LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 aug 2012 20:16
Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Hallo allen,
Ik weet niet of ik hier in het goede sub-forum zit, anders moet het maar even worden overgeplaats. Mijn probleem is als volgt:
Een paar weken geleden is mijn mobiele telefoon gestolen in Barcalona. Binnen een dag heb ik deze laten blokkeren, zonder er verder vanuit te gaan dat er iets mee zou kunnen gebeuren, buiten het feit om dat ik mijn telefoon kwijt was.
Een paar weken later kreeg ik tot mijn grote schrik de afrekening van de maand juli gepresenteerd van Vodafone, een dikke 11.000 euro. Binnen afzienbare tijd hebben de daders het dus voor elkaar weten te krijgen om voor dit bedrag te bellen.
Nu heb ik via een aangetekende brief laten weten het hier niet mee eens te zijn en dit bedrag niet te willen en kunnen betalen, gezien mijn financiële situatie.
Twee weken later kreeg ik een korte brief terug van Vodafone, met een opsomming van hun algemene voorwaarden en dat ze op grond van bovenstaande klacht niet over konden gaan op creditering van de kosten.
Nu wil en kan ik het hier niet bij laten zitten. Mijn vraag, welke mogelijke stappen kan ik op dit moment onder nemen om dit aan te vechten? Aangezien er waarschijnlijk tal van gevallen zijn van mensen die dergelijk misdrijf ook hebben meegemaakt, zij het met Vodafone of andere telefoon aanbieders, moet er een manier zijn om dit normaal ter sprake ter brengen, zonder dit astronomische bedrag zomaar op de klant af te schuiven. Wat mij betreft gaat het hier om een misdrijf en is er gehandeld buiten al mijn macht om.
Met vriendelijke groet,
Ik weet niet of ik hier in het goede sub-forum zit, anders moet het maar even worden overgeplaats. Mijn probleem is als volgt:
Een paar weken geleden is mijn mobiele telefoon gestolen in Barcalona. Binnen een dag heb ik deze laten blokkeren, zonder er verder vanuit te gaan dat er iets mee zou kunnen gebeuren, buiten het feit om dat ik mijn telefoon kwijt was.
Een paar weken later kreeg ik tot mijn grote schrik de afrekening van de maand juli gepresenteerd van Vodafone, een dikke 11.000 euro. Binnen afzienbare tijd hebben de daders het dus voor elkaar weten te krijgen om voor dit bedrag te bellen.
Nu heb ik via een aangetekende brief laten weten het hier niet mee eens te zijn en dit bedrag niet te willen en kunnen betalen, gezien mijn financiële situatie.
Twee weken later kreeg ik een korte brief terug van Vodafone, met een opsomming van hun algemene voorwaarden en dat ze op grond van bovenstaande klacht niet over konden gaan op creditering van de kosten.
Nu wil en kan ik het hier niet bij laten zitten. Mijn vraag, welke mogelijke stappen kan ik op dit moment onder nemen om dit aan te vechten? Aangezien er waarschijnlijk tal van gevallen zijn van mensen die dergelijk misdrijf ook hebben meegemaakt, zij het met Vodafone of andere telefoon aanbieders, moet er een manier zijn om dit normaal ter sprake ter brengen, zonder dit astronomische bedrag zomaar op de klant af te schuiven. Wat mij betreft gaat het hier om een misdrijf en is er gehandeld buiten al mijn macht om.
Met vriendelijke groet,
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
11.000 euro verbeld binnen 24 uur ?chester_brown schreef:Hallo allen,
Ik weet niet of ik hier in het goede sub-forum zit, anders moet het maar even worden overgeplaats. Mijn probleem is als volgt:
Een paar weken geleden is mijn mobiele telefoon gestolen in Barcalona. Binnen een dag heb ik deze laten blokkeren, zonder er verder vanuit te gaan dat er iets mee zou kunnen gebeuren, buiten het feit om dat ik mijn telefoon kwijt was.
Een paar weken later kreeg ik tot mijn grote schrik de afrekening van de maand juli gepresenteerd van Vodafone, een dikke 11.000 euro. Binnen afzienbare tijd hebben de daders het dus voor elkaar weten te krijgen om voor dit bedrag te bellen.
Nu heb ik via een aangetekende brief laten weten het hier niet mee eens te zijn en dit bedrag niet te willen en kunnen betalen, gezien mijn financiële situatie.
Twee weken later kreeg ik een korte brief terug van Vodafone, met een opsomming van hun algemene voorwaarden en dat ze op grond van bovenstaande klacht niet over konden gaan op creditering van de kosten.
