LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefonische marketing

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
darkmania
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:49

telefonische marketing

Ongelezen bericht door darkmania »

is er geen site waar je je kan afmelden voor telefonische marketing?
ik word er een beetje gestoord van want zulke bellen juist tijdens het eten.

Bettyboop1958
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2007 15:34

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door Bettyboop1958 »

Je kunt jezelf via onderstaand telefoonnummer afmelden. Dat houd in dat je van bestaande lijsten verwijderd wordt. Echter elke keer als je bij bedrijven je telefoonnummer doorgeeft (of dat nou een verhuizing bij KPN is of wat dan ook) heb je kans dat je weer op nieuwe lijsten terecht komt. Succes

Groeten

Vraag: Hoe meld ik mij af voor commerciële benadering door bedrijven?
U kunt zich afmelden voor commerciële benadering van bedrijven via Internet op deze internetsite: www.infofilter.nl. Door opgave op Infofilter wordt u in één keer uitgesloten van een groot aantal commerciële benaderingen.

U kunt dit ook telefonisch doen via het nummer: (0900) 666 1000 (€ 0,25 p.m.). U kunt daar in het keuze menu kiezen voor Telemarketing (telefoon vast en mobiel) of Direct Mail (post).

ahetty
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2007 16:23

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door ahetty »

hallo Darkmania,

Ik heb me ook aangemeld bij intofilter, maar blijf toch gebeld worden.
mijn ervaring is dat kpn gewoon de nummers blijft verkopen via cd-rom.

deze kan iedereen bestellen.

Likkie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jan 2006 20:03

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door Likkie »

Hallo,

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat alleen bonafide callcenters zijn aangesloten bij Infofilter. Je kunt dus nog steeds benaderd worden door de, laten we zeggen, minder bonafide bedrijven.


Groeten,

Likkie

ahetty
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2007 16:23

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door ahetty »

Hallo Likkie,

Daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Iedereen kan gaan bellen met de cd-rom van kpn.

Maar callcenters betalen ook een hoop geld aan bonafide mensen die gewoon adressen verkopen.
Er zijn verschillende manieren om die op te sporen. denk maar eens aan internet.

Pensionado
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 mei 2005 19:30

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door Pensionado »

Drie adequate reacties.
-Reageer zelf met de opmerking: heeft u interesse in de aanschaf van een hondenmand o.i.d. en hou vol dat het een prachtige mand is en werkelijk een koopje, blijven praten, ze haken vanzelf af want het kost hun telefoontikken en je houdt ze van het (zgn.) werk.
-Stel voor dat ze aan het werk gaan of leuke dingen gaan doen, in ieder geval nuttige tijdsbestedingen opzoeken, wederom aan de praat houden.

Als je aangemeld bent bij Infofilter:
-Gewoon ouderwets uitkafferen, als het maar vaak genoeg voorkomt gaan ze vanzelf ander werk zoeken. Niet netjes maar zij houden zich ook niet aan de gedragscode van Infofilter.

Succes.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door D1RK »

Via puzzels win je vaak een goedkope aanbieding, dus soms doe je het zelf, laat ze rustig het hele verhaal afmaken, en daarna een reactie geven waar ze niets mee kunnen,
De creditkaart van Visa, en mijn BKR en zo wel meer aanbiedingen gehad, dus het enige dat je kunt winnen is dat ze je iets aansmeren, en zo komen ze zelfs op nieuw uitgegeven mobiele nummers!

Als het ongewenst komt vragen om over enige tijd opnieuw te bellen, en na vele keren worden ze gek, veel werk en geen klant!
Ik neem altijd een week bedenktijd, voor iedere uitgave , dus daarom heb ik minder miskopen, en vandaag beslissen, doe ik nooit!

Bij Verkerk keukens moest ik vandaag beslissen voor dit super aanbod, en 3 dagen later bij zijn collega zelfde voor ruim 30% minder?
Dus wat superaanbieding, ik ben maar elders gegaan, want dit wat te gek, en nu is deze frima niet meer!

ailkohassing
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2007 19:15

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door ailkohassing »

Je moet niet verwachten, dat je via infofilter hebt aangegeven geen telefoon meer te willen hebben met verkooppraatjes, het 5 tot 8 weken, dat het werkt. TIJDENS DEZE PERIODE KAN ER DUS NOG STEEDS GEBELD WORDEN DOOR CALLCENTERS

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik heb me ook aangemeld bij intofilter, maar blijf toch gebeld worden. mijn ervaring is dat kpn gewoon de nummers blijft verkopen via cd-rom.
Infofilter werkt prima, ik wordt vrijwel niet meer gestoord.
De laatste keer is maanden geleden.

tante beppie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2007 22:14

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door tante beppie »

Wat misschien ook handig is, nl. om te zorgen dat callcentra geen gevens van je krijgen. Ze kopen namelijk helemaal geen gegevens van KPN, daar hebben ze namelijk niets aan. Heel lastig hoor als je de Donald Duck wilt verkopen, maar je krijgt telkens bejaarden aan de lijn. Callcentra hebben daar geen zin en en zorgen ervoor dat ze bestanden krijgen waarbij de kans erg groot is dat je mensen uit je doelgroep aan de lijn krijgt. Denk daar eens aan als je iets bestelt, boekt of ergens aan mee doet, waarbij je je telefoonnummer opgeeft. Ergens in de kleine letertjes kan je aangeven dat je geen prijs stelt op marketingakties of iets in die geest. Geen mens bijna die er op let. Zelfs al heb je je dan aangemeld bij infofilter, dit overruled dat weer,
Vandaar dus.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ergens in de kleine letertjes kan je aangeven dat je geen prijs stelt op marketingakties of iets in die geest

Klopt, en heel soms zie je twee mogelijkheden om aan te vinken, één voor het bedrijf waar je zaken mee doet en één voor "speciaal geselecteerde partners" of iets dergelijks. Dan geef je ook nog eens toestemming om die gegevens door te verkopen.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik ben snel klaar met telefoonmarketeers.
5 seconden nadat ze hun verhaal zijn begonnen heb ik al door dat het om een verkooppraatje gaat.
Ik leg dan gelijk op.
Heb nog niet mee gemaakt dat ze dan terug bellen.
Ik ga echt geen tijd verspillen aan de l*lverhalen die ze hebben.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik ben snel klaar met telefoonmarketeers.
5 seconden nadat ze hun verhaal zijn begonnen heb ik al door dat het om een verkooppraatje gaat.


