wellicht omdat deze ook inziet dat ik duidelijk in mijn recht sta. De zaak is terug gegeven aan Interim Justitia en van hen heb ik niets meer vernomen. Ik wil toch mijn gegevens, mocht Interim Justitia weer geld vorderen.
T-Mobile is bekend met de situatie. Zij stellen er niets mee te maken te hebben omdat Interim Justitia nu partij is (T-Mobile verkoopt haar vorderingen aan een incasso bureau en is daarmee van alles af).
Ik heb de bedragen die T-Mobile automatisch geïnd heeft gestorneerd, omdat ik geen contract meer had bij T-Mobile. Die stornering vond ook T-Mobile terecht. Maar door hun gebrekkige administratie heb ik nu bijna een jaar na dato een dagvaarding!

Het verhaal is ingewikkelder dan ik in mijn vraag heb omschreven. Ik wil het niet te complex maken, maar toch bedankt voor jullie hulp!
Dat de deurwaarder de zaak niet heeft doorgezet is gunstig! Was T-Mobile toen nog wel de eiser? Of Was de vordering al verkocht aan IJ? Heb je wel een schrijven van de deurwaarder dat de zaak destijds door de deurwaarder zelf is terug gehaald?

Dat T-Mobile die stornering terecht, staat blijkbaar niet op papier. Heb je wel iets op schrift met betr. tot die opzegging?

Je hoeft jezelf misschien niet zo in allerlei bochten te wringen om een voicelog boven water te krijgen, IJ zal toch (als ze weer beginnen) met enig bewijs moeten komen waaruit blijkt dat jij geld verschuldigd bent.

nd1505

En daar heb je natuurlijk ook een schriftelijke bevestiging van ontvangen,want daar draai je een beetje omheen op die vraag .Zo niet is het een beetje dom altijd om en schriftelijke bevestiging vragen,ze kunnen hem a la minute aan je door mailen is bij mij ook gebeurd.
Ik heb helaas bijna geen administratie meer van T-Mobile. Ik heb dit allemaal weggedaan omdat in mijn ogen de zaak was afgedaan. Het contract was beëindigd, ik had gelijk gekregen van T-Mobile in het storneren van de bedragen, alles was afgerond en prima. Echter, T-Mobile heeft een slechte interne communicatie blijkbaar, want toen kwam dus die dagvaarding na meer dan een jaar. Het mooie is, T-Mobile heeft mij natuurlijk proberen te bereiken, maar het nummer waar ze de betalingsherinneringen naar toe sms'ten (dit staat in de dagvaarding) was dus allang opgezegd.
Was T-Mobile toen nog wel de eiser? Of Was de vordering al verkocht aan IJ? Heb je wel een schrijven van de deurwaarder dat de zaak destijds door de deurwaarder zelf is terug gehaald?
Ik heb van de deurwaarder wel een schrijven. Het kanton was zo vriendelijk een kopie van hun communicatie met de deurwaarder naar mij toe te sturen. IJ heeft nooit contact met mij opgenomen, zij kopen slechts dit soort zaken op en hopen dan met bangmakerij mensen zo ver te krijgen geld over te maken. Daar trap ik dus niet in. T-Mobile is nooit echt eiser geweest omdat ze de zaak dus verkocht hadden..
Dat T-Mobile die stornering terecht, staat blijkbaar niet op papier. Heb je wel iets op schrift met betr. tot die opzegging?
Ik heb op schrift alleen nog een bevestiging dat ik mijn telefoon terug heb gestuurd aan T-Mobile eind december. Hopelijk genoeg is dat genoeg, want die klantenhistorie zie ik waarschijnlijk nooit... En dat is toch te gek voor woorden eigenlijk. Het is wettelijk vast gelegd dat T-Mobile mijn verzoek moet inwilligen en ze vertikken het gewoon.

Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp ! Als iemand het wel gelukt is klantengegevens op te vragen hoor ik het nog altijd graag.