Nu wil en kan ik het hier niet bij laten zitten. Mijn vraag, welke mogelijke stappen kan ik op dit moment onder nemen om dit aan te vechten? Aangezien er waarschijnlijk tal van gevallen zijn van mensen die dergelijk misdrijf ook hebben meegemaakt, zij het met Vodafone of andere telefoon aanbieders, moet er een manier zijn om dit normaal ter sprake ter brengen, zonder dit astronomische bedrag zomaar op de klant af te schuiven. Wat mij betreft gaat het hier om een misdrijf en is er gehandeld buiten al mijn macht om.
Met vriendelijke groet,
Pffff
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 aug 2012 20:16
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Jep. Het is in ieder geval op wonderbaarlijke manier gebeurd als ik het afschrift mag geloven.
Voorbeeld:
8.45u (naar nummer) gebeld voor 10 minuten
8.46u (naar nummer) gebeld voor 12 minuten
8.47u (naar nummer) gebeld voor 11 minuten
...
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Hoe ze het gedaan hebben, geen idee. Maar ik zit nu lekker met de gebakken peren. Elke hulp/tips zijn welkom!
Voorbeeld:
8.45u (naar nummer) gebeld voor 10 minuten
8.46u (naar nummer) gebeld voor 12 minuten
8.47u (naar nummer) gebeld voor 11 minuten
...
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Hoe ze het gedaan hebben, geen idee. Maar ik zit nu lekker met de gebakken peren. Elke hulp/tips zijn welkom!
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
maar waarom moet jou probleem het probleem van Vodafone worden. Jou telefoon is gestolen en is misbruik van gemaakt. Vodafone heeft actie ondernomen toen jij gebeld hebt, dus ik ga er van uit dat er na dat moment geen kosten meer gemaakt zijn, dus nogmaals mijn vraag, waarom zou vodafone hier voor op moeten draaien?chester_brown schreef:Aangezien er waarschijnlijk tal van gevallen zijn van mensen die dergelijk misdrijf ook hebben meegemaakt, zij het met Vodafone of andere telefoon aanbieders, moet er een manier zijn om dit normaal ter sprake ter brengen, zonder dit astronomische bedrag zomaar op de klant af te schuiven. Wat mij betreft gaat het hier om een misdrijf en is er gehandeld buiten al mijn macht om.
Met vriendelijke groet,
Het gaat hier om een misdrijf en overmacht, dus waarom Vodafone schuldig maken.
Ik mag hopen dat je een reisverzekering hebt afgesloten, dus wat hebben die hierover te zeggen? Als je die niet hebt, mag je denk ik gaan sparen.
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Ik neem aan dat u aangifte hebt gedaan van diefstal in Barcelona,procesverbaal goed bewaren.Dit is belangrijk voor de afhandeling van de verzekeraar.Nakijken wat voor verzekeringen u heeft buiten de reisverzekring die eventueel schade uitkering kunnen geven.En eventueel rechtsbijstands verzekering of juridisch loket raadplegen.Uitkering reisverzekering is vaak beperkt wat betreft telefoons,en hier geld ook hoe duurder de verzekering hoe hoger de uitkering.
Alle kosten die gemaakt zijn van diefstal tot blokkering zijn uw probleem en niet van Vodafone,die zijn pas partij als er gebeld zou zijn na blokkering van de sim.
Je kan wel eventueel een betalingsregeling/uitstel betaling in afwachting van de verdere gebeurtenissen/uitkeringen aanvragen bij Vodafone.
gr Henk
Alle kosten die gemaakt zijn van diefstal tot blokkering zijn uw probleem en niet van Vodafone,die zijn pas partij als er gebeld zou zijn na blokkering van de sim.
Je kan wel eventueel een betalingsregeling/uitstel betaling in afwachting van de verdere gebeurtenissen/uitkeringen aanvragen bij Vodafone.
gr Henk
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Zat er internet op het mobieltje ?
vaak ook een grote oorzaak, aangezien die bedragen ook groot zijn.
vaak ook een grote oorzaak, aangezien die bedragen ook groot zijn.
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Hoe bel je elke minuut 10 minuten met 1 telefoon?8.45u (naar nummer) gebeld voor 10 minuten
8.46u (naar nummer) gebeld voor 12 minuten
8.47u (naar nummer) gebeld voor 11 minuten
m.vr.gr.
Ton
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Je kunt in ieder geval 2 gesprekken tegerlijkertijd voeren. Of 3 kan weet ik niet zeker, met mijn toestel/abonnement lukt het niet.TonGr schreef:Hoe bel je elke minuut 10 minuten met 1 telefoon?8.45u (naar nummer) gebeld voor 10 minuten
8.46u (naar nummer) gebeld voor 12 minuten
8.47u (naar nummer) gebeld voor 11 minuten
m.vr.gr.
