LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone opent afdeling voor afhandeling te hoge facturen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: Vodafone opent afdeling voor afhandeling te hoge facturen!

Ongelezen bericht door areyouben »

Ik denk dat je bij het opnieuw instellen van de telefoon, niet moet goedkeuren dat de 'plaatselijke diensten van Nokia' worden gezocht, oftewel de toepassing 'My Nokia' NIET toestaan. Dat programma pakt namelijk dataverkeer om de instellingen te controleren.

leotrosradar
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 nov 2008 12:52

Re: Vodafone opent afdeling voor afhandeling te hoge facturen!

Ongelezen bericht door leotrosradar »

Het terugplaatsen van een SIM-kaart,
veroorzaakt altijd een minimale hoeveelheid data verkeer.

Maar ..... de meeste netwerken berekenen die paar kB nièt.

Vodafone zoals inmiddels bekend is geworden wél.
Bij hoeveel klanten heeft men die € 0,75 gevángen ?
Wie controleert zijn/haar rekening nauwkeurig,
en wie reclameert er deze manier van afrekening ?

Leo

ReBr
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2008 19:20

Re: Vodafone opent afdeling voor afhandeling te hoge facturen!

Ongelezen bericht door ReBr »

@leotrosradar

Dit aanmelden gebeurt niet standaard, en ligt toch echt aan een instelling in je toestel (maw, duw je het kaartje in een simpele nokia 3310 (toestel heeft geen data mogelijkheden) bv, dan zou er niets gebeuren)

Je heb je toestel alleen ingesteld, op GSM, dat maakt weinig uit, je toestel maakt dan alsnog een GPRS verbinding.

punt is, dat er nu verbinding wordt gemaakt met het vodafone data netwerk via het GSM-GPRS net. (en dit gebeurt niet met kaartje van andere providers, wat de vodafone instellingen staan in je toestel, andere providers kunnen hiermee niet verbinden en zodoende niets berekenen)

Je kan het beste alle data instellingen van vodafone uit je toestel halen (alleen als je ook geen gebruik van bv MMS maakt, anders instellingen laten staan en het volgende even controleren:)

1 Ga naar instellingen, Connectiviteit, Packet-gegevens, en bekijk bij 'packet-gegev.verbinding' of dat deze wel ingesteld staat op 'wanneer nodig' ipv altijd online. (dit zou waarschijnlijk wel goed staan, is is denk ik niet het probleem, maar controleren kan geen kwaad.

Zekerheid hebben dat je toestel nooit meer een data-verbinding maakt:

2 Menu, instellingen, configuratie, Pers.configuratie-instell., en in de lijst, die nu tevoorschijn komt, alles verwijderen (oa Vodafone MMS, web, streaming enz)

daarna maar weer eens proberen wat er gebeurt zodra je kaarje verwisselt.

PS, wat "areyouben" meldt klopt ook idd (ikzelf ben niet bekend met nokia 5610) het toestel maakt zelf verbinding indien de mogelijkheid er is (in jouw geval is het WEL mogelijk) dus niet toestaan, en voor de zekerheid de Data-accounts eruit gooien.

martina3
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:09

Re: Vodafone opent afdeling voor afhandeling te hoge facturen!

Ongelezen bericht door martina3 »

Vanaf dat ik deze abonement (deze heb ik afgesloten voor mijn zoon die nog geen 18 is) heb krijg ik hoge rekeningen.De laatste 2 mnd is de telefoonkaart niet gebruikt om te zien aan wie het ligt dat de rekening iedere keer te hoog is en toch krig ik rekeningen van 97 euroen hoger. vorige week vrijdag heb ik erweer achteraan gebeld en toen werd opeens de verbinding verbroken door vodafone.
met vriendelijke groet martina prins

Riggs84
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2009 13:25

Re: Vodafone opent afdeling voor afhandeling te hoge facturen!

Ongelezen bericht door Riggs84 »

In de december 08 kreeg ik mijn factuur binnen van 298 euro, ik ben niet een echte beller en vond het maar vreemd voor zo'n hoge rekening. Ik heb het nagekeken allemaal en er klopte helemaal niks van. Ik heb 450 belmin P/M en een zorgeloos sms bundel. Toen ik de klantenservice had gebeld zeiden ze dat het klopte dat er computer fout was gemaakt en dat ze mij een bereking zouden toesturen en dat dit snel zal gaan gebeuren.Na twee weken niks meer vernomen te hebben belde ik op, en ze vertelde mij dat de persoon die er over ging mij terug zou bellen want het zou naar hem teruggekoppeld worden.
Maar dit was gewoon een onzin verhaal omdat hij me wel kon vertellen hoeveel ik terug zou krijgen en hoe het verder ging...dus waarom moest ik nu eigenlijk wachten op die terugkoppelling als hij ook vanalles wist..k vind vodafone onbetrouwbaar, ik vraag me af of me vorige rekeningen ook allemaal klopten...

Mijn vraag is of ik het recht heb mijn abbonnement per direct te stoppen ivm onbetrouwbare service???!!

Gesloten