LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weer bellen met KPN?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Peter Brouwers

Weer bellen met KPN?

Ongelezen bericht door Peter Brouwers »

Gisteren een mederwerker van KPN aan de telefoon gehad. Na hem drie keer eerder afgepoeierd te hebben had ik gisteren tijd om hem te woord te staan.
Allereerst deed hij voorkomen alsof hij niet wist via welke provider ik nu bel, wat mij sterk lijkt omdat KPN de gegevens aan die provider opstuurt. Dit even terzijde.

Hij deed mij de aanbieding om weer te bellen met KPN. Ik zou hiervoor 40Euro moeten betalen en vervolgens zou ik 100 belminuten gratis krijgen.

Toen ik uitlegde dat ik eerst wens dat KPN het terugkeren van ISDN naar gewone lijn goedkoper moet maken en de verhouding gewoon abbonement ISDN abbonement moet rechttrekken, verwees hij me door naar de klantenservice?????
Daar ging ik vanzelfsprekend niet mee accoord. Ik kreeg hem zover om dit met zijn teamleider te bespreken Hij zou terugbellen. DIt is tot op heden nog niet gebeurd.

Wat mij verbaast aan de actie is het volgende:
Waarom zou ik 40 Euro betalen om terug te keren? ALs ik pretium opzeg bel ik toch automatisch weer via KPN zonder kosten te maken?
Voor de belminuten hoef je het in ieder geval niet te doen, dit is +/- 2euro per maand. Terugverdien tijd dus van 20 maanden.
Denkt KPN dat de nederlandse burger niet kan rekenen?

Voorlopig blijf ik dus nog even bij Pretium

Gast

Re: Weer bellen met KPN?

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom vraag je niet een offerte en prijsopgave bij UPC aan ?!

Als je van een UPCnummer naar een UPCnummer belt, betaal je maar 0.9 cent per gesprek, of je nu 3 minuten belt of 8 uur, dat ene gesprek kost dan maar 0.9 cent.

Sinds ik dat heb scheelt me dat meer dan de helft telefoonkosten, gezien mijn kennissen ook allemaal UPC telefonie hebben én allemaal (nog?) nooit problemen hebben gehad, niet met de facturen en ook geen storingen. Bij vragen ben ik altijd netjes geholpen....

Peter Brouwers

Re: Weer bellen met KPN?

Ongelezen bericht door Peter Brouwers »

Met UPC bellen bedoel je bellen via de kabel?
VOlgens mij gaat dat nog niet lukken omdat UPC nog niet in ZOetermeer zit (Casema gebied)

Gast

Re: Weer bellen met KPN?

Ongelezen bericht door Gast »

Das dan inderdaad wel jammer voor je. ....

Ik zit toevallig net te kijken bij de 'klachten' bij telefonie. Ik heb helemaal nergens last van, maar ja, op zo'n site als deze kun je verwachten dat je alleen de slechte dingen ziet.

UPC gaat wat mij betreft wel goed vooruit, gewoon een 2e kans geven die gasten en je zult zien dat het allemaal wel mee valt.

Wie weet komt het nog beschikbaar en als ik jou was zou ik in jou geval gewoon daar bij Pretium blijven zolang het bevalt en natuurlijk scheelt in de kosten.

KPN verliest ook klanten, dat blijkt hier wel uit .... hehehe

Gast

Re: Weer bellen met KPN?

Ongelezen bericht door Gast »

Het lijkt me heel stug dat je door iemand van KPN bent benaderd!
Als je via een andere provider belt kost het je helemaal niks als je met je gesprekken terug wilt na KPN!!
En bij het belpluspakket (een abbonementsvorm) krijg je voor 2.16 per maand 100 belminuten die je in de dal uren binnen de regio kunt gebruiken.
Ik denk dat als die zogenamende medewerker weer belt, hem dat maar eens moet uitleggen.
En het verschil tussen een isdn aansluiting en een gewone analoge aansluiting is ongeveer 7 euro per maand dus ik snap niet waarom die verhouding niet goed is volgens jou.

Gast

Re: Weer bellen met KPN?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou niet via UPC gaan bellen. Ik ken niemand die via UPC belt. Daarnaast heb je vaak meer gesprekken dan je denkt naar andere nummers dan die van je familie en vrienden. En van die anderen weet je niet via wie zij de aansluiting hebben. Dus bel je niet voor dat goedkope bedrag maar juist duur.
Daarnaast kun je via UPC geen gebruik maken van providers zoals Pretium. Het kan dus nadelig uitpakken. Je zou namelijk eerst moeten overstappen van KPN naar UPC wat kosten met zich meebrengt. Later kan dan blijken dat UPC de prijzen verhoogd, of een bepaalde provider een goede aanbieding heeft. Als je dan bij UPC zit kun je niets, alleen maar terug naar KPN om toch te profiteren van de concurrentie. Want via KPN kun je wel gebruik maken van providers.
Kortom, overstappen naar UPC moet je goed overdenken. Als bijna iedereen in je omgeving via UPC belt en je belt weinig andere nummers, dan kan het voordelig zijn.
Maar het is vaker voordeliger om via KPN de aansluiting te hebben en dan via een provider te bellen. Voordeel daarvan is ook dat als je via een provider belt die de prijzen verhoogd, je zo zonder kosten over kan stappen naar een andere provider.

Gast

Re: Weer bellen met KPN?

Ongelezen bericht door Gast »

Je zou namelijk eerst moeten overstappen van KPN naar UPC wat kosten met zich meebrengt.
Wanneer je het nummer van KPN wilt behouden na overstap, zegt UPC het abonnement bij de KPN voor je op. Installatie kosten die bij UPC 93,-- zijn, zijn gezien de acties over het laatste 3\4 jaar altijd gratis geweest.

Andersom, dus van UPC => KPN komen er over het algemeen wél kosten bij, deze worden dan door KPN in rekening gebracht en deze liggen toch wel een stukje hoger dan 93,--

maar ieder voor zich natuurlijk. Ik ben er zeer tevreden over, nooit problemen, en het scheelt me enorm, mijn verbruik is hetzelfde gebleven.

Gast

Re: Weer bellen met KPN?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb zelf bij UPC gewerkt (beheren van telefonie, internet en kabel TV) en telefonie via de kabel raad ik niet aan. Bij geen een kabel-provider trouwens. Kabel telefonie is gewoon veel gevoeliger voor storingen dan de KPN lijn. En er zijn meer restricties met het bellen via de kabel. Maar iedereen moet natuurlijk voor zichzelf afwegen wat het belangerijkst is.

Gesloten