LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 jan 2011 10:03
Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt
Sinds 2008 maak ik gebruik van een Flex sim only abonnement van T-Mobile. Op 22 november kreeg ik een SMS dat op 22 December mijn abonnement zal gaan veranderen in een Stel samen en Stel bij abonnement. Ik heb de T-Mobile winkel in Apeldoorn bezocht en uitleg gevraagd en gekregen. Mijn beltegoed van ruim 300 euro zal komen te vervallen. Ik ben het hier niet mee eens, omdat dit tegoed altijd geldig zou blijven; dit werd door Ali B in de reklame op TV beweerd.Inmiddels een brief geschreven naar T-Mobile en meegedeeld dat ik het niet eens ben met het vervallen van mijn beltegoed aangezien dit een onrechtmatige daad is, maar nog geen antwoord gekregen. Wanneer dit beltegoed daadwerkelijk gaat vervallen zeg ik mijn abonnement op. Het is voor mij onverteerbaar om mij op deze manier door een provider te laten behandelen. Zal tevens een klacht indienen bij de geschillencommissie telefonie.
Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt
heeft Luke niet alle voorgaande lijntjes gelezen ????????? De ruim € 300,00 is geen cash geld waarmee je naar de winkel kunt gaan , T M biedt een regeling aan en zij staan juridisch in het gelijklucky luke schreef:Sinds 2008 maak ik gebruik van een Flex sim only abonnement van T-Mobile. Op 22 november kreeg ik een SMS dat op 22 December mijn abonnement zal gaan veranderen in een Stel samen en Stel bij abonnement. Ik heb de T-Mobile winkel in Apeldoorn bezocht en uitleg gevraagd en gekregen. Mijn beltegoed van ruim 300 euro zal komen te vervallen. Ik ben het hier niet mee eens, omdat dit tegoed altijd geldig zou blijven; dit werd door Ali B in de reklame op TV beweerd.Inmiddels een brief geschreven naar T-Mobile en meegedeeld dat ik het niet eens ben met het vervallen van mijn beltegoed aangezien dit een onrechtmatige daad is, maar nog geen antwoord gekregen. Wanneer dit beltegoed daadwerkelijk gaat vervallen zeg ik mijn abonnement op. Het is voor mij onverteerbaar om mij op deze manier door een provider te laten behandelen. Zal tevens een klacht indienen bij de geschillencommissie telefonie.
Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt
En van die € 300 kan Luke, als hij dat wil, de helft cashen door Thoorn te bellen. Simpel toch?
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 06 nov 2015 13:58
Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt
Klopt allemaal, dit staat in de Algemene Voorwaarden van T-Mobile.
Ook uit onderzoek van de juridische medewerkers van Radar kan je dit antwoord vinden, ergens binnen dit forum overzicht.
Het enige wat ik wel zou doen is cashen !!!
Vriendelijke groet,
Marianne
Ook uit onderzoek van de juridische medewerkers van Radar kan je dit antwoord vinden, ergens binnen dit forum overzicht.
Het enige wat ik wel zou doen is cashen !!!
Vriendelijke groet,
Marianne
Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt
Beste mensen stuur allen een Klacht naar Radar. Die kunnen dan misschien iets voor ons betekenen.
Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt
Hoezo? De meesten zullen het wel hebben uit laten betalen.
Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt
Radar is geen ombudsman ?, dit programma heeft T Mobile aan de orde gesteld en geconcludeerd dar er rechtmatig is gehandeld.Gerarda13 schreef:Beste mensen stuur allen een Klacht naar Radar. Die kunnen dan misschien iets voor ons betekenen.
Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt
Ik betwist dat niet. Jij focust je zo sterk op één aspect dat je alles wat daarom heen zit negeert.prijk schreef:Uw betoog is op alle fronten onzinnig. Het per brief toesturen van de AV geldt wel degelijk als ter hand stellen, daar is uitgebreide jurisprudentie over.
Verkoper en koper sluiten een overeenkomst in de winkel. Als de verkoper de algemene voorwaarden meestuurt bij de factuur dan heeft hij ze weliswaar ter hand gesteld, maar toch zijn deze voorwaarden niet van toepassing. Dat ze ter hand zijn gesteld is namelijk onvoldoende. Hij moet dat doen "voor of bij het sluiten van de overeenkomst" (art. 6:234 BW).
