LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vaste telefoonlijn van Ziggo

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ron van Rooij
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2018 20:17

vaste telefoonlijn van Ziggo

Ongelezen bericht door Ron van Rooij »

Goedenavond,

Wij hebben bij ons thuis internet, tv en vaste lijn bellen van Ziggo.
Er is gisteren in onze omgeving een storing geweest vanaf gisteren avond tot vanochtend vroeg.
Ik kom vanavond thuis en wordt ineens door allerlei mensen gebeld, met de mededeling dat ik ze zou hebben gebeld.
Het zou al niet moeten kunnen dat mensen mijn nummer zien, aangezien het geheim is.
Ik ben op ons antwoord apparaat gaan kijken, en we hebben 23 berichten van mensen die ons terugbellen.
Hieronder zaten ook telefoontjes met een nogal bedreigende toon.
Ik heb Ziggo gebeld, dit laten registreren, en de naam van de medewerker gevraagd.
Het enigste wat ik kan doen volgens de medewerker is de rekening afwachten en reclameren.
Voorts maakt hij nog een opmerking dat kan worden veroorzaakt door een medewerker/ of ex medewerker, maar hij wou niemand beschuldigen.
Wat kan ik verder nog doen? We worden nog steeds "teruggebeld" door mensen die wij nooit gebeld hebben.
Uiteraard nemen we de telefoon niet meer op, hebben het antwoord apparaat uitgeschakeld.
Weet iemand raad hoe we hier verder mee om moeten/kunnen gaan?

NeoDutchio
Berichten: 12785
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: vaste telefoonlijn van Ziggo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik iemand bel en krijg geen gehoor krijg ik geen bedreigende telefoontjes terug. Er zal dus wel meer aan de hand zijn. Wacht dus eerst maar even de telefoonrekening af om te zien of daar iets op staat.

witte angora
Berichten: 32377
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vaste telefoonlijn van Ziggo

Ongelezen bericht door witte angora »

Ron van Rooij schreef:Goedenavond,

Wij hebben bij ons thuis internet, tv en vaste lijn bellen van Ziggo.
Er is gisteren in onze omgeving een storing geweest vanaf gisteren avond tot vanochtend vroeg.
Ik kom vanavond thuis en wordt ineens door allerlei mensen gebeld, met de mededeling dat ik ze zou hebben gebeld.
Het zou al niet moeten kunnen dat mensen mijn nummer zien, aangezien het geheim is.
Ik ben op ons antwoord apparaat gaan kijken, en we hebben 23 berichten van mensen die ons terugbellen.
Hieronder zaten ook telefoontjes met een nogal bedreigende toon.
Ik heb Ziggo gebeld, dit laten registreren, en de naam van de medewerker gevraagd.
Het enigste wat ik kan doen volgens de medewerker is de rekening afwachten en reclameren.
Voorts maakt hij nog een opmerking dat kan worden veroorzaakt door een medewerker/ of ex medewerker, maar hij wou niemand beschuldigen.
Wat kan ik verder nog doen? We worden nog steeds "teruggebeld" door mensen die wij nooit gebeld hebben.
Uiteraard nemen we de telefoon niet meer op, hebben het antwoord apparaat uitgeschakeld.
Weet iemand raad hoe we hier verder mee om moeten/kunnen gaan?
Heeft een niet al te 'net' persoon toevallig jouw nummer aan zijn klanten gegeven om zelf van een hele hoop gedoe af te zijn? Wat je kunt doen is, als iemand je belt, zeggen dat ze verkeerd verbonden zijn en vragen hoe ze aan je nummer komen.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: vaste telefoonlijn van Ziggo

Ongelezen bericht door GJS »

Heb je je eigen nummer al eens opgezocht via een zoekmachine?
Grote kans dat scammers/oplichters jouw nummer misbruikt hebben (bellers zien dan in hun display jouw nummer terwijl er vanaf een ander nummer gebeld wordt) en je daarom boze telefoontjes krijgt.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: vaste telefoonlijn van Ziggo

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Aanvullend op het bericht van @GJS: het zou maar zo eens kunnen dat het niets met een storing bij Ziggo van doen heeft maar met een geval van 'spoofing'. Onlangs stond daarover een verhaal in het Dagblad van het Noorden http://www.dvhn.nl/drenthe/Slachtoffers ... 38529.html
Misschien komt u dat bekend voor?

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: vaste telefoonlijn van Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ron van Rooij schreef: Er is gisteren in onze omgeving een storing geweest vanaf gisteren avond tot vanochtend vroeg.
Een storing veroorzaakt niet dat uw telefoonnummer opeens gaat bellen en zijn twee verklaringen:

1. Iemand misbruikt u nummer (spoofing)
2. Iemand misbruikt u nummer die u kent en heeft deze vermeld op het internet

U vermeld zelf als dat het mogelijk een medewerker/ of ex medewerker kan zijn via Ziggo, hoe komen ze hierop? Ruzie gehad met iemand?

De enige manier om hier achter te komen is om aan de mensen die u belllen meer informatie te vragen.

