LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
Via KPN heb ik een abonnement van 3Gb internet, via m’n mobiel.
Kennelijk heb ik dat ooit geüpgrade met 250MB x 2, was kennelijk een aanbieding, krijg ik kennelijk gratis.
Nu komt het de laatste tijd regelmatig voor dat ik aan het eind van de maand tekort heb.
Internet wordt dan vertraagd, hetgeen inhoudt dat je eigenlijk niet meer kunt internetten, tenzij je op de wifi zit.
Dus afgelopen maand heb ik op 24/9 geüpgrade à € 7,99, en op 30/9 weer à € 7,99. N.B. dit is de laatste dag van de maand, dus geheid dat je dan overhoudt.
Wat schetst mijn verbazing?! Het blijkt dat het tegoed dat over is gewoon wordt doorgebruikt. En vandaag kreeg ik een smsje dat het tegoed is opgebruikt, en dat internet vertraagd gaat worden. Wat natuurlijk niet zo is, want per 1 oktober 2021 had ik immers weer 3Gb. Dus vanaf die sms van vandaag kon ik gewoon verder internetten, met de gewone snelheid.
Stel er was nog € 5 over. Dit bedrag zou dan logisch zijn dat ik dat aan het eind van de maand als spaarpotje heb.
Maar nee, nu ik weer 3Gb heb, gaat KPN gewoon door met die € 5 op te gebruiken.
Ik vind dat diefstal. Vandaag contact gehad met KPN. Keurige dame, die snapte wat ik bedoelde en de verbeterpunten gaat doorgeven. Zij leek integer, haar management niet. Want ik ben zo vrij om te geloven dat het management hier niets mee gaat doen. Ik heb het doorgegeven als klacht. Zij heeft het genoteerd als verbeterpunt naar het management toe. Heb er nu al spijt van dat ik niet heb doorgezet dat het een klacht is.
Hoeveel klanten heeft KPN? Stel dat de helft daarvan üpgrade, en de helft daarvan houdt over: dan lopen ze daar flink op binnen.
Overigens zegt mevrouw dat ik over die 250Mb (x2) ook aparte smsjes moet krijgen, maar die krijg ik helemaal niet.
Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ook met andere providers?
Overigens, het telefoonnummer van de Klantenservice is totaal onvindbaar op de website, heb er zéker een uur tijd in gestoken, en heb toen maar uit ‘wanhoop’ een nummer van een andere 'desk' gebeld, die mij heeft doorverbonden en mij het juiste telefoonnummer heeft gegeven. Ik betaal een vermogen aan telefoonkosten aan KPN, maar kan mijn leverancier niet bereiken. Bloedirritant.
Kennelijk heb ik dat ooit geüpgrade met 250MB x 2, was kennelijk een aanbieding, krijg ik kennelijk gratis.
Nu komt het de laatste tijd regelmatig voor dat ik aan het eind van de maand tekort heb.
Internet wordt dan vertraagd, hetgeen inhoudt dat je eigenlijk niet meer kunt internetten, tenzij je op de wifi zit.
Dus afgelopen maand heb ik op 24/9 geüpgrade à € 7,99, en op 30/9 weer à € 7,99. N.B. dit is de laatste dag van de maand, dus geheid dat je dan overhoudt.
Wat schetst mijn verbazing?! Het blijkt dat het tegoed dat over is gewoon wordt doorgebruikt. En vandaag kreeg ik een smsje dat het tegoed is opgebruikt, en dat internet vertraagd gaat worden. Wat natuurlijk niet zo is, want per 1 oktober 2021 had ik immers weer 3Gb. Dus vanaf die sms van vandaag kon ik gewoon verder internetten, met de gewone snelheid.
Stel er was nog € 5 over. Dit bedrag zou dan logisch zijn dat ik dat aan het eind van de maand als spaarpotje heb.
Maar nee, nu ik weer 3Gb heb, gaat KPN gewoon door met die € 5 op te gebruiken.
Ik vind dat diefstal. Vandaag contact gehad met KPN. Keurige dame, die snapte wat ik bedoelde en de verbeterpunten gaat doorgeven. Zij leek integer, haar management niet. Want ik ben zo vrij om te geloven dat het management hier niets mee gaat doen. Ik heb het doorgegeven als klacht. Zij heeft het genoteerd als verbeterpunt naar het management toe. Heb er nu al spijt van dat ik niet heb doorgezet dat het een klacht is.
Hoeveel klanten heeft KPN? Stel dat de helft daarvan üpgrade, en de helft daarvan houdt over: dan lopen ze daar flink op binnen.
Overigens zegt mevrouw dat ik over die 250Mb (x2) ook aparte smsjes moet krijgen, maar die krijg ik helemaal niet.
Hebben meer mensen hier ervaring mee? Ook met andere providers?
Overigens, het telefoonnummer van de Klantenservice is totaal onvindbaar op de website, heb er zéker een uur tijd in gestoken, en heb toen maar uit ‘wanhoop’ een nummer van een andere 'desk' gebeld, die mij heeft doorverbonden en mij het juiste telefoonnummer heeft gegeven. Ik betaal een vermogen aan telefoonkosten aan KPN, maar kan mijn leverancier niet bereiken. Bloedirritant.
Re: Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
Hier zit je denkfout.
Je gaat er blijkbaar vanuit dat je die extra MB's kunt opsparen/ meenemen. Dat is niet zo: het is altijd een extraatje waarmee je je tegoed tot het eind van de lopende periode ophoogt. Het is dus geen extra "potje" waar je naar believen, verspreid over meerdere maanden, uit kunt putten.
