LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile te vroeg verlengd, geen korting meer mogelijk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
CABRI

T-Mobile te vroeg verlengd, geen korting meer mogelijk

Ongelezen bericht door CABRI »

Tmobile stuurt ruim van te voren een berichtje dat het bestaande contract al verlengd kan worden zodat alles op tijd is geregeld.
Voor mijn vakantie gedaan om na mijn vakantie een mooie folder in de bus te krijgen met 50 %korting. Dit precies in de periode dat mijn oude contract afloopt. Gebeld en gechat met de klantenservice maar deze stelt doodleuk dat ik een week tevroeg de verlenging heb aangevraagd en voortaan maximaal twee weken voor afloop oude contract had moeten verlengen dan kon het tarief worden aangepast. De klacht reeds gemeld bij DAS rechtsbijstand.
Ik voel mij zo bekocht en bestolen door tmobile. Zij verlokken je tot iets eerder kenbaar maken dat je wilt blijven om je vervolgens genadeloos te straffen. Daar sta je dan als consument.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 aug 2016 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Alno

Re: T-Mobile te vroeg verlengd, geen korting meer mogelijk

Ongelezen bericht door Alno »

Men wordt 3 maande van te voren gebeld door T mobiel om te verlengen
dit is toch tegenstrijdig wat hun er van maken. Dus meer op de hoede zijn

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Providers sturen al heel snel het bericht dat je kunt verlengen. En natuurlijk doet U dat als trouwe klant ook. Dan hoeft uw provider verder geen moeite meer te doen om U als klant behouden. Door wat langer wachten kunt U echter een veel beter aanbod krijgen (vergelijkbaar met last minutes bij vakanties).
U had bericht van Uw provider ook kunnen zien als een waarschuwing voor uzelf. U kunt dan gaan kijken of er misschien bij een andere provider een beter abonnement te halen is.
En wat kunt U er nu nog aan doen. Helaas niets. De eventuele bedenkt periode is tijdens Uw vakantie verlopen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat is er in deze situatie nu feitelijk anders dan wanneer ik nu iets bij de AH koop en dat volgende week in de aanbieding blijkt te zijn? Ook dan heb ik de pech dat ik te vroeg ben geweest voor die aanbieding. Jammer maar helaas. Daar zal je rechtsbijstand niets aan kunnen veranderen.

Alno

Ongelezen bericht door Alno »

Zijn jullie in dienst van T-Mobiel gezien jullie positieve reacties

CABRI

Helemaal met jullie eens als je een artikel koopt en deze afneemt om vervolgens een paar weken later te zien dat er een aanbieding is.

In dit geval is het naar mijn mening toch iets anders.
Het nieuwe contract met de nieuwe voorwaarden gaat pas in op 16 september. Ik kan daarom ook nog geen gebruik maken van de betere voorwaarden, meer mb's of gratis bellen etc. Ik heb alleen drie weken geleden te kennen gegeven dat ik mijn contract wil verlengen met ingang van 16 september. Dit juist op advies van Tmobile zelf.

Om met de vergelijking terug te komen. U geeft bij de winkel aan dat u op 16 september een nieuwe tv komt halen. Op 16 september haalt u de nieuwe tv op ( u kunt hem dan pas gebruiken immers) en dan staat de tv dezelfde winkel met korting. Denk niet dat iemand dan zou zeggen: dat is mooi maar ik betaal graag de hogere oudere prijs waarvoor deze drie weken geleden nog te koop stond.

Het zal juridisch misschien wel dichtgetimmerd worden door Tmobile, maar dat ik als consument mij bekocht voel zal ook duidelijk zijn.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Tja "juridisch kloppend" of klantvriendelijk. Heb ooit een DVD recorder gekocht die een paar dagen later in de aanbieding was. Werd door het bedrijf (uit zichzelf) gebeld dat ze dat heel sneu vonden en kreeg het verschil teruggestort.

Dirkie

Alno schreef:Zijn jullie in dienst van T-Mobiel gezien jullie positieve reacties
En gezien deze reactie heeft het voor mij geen zin meer om verder te reageren, ook al ben ik niet in dienst bij welke telecom/internet/tv provider.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

CABRI schreef:Om met de vergelijking terug te komen. U geeft bij de winkel aan dat u op 16 september een nieuwe tv komt halen. Op 16 september haalt u de nieuwe tv op ( u kunt hem dan pas gebruiken immers) en dan staat de tv dezelfde winkel met korting. Denk niet dat iemand dan zou zeggen: dat is mooi maar ik betaal graag de hogere oudere prijs waarvoor deze drie weken geleden nog te koop stond.
Als je op 1 september de televisie hebt gekocht voor 1000 euro en als je hem op 16 september komt ophalen en dan wordt ie aangeboden voor 975 euro, dan moet je 1000 euro betalen omdat je dat hebt afgesproken. Daar hoeft niet voor dichtgetimmerd te worden. Vanuit het oogpunt van de goede reputatie kan de winkel besluiten om jou 25 euro korting te geven. Aan de andere kant als ie wordt aangeboden voor 1025 euro dan moet je ook 1000 euro betalen.

