LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
anja09

Re: Telfort

Ongelezen bericht door anja09 »

Beste Kaw,

Gezien EDR de toetsingen uitvoert, is het handig je tot EDR te wenden. Surf eens naar hun website www.edrcreditservices.nl.

Misschien dat je hier wat antwoorden vindt.

annejet

Ongelezen bericht door annejet »

Zo vreemd is het niet dat je moet aantonen inkomsten te hebben. Het gaat natuurlijk niet om de kosten van het abonnement maar om de kosten die gemaakt kunnen worden. Wist je dit:

Mobiele bellers hebben schuld van kwart miljard

Nederlandse mobiele bellers staan voor ongeveer een kwart miljard euro in het krijt bij de telecombedrijven. De gemiddelde schuld van een beller met betalingsachterstand bedraagt rond 650 euro.

Dat heeft Preventel afgelopen zaterdag bekendgemaakt. Preventel is een samenwerkingsverband van aanbieders van mobiele telefonie dat een zwarte lijst van wanbetalers bijhoudt. De telefoonwinkels, die abonnementen en mobieltjes verkopen, kunnen die lijst raadplegen.

De betalingsachterstand is er vooral in het betalen van het abonnement en de belminuten. Veel wanbetalers zijn jongeren in de leeftijd van 18 tot 23 jaar.

Niet vreemd om dan in ieder geval zeket te willen zijn van inkomensten.

Frans100

Ongelezen bericht door Frans100 »

Ja, helemaal mee eens. Maar kan me voorstellen dat het niet leuk is als je wordt afgewezen.

rvl

Ongelezen bericht door rvl »

Sja, het klinkt allemaal heel leuk dat "toetsen". Ik heb ooit in een ver verleden gewerkt bij een soortgelijk bedrijf als EDR Group, maar begreep pas achteraf waarom ik een zwijgplicht moest tekenen zou ik ooit bij het bedrijf weggaan (dat vrij snel na het meeluisteren met een "informant" ook zo was, m.n. bij het samenstellen van zgn. "verhaalsinformaties" gingen mijn nekharen overeind staan).
Hier betreft het echter kredietwaardigheidsinformaties waar overigens alle gerenommeerde verzekeringsbedrijven, banken en andere kredietverstrekkers dagelijks gebruik van maken.

Ik werd dus deze week afgewezen (ook via GSMWEB trouwens). Wel vreemd aangezien ik al langer dan een jaar klant ben bij Telfort en daarvoor bij Ben. Ik ben zeker geen wanbetaler, sterker ik denk dat ik een hele goede klant voor Telfort ben, want nu en dan zit ik toch wel aardig boven de ingekochte minuten.

Telfort zou er goed aan doen geen zaken meer te doen met bedrijfjes als EDR Group. Je weet immers nooit hoe dit soort bedrijven daadwerkelijk aan hun gegevens komen en een BKR registratie kan iedere organisatie zelf trekken. Een goede inschatting van iemand's kredietwaardigheid wordt echt niet met een standaardrapportage gemaakt. Uiteindelijk kosten deze rapportages alleen maar geld en krijg je er een hoop boze (potentiële) klanten mee...

Zoals ondergetekende.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat de eisen die tegenwoordig gesteld worden en dit soort bedrijven een stuk hoger liggen dan vroeger en de controle erop ook veel strenger is. Niet voor niets is laatst een ander handelsinformatiekantoor gesloten vanwege praktijken waar jij het over hebt. Ik denk dat de andere kantoren daar danig van geschrokken zijn en zich nu wel aan de wet houden.

Gast

Volgens mij heeft EDR een uitgebreide consumentendesk en privacy policy op de site staan

Gast

Ja, alles op de site is heel duidelijk. Wel irritant dat het niet telefonisch kan maar een heranalyse is snel uitgevoerd. Ik had binnen 2 dagen een brief terug. Chapeau

Geirriteerd

Ongelezen bericht door Geirriteerd »

Op zaterdag 1 oktober 2005 wilde mijn vriendin bij Bel Company een abonnement met nummerbehoud bij Telfort afsluiten. Tot mijn verbazing is het afgewezen (obv EDR group analyse). BC gaf aan dat dit aan een aantal factoren kan liggen. Het kan een BKR registratie zijn, maar ook de buurt en/of het flatgebouw waar wij wonen. Tevens hebben zij aangegeven dat ik uitsluitend schriftelijk of per fax kon reageren om privacy redenen. Schulden (zeker geen BKR registratie dus) hebben wij niet behalve een hypotheek.