Ton
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Tip: zet een PIN blokkering op je telefoon. Mocht hij dan gejat worden dan kan men er niet mee bellen.
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Nee,das een tipGJvdZ schreef:Tip: zet een PIN blokkering op je telefoon. Mocht hij dan gejat worden dan kan men er niet mee bellen.
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
En blijkbaar een goede want blijkbaar heet TS die niet gebruikt
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Nooit gewetenJe kunt in ieder geval 2 gesprekken tegerlijkertijd voeren. Of 3 kan weet ik niet zeker, met mijn toestel/abonnement lukt het niet.
m.vr.gr.
Ton
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Wat een rare reactie weer. Je geeft het zelf al aan, het gaat hier om een misdrijf, om overmacht. TS kan daar niets aan doen. Vodafone wel, want die zien in een zeer korte tijdsbestek van er ineens voor vele duizenden euros verbelt wordt zonder dat ze ingrijpen. Íeder normaal mens begrijpt dat voor 11.000 euro's bellen in één dag helemaal niet kan. Het klopt van geen kant, in een dag zitten maar iets van 1400 minuten, hoe kan je voor bijna 10 euro per minuut 24 uur continue bellen? Onmogelijk!berndv schreef:maar waarom moet jou probleem het probleem van Vodafone worden. Jou telefoon is gestolen en is misbruik van gemaakt. Vodafone heeft actie ondernomen toen jij gebeld hebt, dus ik ga er van uit dat er na dat moment geen kosten meer gemaakt zijn, dus nogmaals mijn vraag, waarom zou vodafone hier voor op moeten draaien?
Het gaat hier om een misdrijf en overmacht, dus waarom Vodafone schuldig maken.
Ik mag hopen dat je een reisverzekering hebt afgesloten, dus wat hebben die hierover te zeggen? Als je die niet hebt, mag je denk ik gaan sparen.
TS heeft groot gelijk om het er niet bij te laten zitten, sowieso kan er nooit meer dan 1400 minuten gebeld staan dus ik zou alle minuten van de rekening van die dag optellen en Vodafone om opheldering vragen. Alle kans dat er niets van klopt en je dus niet hoeft te betalen.
Mocht Vodafone voet bij stuk houden, schrijf dan dat je de vordering betwist en dat je nimmer zal betalen tenzij je ertoe veroordeelt wordt. Zo kan je de 15% incasso kosten die ze anders erbij gaan optellen proberen te voorkomen.
Laatst gewijzigd door wiseger op 30 aug 2012 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Het kan maar zo zijn dat de simkaart vele malen is gekloond (schijnt te kunnen) de kaart is dan een goedkope belwinkel geworden. Als er dan naar het buitenland gebelt word lopen de kosten navenant hoog op. Edoch bewijs het maar eens komt ook nog bij dat je tot de melding aansprakelijk bent en blijft.
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Nee hoor, als er tergerlijkertijd met de SIM kaart gebeld wordt, iets wat normaal helemaal niet kan, dan hoeft TS niet perse daar aansprakelijk voor te zijn. Vodafone heeft ook verantwoordelijkheden. Het is aan de rechter om te bepalen wie in dat soort situatie welke verantwoordelijkheden heeft.
Gezien het enorme bedrag van maar liefst 11.000 euro, is en blijft het raar dat Vodafone niet eerder tot blokade van de SIM kaart is overgegaan. Normaliter doen ze dat wel bij een bepaalde overschrijvingen dus waarom ze dat in dit geval achterwege hebben gelaten, is mij een raadsel.
Gezien het enorme bedrag van maar liefst 11.000 euro, is en blijft het raar dat Vodafone niet eerder tot blokade van de SIM kaart is overgegaan. Normaliter doen ze dat wel bij een bepaalde overschrijvingen dus waarom ze dat in dit geval achterwege hebben gelaten, is mij een raadsel.
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Tot nu toe alleen nog maar verhalen gehoord, nog geen concrete gevallen gezien.Het kan maar zo zijn dat de simkaart vele malen is gekloond (schijnt te kunnen)
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Ik geef maar een suggestie, criminelen krijgen wel vaker iets voor elkaar wat theoretisch niet schijnt te kunnen. 11.000 euro in één dag is wel absurd hoog. De nummers op de factuur zijn waarschijnlijk afgeschermd.
