LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone
Vodafone
Een tip:
Sluit je een abonnement af bij vodafone, en laat je de verschuldigde gelden afschrijven via een machtiging, dan kom je er niet meer vanaf. Dat wil het volgende zeggen:
Ik probeer al maanden van mijn automatische incasso af te komen, omdat ik van al die machtigingen zo beu ben dat ik nu weer eens zelf over mijn rekening wil beschikken. Volgens vodafone kan dat heel goed, maar dan moet je wel betalen voor het toezenden van een acceptgirokaart. Nou zal ik u zeggen dat ik aan telebankieren doe, dus ik hoef geen acceptgirokaart. Maar wat doet vodafone, ze laten je gewoon per betaling € 7,56 meer betalen.
Nu is mijn vraag mag dat zo maar allemaal??? Ik ben zeer benieuwd.
Sluit je een abonnement af bij vodafone, en laat je de verschuldigde gelden afschrijven via een machtiging, dan kom je er niet meer vanaf. Dat wil het volgende zeggen:
Ik probeer al maanden van mijn automatische incasso af te komen, omdat ik van al die machtigingen zo beu ben dat ik nu weer eens zelf over mijn rekening wil beschikken. Volgens vodafone kan dat heel goed, maar dan moet je wel betalen voor het toezenden van een acceptgirokaart. Nou zal ik u zeggen dat ik aan telebankieren doe, dus ik hoef geen acceptgirokaart. Maar wat doet vodafone, ze laten je gewoon per betaling € 7,56 meer betalen.
Nu is mijn vraag mag dat zo maar allemaal??? Ik ben zeer benieuwd.
Re: Vodafone
Als storneren en de machtiging intrekken geprobeerd?
Re: Vodafone
Anders laten blokkeren via je bank kunnen ze het geld er ook nie meer af halen
Re: Vodafone
dat heb ik allemaal al geprobeerd. Heb brieven geschreven met koeieletters en nog sturen ze je van alles maar toe. Ze zijn bezig met een ware terreursactie. Maar ik ben niet van plan om ook maar een cent te gaan betalen voor dit soort praktijken.
Re: Vodafone
Ik kan me wel vinden in het beklag van vosotros. Ook ik betaal om dezelfde reden via Telebankieren. Dus ook ik hoef geen acceptgiro. Een simpele e-mail met de factuurgegevens is voldoende, maar geen enkel bedrijf die dat aanbiedt: het is óf een acceptgiro óf automatische incasso.
Persoonlijk vind ik EUR 7,56 per betaling wel erg veel. Staat volgens mij niet in verhouding tot de werkelijke kosten. Vraag Vodafone om een specificatie van dit bedrag. Ze moeten immers op de een of andere manier aan dit bedrag zijn gekomen. Aan de hand van de specificatie kan je zelf bepalen wat terecht is en wat niet. Geen specificatie = de EUR 7,56 niet betalen.
Het is trouwens vreemd dat iemand die via acceptgiro op tijd betaald iedere maand dit bedrag moet dokken, maar dat sommige automatische incasso's domweg niet kunnen worden geïncasseerd. Deze wanbetalers kosten de bedrijven veel meer!
Dan nog iets voor de bedrijven: Ik begrijp heus wel dat het versturen van een factuur met/zonder acceptgiro duurder is dan automatische incasso. Maar i.p.v. extra kosten in rekening te brengen kan je ook proberen om minder acceptgiro's te versturen. Bijvoorbeeld iedere twee maanden i.p.v. per maand of facturen via Internet.
Persoonlijk vind ik EUR 7,56 per betaling wel erg veel. Staat volgens mij niet in verhouding tot de werkelijke kosten. Vraag Vodafone om een specificatie van dit bedrag. Ze moeten immers op de een of andere manier aan dit bedrag zijn gekomen. Aan de hand van de specificatie kan je zelf bepalen wat terecht is en wat niet. Geen specificatie = de EUR 7,56 niet betalen.
Het is trouwens vreemd dat iemand die via acceptgiro op tijd betaald iedere maand dit bedrag moet dokken, maar dat sommige automatische incasso's domweg niet kunnen worden geïncasseerd. Deze wanbetalers kosten de bedrijven veel meer!