Maandag 3-10-2005 (woensdag 5-10-2005 nomaals) meteen gefaxt naar EDR met alle benodigde gegevens. Het moest schriftelijk i.v.m. privacy gegevens. Telfort heb ik ook meteen schriftelijk per brief verzocht om opheldering. Tevens heb ik erbij gezet dat het spoed was i.v.m. een actie van Belcompany. Normale reactietijd is volgens de EDR group-site 10 werkdagen. Tot op 13-10-2005 GEEN REACTIE van Telfort of EDR Group. Ondertussen is de actie bijna afgelopen. Ik vraag mij af of dit een normale gang van zaken is en wat er gebeurt als inderdaad bljkt dat mijn vriendin onterecht door EDR Group werd geweigerd. :evil:

Wij zijn allebei hoogopgeleid, een goede baan en geen schulden Ik begrijp best dat Telfort een gezonde debiteurenbestand wil hebben, maar zij kunnen best wel wat correcter reageren door sneller te reageren. Als het ONJUIST is, moeten zij het zsm oplossen. Echter, het uitblijven van enige reactie van EDR en Telfort heeft ons zo een machteloos gevoel bezorgd. Tevens was het niet leuk dat wij bij Belcompany te horen gekregen dat het abonnement is geweigerd obv een ONJUISTE gegevens. :(

kbuke

Ongelezen bericht door kbuke »

Bij een aanvraag voor een nieuw, tweede Telfort abonnement kreeg ik een negatief advies van EDR. De reden van het negatief advies was mijn directe omgeving??!!! Ik heb geen geen schulden of iets dergelijks. Omdat iemand in de buurt, straat of flat zijn rekeningen niet betaald, beschouwen ze de omwonenden blijkbaar ook als een risico.
Wat mij het meeste steekt is dat ik al sinds 6 jaar een Telfort abonnement heb, nooit te laat met betalen of iets dergelijks. Ik heb dit meerdere malen bij Telfort aangehaald, maar ze zeggen dat ze niets aan de situatie kunnen doen.
Ik ben niet van plan om EDR een heranalyse te laten doen door mijn inkomensgegevens te versturen. Dit is gewoonweg absurd. Mijn huidige abonnement ga ik dan ook opzeggen. Meer kan ik hier niets aan doen blijkbaar.

steef28

Ongelezen bericht door steef28 »

Tot mijn grote verbazing ben ik ook afgewezen door EDR voor het Telfort 200 abonnement van € 2,50. Ik heb dan ook een her-analyse aangevraagd en drie weken later kreeg ik eindelijk bericht dat ik opnieuw een abonnement kon aanvragen. Nu blijkt dus dat ik niet hetzelfde abonnement kan aanvragen, omdat de actie van € 2,50 is verlopen. Terwijl ik het wel op tijd heb aangevraagd. Telfort geeft toe dat het een fout van EDR is geweest, maar kunnen verder niets voor mij doen. Ik kan een ander abonnement kiezen, wat ook voordelig is zeggen ze. Nu zag ik op de site dat hetzelfde Telfort 200 abonnement € 6,95 is ipv € 2,50 en de duur 24 maanden is ipv 12 maanden. De vraag naar het abonnement zal dus erg groot zijn geweest en Telfort zal gedacht hebben hier meer uit te kunnen halen. Als zij mij het abonnement niet alsnog geven, ga ik er ook zeker werk van maken nog...

kwebbelding

Ongelezen bericht door kwebbelding »

Ben ook door de EDR Group afgewezen. :cry: Direct een her-analyse aangevraagd en alle bescheiden mee gestuurd. Na ruim 3 weken nog geen reactie ontvangen :evil: , dus een herinnering gestuurd! Nog steeds geen reactie en dan maar een klacht via e-mail gestuurd naar het EDR. Heb geen schulden, ben wel een student maar met 3 inkomens, dus dat kan het probleem niet zijn. Vraag me af wat voor een louche instelling dat EDR is. En Telfort zal er wel veel geld moeten betalen om nieuwe klanten te toetsen. Misschien dat Radar deze instelling eens onder de loep wil nemen, Mijn medewerking kunnen ze volledig krijgen, met inzage op al mijn persoonlijke financieën.

cygnum

Ongelezen bericht door cygnum »

Er is tot nu toe slechts een constante factor die ik ben tegengekomen en dat is dat het gaat om het abonnement van € 2,50 per maand. Zou Telfort misschien een deal hebben gesloten met EDR?

