LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile: opzeggen abonnement: je ontvangen je brieven niet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
PG Spakman

T-Mobile: opzeggen abonnement: je ontvangen je brieven niet

Ongelezen bericht door PG Spakman »

Sinds 7 december 2003 probeer ik mijn abonnement bij T-Mobile op te zeggen. Ik stuurde een brief met een vriendelijk verzoek. Eind december bleek deze niet ontvangen te zijn, omdat ik hem aan de afdeling Klantenservice gestuurd had in plaats aan Relatiebeheer. Of ik nog maar een brief wilde sturen. Op 31 december stuurde ik een tweede brief. Eind januari bleek het nog niet geregeld te zijn, weer niet ontvangen. Ik moest maar een DERDE brief gaan sturen, liefst aangetekend. Dat kost me teveel en ik spreek met de medewerker aan de telefoon af dat ik een fax zou sturen. Ik stuurde dus een fax, op 29 januari. Daarin eiste ik: opzegtermijn gaat in vanaf ca. 8 december (na 1e brief) en per direct een bevestiging. In mijn eis eindigt de opzegtermijn dus op 8 februari (ongeveer).

Na 2 weken, op 5 februari, ontvang ik eindelijk een bevestiging. Mijn abonnement zal eindigen op 26 maart! Men gaat geheel voorbij aan wat je schrijft of vraagt. Na weer gebeld te hebben moet ik weer een brief schrijven.

Die is vandaag opgestuurd, aan de afdeling Klachten. Bovendien heb ik de Postbank opgedragen alle automatische incasso's tegen te houden of terug te storten. Pas als ik een bevestiging heb waarin mijn eisen, in mijn ogen terecht, zijn ingewilligd, betaal ik de kosten.

In mijn laatste brief heb ik de andere klacht zoals op deze site staat, ook genoemd. Ik hoop dat T-Mobile zich bewust wordt van een klantonvriendelijke werkwijze, en dat ze het zich aantrekken dat Klantenservice en Relatiebeheer geen loze kreten zijn.

Ik wacht af wat er gaat gebeuren.

Powerpuff

Re: T-Mobile: opzeggen abonnement: je ontvangen je brieven niet

Ongelezen bericht door Powerpuff »

Dit is altijd een vervelende situatie, dat is zeker waar. Het probleem is alleen dat u geen verzendbewijs heeft van de brief van 8 december. Als ze zouden zeggen 'prima, we laten hem ingaan per 8 december, omdat u zegt toen de brief verstuurd te hebben', kan iedereen dat wel zeggen. En daar wringt de schoen. Tevens staat er in de AV dat er 'bij voorkeur' aangetekend moet worden opgezegd ( dacht ik). Dat maakt het niet makkelijker. Mocht u nu rond de 8ste december gebeld hebben om te vragen hoe u op moest zeggen, oid, dan zou u al iets sterker staan. Er zou dan een melding in het systeem staan dat u de intentie had om op te zeggen.

Wat ik aanraad: Ga zeker niet zomaar stoppen met betalen. Ik kan u garanderen dat u dan de incassokosten ed krijgt. Gewoon netjes de rekeningen betalen. En dan eens bellen of uw klachtenbrief is binnen gekomen. Gewoon rustig en vriendelijk blijven en de situatie uitleggen. Waarschijnlijk kan u met de medewerker die u aan de lijn krijgt wel een compromis bereiken. Zo niet, dan zal de afdeling klachten ook nog kontakt met u opnemen en er met u uit proberen te komen. Dit alleen zolang er geen betalingsachterstand is.