Dan nog iets voor de bedrijven: Ik begrijp heus wel dat het versturen van een factuur met/zonder acceptgiro duurder is dan automatische incasso. Maar i.p.v. extra kosten in rekening te brengen kan je ook proberen om minder acceptgiro's te versturen. Bijvoorbeeld iedere twee maanden i.p.v. per maand of facturen via Internet.
Re: Vodafone
1. Het kost geen 7,95 euro, maar 4,50 euro.
2. Een ware terreursactie?? Mijn god, ga maar weer dramatiseren...
3. AI storneren en blokkeren. Stomste wat je ooit kan doen, en dat geldt voor ieder bedrijf (tenzij je niet weet welk bedrijf incasseert, want dan weten ze je opeens wel te vinden). Maar als het terechte facturen zijn, dan nooit je AI blocken, want dan krijg je alleen maar meer gezeik.
4. Moeite doen om per acceptgiro te sturen? Bel de klantenservice, zij zeggen wat je moet doen. Ga naar de bank, trek daar de machtiging in middels een 'rode kaart' en stuur deze op naar Vodafone, tav Credit Admin Team, POstbus 1500, 6201 BM M'stricht. Done!
2. Een ware terreursactie?? Mijn god, ga maar weer dramatiseren...
3. AI storneren en blokkeren. Stomste wat je ooit kan doen, en dat geldt voor ieder bedrijf (tenzij je niet weet welk bedrijf incasseert, want dan weten ze je opeens wel te vinden). Maar als het terechte facturen zijn, dan nooit je AI blocken, want dan krijg je alleen maar meer gezeik.
4. Moeite doen om per acceptgiro te sturen? Bel de klantenservice, zij zeggen wat je moet doen. Ga naar de bank, trek daar de machtiging in middels een 'rode kaart' en stuur deze op naar Vodafone, tav Credit Admin Team, POstbus 1500, 6201 BM M'stricht. Done!
Re: Vodafone
. Het kost geen 7,95 euro, maar 4,50 euro.
2. Een ware terreursactie?? Mijn god, ga maar weer dramatiseren...
3. AI storneren en blokkeren. Stomste wat je ooit kan doen, en dat geldt voor ieder bedrijf (tenzij je niet weet welk bedrijf incasseert, want dan weten ze je opeens wel te vinden). Maar als het terechte facturen zijn, dan nooit je AI blocken, want dan krijg je alleen maar meer ge****.
4. Moeite doen om per acceptgiro te sturen? Bel de klantenservice, zij zeggen wat je moet doen. Ga naar de bank, trek daar de machtiging in middels een 'rode kaart' en stuur deze op naar Vodafone, tav Credit Admin Team, POstbus 1500, 6201 BM M'stricht. Done!
En wat dacht u dat ik had gedaan.
Volgens mij heeft u het stuk niet goed gelezen. En wat het dramatiseren betreft, oordeelt u altijd zo snel!!!!!!
En om een lang verhaal kort te maken. Het gaat mij er om dat bedrijven zo niet met hun klanten kunnen omgaan. Van mij zal nu iedereen te horen krijgen dat ze niet met vodafone in zee moeten gaan. Dus een bijzondere slecht reclame voor het bedrijf.
2. Een ware terreursactie?? Mijn god, ga maar weer dramatiseren...
3. AI storneren en blokkeren. Stomste wat je ooit kan doen, en dat geldt voor ieder bedrijf (tenzij je niet weet welk bedrijf incasseert, want dan weten ze je opeens wel te vinden). Maar als het terechte facturen zijn, dan nooit je AI blocken, want dan krijg je alleen maar meer ge****.
4. Moeite doen om per acceptgiro te sturen? Bel de klantenservice, zij zeggen wat je moet doen. Ga naar de bank, trek daar de machtiging in middels een 'rode kaart' en stuur deze op naar Vodafone, tav Credit Admin Team, POstbus 1500, 6201 BM M'stricht. Done!
En wat dacht u dat ik had gedaan.
Volgens mij heeft u het stuk niet goed gelezen. En wat het dramatiseren betreft, oordeelt u altijd zo snel!!!!!!
En om een lang verhaal kort te maken. Het gaat mij er om dat bedrijven zo niet met hun klanten kunnen omgaan. Van mij zal nu iedereen te horen krijgen dat ze niet met vodafone in zee moeten gaan. Dus een bijzondere slecht reclame voor het bedrijf.
