LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tell Me

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Hoihoi,
In juli heb ik een mob. telefoon gekocht van Tell Me. Er zat een abb. aan vast voor 2 jaar Hi 40. Al binnen een week ben ik terug gegaan met de telefoon want de accu was binnen een halve dag leeg. Eerst gaven ze nog eht advies om hem weer opnieuw op te laden maar toen dat niet hielp ben ik weer terug gegaan en kreeg ik een neiuwe batterij. Dat hielp ook niet en toen werd de telefoon opgestuurd. Naa= een week of 2-3 was de telefoon terug maar nog steeds was eht probleem neit verholpen en dit tot 5 keer toe. Vorige week heb ik hem weer opgehaald en weer is ie niet goed. Ik wil van en de telefoon af en van eht abonnement want daar heb ik neits aan. Nu had ik, dacht ik, de telefoon gekocht bij Tell Me. Maar nu blijkt dat dat T for Telecom was. Ook toen ik de telefoon kocht maar op de bon staat nog gewoon Tell Me. Volgens de KvK staan zij niet ingeschreven en hebben zij ook nooit ingeschreven gestaal als zijnde Tell Me dus volgens hun kan ik van het Contract af omdat Tell Me op dat moment een neit bestaand bedrijf was en het contract dus neit geldig is. Wie weet of dat werkelijk kan?

mobiwizard
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 feb 2006 22:00

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door mobiwizard »

Wellicht eens binnenlopen bij de winkel waar je het hebt gekocht en eens informeren?
Dan zou je wellicht te horen hebben gekregen dat de winkels van Tell Me zijn overgenomen door (en verandert tot winkels van) T for Telecom.

Je opmerkingen over je contract raken overigens kant nog wal. Je sluit een contract af met een provider, niet met een winkel. Deze handelen als een tussenpersoon en geven je een telefoon(of iets ander) als je zaken via hen doet.
Maw, je abonnement kan je nog steeds gebruiken; je provider zal je dus aan je contract houden. Maar wanneer je telefoon het niet doet, moet je teruggaan naar diegene van wie je die hebt gehad.....

Zij zullen moeten kijken naar een oplossing voor je telefoonproblemen.

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Zoals ik al eerder aangeven heb ben ik er al 5 (!!!)x mee naar de winkel geweest en is de telefoon al 5x opgestuurd gewest. Misschien is het handig alvorens u een reactie plaats ( waar ik overigens uit op maak dat u op 1 of andere manier verbonden bent met een belwinkel)
eerst goed de vraag door te lezen. Overigens is dit NOOIT een Tell Me winkel geweest volgens de informatie van de KvK. Zij gaan onderzoeken hoe "rechtmatig" zij zijn als bedrijf. En volgens hun heb ik dus een contract en een telefoon gekocht van een bedrijf die niet bestaat.En KPN doet dus zaken met een NIET BESTAAND bedrijf. En dat is wat KPN nu ook uit gaat zoeken.

Maar nogmaals doe me een lol en lees eerst de vraag voor je een antwoord geeft.

Met vriendelijke groet.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

Zooow wat een toon....Ik hoop niet dat je ook in de telecomwinkel zo reageerd...Ik zou daar niet harder van gaan lopen.

Dat terzijde. Je toestel staat los van je abo.Je toestel wordt opgestuurd voor reparatie volgens de garantie-procedure van de fabrikant.Ik begrijp dat het erg vervelend is dat hij 5 keer weg geweest. Geloof me niet alleen voor jou is het frustrerend. Momenteel zijn de uitgevoerde reparaties drama...Ik krijg regelmatig toestellen terug die gewoon niet gerepareerd blijken te zijn . Van welk merk is je toestel? En hebben de winkelmedewerkers al een swapverzoek ingediend????

