Vaste telefoon doet het niet na overstap

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
esphome
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 sep 2025 15:54

Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap

Ongelezen bericht door esphome »

Na een maand vervalt inderdaad de mogelijkheid om te porteren.

De vereniging die de portering doet heet COIN en of Budget hun ook gebruikt is mij zo niet bekend.

Hier kun je meer informatie vinden hou COIN werkt: https://coin.nl/nl/home

pjsmit
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 sep 2005 15:50

Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap

Ongelezen bericht door pjsmit »

Klopt. Nummerportering 3 maanden tevoren aangevraagd, Daarna 10+ keer contact gehad om zer erop te wijzen dat ik vaste telefoon wil en mijn oude nummer behouden ..... Enige uitleg die ze konden geven is dat het een probleem bij KPN was (afschuiven probleem) en ja, na een maand zeggen ze: "sorry, nu kunt u het nummer niet meer behouden en krijgt u, na 30 jaar, een nieuw nummer" ........

Ron5300
Berichten: 956
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Als Budget de overstap van Ziggo naar Budget met nummerbehoud voor uw moeder heeft geregeld krijgt uw moeder van Ziggo bericht wanneer het contract eindigt en ook zodra het telefoonnummer voor Budget ter overname vrijgegeven is.

Omdat Ziggo de kabel en Budget glasvezel gebruikt kan het maar zo zijn dat de diensten van Ziggo nog actief zijn en dat maakt de kans groot dat als u de Ziggo apparatuur en de telefoon weer aansluit het telefoonnummer nog in gebruik is.

Het kan maar zo zijn dat Budget de glasvezel internetaansluiting al actief heeft gemaakt maar het telefoonnummer pas kan porteren als Ziggo het telefoonnummer vrijgegeven heeft.

StevieNL81
Berichten: 1127
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Vaste telefoon doet het niet na overstap

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Probeer eens de stekker uit de telefoonaansluiting van het modem te halen en dan met een mobiel uw vaste nummer te bellen. Als die dan wel overgaat (dus niet de snelle ingesprekstoon) dan zit er een fout in de aansluiting.

Plaats reactie