Dat Orange na het sluiten van de overeenkomst nieuwe algemene voorwaarden toestuurt is op zichzelf onvoldoende.prijk schreef:Bij de overname van Orange hebt u nieuwe algemene voorwaarden toegestuurd gekregen. Die had u niet hoeven accepteren, maar dat hebt u wel gedaan, want u hebt uw abonnement nog. Ondertekenen is niet nodig voor acceptatie.
Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt
De wet oneerlijke handelspraktijken is toevalligerwijze ingevoerd in medio 2008. Als T-Moblie destijds had beloofd dat de beltegoeden altijd geldig zouden blijven, en dat nu niet waar maakt dan heeft ze onjuiste informatie verstrekt en dat is misleidend, oneerlijk en onrechtmatig. De overeenkomst kan dan in principe met terugwerkende kracht vernietigd worden, maar hier ligt een schade vergoeding ter waarde van het beltegoed meer voor de hand. Deze laatste vordering kan ook zelfstandig gebaseerd worden op de onrechtmatige daad.lucky luke schreef:Sinds 2008 maak ik gebruik van een Flex sim only abonnement van T-Mobile. Op 22 november kreeg ik een SMS dat op 22 December mijn abonnement zal gaan veranderen in een Stel samen en Stel bij abonnement. Ik heb de T-Mobile winkel in Apeldoorn bezocht en uitleg gevraagd en gekregen. Mijn beltegoed van ruim 300 euro zal komen te vervallen. Ik ben het hier niet mee eens, omdat dit tegoed altijd geldig zou blijven; dit werd door Ali B in de reklame op TV beweerd.Inmiddels een brief geschreven naar T-Mobile en meegedeeld dat ik het niet eens ben met het vervallen van mijn beltegoed aangezien dit een onrechtmatige daad is, maar nog geen antwoord gekregen. Wanneer dit beltegoed daadwerkelijk gaat vervallen zeg ik mijn abonnement op. Het is voor mij onverteerbaar om mij op deze manier door een provider te laten behandelen. Zal tevens een klacht indienen bij de geschillencommissie telefonie.
Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik had een beltegoed van €952. Ik heb namelijk een telefoon van mijn werk waarmee ik onbeperkt in Nederland kan bellen. Echter niet in het buitenland. Voor bellen in het buitenland had ik mijn Flex abonnement. Nu heb ik onbeperkt bellen in Nederland waar ik dus niets aan heb. Ik heb met Klantenservice gebeld en zij vertelde mij dat ik bericht hierover heb gekregen. Ik heb mijn sms en mail geschiedenis terug gekeken en heb niets gevonden. Ik voel me echt bestolen door T-Mobile en ontzettend slecht en bot behandeld door de medewerksters van de klantenservice. Als klap op de vuurpijl wordt door de mederkster van de Klantenservice mij medegedeeld dat ik geen recht van spreken heb omdat ik geen contractant ben. Het abonnement is namelijk toendertijd afgesloten door mijn ex voor twee toestellen en staat op haar naam. Als ik volgens hun geen contractant ben, moet ik dan eigenlijk wel betalen? Dit is denk ik ook de reden dat ik nooit enig bericht heb ontvangen. Deze zijn waarschijnlijk naar mijn ex gestuurd. Ik wil graag mijn abonnement nu opzeggen maar wil wel een vergoeding of tegemoetkoming voor mijn beltegoed ontvangen. Dit hoeft niet het totale bedrag van € 952 te zijn, maar zoals ze het nu afhandelen vind ik schandalig en erg frustrerend.
Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt
Als jij geen contractant bent, zul je ook niet direct aan T-Mobile hoeven betalen. Je ex zal op de eventuele wanbetaling worden aangesproken. En zij zal dat vervolgens weer op jou verhalen, als feitelijke gebruiker van de telefoon.