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Bij deze kan ik u melden dat ik ook in de telecomwinkel deze "toon" heb gebruikt en dat mijn geduld nu gewoon op is. Ze presteerden het zelfs toen de telefoon voor de tweede keer opgestuurd moest worden om te zeggen dat ze bij het reparatiebedrijf soms maar zo telefoons terug stuurden met de mededeling dat ie gemaakt is terwijl er helemaal neits aan gebeurt is!!! Vind u dit een normale gang van zaken????Lijkt me niet.... Ik zit al maanden met een abb. waar ik helemaal niets aan heb. En het toestel staat misschien los van het abb. maar feit blijft dat ik DACHT dat ik een telefoon van Tell Me kocht terwijl het T for Telecom was. Ook op het moment dat ik de telefoon kocht en het abb. afsloot was het T for Telecom. Dat hadden ze moeten melden en ze hadden er voor moeten zorgen dat de naam op de aankoopbon gewijzigd was. En dat hebben ze verzuimd daarom gaat de KvK nu een onderzoek instellen net als KPN. Het merk is overigens Nokia type 7370. Het zal ook echt neit aan KPN liggen en ik zal ook waarschijnlijk weer een abb. afsluiten bij KPN/Hi maar ik wil gewoon van de telefoon af.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

Ze presteerden het zelfs toen de telefoon voor de tweede keer opgestuurd moest worden om te zeggen dat ze bij het reparatiebedrijf soms maar zo telefoons terug stuurden met de mededeling dat ie gemaakt is terwijl er helemaal neits aan gebeurt is!!! Vind u dit een normale gang van zaken????
Dit gebeurd inderdaad weleens...maar kan je dat de verkoopmedewerkers verwijten of het repaircenter??? Het is een feit dat dit gebeurd...de medewerkers zijn niks anders dan eerlijk naar u toe.

Nogmaals dat je geduld op is begrijp ik. Of het nou tell me, t-for telecom of jantje op de hoek van de straat is. Het toestel is ondeugdelijk niet je abonnenement.....

Bent u al bij een nokia-servicepoint geweest?Is er contact geweest met Nokia?? Is er een klacht neergelegd bij nokia zelf??? Is er een toestelswap aangevraagd???....

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Toen ik dat zei tegen de filiaalhouder van tell Me zei hij dat dat nooit gezegd was en maakt me uit voor leugenaar. Het was nog nooit voorgekomen zei hij en daarom kon het ook niet gezegd zijn door 1 van de medewerkers. Als het zo vaak gebeurt waarom zoeken jullie dan geen ander repair center?

Ik ben nog neit bij een Nokia service point geweest. Heb geen idee waar die zitten. Ja tussen Tell Me en Nokia is contact gewest want de telefoon werd zelfs ( vertelden ze tenminste) opgestuurd naar Hongarije....ze hadden alleen geen idee waarom...A.s maandag neem ik elf contact op met Nokia. Eigenlijk heb ik met Nokia niets te maken vind ik. De telefoon komt van Tell Me en niet van Nokia en zij moeten dus zorgen dat de problemen opgelost moeten worden en als dat te lang duurt moeten ze toch zorgen voor een nieuwe telefoon? Toen ik de mijne vorige week weer ophaalde stond er in het rapport "Toestel afgeregeld"....De filiaalhouder vond het maar zozo en liet toch echt wel merken dat hij dacht dat de telefoon nog niet goed was en hij mij weer snel terug zou zien....Dus hij WEET dat dit toestel niet goed is maar weigert om een nieuwe te geven want dat moet van Nokia uitgaan zegt hij.Als Nokia zegt "Je krijgt het vergoed" dan pas krijg ik een nieuwe!

Een toestelswap is niet gebeurt tenminste niet dat ik weet. En alleen van de laatste "reparatie" heb ik een servicebon.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

Even voor de goede orde ik werk niet bij tell me of t-for telecom. Ik weet echter uit ervaring dat het regelmatig voorkomt dat toestellen niet of nauwelijks gerepareerd retour komen. De procedure zit iets ingewikkelder in elkaar dan zoals jij het stelt. Even een ander repaircenter zoeken is er dus niet bij.

De toestellen worden verzameld door een distributiecentrum die de toestellen weer doorstuurd naar de desbetreffende fabrikant. De winkels hebben geen rechtstreeks contact met de fabrikant alleen met de distributiecentra. Als winkelmedewerker moet je dus ook daar namens je klant de klacht neerleggen. Vervolgens nemen hun dan weer contact op met het desbetreffende repaircenter. Dat je toestel opgestuurd geweest is richting Hongarije kan kloppen.