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Gesprekken worden inderdaad opgenomen in verband met trainingsdoeleinden. Deze worden ook weer verwijderd na een X periode. Zodoende hoeft T-Mobile deze jou niet te overhandigen als ze al zijn verwijderd. Ze waren immers niet voor u bedoeld, maar voor hun eigen bedrijf.

Als ik jou was zal ik een andere manier gaan zoeken om je gelijk te halen want naar die gesprekken kan je fluiten. Trust me, I know ;)

Verder vraag ik me ook af waarom je zo aan het hameren bent op dat gesprek. Heb je niets schriftelijk bevestigd gekregen? Waarom had je daar dan destijds niet om gevraagd? Als laatst ben ik dan ook nog wel benieuwd wanneer dit euvel zich heeft afgespeeld.

Als het namelijk een paar jaar geleden is, is het niet zo gek dat tmobile die gesprekken niet meer heeft.

nd1505

Verder vraag ik me ook af waarom je zo aan het hameren bent op dat gesprek. Heb je niets schriftelijk bevestigd gekregen? Waarom had je daar dan destijds niet om gevraagd? Als laatst ben ik dan ook nog wel benieuwd wanneer dit euvel zich heeft afgespeeld.
Ik wil de gegevens graag hebben omdat ik geen administratie meer heb -dat heb ik weggegooid, omdat ik in de veronderstelling was dat ik niks meer met T-Mobile te maken had: contract was ontbonden. Ik heb dus inderdaad bevestiging gekregen, dat het contract beëindigd was, maar die papieren heb ik niet meer. Wat er wel nog is, zijn de gesprekken die ik met klantenservice gevoerd heb.

Meteen nadat ik de dagvaarding gekregen had, heb ik gebeld met T-Mobile klantenservice om opheldering. De mevrouw daar snapte ook niet waar de dagvaarding voor nodig was, omdat zij inderdaad in mijn gebruikersdata kon zien 1.dat het contract was ontbonden in december 2010 2.dat bedragen onterecht waren afgeschreven in jan-feb-maart 2011 3.dat ik in april 2011 contact had met de klantenservice hierom en deze bedragen terecht mocht storneren 4. dat de zaak was afgesloten.

Toch is er dus intern iets misgegaan en denkt T-Mobile dat ik nu dus drie maanden abonnementskosten niet heb betaald. In mijn optiek heb ik de gebruikersdata nodig omdat deze mijn gelijk bevestigen.

Ik kan het ook niet met T-Mobile zelf oplossen, omdat zij geen partij meer zijn. Interim Justitia heeft de zaak overgekocht en is nu partij.

Uiteindelijk ben ik nu de dupe van de slechte administratie van T-Mobile...

Jolijn

De mevrouw daar snapte ook niet waar de dagvaarding voor nodig was, omdat zij inderdaad in mijn gebruikersdata kon zien 1.dat het contract was ontbonden in december 2010 2.dat bedragen onterecht waren afgeschreven in jan-feb-maart 2011 3.dat ik in april 2011 contact had met de klantenservice hierom en deze bedragen terecht mocht storneren 4. dat de zaak was afgesloten.

In mijn optiek heb ik de gebruikersdata nodig omdat deze mijn gelijk bevestigen.

Jij hoeft (voorlopig nog lang niet) jouw gelijk te bevestigen.
Mocht IJ ooit nog eens zo ver komen dat jij een deurwaarder wil inschakelen (IJ is zelf 'alleen' maar een incassobureau) zal IJ met bewijzen moeten komen.

nd1505

Jolijn, het klopt wat je zegt; Ij moet met bewijzen komen. Ik denk ook dat, omdat ze deze niet hebben, de zaak is ingetrokken uiteindelijk. Maar ondertussen probeert Interim Justitia je wel bang te maken, reageren ze niet op mails en brieven, en dreigen ze alleen maar met meer procedures en boetes.

T-Mobile is net zo onbeweegbaar, onvriendelijk en geldbelust.
Als klant die altijd netjes de rekening heeft betaald ben je dan de dupe van dit onwrikbare systeem.

Jammer...

Jolijn, en alle anderen, bedankt voor de adviezen!

Gesloten