Re: Vodafone
ik snap deze topic niet ,je moet gewoon betalen wat je belt ,en als je geen geld hebt moet je geen abonnement afsluiten ,voor een netwerk is veel tijd en gedoe en moeten ze de helft van de tijd klanten achter hun kont aan zitten om te betalen ,als je niet eens bent met een afschrijving dan kun je dit terughalen.
gr.bert
gr.bert
Re: Vodafone
Geachte meneer Bert
Natuurlijk moet je betalen als je een abonnement heb, maar dat wil niet zeggen dat ze (in dit geval vodafone) bovenop het abonnementsgeld ook nog eens een keer 7,56 gaan incasseren als zijnde kosten van een acceptgirokaart die je niet wilt ontvangen omdat je aan telebankieren doet
Dus goed lezen zodat u deze topic beter begrijpt.
Groetjes vosotros
Natuurlijk moet je betalen als je een abonnement heb, maar dat wil niet zeggen dat ze (in dit geval vodafone) bovenop het abonnementsgeld ook nog eens een keer 7,56 gaan incasseren als zijnde kosten van een acceptgirokaart die je niet wilt ontvangen omdat je aan telebankieren doet
Dus goed lezen zodat u deze topic beter begrijpt.
Groetjes vosotros
Re: Vodafone
je tekent voor betaling via automatische incasso,
en er is voor 2,3 miljoen euro aan rekeningen niet betaald in de telefonie wereld in nederland
vind je het gek dat ze het liever via automatische incasso laten betalen?
en er is voor 2,3 miljoen euro aan rekeningen niet betaald in de telefonie wereld in nederland
vind je het gek dat ze het liever via automatische incasso laten betalen?
Re: Vodafone
hoi vostros ik begrijp heus wel waar dit om gaat ,maar wil je mij het volgende uitleggen:
je krijgt een rekening van vodafone waarop staat het geld wordt op die en die datum afgeschreven , nu vind U dit een probleem en wil liever een rekening met acceptgiro waarop je hetzelfde bedrag op dezelfde datum moet betalen! wat is dan het voordeel van die acceptgiro ??
het lijkt me alleen meer werk,en het risico dat als je te laat betaald je in de problemen komt
je krijgt een rekening van vodafone waarop staat het geld wordt op die en die datum afgeschreven , nu vind U dit een probleem en wil liever een rekening met acceptgiro waarop je hetzelfde bedrag op dezelfde datum moet betalen! wat is dan het voordeel van die acceptgiro ??
het lijkt me alleen meer werk,en het risico dat als je te laat betaald je in de problemen komt
Re: Vodafone
Daar komt bij dat een provider als Vodafone extra kosten maakt voor een acceptgiro. Dat is niet alleen dat extra stukje papier dat ze aan een factuur vast moeten hechten (dat zal ongetwijfeld nog wel mee vallen qua kosten) maar het verwerken van acceptgirobetalingen is een stuk lastiger te automatiseren dan het verwerken van automatische incasso's. (je kunt bijvoorbeeld per ongeluk het betalingskenmerk verkeerd invullen, waardoor er menselijke tussenkomst nodig zal zijn om je betaling te verwerken. Bij een automatische incasso krijgt een provider gewoon goedkeurigen per betaling die je eenvoudig automatisch kunt verwerken).
Dat ze extra kosten in rekening brengen is dus niet geheel onlogisch. En EUR 4,50 lijkt mij dan nog een redelijk bedrag.
Vergeet daarnaast niet dat er met een automatisch incasso doorgaans een kleiner risico is voor een operator. Ze hebben een grotere zekerheid dat ze de centen op tijd binnenkrijgen. Bij betaling per acceptgiro moeten ze gewoon vaker aanmanen vanwege de matige betalingsmoraal in Nederland en het simpelweg vergeten van rekeningen.
Dat ze extra kosten in rekening brengen is dus niet geheel onlogisch. En EUR 4,50 lijkt mij dan nog een redelijk bedrag.
Vergeet daarnaast niet dat er met een automatisch incasso doorgaans een kleiner risico is voor een operator. Ze hebben een grotere zekerheid dat ze de centen op tijd binnenkrijgen. Bij betaling per acceptgiro moeten ze gewoon vaker aanmanen vanwege de matige betalingsmoraal in Nederland en het simpelweg vergeten van rekeningen.