U zegt dat u niks te maken heeft met nokia ...indirect heeft u dat wel. Hun zijn verantwoordelijk voor de reparaties en leveren toestellen uit aan diverse verkooppunten. Geen enkele winkel geeft zomaar een nieuw toestel weg.Dit kan gewoon niet.

Geloof me dat het voor verkoopmedewerkers geen pretje is om met deze cases te moeten werken.Je staat er als verkoopmedewerker midden tussen in omdat je je houden moet aan de geldende regels en procedures....Regels van in dit geval 3 partijen.

Enige wat ik je dus kan adviseren is om via de nokia-site een servicepoint te zoeken, vragen om een toestelswap (dit mag na 3 niet goed uitgevoerde reparaties) en een klacht neer te leggen bij de klantenservice van t-for telecom en nokia.

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Het lijkt er anders verbazingwekkend veel op dat u werkt bij een soort bedrijf als T for Telecom. Overigens met hun heb ik al een aantal keren tel. kontakt gehad n.a.v. een mail die ik 7 weken gelden gesuurd had en wwar neit op gereageerd werd. Toen ik dus vernam dat het niet om Tell Me ging maar sinds jaar en dag al om T for Telecom heb ik ze weer gebeld met weer eerst opnieuw het hele verhaal te hebben gedaan bleek dus idd dat ze nog oude kassabonnen e.d gebruikt hadden wat eigenlijk in strijd is met de wet. Had ik ook al vernomen van de KvK. Ik heb gezegd dat ik een klacht zou indienen bij KPN en zo nodig zelfs aangifte zou doen bij de politie ( op aanraden van de KvK) en daarop vroeg de meneer van T for Telecom nog even te wachten met aangifte en een klacht indienen bij KPN en of hij mocht proberen een coulance regeling af te sluiten. Dat zou dan dezelfde middag nog gebeuren. Hij heeft me 2 keer terug gebedl beide keren emt de mededeling dat de jeren van T fotr Telecom van de desbetreffende winkel geen tijd voor hem hadden.....Hij vond eht heel spijtig dat hij niets voor mij heeft kunnen betekenen want hij had het graag opgelsot tussen ons zonder tussenkomst van de KPN, KvK of zelfs de politie. Uiteraard snap ik dat heel goed want wat betreft T for Telecom kan hier niets aan doen maar krijgt wel een slechte naam op deze manier. Wat bij mij de welbekende druppel was is dat mijn man z'n toestel ook kapot was. Hij is keurig netjes gemaakt in de garantieperiode maar toen hij hem weer ophaalde waren alle foto's en andere instelling verdwee. Mms- en lutke neit meer en het lukte hem zelf niet om hem weer opnieuw in te stellen. Dus afg. donderdag ging hij bij T for Telecom aan of ze hem even wilden helpen om de MMS functie weer op eht toestel te krijgen: Nou hij werd gewoon de winkel uitgestuurd en heel arrogant werd er gezegd ( door mijnheer de filiaalhouder zelf notabene) dat ze het veel te druk hadden voor dit soort dingen...Nounlu wat een service. Op het moment dat m'n man me belde om dat te vertellen werd de verbinding weer eens verbroken en toen was ik het zo zat. Anders was ik er waarschijnlijk gewoon weer mee terug gegaan maar nu ga ik er dus meer werk van maken.Ik zal het ook zeggen tegen iedereen die het maar horen wil dat T for Telecom te ..... een hele slechte zaak is. EN de klacht ga ik zeker nog indienen bij Nokia. In ieder geval bedankt voor het advies.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

Het lijkt er verbazingwekkend veel op dat u werkt bij een soort bedrijf als T for Telecom
Ik probeer je een en ander uit te leggen over procedures die te volgen zijn. Ik werk NIET bij t-for telecom.De procedures zijn bij bijna ALLE providers hetzelfde.......Dat je boos bent prima....Ik laat bij deze mijn adviezen en wetenschap achterwege daar ik het niet prettig vind op deze manier benaderd te worden terwijl ik probeer mee te denken. Succes ermee!!