Lowieze
Berichten: 6968
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: vaste telefoonlijn van Ziggo

Ongelezen bericht door Lowieze »

Klaas Jan schreef:Aanvullend op het bericht van @GJS: het zou maar zo eens kunnen dat het niets met een storing bij Ziggo van doen heeft maar met een geval van 'spoofing'. Onlangs stond daarover een verhaal in het Dagblad van het Noorden http://www.dvhn.nl/drenthe/Slachtoffers ... 38529.html
Misschien komt u dat bekend voor?
Als ik dit artikel lees, is het dus eigenlijk de vraag of TS eerder telefonisch is benaderd door een zogenaamde Microsoftmedewerker.

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vaste telefoonlijn van Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

Ron van Rooij schreef:Goedenavond,

Wij hebben bij ons thuis internet, tv en vaste lijn bellen van Ziggo.
Er is gisteren in onze omgeving een storing geweest vanaf gisteren avond tot vanochtend vroeg.
Ik kom vanavond thuis en wordt ineens door allerlei mensen gebeld, met de mededeling dat ik ze zou hebben gebeld.
Het zou al niet moeten kunnen dat mensen mijn nummer zien, aangezien het geheim is.
Ik ben op ons antwoord apparaat gaan kijken, en we hebben 23 berichten van mensen die ons terugbellen.
Hieronder zaten ook telefoontjes met een nogal bedreigende toon.
Ik heb Ziggo gebeld, dit laten registreren, en de naam van de medewerker gevraagd.
Het enigste wat ik kan doen volgens de medewerker is de rekening afwachten en reclameren.
Voorts maakt hij nog een opmerking dat kan worden veroorzaakt door een medewerker/ of ex medewerker, maar hij wou niemand beschuldigen.
Wat kan ik verder nog doen? We worden nog steeds "teruggebeld" door mensen die wij nooit gebeld hebben.
Uiteraard nemen we de telefoon niet meer op, hebben het antwoord apparaat uitgeschakeld.
Weet iemand raad hoe we hier verder mee om moeten/kunnen gaan?
Wat die Ziggo medewerker zegt is wel wat het is op dit moment. Door een lokale technische storing kan het eigenlijk niet zo zijn dat jullie nummer openbaar wordt, en ook meteen zo door iedereen gebruikt wordt om jullie te bellen in zo'n korte tijd. Die nummer-database staat centraal, als daar iets mee gebeurd zou zijn in de vorm van een hack, zouden veel meer mensen hier last van moeten hebben.

Ik denk, net als meer mensen hierboven aan "spoofing", ofwel door stom toeval omdat die microsoft bende jullie nummer willekeurig heeft gekozen om achter te schuilen, of door een meer gerichte actie van iemand die jullie nummer ergens op zo'n meld-/waarschuwingssite heeft gezet als wraak.

Ziggowebteam
verified
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jun 2012 12:56
Contacteer:

Re: vaste telefoonlijn van Ziggo

Ongelezen bericht door Ziggowebteam »

Hoi Ron,

Ik begrijp uit je bericht dat wij storing hadden in je omgeving en dat later blijkt dat er gedurende de storing met jouw nummer is uitgebeld naar andere mensen en dat die mensen jou ook weer hebben teruggebeld. Dat is vreemd en hoort natuurlijk niet, ik wil hier graag verder met je naar kijken ipv een factuur afwachten. Graag ontvang ik daarom een privébericht van je met je postcode en huisnummer. Alvast bedankt!

Groet,

Mirsad van Ziggo

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: vaste telefoonlijn van Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ziggowebteam schreef:Hoi Ron,

Ik begrijp uit je bericht dat wij storing hadden in je omgeving en dat later blijkt dat er gedurende de storing met jouw nummer is uitgebeld naar andere mensen en dat die mensen jou ook weer hebben teruggebeld. Dat is vreemd en hoort natuurlijk niet, ik wil hier graag verder met je naar kijken ipv een factuur afwachten. Graag ontvang ik daarom een privébericht van je met je postcode en huisnummer. Alvast bedankt!

Groet,

Mirsad van Ziggo
Beste Ron,

Uit je bericht dat je er naar wilt gaan kijken begrijp ik dat dit een mogelijke verklaring is? Erken je hiermee dat de telefoondienst van Ziggo is gehacked?

Nijogeth
Berichten: 10844
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: vaste telefoonlijn van Ziggo

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk eerder dat iemand uw telefoonnummer heeft gebruikt om anderen te bellen. Via VOIP is het namelijk mogelijk om een random telefoonnummer mee te sturen IPV het nummer dat daadwerkelijk belt. Daar kan Ziggo overigens niets aan doen.

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: vaste telefoonlijn van Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:Ik denk eerder dat iemand uw telefoonnummer heeft gebruikt om anderen te bellen. Via VOIP is het namelijk mogelijk om een random telefoonnummer mee te sturen IPV het nummer dat daadwerkelijk belt. Daar kan Ziggo overigens niets aan doen.
Zo simpel als jij het stelt is het niet om een random telefoonnummer mee te sturen.

Nijogeth
Berichten: 10844
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: vaste telefoonlijn van Ziggo

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, maar dat is wel de essentie. Naar mijn idee heeft het geen nut hier een heel complex verhaal over op te hangen, wat in het kort daar op neerkomt.

Gesloten