LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teleplan en KPN, luisteren niet naar je klacht

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JoostvdBerg90

Teleplan en KPN, luisteren niet naar je klacht

Ongelezen bericht door JoostvdBerg90 »

Een maand geleden heb ik iets heel vreemds meegemaakt met mijn telefoon. Hij lag aan de lader, op de leuning van de bank, toen er plotseling rook uitkwam. Ik schrok, wilde mijn telefoon snel pakken en liet hem per ongeluk op de grond vallen. Daardoor kwam er een grote barst in het scherm.
Na een korte inspectie van de telefoon, zag ik op de achterkant alsof het laadpunt doorgebrand was en lichte vervorming (door de hitte waarschijnlijk) van het hoesje. Met de lader was zo op het oog niets vreemds aan de hand.

Ik ben langs de KPN winkel gegaan om hem ter reparatie aan te bieden aan Teleplan. Ik werd teruggestuurd omdat ik de bon niet bij mij had en zij volgens de medewerker 'niet registreerden welk toestel er bij een abonnement hoort'. Ik heb niet veel vrije tijd, dus ben uiteindelijk vorige week voor een tweede keer langs geweest.
De telefoon is voor onderzoek en reparatie opgestuurd naar Teleplan. Vandaag kreeg ik een prijsopgave binnen. Hierin werd vermeld dat de reparatie niet onder de garantiebepalingen valt en €266,20 zou gaan kosten, omdat het mainframe vervangen moet worden.
De reden dat de telefoon niet onder de garantiebepalingen valt, luidt als volgt: vochtschade en valschade. Van beiden zou een foto op de website moeten staan, welke er niet staan.

Even ter informatie: de valschade is ontstaan doordat ik hem per ongeluk van de bank liet vallen toen er rook uit mijn telefoon kwam. Voor hetzelfde geld vliegt mijn bank in de fik! De vochtschade is onmogelijk. Ik bewaar hem in de regen in een tas (regenwater), heb hem nooit bij me tijdens het sporten (zweet), niet in de badkamer (stoom) en heb hem al helemaal nooit in het water laten vallen.

Nu heb ik geprobeerd teleplan te bereiken, wat onmogelijk blijkt! Het telefoonnummer werkt niet en er staat geen emailadres op de website. Daarna KPN gebeld, waar een medewerker blijkbaar wel met een medewerker van teleplan kon communiceren. Zij verteld mij hetzelfde riedeltje (vocht en valschade gevonden, reparatie kost 266,20) en zegt dat zij niets voor mij kan betekenen

Nu mag ik een keuze maken uit de volgende drie keuzes, maar met alle drie ga ik niet akkoord:
- Reparatiekosten van €266,20 betalen en de telefoon gerepareerd terugkrijgen
- Onderzoekskosten van €35 betalen en de telefoon ongerepareerd terugkrijgen
- Beiden niet betalen, maar er mee akkoord gaan dat ik mijn toestel ook niet terugkrijg!

Wat kan ik doen? Heeft iemand een idee? Het heeft allemaal een beetje een vies luchtje. Als je dit combineert met andere ervaringen van mensen die hun telefoon opsturen naar teleplan, zou er toch een oplossing moeten zijn waar wij als consument iets mee kunnen? Ik ben sowieso van plan om de consumentenbond bij te schakelen. Iemand nog ideeën wat mijn rechten zijn?

Har06

Re: Teleplan en KPN, luisteren niet naar je klacht

Ongelezen bericht door Har06 »

MichielFRL schreef:Inboedelverzekering bellen en schade melden.
Als je goed verzekerd bent betaalt de verzekeraar.

minus eigen risico van minimaal € 50 tot € 100.

KPN kan er niets aan doen dat een gsm zomaar in de fik vliegt, een rokende gsm kom je niet vaak tegen, valschade is evenmin een zaak van KPN-Teleplan.

Het voorstel van KPN kun je ook van de stofzuiger verkoper krijgen na inlevering van de stofzuiger voor reparatie, dus een volkomen normaal voorstel

Har06

Re: Teleplan en KPN, luisteren niet naar je klacht

Ongelezen bericht door Har06 »

MichielFRL schreef:
Har06 schreef:
MichielFRL schreef:Inboedelverzekering bellen en schade melden.
Als je goed verzekerd bent betaalt de verzekeraar.

minus eigen risico van minimaal € 50 tot € 100.
Bij SNS is er geen eigenrisico (uit ervaring).
natuurlijk kun je tegen hogere kosten het eigen risiko afkopen,

Gesloten