??

Ongelezen bericht door ?? »

@Cygnum: ik zie er mensen tussen staan waarbij niet is vermeld welk abo ze hebben aangevraagd. De afwijzingen hebben dan ook niets te maken met de abotypen die ze hebben; ze hebben gewoon een tijdje geleden de knop weer een standje strenger gezet. Doen ze wel vaker (net zoals ze hem af en toe weer wat soepeler zetten). De twijfelgevallen worden nu gewoon afgewezen in plaats van geaccepteerd.

Overigens is afwijsreden nummer één het hebben van een registratie bij Experian. De meeste mensen die worden afgewezen hebben dus een betaalachterstand (gehad) bij een andere provider.

kwebbelding

Beste "BB" werk jij of heb jij gewerkt bij de EDR-group? Want jij kunt mij meer vertellen dan Telfort of de EDR-group. Trouwens bij de EDR-group kan niemand mij wat vertellen, je kunt daar met niemand spreken en op correspondentie (2 brieven en een email) antwoorden ze ook niet. Bovendien ik heb nog nooit een ander abbo gehad, dus ook geen betalings achterstand bij wie dan ook. Nee dat EDR is niet pluis, ze rotzooien daar maar wat aan denk ik. Inmiddels is er meer dan een maand om, dus gaan we Telfort maar eens een brief sturen. O ja Telfort vertelde mij dat het regent van de klachten dat de EDR-group niet reageerd naar mensen de een her-analyse aanvragen, dat stelt me in ieder geval gerust, het overkomt mij dus niet alleen.

kwebbelding

Eindelijk na een maand reactie van de EDR-group. Er is opnieuw een risicoanalyse uitgevoerd en is positief uitgevallen. Ik mag bij elke provider een abbo aanvragen. Hartelijk dank EDR-group!! Trouwens geen excuus gehad en geen vermelding waarom ik in beginsel afgewezen ben, terwijl ik daarom wel gevraagd heb. Nou ik wens iedereen die soortgelijke problemen heeft met de EDR-group veel sterkte en geduld toe. En wat schets mijn verbazing? bij de EDR-group kun je wel iemand aan de lijn krijgen op 070-4525222 of 221 misschien ook wel op 223 als laatste cijfers dan wel. echter zeggen ze niks en verbinden ze je gewoon weer door naar 070-4525220, de bekende computerstem. Nogmaals succes allemaal.

mpolly

Ongelezen bericht door mpolly »

EDR mag geen informatie verstrekken middels telefoon dit omdat het in strijd is met de wet op de privacy...
Het is dus niet mogelijk telefonisch informatie te krijgen m.b.t. afwijzingen.

Overigens kan een afwijzing 1001 redenen hebben...

Kijk anders even op de site van EDR:

www.edrgroup.nl

Groet

P.S. ik werk niet bij EDR

kwebbelding

Beste mpolly, 1001 redenen, leuk! laat ze mij dan ook vertellen om welke reden ik in eerste instantie afgewezen ben, daar had ik toch ook om gevraagd!!!. Echter, ik kan er geen bedenken en het werd afgedaan met een standaard brief. Bovendien niet iedereen heeft internet om te kijken wat de 1001 mogelijkheden zijn waarom je afgewezen wordt. Maar ik raad toch iedereen aan die onterecht afgewezen wordt te bellen met het EDR, dan kun je ze duidelijk maken dat er veel fout gaat bij het EDR en het lucht ook aardig op, bij mij tenminste wel. Dus voor een persoonlijk gesprek 070-4525222 / 221 / 223 bellen, i.p.v. 070-4525220

Gesloten