LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terug naar analoog

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
swieten87
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mar 2007 15:37

Terug naar analoog

Ongelezen bericht door swieten87 »

Geloof het of niet maar hier is weer een staaltje van een schandalig werkwijze van Planet/KPN:

Sinds een jaar heb ik Planet Internet IPB. Omdat ik telefonisch meer niet dan wel bereikbaar ben wil ik terug naar een analoge lijn van KPN (vanwege nummerbehoud) en zoek nog een geschikte ADSL provider voor internet. Mijn abonnement loopt op 27 april 2007 af en heb daarom op zondag 25 maart j.l. telefonisch opgezegd met het verzoek mij per 27 april alleen een anloge KPN lijn te leveren. Vanaf het tijdstip van opzegging is mijn telefoonaansluiting eraf gegooid (internet werkt nog wel). Na 2 dagen continue bellen met Planet konden zij me zeggen dat het geen storing betrof maar dat ik per abuis was afgesloten. Helaas was het niet meer mogelijk de IPB aansluiting volledig te activeren en een analoge lijn bij KPN kan pas op 25 april van start gaan. Ondanks dat ze het me me eens waren dat dit ik op een krankzinnige wijze in de kou kom te staan (1 maand zonder telefoon terwijl ik minder valide ben en volledig afhankelijk ben van een telefoonaansluiting werd me ijskoud gezegd dat ze wel een bloemetje zouden sturen. Ik heb ze verteld dat ik niet nog eens beledigd wens te worden door KPN. Brieven/emails aan Ad Scheepbouwer en Onno Benninga (commercieel Manager Planet) worden botweg niet beantwoord. Momenteel betaal ik me blauw aan mobiele telefonie dankzij een bende die zich nog steeds KONINKLIJK mag noemen.........te schandalig voor woorden.

Den Haag, Dirk J. Oosthoek

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Terug naar analoog

Ongelezen bericht door D1RK »

bij Kassa werd mijn antwoord verwijderd..

Ik mag daar dus geen InternJet + Pleurisbellen schrijven...

Deze nog nieuwe techniek is goedkoop, werkte bij mijn goed, maar vele hebben gelijke kosten!

Als je iets nieuws neemt loop je risico's op kinderziektes!

Ik wist dat het goed fout kon gaan en had geluk, maar durf nu niet meer te veranderen...

Achteraf, hoewel bij mijn alles goed ging adviseer ik iedereen om naast een Belbudget telefoon (goedkope lijn en altijd berijkbaar) nog een normale ADSL te nemen en zelf uitgaande te bellen met Skype!

Dus die dure Budget (3x kpn tarief) voor inkomende, dus niets betalen...

en voor de uitgaande Skype!

Dit is het betrouwbaarste en pas als het hier en bij Kassa rustig is een goedkope en betrouwbare uitzoeken!

Helaas, U wil te snel terug, en omdat het gecombineerd is, word dat lastiger!

Niet alleen aanvragen gaat fout, ook het opzeggen,
D1rk.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Terug naar analoog

Ongelezen bericht door kanovaarder »

terug naar analoog.

Eigenlijk begrijp ik niet waarom mensen zomaar blind varen op die nieuwste techniek van het internetbellen.
Mode? Onwetend dat elkeen die een overeenkomst wilt aangaan zelf ook de macht heeft om eisen te stellen in een overeenkomst die hij/zij met een ander afsluit?

Wanneer ik zou besluiten omop dat internetbellen in te gaan dan zou de provider aan de hand van door mij aanvullende voorwaarden per brief in drievoud ondertekend moeten instemmen wil ik tot internatbellen besluiten.

Ik zou schrijven: "Als aanvulling op de algemene voorwaarden komen x en Y verder overeen dat de dienst door x uitgevoerd binnen (aantal dagen) moet werken zoals door x opgegeven in haar reclames.
Dat bij het niet of slecht funktioneren van genoemde dienst(en) partij Y de vrijheid heeft de overeenkomst zonder wachttijd op te zeggen en terug te gaan naar de situatie zoals die was voor het ingaan van de overeenkomst (nummerbehoud + terugaand naar analoog.)
Partij x zal daarvoor de kosten daaraan verbonden en de mogelijkheid daartoe zelf moeten regelen.