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Sorry zo was het niet bedoeld. Ik schreef ook dat het er op lijkt dat u bij een SOORT bedrijf werkt omdat u er zo veel vanaf weet. En dat is geen belediging hoor. Het was echt niet bedoeld om u te kwetsen o.i.d. Nogmaals mijn welgemeende excuses.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

Oke..zand erover. Ik werk inderdaad in de telecom, en hoe vervelend het voor u ook is...er zitten nogal wat procedures vast aan wat je als verkoopmedewerker wel of niet mag doen.Er zit gewoon weinig anders op dan bij de verschillende partijen (nokia ,klantenservice t-for telecom) een klacht neer te leggen. In de winkel proberen je gelijk/recht te halen gaat niet werken...zij kunnen niet meer doen dan ze al doen. Ik ben een keer 6 maanden bezig geweest met een reparatie..het frustreerde mij nog meer dan de klant. Gelukkig was deze klant heel erg geduldig wat de sfeer om alles voor hem in zijn werking te stellen alleen maar ten goede komt.

Nog 1 tipje: Probeer beheerst en kalm te blijven en luister goed naar wat ze u uit proberen te leggen.In de aanval gaan werkt alleen maar averechts en bent ut uiteindelijk nog verder van huis.

Wat betreft de instellingen voor mms van uw man...Soms is het inderdaad te druk om deze tijdrovende diensten te regelen...Zeggen jammer dan we helpen u niet pech gehad is natuurlijk niet netjes. Zodra mij dat overkomt vraag ik een klant op een rustiger tijdstip terug te komen of het toestel even achter te laten zodat we er dan alle tijd aan kunnen besteden .

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Bedankt voor het aanvaarden van m'n excuses. :D
U heeft waarschijnlijk gelijk: het is het beste als ik gewoon rusitg blijf maar m'n geduld is gewoon op. Er was trouwens op het moment dat m'n man daar in de winkel kwam van de week helemaal niet druk . De filiaalhouder stond gewoon niets te doen. En nogmaals van het hoofdkantoor wilden ze wel helpen maar krijg het idee dat ook zij afgewimpeld worden. Die aardige meneer heeft mij tot 2 keer toe terug gebeld en ook hij zei dat eht niet klopte dat ze nog met bonnen e.d. van Tell Me werkten op het moment dat ze allang T for Telecom waren.
Nu zegt de Kvk dus dat ik op grond van dat gegeven de telefoon terug kan brengen en het abb. kan ontbinden. Kijk, dat abb. neem ik heus wel weer als ik een nieuwe telefoon koop ergens anders. KPN is hier niet de schuldige vind ik. KPN bevalt goed dus waarom zou ik niet weer KPN nemen? Maar gewoon de manier waarop we behandelt worden door Tell Me vind ik absoluut niet kunnen en ik snap nu van uw verhaal dat ook zij niet anders kunnen doen dan afwachten hoe en wanneer een telefoon terug komt. Weet u misschien wat de reden kan zijn dat A) de batterij heel snel leeg is (alleen tijdens het bellen als ie gewoon stand-bij staat valt het wel mee) en B) heel slecht ereik heb. Bij elk gesprek word de verbinding wel een eker (soms wel 3!!!) verbroken. Nu zeggen ze bij KPN dat de dekking hier 0.0 is! Dat het dus daarvan komt. Maar mijn vorige telefoon was ook een Nokia en had ik ook een abb. van KPN die deed het wel goed. Nooit geen problemen mee gehad. Ook de telefoon van m'n man is een Nokia met een KPN abb. en die werkt ook prima hier in de omgeving dus daar kan het dan toch niet aan liggen?

