LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugdraaien ongewenste verlenging Orange

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bunsy

Terugdraaien ongewenste verlenging Orange

Ongelezen bericht door Bunsy »

In oktober werd ik gebeld door mijn telefoonprovider Orange. Ze constateerden dat ik regelmatig voor veel meer belde dan het pakket waarvoor ik het abonnement had afgesloten (free 30). Ze hadden een leuke aanbieding voor me: een free 60 abonnement voor de komende 12 maanden voor de prijs van een free 30. Prima dacht ik. Ik kreeg de bevestiging thuis gestuurd.
Deze week stopte mijn mobieltje ermee. Ik zocht de aankoopnota erbij en kwam erachter dat mijn jaarabonnement in november zou zijn verlopen. Kon ik die mooi verlengen voor een jaar en een nieuw mobieltje nemen, dacht ik...In de Orange-shop te Zaandam meldden ze me echter dat dat niet mogelijk was. Wat bleek; de 'actie' die ze me hebben verkocht bleek in feite al een abonnementsverlenging te zijn. Maar dAt was me niet toegelicht. De jongen in de shop kon niets voor me doen en raadde me aan een brief te schrijven naar Klantenservice.
Vanaf een ander toestel heb ik thuis eerst maar met Klantenservice gebeld. Zij konden echter ook niets doen. In oktober had ik immers toegezegd met de verlenging, ik had een bevestiging ontvangen en daaruit had ik dus schijnbaar zelf maar op moeten maken dat dit op deze manier in zijn werk ging. Echter, de verlenging gaat pas in op 21 december 2004. Het is vandaag 11 december 2004. Dus ik vraag dan ook of ze het dan maar niet gewoon allemaal terug kunnen draaien. Ze hebben me immers iets aangesmeerd, zonder alle voorwaarden keurig te vermelden, en ik wil er dus nu van af. Dat was ook niet mogelijk....nou vraag ik je?! Heeft iemand met een dergelijk situatie ervaring? Ik hoor het graag! Ik wil graag weten of ik nu wel of niet in mijn recht sta.

maybe

Re: Terugdraaien ongewenste verlenging Orange

Ongelezen bericht door maybe »

Het lijkt me logisch dat zodra je zo'n aanbieding krijgt om een jaar voor de helft van de kosten te mogen bellen dat dit automatisch een verlenging is (ze doen zo'n aanbieding natuurlijk niet voor niks).

Jou mening is dat ze dit hadden moeten melden toen ze je hiervoor opbelden. Echter had je natuurlijk ook zelf naar de voorwaarden kunnen vragen. Je hebt gewoon ja gezegd terwijl je niet eens wist wat de aanbieding houd.

In mijn ogen heb je nu alleen de optie om een nieuw toestel te kopen (danwel sim-lock vrij als wellicht een prepaid toestel van orange)

Volgende keer beter informeren.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien had de verkoper van orange zelf wel even kunnen zeggen dat dit een verlening betrof, maar blijkbaar zitten zij op een call center waar ze moeten scooren om een redelijk maand salaris binnen te halen en vertellen dit soort dingen er niet bij.....

LCcc

Ongelezen bericht door LCcc »

In die bevestigingsbrief staat erg duidelijk dat het een verlening betreft hoor. Koop gewoon een Motorola C115 via www.besteljemobiel.nu (die is simlockvrij en kost maar 12,90 ;) )

ORANGE- HATER

Ongelezen bericht door ORANGE- HATER »

altijd hetzelfde gezeik met orange... teveel van je rekening halen, geen bereik.
Was laatst mijn telefoon kwijt, klantenservice gebeld: die vrouw zei dat ik hem kon laten blokkeren. Gevraagd of ik hem zonder problemen kon laten deblokkeren. Geen probleem zeiden ze. Oke, nog gevraagd of er extra kosten bij kwamen. NEEE zei die vrouw. ff later had ik mijn telefoon teruggevonden belde alsnog naar orange. Was een hele onbeschofte medewerken van orange, een man en nee ik moest maar ff 39 euro ophoesten om hem te laten deblokkeren. BELACHELIJK!!!!!

En laten we het dan ook is hebben over hoeveel je per minuut betaald voor bellen en smsen! Als mijn abbonement is afgelopen weet ik zeker dat ik NOOIT meer bij ORange terug kom!

orange lover

Ongelezen bericht door orange lover »

als je kan rekenen ,je bespaart nu 30 euro per maand uit door de aktie van orange,koop je dan gewoon een los toestelletje,of betaal je liever 60euro per maand !

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Ze zijn bij mijn weten niet verplicht om je alle voorwaarden voor te gaan lezen. En ik neem aan dat het ook in de bevestigingsbrief staat.

Op de manier die jij beschrijft zou je 2 keer profiteren van hetzelrde en dat kan natuurlijk niet, daar moet ik Orange gelijk geven.

Gast

Ben ik nu zo dom. Je gaat een actie aan voor een periode van 12 maanden maar snapt niet dat het om een jaar gaat? Ik dacht toch echt dat 12 maanden een jaar vormden.

Gast

tuurlijk als je korting krijgt of een toestel dan zit je eraan vast voor een periode , een provider geeft je niet een gratis toestel of korting als je gewoon kunt opzeggen natuurlijk . :lol:

Gesloten