kweenie

CABRI schreef:.
Om met de vergelijking terug te komen. U geeft bij de winkel aan dat u op 16 september een nieuwe tv komt halen. Op 16 september haalt u de nieuwe tv op ( u kunt hem dan pas gebruiken immers) en dan staat de tv dezelfde winkel met korting. Denk niet dat iemand dan zou zeggen: dat is mooi maar ik betaal graag de hogere oudere prijs waarvoor deze drie weken geleden nog te koop stond.
Dat zul je niet graag doen, maar je hebt dat wel afgesproken. Dat heb je bijvoorbeeld ook altijd bij kortingsacties van de bouwmarkt, die gelden ook niet voor al bestelde producten. Als je nu een schutting bestelt die over drie weken wordt geleverd en in de tussentijd komt die schutting in de aanbieding, dan heb je ook gewoon pech gehad.

Jij hebt nu de pech dat jouw eerdere aanbod minder goed was dan een later aanbod. Maar voor het zelfde geld was jouw eerdere aanbod huis een beter aanbod dan de aanbiedingen die er op dit moment zijn. In dat geval had je geluk gehad.

CABRI

De reacties zijn overduidelijk. Natuurlijk geldt dit bij goederen die besteld worden om later te worden afgenomen. Dat zal iedereen begrijpen.
Hier worden echter geen goederen afgenomen maar wordt kenbaar gemaakt dat een bestaand contract, dat loopt tot 16 september, op die datum zal worden verlengd met 2 jaar. Ook al is het juridisch misschien verdedigbaar, het gaat mij er om een ieder te waarschuwen niet in te gaan op verzoeken van de provider om alvast te verlengen. Een gewaarschuwd mens telt immers voor twee.
Ook gaat het mij erom dat er kennelijk geen enkele coulance is bij Tmobile die ook wel ziet dat er slechts een paar dagen te vroeg (voor de wettelijke periode van twee weken) een verzoek tot verlengen is ingediend.

johswa2

Ongelezen bericht door johswa2 »

Bedankt voor de melding. Het heeft in ieder geval mijn keuze voor een nieuwe provider beïnvloed. Klantvriendelijkheid staat niet erg hoog in het vaandel van de meeste telecombedrijven alleen tijdens het werven van nieuwe klanten. Maar ja op deze manier zijn ze ook gauw weer verdwenen. succes met jouw strijd.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Vreemd. Ik heb al sinds jaren een abonnement bij Simpel en dat loopt gewoon door voor de oude prijs na de contractperiode. Als ik een ander tarief wil kan ik dat gewoon aanpassen. Paar keer een aanbieding gebruikt, heb je weer 24 maanden contract. Is er dan een nieuwe aanbieding kun je die vanaf dat er 3 maanden of minder in je contract zitten ook gewoon afnemen.

Maar ook dan geldt; als je net iets hebt afgesloten zonder aanbieding en er daarna een aanbieding is heb je pech. Dat is toch vrij normaal?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Alno schreef:Zijn jullie in dienst van T-Mobiel gezien jullie positieve reacties
Aha, weer iemand die liever een onzinantwoord krijgt wat in z'n straatje past, dan een zinvol antwoord. Komt ie dan: Je hebt helemaal gelijk. Het zijn allemaal boeven. Alle bedrijven. En alle mensen die werken zijn lomp en asociaal en willen alleen maar klanten pesten. Zo goed?

CABRI

Na overleg met de DAS blijkt het juridisch gewoon te kloppen. Betreft koop op afstand met een wettelijk maximale bedenktijd van 2 weken.
Jammer voor het gevoel maar zie het nu als een les om nooit meer iets te verlengen buiten de twee weken bedenktijd.
Hoop dat ik wel anderen een extra overweging heb meegegeven.
Topic mag gesloten worfen.

kweenie

Prettig dat je nu ook vanuit de rechtsbijstandverzekering bevestiging hebt van wat anderen al eerder hebben gezegd. Want dan heb je er in elk geval alles aan gedaan. Blijft het niet knagen.

Dirkie

CABRI schreef:Na overleg met de DAS blijkt het juridisch gewoon te kloppen. Betreft koop op afstand met een wettelijk maximale bedenktijd van 2 weken.
En je weet zeker dat DAS geen deelt uit maakt van de T-Mobile groep, net als alle anderen die in dit topic hetzelfde al geschreven hebben?

Sorry, maar dit moest ik toch nog even kwijt :D

Gesloten