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Dragoon »

Staat je bluetooth uit? Met bluetooth aan kan het best zijn dat je batterij met 1 dag leeg is, dit vergt namelijk heel van de accu

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

Het kan verschillende redenen hebben...daar durf ik geen uitspraak over te doen.De ene keer kan dit probleem opgelost worden met een software update of een nieuwe batterij en de andere keer kan het probleem dieper liggen en is een boardswap nodig.Op dit moment moet ik zelf wel toegeven dat de reparaties bij nokia regelmatig niet goed uitgevoerd worden.

Een hele rare vraag misschien maar als u uw sim-kaart in een ander toestel stopt wat gebeurd er dan? Doet de sim-kaart het dan gewoon? Ik vraag dit omdat ik eerder een case in de winkel kreeg waarbij het toestel ook al diverse keren verzonden is geweest. De fout kon niet geconstateerd worden..en toch viel de verbinding na pakweg 3 a 4 minuten weg. Uiteindelijk bleek het niet aan het toestel te liggen maar aan de hele aansluiting. Heeeel zelden kan er een aansluiting doorheen glippen waarbij er iets verkeerd gaat op het netwerk.Er zit ergens een fout diie niet op te sporen valt. Dit gebeurd echter heel zelden. Misschien een optie waard het toestel uit te testen met een andere sim-kaart?

Helpt dit niet dan adviseer ikhet toestel nog een keer op te laten sturen met een special attention erachter en een toestelswap aan laten vragen...

De andere kant van het verhaal over tell me wat nu t-for telecom is geworden kan ik geen advies voor geven... Daar ben ik niet bekend mee en is meer iets juridisch denk ik.Mischien dat ze vergeten zijn het kassasysteem aan te passen. Als op de bonnen staat tell me is het dan te ontbinden? Wat staat er op het contract wat u getekend heeft etc...

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door ?? »

Ik vrees dat het tell me / t for telecom verhaal weinig nut heeft. Alhoewel deze situatie inmiddels onacceptabel begint te worden (toestel had na 3 keer opsturen al (deels) vervangen moeten worden) zit er niets anders op dan nogmaals naar de winkel gaan en vriendelijk doch vasthoudend verzoeken om een betere oplossing. Dat komt dan waarschijnlijk neer op het nog 1 maal opsturen van het toestel om er een nieuwe printplaat in te laten zetten.

Het ontbinden van de koop klinkt leuk in theorie maar is in de praktijk een drama; je krijgt het, indien de filiaalhouder (vermoedelijk een franchiser, oftewel een zelfstandige) niet mee wil werken niet zonder tussenkomst van de rechter voor elkaar...

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Hoi,

Nee Bleutooth staat uit dus daar kan het neit van komen. Dat was ook 1 van de eerste dingen waar ze bij Tell Me aan dachten.

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Hoi,

Ik heb idd de simkaart van m'n man in de telefoon gedaan en ook met zijn sim kaart is het bagger :( . Als ik die van mij in zijn toestel doe kan ik er normaal mee bellen met een normaal bereik dus ook daar ligt het niet aan. Ik krijg trouwens ook heel vaak als ik iemand probeer te bellen dat ik geen bereik krijg en de telefoon aan geeft "NETWERK BEZET". Misschien kunt u daar iets mee?
Kan ik zelf een "toestelswap"aanvragen? Of heb ik daar ook weer de bereidwillendheid van nodig van Tell Me? Enne...wat doen ze dan eigenlijk....
Op het contract staat ook Tell Me. Zelfs op de servicebon van vorige week (van het repaircenter) staat nog Tell Me.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Kika29 »

Een toestelswap..of vervanging van de printplaat zou u aan moeten geven in de winkel van t-for telecom. Deze kunnen dat dan voor u aanvragen.Dit hadden ze overigens zoals ?? aangeeft allang kunnen doen.

Syl33
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2006 19:13

Re: Tell Me

Ongelezen bericht door Syl33 »

Ik heb net even contact gehad met het repaircentre en heel raar maar waar: volgens hun is ht toestel nog maar 2X bij hun ter reparatie aangeboden. En beide keren is er volgens hun een reparatie aan de printplaat verricht! Waaronder dus 1 keer in Hongarije. Waar zou het toestel dan al de andere keren (3x) geweest kunnen zijn?

Gesloten