deze keer zal ik de naam van de winkel niet in het verhaal zetten omdat ik nog aan het onderhandelen ben maar graag vraag ik advies aan jullie wat te doen in deze situatie.
na enige tijd gebeld te hebben met een prepaid kaart van vodafone ging ik
twee weken geleden op een maandag naar de telefoon winkel om een abonnementje af te sluiten.
in eerste instantie wilde ik graag bij vodafone blijven en dus nam ik een sim only abonnement van 2 jaar.
al snel kreeg ik spijt en dus ging ik nog dezelfde middag terug naar de winkel om het abonnement te anuleren ( dit kan binnen 48 uur) en een ander abonnement te nemen namelijk van kpn met uiteraard nummer behoud.
bij het verlaten van de winkel geeft de verkoper aan dat als mijn prepaid kaartje niet meer werkt ik het kaartje van kpn van het abonnement in mijn telefoon kan doen en dat ik dus vanaf dan bel via kpn.
een week later ( op maandag ) word ik sochtends wakker en is mijn prepaid kaartje afgesloten.
ik stop het kaartje van kpn in mijn telefoon en controleer uiteraard eerst of mijn nummer al is overgezet.
dit is niet het geval en ik bel dus op dat moment met een geheel nieuw nummer.
ik direct naar de telefoon winkel met de vraag waarom mijn nummer niet is overgezet en waar ik nu mee bel.
de verkoper geeft aan dat er wat problemen waren met het overzetten van het nummer doordat ik eerst een sim only van vodafone had afgesloten en deze was niet goed geanuleerd hierdoor liepen er twee aanvragen voor mijn nummer door elkaar. Het kon dus nog wel 1 of 2 weken duren voordat ik mijn eigen nummer had.
op de vraag waarmee ik nu belde, gaf de verkoper mij te kennen dat mijn abonnement al wel was ingegaan en dat ik dus gewoon belde uit mijn bundel en dus ook gewoon onbeperkt kon internetten want ik had gebruikt gemaakt van onbeperkt internet.
na een weekje wilde ik wel eens weten hoeveel ik nog overhad van mijn belbundel en belde dus 1200 om dit op te vragen.
tot mijn grote schrik kreeg ik niet te horen hoeveel ik tegoed had maar.... hoeveel ik gebruikt had
bel/sms verbruik
€89.-
internet gebruik
€97.-
exclusief btw.
ik dus direct rechtstreeks gebeld met kpn met de vraag hoe dit mogelijk was.
kpn gaf aan dat ik verkeerd was geinformeerd door de telefoon verkoper.
mijn abonnement ging pas in op het moment dat mijn eigen nummer actief was en dat ik dus nu betaalde per minuut/ sms en voor het internetten betaald ik per mb.
direct naar telefoon verkoper gegaan en die gaf te kennen verder niks te kunnen doen.
na lang aandringen dat hij zijn verantwoording moest nemen voor zijn foute advies gaf hij aan dat ik de rekening moest brengen en dat hij gaat kijken wat hij kan doen..
heeft iemand nog tips hoe of ik dit aan kan pakken. ik hoop dat de winkelketen zijn verantwoording neemt en gewoon de rekening betaald maar ik vrees dat ik een kleine vergoeding of wat dan ook krijg en daar neem ik dus echt geen genoegen mee...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verkeerd advies telefoonverkoper kosten €200,-
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08 sep 2009 23:06
Re: verkeerd advies telefoonverkoper kosten €200,-
Dat de verkoper niet alles steenhard ontkende, is een goed teken.
Ik zou voorstellen om met de rekening daar heen te gaan, en hem het te laten regelen.
KPN gaat namelijk niets voor u doen.
Ik zou voorstellen om met de rekening daar heen te gaan, en hem het te laten regelen.
KPN gaat namelijk niets voor u doen.