LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 21 apr 2011 09:38
T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
T-mobile verdiend grof geld aan kopiefacturen.
Dat T-mobile’s bedrijfsvoering is gericht op winstmaximalisatie kan ik mee leven. Dat T-Mobile ongevraagd geld van rekeningen afschrijft niet!
T-mobile heeft besloten nadat zij gestopt waren met het versturen van papieren facturen de inzichtelijkheid van de online facturen te beperken tot 6 maanden. Via My T-mobile kan de klant zijn facturen inzien. Aangezien de facturen samen met alle andere facturen gewoon in een database staan lijkt het logisch dat de gehele factuur geschiedenis online op te vragen is. Dit is echter niet zo. Klanten kunnen facturen ouder dan 6 maanden wel inzien mits zij bereid zijn E5,- per kopiefactuur te betalen. Deze wordt dan per post verzonden?!
Na deze constatering belde ik met T-mobiel nadat mijn boekhouder om alle facturen van 2010 had gevraagd. Ik werd op de hoogte gebracht van de nieuwe werkwijze en er werd mij gemeld dat ik voor de facturen van 2010 E60,- moest betalen. Na verontwaardigd en met onbegrip te hebben gereageerd kwam de telefonist met het voorstel (aangezien ik niet op de hoogte gebracht was) om er dan maar E30,- van te maken. Ook hier heb ik nooit mee ingestemd aangezien ik het belachelijk vindt dat T-mobile facturen (een overzicht van de E700,- per jaar die ik hun al betaal!) niet gewoon inzichtelijk maakt voor zijn klanten. Na veel gepraat (geen onprettig gesprek) gaf de telefonist aan mij te begrijpen en was hij bereid mijn facturen direct te printen en naar mij op te sturen. Ik had liever direct mijn facturen online kunnen inzien maar beter iets dan niets
Naar mijn idee en die van mijn compagnon die op dat moment naast mij zat heb ik nooit met een betaling ingestemd. Toch werd tot mijn verbazing de E30,- van mijn rekening geschreven. Met goede moet heb ik T-mobile nogmaals gebeld om te melden dat er iets niet goed was gegaan. De dame aan de telefoon wees mij erop dat de telefonist mij er toen der tijd van op de hoogte had gebracht dat er kosten waren verbonden aan het opvragen van kopiefacturen en dat ik mij daar bewust van had moeten zijn. Ook melde zij mij dat dit de T-mobile regels zijn en dat wanneer ik het hier niet mee eens was ik zelf wel wist wat te moeten doen. (Ja, ik dacht bellen om tot een oplossing te komen)
Als we het dan hebben over regels vindt ik het zelf nogal vreemd dat er een soort van handjeklap kan plaatsvinden met betrekking tot de prijs van de kopiefacturen. Ik ben erg teleurgesteld in T-mobile en vraag mij af waar zij het recht vandaan halen geld van mijn rekening te schrijven terwijl ik daar nooit mee heb ingestemd. Ik zou het gesprek graag terugluisteren maar de dame gaf aan dat het opnemen van de gesprekken (iets waar ik keer op keer op geattendeerd wordt) niet voor dat doeleinde is. (Voor welk doel dan wel! Leren hoe je klanten kan afpoeieren?!?!)
Wederom een grote teleurstelling in het rijtje van vele. Je zou verwachten dat bedrijven zich langzaam zouden gaan realiseren dat iets meer klantgerichtheid en goede service lijdt tot blije klanten en aanbevelingsgedrag. NOT!!! Thanx T-mobile voor het wederom openen van mijn ogen. Ik weet nu waar ik bij mijn zoektocht naar een nieuwe provider op moet letten!
(sorry voor de spelfouten, Dyslect. Niet achterlijk)
Dat T-mobile’s bedrijfsvoering is gericht op winstmaximalisatie kan ik mee leven. Dat T-Mobile ongevraagd geld van rekeningen afschrijft niet!
T-mobile heeft besloten nadat zij gestopt waren met het versturen van papieren facturen de inzichtelijkheid van de online facturen te beperken tot 6 maanden. Via My T-mobile kan de klant zijn facturen inzien. Aangezien de facturen samen met alle andere facturen gewoon in een database staan lijkt het logisch dat de gehele factuur geschiedenis online op te vragen is. Dit is echter niet zo. Klanten kunnen facturen ouder dan 6 maanden wel inzien mits zij bereid zijn E5,- per kopiefactuur te betalen. Deze wordt dan per post verzonden?!