Re: Vodafone
Geachte gast,
ik wil helemaal geen acceptgirokaart. ik wil alleen een bericht van wat ik moet betalen. zodra ik dat weet ga ik met mijn computer naar de banksite en maak het bedrag over. oja, dat noemen ze telebankieren. en vrijheid.
dat er voor zoveel miljoen niet betaald wordt, is niet mijn probleem, ik betaal mijn rekeningen altijd op tijd en correct. en mocht ik op vakantie zijn dan geef ik mijn bank opdracht op te betalen.
ik hoop dat het nu duidelijk is. en voor diegene die vindt dat het normaal is om zo'n bedrag te vragen bij een acceptgirokaart!!!!! heeft u er genoeg van????????? voor de euro betaalden we 0,50 cent voor het overmaken. dat is wel even 4,50 euro x 2,20 ongeveer. Dus ongeveer 10,00. Hoeveel procent wordt het dan verhoogd. 1200% Wie is de lachende derde???????
[/b]
ik wil helemaal geen acceptgirokaart. ik wil alleen een bericht van wat ik moet betalen. zodra ik dat weet ga ik met mijn computer naar de banksite en maak het bedrag over. oja, dat noemen ze telebankieren. en vrijheid.
dat er voor zoveel miljoen niet betaald wordt, is niet mijn probleem, ik betaal mijn rekeningen altijd op tijd en correct. en mocht ik op vakantie zijn dan geef ik mijn bank opdracht op te betalen.
ik hoop dat het nu duidelijk is. en voor diegene die vindt dat het normaal is om zo'n bedrag te vragen bij een acceptgirokaart!!!!! heeft u er genoeg van????????? voor de euro betaalden we 0,50 cent voor het overmaken. dat is wel even 4,50 euro x 2,20 ongeveer. Dus ongeveer 10,00. Hoeveel procent wordt het dan verhoogd. 1200% Wie is de lachende derde???????
[/b]
Re: Vodafone
Betalen per acceptgirokaart:
Portokosten: €0,39
papier/productiekosten: €0,05
personeelskosten: (gem uurloon, dan 5 min rekenen per klant/acceptgiro) €2,50
overige kosten:` €0,50
laten we zeggen dat we totaal uitkomen op ongeveer: € 4 euro
Is niet zo'n bijzonder hoog bedrag
Portokosten: €0,39
papier/productiekosten: €0,05
personeelskosten: (gem uurloon, dan 5 min rekenen per klant/acceptgiro) €2,50
overige kosten:` €0,50
laten we zeggen dat we totaal uitkomen op ongeveer: € 4 euro
Is niet zo'n bijzonder hoog bedrag
Re: Vodafone
Gast
U blijft maar hameren op die acceptgirokaart. Lees u nu eens goed. IK WIL GEEN ACCEPTGIROKAART.
U blijft maar hameren op die acceptgirokaart. Lees u nu eens goed. IK WIL GEEN ACCEPTGIROKAART.
Re: Vodafone
Wat jij wilt, wordt niet aangeboden. Dus of zo blijven, of dokken, of weggaan bij Vodafone.
Re: Vodafone
OK, je wilt geen acceptgiro. Dat betaal je toch gewoon per automatische incasso?
Maar je stapt wel erg makkelijk over het andere punt heen. Een automatische incasso is veel makkelijker geautomatiseerd te verwerken dan een handmatige betaling, per acceptgiro of niet. De kosten blijven staan voor een provider, het scheelt ze alleen een paar cent voor het niet hoeven versturen van een acceptgiro zelf.
Maw: als je niet automatisch wilt betalen, zorg je voor extra kosten voor een telco. Is het dan logisch dat ze dat in rekening brengen? Ja.
Maar je stapt wel erg makkelijk over het andere punt heen. Een automatische incasso is veel makkelijker geautomatiseerd te verwerken dan een handmatige betaling, per acceptgiro of niet. De kosten blijven staan voor een provider, het scheelt ze alleen een paar cent voor het niet hoeven versturen van een acceptgiro zelf.
Maw: als je niet automatisch wilt betalen, zorg je voor extra kosten voor een telco. Is het dan logisch dat ze dat in rekening brengen? Ja.