En dat bestolen worden... tsja, ik kan me voorstellen dat het zo voelt, maar feitelijk is die € 952,00 een nutteloos tegoed. Gebruiken doe je het blijkbaar toch niet. Conform de voorwaarden vervalt het saldo bij beeindiging van de dienst. Dat jij het zo enorm hebt laten oplopen, en dat jij blijkbaar de berichten niet gezien hebt omdat je geen contractant bent, lijkt mij meer in jouw risicosfeer liggen dan in die van T-Mobile. Ze zijn jou geen schadevergoeding verschuldigd en zullen je dus waarschijnlijk niets ontvangen.
En dat bestolen worden... tsja, ik kan me voorstellen dat het zo voelt, maar feitelijk is die € 952,00 een nutteloos tegoed. Gebruiken doe je het blijkbaar toch niet. Conform de voorwaarden vervalt het saldo bij beeindiging van de dienst. Dat jij het zo enorm hebt laten oplopen, en dat jij blijkbaar de berichten niet gezien hebt omdat je geen contractant bent, lijkt mij meer in jouw risicosfeer liggen dan in die van T-Mobile. Ze zijn jou geen schadevergoeding verschuldigd en zullen je dus waarschijnlijk niets ontvangen.
Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt
tuurlijk hoef je niet te betalen, je ex is degene die betalingsplichtig is. Als jij niet betaalt, zal t-mobile zich bij je ex melden en niet bij jou. Waarschijnlijk zal je ex dan hiermee wel weer bij jou komen, aangezien je wel de gebruiker bent, dus onder de streep ga je je ex in de problemen brengen omdat jij het niet eens bent met t-mobile.Paul Koop schreef:Als klap op de vuurpijl wordt door de mederkster van de Klantenservice mij medegedeeld dat ik geen recht van spreken heb omdat ik geen contractant ben. Het abonnement is namelijk toendertijd afgesloten door mijn ex voor twee toestellen en staat op haar naam. Als ik volgens hun geen contractant ben, moet ik dan eigenlijk wel betalen?
Dat lijkt mij inderdaad een vrij logische redenatie. Ik weet niet of de telefoon standaard ingeschakeld was, een gestuurde sms blijft normaliter 72 uur geldig, wordt het niet binnen die 72 uur op de telefoon afgeleverd, omdat de telefoon bijvoorbeeld uit staat, vervalt het. Daarnaast is het dacht ik ook nog schriftelijk gecommuniceerd.Paul Koop schreef:Dit is denk ik ook de reden dat ik nooit enig bericht heb ontvangen. Deze zijn waarschijnlijk naar mijn ex gestuurd.
Zal niet gaan gebeuren. Sowieso hebben ze helemaal niets met je te maken, dus jou gaan ze niets vergoeden.Paul Koop schreef: Ik wil graag mijn abonnement nu opzeggen maar wil wel een vergoeding of tegemoetkoming voor mijn beltegoed ontvangen. Dit hoeft niet het totale bedrag van € 952 te zijn, maar zoals ze het nu afhandelen vind ik schandalig en erg frustrerend.
Het gespaarde tegoed is zoals ook al aangegeven niets waard. 952 euro tegoed, ik vermoed een gemiddeld 25 euro per maand, wellicht minder, dan heb je dus het tegoed van 40 maanden staan. Dus 4 jaar. Een abonnement van 10 euro heb je al 95 maanden tegoed lopen sparen, dus gewoon 8 jaar. Dit is geen tegoed dat je jaarlijks ook echt nodig was in het buitenland, anders had je niet zulke hoeveelheden, helemaal met de komende regels, zul je nu vele malen voordeliger uit zijn. Je betaalt voor bellen nu 23 cent per minuut. Stel je abonnement dat je had betaalde je 25 euro per maand voor, dan kan je nu al ruim 100 minuten bellen in de EU, en dan ben je nog goedkoper uit dan het tegoed dat je maandelijks oppotte. En daarbij krijg je geloof ik ook nog 120 minuten in de EU er bij per maand.
Je bent gewoon jarenlang dief geweest van je eigen portemonnee door dit abonnement door te laten lopen met het idee dat je het opgespaarde tegoed ooit nodig zou hebben, terwijl je feitelijk jaarlijks een hoger tegoed kreeg, zonder dat je er daadwerkelijk gebruik van maakte