Na deze constatering belde ik met T-mobiel nadat mijn boekhouder om alle facturen van 2010 had gevraagd. Ik werd op de hoogte gebracht van de nieuwe werkwijze en er werd mij gemeld dat ik voor de facturen van 2010 E60,- moest betalen. Na verontwaardigd en met onbegrip te hebben gereageerd kwam de telefonist met het voorstel (aangezien ik niet op de hoogte gebracht was) om er dan maar E30,- van te maken. Ook hier heb ik nooit mee ingestemd aangezien ik het belachelijk vindt dat T-mobile facturen (een overzicht van de E700,- per jaar die ik hun al betaal!) niet gewoon inzichtelijk maakt voor zijn klanten. Na veel gepraat (geen onprettig gesprek) gaf de telefonist aan mij te begrijpen en was hij bereid mijn facturen direct te printen en naar mij op te sturen. Ik had liever direct mijn facturen online kunnen inzien maar beter iets dan niets
Naar mijn idee en die van mijn compagnon die op dat moment naast mij zat heb ik nooit met een betaling ingestemd. Toch werd tot mijn verbazing de E30,- van mijn rekening geschreven. Met goede moet heb ik T-mobile nogmaals gebeld om te melden dat er iets niet goed was gegaan. De dame aan de telefoon wees mij erop dat de telefonist mij er toen der tijd van op de hoogte had gebracht dat er kosten waren verbonden aan het opvragen van kopiefacturen en dat ik mij daar bewust van had moeten zijn. Ook melde zij mij dat dit de T-mobile regels zijn en dat wanneer ik het hier niet mee eens was ik zelf wel wist wat te moeten doen. (Ja, ik dacht bellen om tot een oplossing te komen)
Als we het dan hebben over regels vindt ik het zelf nogal vreemd dat er een soort van handjeklap kan plaatsvinden met betrekking tot de prijs van de kopiefacturen. Ik ben erg teleurgesteld in T-mobile en vraag mij af waar zij het recht vandaan halen geld van mijn rekening te schrijven terwijl ik daar nooit mee heb ingestemd. Ik zou het gesprek graag terugluisteren maar de dame gaf aan dat het opnemen van de gesprekken (iets waar ik keer op keer op geattendeerd wordt) niet voor dat doeleinde is. (Voor welk doel dan wel! Leren hoe je klanten kan afpoeieren?!?!)
Wederom een grote teleurstelling in het rijtje van vele. Je zou verwachten dat bedrijven zich langzaam zouden gaan realiseren dat iets meer klantgerichtheid en goede service lijdt tot blije klanten en aanbevelingsgedrag. NOT!!! Thanx T-mobile voor het wederom openen van mijn ogen. Ik weet nu waar ik bij mijn zoektocht naar een nieuwe provider op moet letten!
(sorry voor de spelfouten, Dyslect. Niet achterlijk)
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Zorg gewoon dat je je eigen administratie op orde heb en print om de zoveel tijd gewoon je facturen van T-Mobile Online.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 19 dec 2005 13:48
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Juist, met de tijd dat je bezig bent geweest met dit bericht en de poll, had je vast die €30 wel kunnen verdienen
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 21 apr 2011 09:38
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Idd, en T-mobile €30.000! Had gehoopt dat bedrijven langzaam maar zeker gingen werken aan klantgericht denken. Misschien idd wel domme hoop. Zeker als consumenten het blijven accepteren.maarten125 schreef:Juist, met de tijd dat je bezig bent geweest met dit bericht en de poll, had je vast die €30 wel kunnen verdienen
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Weet niet hoe oud je bent maar zo gaat het tegenwoordig toch.
Je hebt 6 maanden de tijd om je factuur uit te printen of op te slaan.
Vind het prima en eigenlijk wel makkelijk.
Je hebt 6 maanden de tijd om je factuur uit te printen of op te slaan.
Vind het prima en eigenlijk wel makkelijk.
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Niets om zich druk over te maken, maar ook hier hetzelfde liedje:atesli schreef:Weet niet hoe oud je bent maar zo gaat het tegenwoordig toch.
Je hebt 6 maanden de tijd om je factuur uit te printen of op te slaan.
Vind het prima en eigenlijk wel makkelijk.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=96260
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Inderdaad, gelukkig laten ze de mensen die de factuur per post willen extra betalen.
Anders gaan ze het over iedereen doorbereken.
Bedrijf als T-Mobile hebben meer dan 5.000.000 klanten.
Aardige kosten voor porto.
Van mij mogen ze het allemaal doen zo makkelijk.
Anders gaan ze het over iedereen doorbereken.
Bedrijf als T-Mobile hebben meer dan 5.000.000 klanten.
Aardige kosten voor porto.
Van mij mogen ze het allemaal doen zo makkelijk.
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Het punt is natuurlijk in principe niet de kosten voor papieren facturen, maar de beslissing om facturen online maar 6 maanden inzichtelijk te houden. Denk dat TS het prima had gevonden om zijn facturen zelf te printen, als ze nog maar zichtbaar waren.