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Onmogelijk ? Dat weet ik dan weer zo net niet.wiseger schreef:Íeder normaal mens begrijpt dat voor 11.000 euro's bellen in één dag helemaal niet kan. Het klopt van geen kant, in een dag zitten maar iets van 1400 minuten, hoe kan je voor bijna 10 euro per minuut 24 uur continue bellen? Onmogelijk!
- Zoals GJvdZ schreef zijn er mogelijkheden om minimaal 2 gesprekken tegelijkertijd te voeren, misschien wel meer ?
- De telefoon is in Spanje gestolen dus elk gesprek dat gevoerd wordt, is minimaal 1x de verbinding Spanje naar nederland die afgetikt moet worden en waarschijnlijker nog een Nederland - buitenland erbij.
- Het hele gebeuren zal vast buiten de bundel vallen, dus fikse tarieven.
- Als de dieven op telefoons uit zijn om dure betaalde nummers te bellen, die zoveel euro de minuut gevallen. Stel ze zitten zelf achte zo'n telefoonnummer. Handig verdienen en alles keurig wit.
Al dit soort dingen bij elkaar opgeteld kan heel hard oplopen. Onmogelijk, zou ik daarom nog niet zo snel willen gebruiken.
Maar goed. Ik vind dat de provider wel veel eerder de sim had moeten blokkeren en had moeten constateren dat hier overduidelijk iets niet klopt. Zoals een andere provider dat blijkbaar wel kan.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=118470
Een provider kan zijn systemen zo inrichten dat dit geheel automatisch gebeurd. Dus wat dat betreft vind ik dat Vodafone ook een behoorlijke onzorgvuldigheid is aan te rekenen. Een provider mag ook best maatregelen treffen om het dieven niet al te makkelijk te maken en schade naar de consument te beperken. 11.000 euro is wel heel extreem en ik vind dat een provider ook best wel een zekere zorgplicht mag hebben. Maargoed dat is mijn mening en kan TS geen rechten aan ontlenen.
Ik denk dat het verstandig is dat TS zich juridisch laat bijstaan. Dit zijn geen bedragen meer om er maar even zelf mee aan te hobbyen.
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Ik vraag me ook echt af hoe dit in een dag kan oplopen naar 11000, dat is wel ERG veel wellicht kun je ook dingen betalen met de telefoon, zoals bijvoorbeeld bij marktplaats opwaarderen kost dan iets van 2 euro en dat betaal je via je tel rekening, zo zijn er misschien (in het buitenland) ook wel andere diensten en of produkten te kopen....(denk voortal aan erotische sites credits kopen of telefoonummers)
Of de telefoon was al veel langer vermist en na het opmerken van de vermissing is na 24 uur geblokkeerd, ik bedoel op vakantie heb ik mijn tel alleen voor noodgevallen, stel ik raak hem op maandag kwijt ik ondek het op woensdag en blokeer hem donderdag, ik kan dan wel 24 uur zeggen, maar dat is het eigenlijk niet
De Reisverzekering dekt deze gevolgschade zeker niet!
Maar ik ben het helemaal met Emmy eens dat Vodaphone hier VEEL eerder had moeten optreden, ik zou juridische hulp zoeken, zo;'n bedrag kan gewoon heel veel verpesetn als dit je blijft achtervolgen
Of de telefoon was al veel langer vermist en na het opmerken van de vermissing is na 24 uur geblokkeerd, ik bedoel op vakantie heb ik mijn tel alleen voor noodgevallen, stel ik raak hem op maandag kwijt ik ondek het op woensdag en blokeer hem donderdag, ik kan dan wel 24 uur zeggen, maar dat is het eigenlijk niet
De Reisverzekering dekt deze gevolgschade zeker niet!
Maar ik ben het helemaal met Emmy eens dat Vodaphone hier VEEL eerder had moeten optreden, ik zou juridische hulp zoeken, zo;'n bedrag kan gewoon heel veel verpesetn als dit je blijft achtervolgen
Re: Torenhoge rekening Vodafone na gestolen telefoon
Da's het eeuwige spel natuurlijk, technologie door mensen gemaakt is door andere mensen ook te kraken. Om een concreter voorbeeld te geven, hoe hard hebben de eerste slachtoffers van skimming niet moeten vechten om het geld terug te krijgen. Hoe lang heeft dat niet geduurd ? Banken roeptoeterden toen ook glashard pinpasfraude was absoluut onmogelijk en kon alleen als mensen onzorgvuldig waren met hun pinpas en pincode. Dus was het lange tijd "eigen schuld, dikke bult". Recentelijk kregen we het nieuwe pinnen want pinpasfraude was toch mogelijk.boef530 schreef:Ik geef maar een suggestie, criminelen krijgen wel vaker iets voor elkaar wat theoretisch niet schijnt te kunnen.