Ongetwijfeld staat dat ook gewoon zo in je voorwaarden. KPN doet gewoon wat ze contractueel mogen doen.
D34M0N
vindt dit leuk
Re: Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
Ach jee, kennelijk je eerst abonnement en nooit de voorwaarden lezen.
Bijna elke aanbieder doet dit.
Bijna elke aanbieder doet dit.
Re: Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
Die 250 mb bundels die men bijkoopt, zijn 30 dagen houdbaar vanaf de aankoop, dus het kan ook zo zijn dat men daarmee op de 1e van de maand verder gaat, en pas als die op is, aan de 3 GB die elke maand bij het abonnement zit, begint.Moneyman schreef: ↑05 okt 2021 14:39Hier zit je denkfout.
Je gaat er blijkbaar vanuit dat je die extra MB's kunt opsparen/ meenemen. Dat is niet zo: het is altijd een extraatje waarmee je je tegoed tot het eind van de lopende periode ophoogt. Het is dus geen extra "potje" waar je naar believen, verspreid over meerdere maanden, uit kunt putten.
Ongetwijfeld staat dat ook gewoon zo in je voorwaarden. KPN doet gewoon wat ze contractueel mogen doen.
Ik krijg bij concurrent Vodafone, extra GB's omdat ik Ziggo klant ben, maar ik maak eerst mijn eigen bundel op, en pas dan die gratis extra. Naja uit het hoofd dan, ik heb 30GB/maand ofzo door al die extra's, daar kom ik noooooit aan.
Overigens zou ik als ik TS was, eens kijken of dat contract niet wat op te waarderen valt. Die bijgekochte MB's zijn zo ongeveer de duurste in Nederland met €2,99 voor 250MB aan data.
Re: Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
Idd, het moet al een ouder contract zijn.
Het omgekeerde komt overigens voor bij KPN: wel bestelde, maar niet gebruikte extra bundels worden niet in rekening gebracht.
Het omgekeerde komt overigens voor bij KPN: wel bestelde, maar niet gebruikte extra bundels worden niet in rekening gebracht.
Re: Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
Op het einde van de maand loop je bundel af, op elk eerste begin je helemaal opnieuw.
Ik denk dat https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/ dit gaat zeggen
Ik denk dat https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/ dit gaat zeggen
Re: Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
heb bij de KPN 90GB staan van opgespaard tegoed welk ik niet gebruikt heb van mijn maandelijkse abbonnement welk overigens al een tijdje doorloopt na de kontraktperiode....
-
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
Dat kan dan leuk worden als KPN de abonnementen weer eens op de schop gaat nemen zoals in 2015 met die Flex en Relax abonnementen en die tegoeden vervallen of hebben ze nu gegarandeerd dat die tegoeden eeuwig zullen blijven staan?
Re: Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
DeZevendeHenk schreef: ↑06 okt 2021 15:20Dat kan dan leuk worden als KPN de abonnementen weer eens op de schop gaat nemen zoals in 2015 met die Flex en Relax abonnementen en die tegoeden vervallen of hebben ze nu gegarandeerd dat die tegoeden eeuwig zullen blijven staan?
Dat was T-mobile en niet KPN.
Re: Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
T Mobile doet dit ook. De aanvulling geldt binnen de lopende termijn. Als die verstreken is, heb je alleen weer het nieuwe normale tegoed. Dus als mijn termijn loopt tot 8 oktober en ik koop nu 1 GB bij, dan kan ik die extra 1 GB - indien nodig - gebruiken tot en met 7 oktober.
-
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
Je hebt helemaal gelijk, maar het blijft een signaal dat je er rekening mee moet houden dat je tegoed niet eeuwig blijft staan.Lady1234 schreef: ↑06 okt 2021 16:22Dat was T-mobile en niet KPN.DeZevendeHenk schreef: ↑06 okt 2021 15:20Dat kan dan leuk worden als KPN de abonnementen weer eens op de schop gaat nemen zoals in 2015 met die Flex en Relax abonnementen en die tegoeden vervallen of hebben ze nu gegarandeerd dat die tegoeden eeuwig zullen blijven staan?
Re: Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
Je kon toen je tegoed voor de helft van het geld terug “verkopen” aan een bepaald nummer. Was prima, want de helft had je ook zomaar gekregen.
Re: Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
Als je voor €15,98, 2 x 250MB kunt kopen, lijkt het mij een stuk slimmer om een iets duurder abonnement te kopen?
Voor € 2.50 meer per maand heb je al 7GB meer namelijk 10 GB +5G (Sim only dan)
Zou toch eens over nadenken. En vooral de kleine lettertjes lezen, daar staat precies in dat aan het begin van elke nieuwe maand de nieuwe maandelijkse bundel in werking gaat.
Voor € 2.50 meer per maand heb je al 7GB meer namelijk 10 GB +5G (Sim only dan)
Zou toch eens over nadenken. En vooral de kleine lettertjes lezen, daar staat precies in dat aan het begin van elke nieuwe maand de nieuwe maandelijkse bundel in werking gaat.
Re: Deels ongebruikte, bijgekochte belbundel wordt door KPN in zak gestoken
Waar lees je dat in de voorwaarden? Daar lees ik nl. dat die extra gekochte bundels van 250MB/smsjes/belminuten, 30 dagen geldig zijn, en dus niet dat die, net als de contractuele bundel, ook eind van de maand aflopen.Seinhuis schreef: ↑05 okt 2021 18:51Op het einde van de maand loop je bundel af, op elk eerste begin je helemaal opnieuw.
Ik denk dat https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/ dit gaat zeggen