Extra kosten daaraan verbonden komen voor rekening van partij X

Indien akkoord, enzovoort.

De (eventueel nieuwe)r provid niet akkoord?
Dan geen overeenkomst! Simpel!

En zo zou dit eigenlijk moeten.
Providers dekken zich wel in.
Waarom zou de consument/gebruiker geen eisen mogen stellen?

Grootvader

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Terug naar analoog

Ongelezen bericht door queenfan »

Weer een klassiek vorbeeld vaneen dom iemand die denkt bij Internetplusbellen dezelfde kwaliteit te krijgen als bij analoog.

HET IS EN BLIJFT INTERNETBELLEN, DUS VIA EEN ZEER ONBETROUWBAAR NETWERK KNOOP DIT TOCH EENS IN JE OREN :evil: :evil: :evil:

Wordt hier zo moe van.

swieten87
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mar 2007 15:37

Re: Terug naar analoog

Ongelezen bericht door swieten87 »

Als je moe bent kan je beter een tukje gaan doen, dan kan je ook weer beter lezen en begrijp je wat er hier werkelijk wordt geschreven :lol:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Terug naar analoog

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik begrijp echt wel wat er geschreven is, maar als je bij voortbaat denkt lekker goedkoop te kunnen bellen en ook nog eens de zelfde kwaliteti te krijgen als bij een vaste aansluiting daar wordt ik moe van.

swieten87
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mar 2007 15:37

Re: Terug naar analoog

Ongelezen bericht door swieten87 »

Het gaat niet om de kwaliteit van het bellen maar om de kwaliteit van administratieve afhandeling :idea: :idea:

simone99
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2006 08:28

Re: Terug naar analoog

Ongelezen bericht door simone99 »

Ik heb nu precies hetzelfde probleem.

Heb woensdag 18-04 jl gebeld om mijn IPB abonnement op te zeggen en dat zou 20 mei ingaan.
Wilde de vrijdag bellen en krijg een soort ingesprek toontje. Storing dacht ik. Toen belde ik van mijn mobiel naar mijn huistelefoon en ik krijg een vrouwenstem te horen met het nieuws: "U heeft een niet bestaand nummer gebeld".

Ben nu al 2 dagen aan het bellen met de klantenservice om het probleem op te lossen. Steeds wordt de experiabox gereset en zal ik over 20 minuutjes terug gebeld worden op mijn mobiel. (Wat dus niet gebeurt). Word er gek van.

Dit is gewoon een vorm van klanten pesten!

Had het ook een keer eerder gehad. Ik wilde de klantenservice bellen om een vraag te stellen. Maar zat toen langer dan 10 minuten in de wacht en ze hadden dat gratis nummer toen nog niet. Dus dat tikte lekker aan!!! En als je een vraag wilde stellen over de e-mail, krijg je binnen 4 weken antwoord ofzo maar als je snel geholpen wilt worden...
Had hierover toen een boze e-mail gestuurd, dat dit gewoon niet kan enz enz.
Een paar dagen later deed onze IPB het opeens niet meer. Geen telefoon en geen internet. Moest ik nu klantenservice bellen met mijn mobiel, ook weer 10 minuten in de wacht.
Er zou dus een monteur komen. Een paar dagen later kwam hij dus, hij heeft de experiabox nagekeken en kon niks vinden. Hij ging toen naar de telefooncentrale en toen bleek dus dat onze stekker eruit was gehaald. Alleen onze stekker lag eruit ! Hij snapte het niet, nou ik dus wel. Omdat ik de week ervoor geklaagd had was dit dus hun reactie. Ik vind dit heel erg smerig.

Verder heb ik geen klachten over de kwaliteit ofzo. Heb ook mijn rekeningen op tijd betaald, maar als het nieuwe probleem met de telefoonlijn niet opgelost word, ga ik toch echt niet het volle bedrag betalen.

Gesloten