Hallo allemaal,
Ik zit in een discusie met vodafone, alhoewel wordt gewoon eigelijk genegeerd.
Eind April zijn wij op vakantie geweest naar Turkije, netjes voordat we weg gingen hebben wij "paspoort"geactiveerd middels een sms naar vodafone. Hiermee kan je veel voordeliger bellen/smsen enz. nu bel en sms ik weinig alleen door de problemen met de vulkaan enz hebben wij wat meer gebeld dan normaal. Normaal zitten wij op een abbo van 35,- Euro nu kregen wij een rekening van over de 200,- Euro omdat volgens vodafone "het paspoort"niet zou zijn geactiveerd. Heb de situatie uitgelegd maar ze sturen gewoon dood leuk dat ik niet het paspoort heb aangevraagd. Heeft iemand dat ook gehad of wat kan ik er nog aan doen? heb ook consumnetenbond ingeschakeld vindt het echt niet normaal dat ik van 35,- waar ik nog zat tegoed op heb opeens naar 200,- Euro ben gegaan... en nee echt veel heb ik niet gebeld en zeker met het'paspoort"van vodafone had het niet zo hoog gekomen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone paspoort
Re: Vodafone paspoort
Ik heb hetzelfde met Vodafone meegemaakt. En nog een beetje meer..
Thuis heb ik via mijn computer passport ingeschakeld omdat ik op vakantie ging naar Oostenrijk. Ook heb ik bij de vodafone-winkel geinformeerd welke "apps" gebruik maken van internet en welke niet. Dat is mij netjes uitgelegd en ik heb er tijdens de vakantie voor gezorgd om deze "apps" zo min mogelijk te gebruiken.
Ik ben een enkele keer op internet geweest, maar direct daarna heb ik "roaming" meteen weer uitgeschakeld. Dat moet je namelijk handmatig doen.
Eenmaal thuis kijk ik op de website hoeveel mijn (tussentijds) beltegoed is, en schrok me dood. Bij mijn kosten buiten het tegoed stond een bedrag van 900 euro!
Na contact met Vodafone bleken dit datakosten te zijn, ik had GEEN passport geaktiveerd en roaming werd automatisch geblokkerd in het buitenland, dus moest ik het zelf aangezet hebben (niet een enkele keer maar altijd). Men geloofd mij niet en de vodafone-winkel heeft mij fout voorgelicht. Het enige wat ze zeggen is volgende maand terugbellen voor een betalingsregeling als mijn rekening is opgemaakt. Wat kan ik nu doen? Ik heb een uitkering en zo hoog hadden ze nooit de rekening mogen laten oplopen (abbo van 17,50)
Thuis heb ik via mijn computer passport ingeschakeld omdat ik op vakantie ging naar Oostenrijk. Ook heb ik bij de vodafone-winkel geinformeerd welke "apps" gebruik maken van internet en welke niet. Dat is mij netjes uitgelegd en ik heb er tijdens de vakantie voor gezorgd om deze "apps" zo min mogelijk te gebruiken.
Ik ben een enkele keer op internet geweest, maar direct daarna heb ik "roaming" meteen weer uitgeschakeld. Dat moet je namelijk handmatig doen.
Eenmaal thuis kijk ik op de website hoeveel mijn (tussentijds) beltegoed is, en schrok me dood. Bij mijn kosten buiten het tegoed stond een bedrag van 900 euro!
Na contact met Vodafone bleken dit datakosten te zijn, ik had GEEN passport geaktiveerd en roaming werd automatisch geblokkerd in het buitenland, dus moest ik het zelf aangezet hebben (niet een enkele keer maar altijd). Men geloofd mij niet en de vodafone-winkel heeft mij fout voorgelicht. Het enige wat ze zeggen is volgende maand terugbellen voor een betalingsregeling als mijn rekening is opgemaakt. Wat kan ik nu doen? Ik heb een uitkering en zo hoog hadden ze nooit de rekening mogen laten oplopen (abbo van 17,50)