Dat doe ik al jaren, ook aan de deur, die is niet langer dan 5 seconden open.
Maar toch irriteert het me dat ze weer het lef hebben me te storen, dus infofilter houdt 95% van de telefoontjes tegen en een kaartje bij de deurbel tot nu toe 100% van de colporteurs.

mister_toenny
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2007 10:32

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door mister_toenny »

Hoi iedereen,

ik begrijp de frustratie, wat nu als u wordt gebeld door een callcenter .. bv tele2 om uw rekening helemaal op 1 rekening te krijgen dmv ook te internetten via tele2? of upc biedt u een aanvullend pakket voor uw tv voor weinig? ik laat me eten ervoor staan hoor! scheelt mij weer een hoop regelwerk!

WAARSCHUWING!
Pas op voor:

flexifront, deze lijers zeggen een gratis messen pakket te sturen voor 3,50 . echter, u zit aan een termijn verzending vast een abbonnement.

mvg jeroen

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door Ron58 »

ik begrijp de frustratie, wat nu als u wordt gebeld door een callcenter .. bv tele2 om uw rekening helemaal op 1 rekening te krijgen dmv ook te internetten via tele2? of upc biedt u een aanvullend pakket voor uw tv voor weinig? ik laat me eten ervoor staan hoor! scheelt mij weer een hoop regelwerk!
Nou sorry, maar als ik iets wil veranderen dan zoek ik dat zelf wel uit.
Als het aan hen ligt heb je elke week een andere internetprovider, een andere levensverzekering, lening of weet ik wat voor meer onzin.

Ik wil nergens voor gebeld, gemaild of geschreven worden.

rins05
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2006 12:08

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door rins05 »

Een bedrijf geeft een call center opdracht om misschien wel een bedrijf te redden denk maar eens aan de krant deze verliezen abbonees en willen kosten wat het kost hun bedrijf redden.Dan huur je een call center in dt zijn vaak studenten die proberen om
hun dure studie kosten te betalen ,of mensen die niet op andere manier aan werk kunnen komen en al blij zijn dat ze niet van de staat afhankelijk zijn .Want een telefonische aanbieding kan ook in je voordeel werken. Maar om nou meteen die mensen voor rotte vis te gaan uitschelden vind ik niet zo netjes.Hoe vaak gebeurt het niet dat ik in een winkel stap en de verkoper meteen op je afstapt om je van alles aan te smeren die behandel je toch ook gewoon??

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door Ron58 »

Hoe vaak gebeurt het niet dat ik in een winkel stap en de verkoper meteen op je afstapt om je van alles aan te smeren die behandel je toch ook gewoon??
Die zeg ik 1 keer dat ik graag even wil rondkijken, is hij dan niet verdwenen dan verdwijn ik.

rins05
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2006 12:08

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door rins05 »

maar die verkoper staat daar ook voor zijn baas en probeerd toch altijd iets anders aan te smeren als dat je van plan was te kopen denk maar eens aan een elektroninka-winkel.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door Ron58 »

maar die verkoper staat daar ook voor zijn baas en probeerd toch altijd iets anders aan te smeren als dat je van plan was te kopen
Het is al lang bekend dat verkopers vaak ook maar wat raak kletsen.
Een vriend van me heeft jaren in een electronica zaak gewerkt en het merk waarmee hij een reis naar Barcelona kon winnen was op dat moment het beste merk wat hij iedereen aanraadde.
Zelf heb ik ook jaren commercieel gewerkt en ken het klappen van de zweep.
Ik orienteer me zelf, internet heeft daarvoor tegenwoordig alle mogelijkheden, loop dan pas eens een winkel in om de apparaten in werkelijkheid te zien en negeer de verkoper.
(Ik heb ze wel eens laten praten, maar dan blijkt dat ik, door mijn eigen orientatie, veel beter op de hoogte was van het betreffende artikel dan hij/zij)

Soms koop ik dan ook in de winkel, maar soms ook via internet als het werkelijk te veel scheelt. Of ik roep dan pas de verkoper erbij om te zien of er iets te onderhandelen valt. Laatst scheelde het 230 euro of ik dezelfde LCD televisie via internet kocht of in de winkel.
Nu kun je zeggen dat ik dan misbruik maak van de winkel als ik via internet koop, maar je moet toch die winkel binnenlopen om die prijs te kunnen voor je deze kunt vergelijken.

rins05
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2006 12:08

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door rins05 »

Is waar het kan zeker in je voordeel werken..Maar zo is dat ook met telemarketeers, Wel vind dat de geen die je belt heel duidelijk moet vragen of het gelegen komt en als je dan zegt geen interesse te hebben moeten ze daar ook meteen gehoor aan geven,en verder geen vragen meer stellen..Ook is het niet altijd duidelijk of men een enquette wil afnemen of dat men iets wil aanbieden daar moeten ze naar mijn inzien heel duidlelijk in wezen

Gesloten