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Natuurlijk spelen de kosten voor papieren facturen en rol.Paul123 schreef:Het punt is natuurlijk in principe niet de kosten voor papieren facturen, maar de beslissing om facturen online maar 6 maanden inzichtelijk te houden. Denk dat TS het prima had gevonden om zijn facturen zelf te printen, als ze nog maar zichtbaar waren.
atesli heeft het geschreven, meer dan 5.000.000 klanten.
Aardige kosten voor porto.
Ik denk, 6 maanden om de facturen uit te printen is toch een lange tijd!
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Dat bedoel ik eigenlijk niet. Die kosten zijn uiteraard aanzienlijk.
Ik bedoelde maar te zeggen: als je nou gewoon onbeperkt je digitale facturen terug kan zien en kunt printen, dan hoeft die klantenservice ook geen "lastige" vragen over het printen van facturen te beantwoorden. Kost maar een fractie van het verzenden van papieren facturen, en zou een boel klanten tevreden stellen denk ik.
Ik bedoelde maar te zeggen: als je nou gewoon onbeperkt je digitale facturen terug kan zien en kunt printen, dan hoeft die klantenservice ook geen "lastige" vragen over het printen van facturen te beantwoorden. Kost maar een fractie van het verzenden van papieren facturen, en zou een boel klanten tevreden stellen denk ik.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 21 apr 2011 09:38
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Het gaat idd om het principe Paul. Het is een bewuste keus van T-mobile om oudere facturen af te schermen zodat ze deze later tegen kosten weer kunnen aanbieden. Ik snap dat gewoon niet aangezien de klant al gewoon abonnementskosten betaald. Naar mijn idee is het gewoon een kleine moeite om de facturen binnen een database inzichtelijk te houden. Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. Het doet me goed dat iemand het snapt. Thanx.Paul123 schreef:Dat bedoel ik eigenlijk niet. Die kosten zijn uiteraard aanzienlijk.
Ik bedoelde maar te zeggen: als je nou gewoon onbeperkt je digitale facturen terug kan zien en kunt printen, dan hoeft die klantenservice ook geen "lastige" vragen over het printen van facturen te beantwoorden. Kost maar een fractie van het verzenden van papieren facturen, en zou een boel klanten tevreden stellen denk ik.
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Vraagje aan jouw: Hoelang kan jij facturen bij een andere provider printen?Nik Lijnis schreef:Het gaat idd om het principe Paul. Het is een bewuste keus van T-mobile om oudere facturen af te schermen zodat ze deze later tegen kosten weer kunnen aanbieden.
Ik snap dat gewoon niet aangezien de klant al gewoon abonnementskosten betaald. Naar mijn idee is het gewoon een kleine moeite om de facturen binnen een database inzichtelijk te houden. Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. Het doet me goed dat iemand het snapt. Thanx.
Waarom is de tijd van 6 maanden niet genoeg voor jouw?
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
6 maanden is een behoorlijke tijd?
Wat moeten ze dan doen 3 jaar?
Wat moeten ze dan doen 3 jaar?
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 21 apr 2011 09:38
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
[Off-topic bericht verwijderd door de moderator]
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Ik denk, jij bent de weg kwijt, dit heeft niets met het onderwerp te doen, dus bericht gemeld!
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
ik vind in deze moderne tijd dat het afrekeningen kan zonder papieren kan dus mensen die dat niet willen doen moeten maar betalen
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 21 apr 2011 09:38
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Misschien ben ik de weg kwijt. Maar naar mijn idee zijn vele anderen de weg kwijt. Misschien heeft mijn antwoord idd voor jou niets met dit onderwerp te maken. Voor anderen misschien wel.tennis schreef:Ik denk, jij bent de weg kwijt, dit heeft niets met het onderwerp te doen, dus bericht gemeld!
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 21 apr 2011 09:38
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Vodafone stuurt kosteloos de facturen via de mail naar hun klanten. Blijkt voor hun niet zo heel moeilijk te zijn.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 21 apr 2011 09:38
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Ben ik met je eens. Gewoon online toegankelijk maken binnen een eigen account. Het voordeel van de digitalisering toch!arie61 schreef:ik vind in deze moderne tijd dat het afrekeningen kan zonder papieren kan dus mensen die dat niet willen doen moeten maar betalen
Re: T-moble verdiend grof geld aan kopiefacturen!
Met dat van jouw aangehaalde onderwerp, met het topic te vergelijken, is schandalig.
Als jij perse aandacht voor dit onderwerp wil doen, dan open een nieuw topic, maar maak geen vergelijkingen, dat strookt niet met het fatsoen.
Als jij perse aandacht voor dit onderwerp wil doen, dan open een nieuw topic, maar maak geen vergelijkingen, dat strookt niet met het fatsoen.