Zoals ik zei, vervelende situatie, maar besef wel dat het niet de schuld van T-Mobile is dat de brief is kwijtgeraakt. Dat soort dingen gebeuren, zeker als de brief 'verkeerd' geadresseerd is. Hou dus niet te sterk vast aan het 'ik sta in mijn recht' gevoel, maar bekijk het ook eens van de andere kant. Veel sucses.

galihmatohir

Ongelezen bericht door galihmatohir »

Nou ik vind dat je al een heel stuk verder bent dan ik, ik kon onder geen beding een fax nummer krijgen, "Hadden ze niet" kreeg ik als antwoordt. Ze willen persee dat je de brief per post verstuurd, ze vergeten dan te vermelden dat je de brief aangetekend zal moeten sturen dit omdat ze dan weer een goede en eenvoudige reden hebben om e zeggen dat de brief nooit is aangekomen, zoals je zelf al ondervonden hebt. Helaas moet ik de andere partij wel gelijk geven want een abbonement opzeggen wat het ook betreft altijd schriftelijk tedoen omdat je dan altijd een bewijs van verzenden hebt, ook goed om te weten bij T-mobile is dat ze geen afdeling annuleringen hebben maar een waardelooze afdeling relatie beheer.

DrommedarisKameel

Ongelezen bericht door DrommedarisKameel »

Er is namelijk ook geen faxnummer om opzegbrieven naar toe te sturen. Vandaar dat u het niet gekregen heeft

De klantenservice medewerker die u aan de lijn krijgt, KAN, iom zijn meerdere, een fax persoonlijk laten toezenden, en met die fax onder de arm naar relatiebeheer lopen om het te regelen. Dat is dus bij meneer 1 wel gebeurt, en bij u niet. Het is ook PUUR een extra service, welke alleen in zeer uitzonderlijke gevallen verleent zal worden. En te merken aan uw taalgebruik zal de medewerker niet snel geneigd zijn geweest u die service te verlenen.

Daarom de volgende tips ( welke niet alleen gelden voor T-Mobile, maar voor alles waar u een contract voor aansluit):

1. Lees de AV voordat u tekent. Maak uzelf bekent met de regels.
2. Houd u aan de procedures zoals beschreven in de AV.
3.Verstuur post ALTIJD aangetekend. Kost wat meer, maar bespaart een hoop.
4. Wees altijd vriendelijk en beleefd tegen klantenservice medewerkers. Zelfs al bent u woedend. Mocht u boos worden, zeg: 'ik bel u terug' en hang op. Bel terug als u tot rust bent gekomen, want dan alleen kunt u tot een oplossing komen. Medewerkers kunnen namelijk vaak wel meer, maar zodra u boos wordt en niet meer voor rede vatbaar, zullen zij achterover gaan zitten en het 'tja, helaas kan ik verder niks voor u doen'-verhaal afdraaien. Het zijn ook mensen, namelijk.
5. Wees altijd vriendelijk en beleefd. Punt.
6. Probeer een man aan de lijn te krijgen. Hele gevaarlijke, ik weet het, maar ik zeg het toch. Begin het gesprek op vriendelijke toon en gebruik de voornaam van de medewerker die hij je geeft. Doet wonderen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dromedaris, doe 's ff normaal zeg. Dat je netjes moet blijven, geef ik je gelijk in. Maar ik ben zelf klantenservice-medewerker, en als ik iets niet moet dan is het wel als van die ballen heel amicaal je voornaam gaan zeggen. Flikker op zeg, ik begin toch ook niet gelijk te tutoyeren?

Jill

Ongelezen bericht door Jill »

Jah heb et ook ooit eens opgezegt per brief, werkte wel binnen een week kregen we een briefje terug met "als je klant blijft krijg je een nieuwe mobiel etc"

Gast

Jah heb et ook ooit eens opgezegt per brief, werkte wel binnen een week kregen we een briefje terug met "als je klant blijft krijg je een nieuwe mobiel etc"
De ene fantast is nog niet verdwenen en de ander staat weer op, echt dit verhaal???

:D

Gast

Je kreeg een nieuw mobiel van T-mobile, meen je dit of zit je te jokken?
Als je wat krijgt van T-mobile is het wel een scootmobile, maar niet zo'n dinges om mee te bellen.
Ze hebber liever maandelijks hun geld, zonder er wat voor terug te hoeven doen.

Groeten Johannes

Gast

Nou mijn brief hebben ze wel (aangetekend) ontvangen, maar ook daar zit T-mobile totaal niet mee.
Ze behandelen je gewoon als grof vuil en doen net of (nee dat niet), ze zijn daar geheel doorgedraaid.

Grv Gert

Gesloten