Ik heb een mobiele telefoon die ik alleen met vakantie's in het buitenland gebruik, omdat ik vroeger bij Tele2 hoge rekeningen kreeg als ik in het buitenland was geweest en was gebeld zonder op te nemen.
Nu ben ik er achter gekomen dat mijn mobiele nummer is afgesloten omdat ik hem een half jaar niet heb gebruikt. Mag dit zo maar? Ik vind dit nogal een vreemde gang van zaken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-mobile sluit mobiele nummer na 6 maanden niet gebruikt
-
Re: T-mobile sluit mobiele nummer na 6 maanden niet gebruikt
Ja, dit mag en is tamelijk gebruikelijk. Het hangt van de provider af na hoeveel tijd het nummer vervalt en wat je moet doen om dat te voorkomen. Soms is alleen een telefoontje plegen voldoende, bij andere moet je opwaarderen. Maar bij iedere aanbieder komt het nummer op een gegeven moment te vervallen als je er niets mee doet.
Ja, dit is conform voorwaarden. Je kunt zelf in je (digitale) agenda een herinnering zetten en dan moet je even bellen of sms-en. Zo niet, dan ben je je nummer en tegoed kwijt. Dat is mij ook 1 keer overkomen met een (vakantie) telefoon, maar door deze procedure de laatste jaren niet meer.
De providers moeten aan die vervallen tegoeden vermogens verdienen en dat is wrang, want ze hebben daarvoor geen dienst geleverd.
De providers moeten aan die vervallen tegoeden vermogens verdienen en dat is wrang, want ze hebben daarvoor geen dienst geleverd.
Bij de meeste providers is het niet dat je 1x gebeld moet worden. Je moet 1 keer per 6 maanden je beltegoed opwaarderen. Als je niet opwaardeert dan wordt je nummer geblokkeerd. Je kan nog wel gebeld worden. Na 12 maanden verlies je ook het beltegoed. Hoe worden deze gasten rijk.
Dit mag niet zomaar.
T-Mobile moet eerst contact opnemen met de abonnee.
T-Mobile moet eerst contact opnemen met de abonnee.
Ik zit bij AH mobiel met een prepaid sim, ding wordt ook nauwelijks gebruikt, maar gelukkig krijg ik wel op tijd een mailtje dat ik dien op te waarderen als er 9maanden niet is opgewaardeerd en ze gaan afsluiten. Dus maar weer voor 10 euro opgewaardeerd. Werkt dus een stuk prettiger dan bij tmobile.
Snuffel1 heeft helemaal gelijk.
TS gebruikte hem alleen op vakantie en stond daarna wellicht uit waardoor hij geen berichtjes ontvangen heeft.
Ik koop altijd een prepaid sim in het land waar ik op vakantie ben. Vooral Azie betaal je met je Nederlandsche sim 2 a 3 euro p/min met lokale sim nog geen 0.16 c/min .
gr Henk
TS gebruikte hem alleen op vakantie en stond daarna wellicht uit waardoor hij geen berichtjes ontvangen heeft.
Ik koop altijd een prepaid sim in het land waar ik op vakantie ben. Vooral Azie betaal je met je Nederlandsche sim 2 a 3 euro p/min met lokale sim nog geen 0.16 c/min .
gr Henk