LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo Family; wel internet , geen telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Scooper

Wanadoo Family; wel internet , geen telefoon

Ongelezen bericht door Scooper »

Wie herkent deze klacht:
wel internet via Wanadoo Family abonnement, wel telefoon kunnen ontvangen, maar niet zelf kunnen bellen.

Klacht staat sinds begin december bij Wanadoo uit. Kunnen geen voortgang melden. Kosten via mobiel toestel naar helpdesk en om te kunnen bellen lopen inmiddels op.

Heeft u deze klacht (gehad)?
Hoe is ie opgelost?

Heeft u de klacht nog?
Heeft u zinvol contact met Wanadoo?
Andere tips?

cajofa

Re: Wanadoo Family; wel internet , geen telefoon

Ongelezen bericht door cajofa »

al 2 maanden bezig om telefonie bij wanadoo erbij te nemen al 1 jaar internet via hun.
Maar het schijnt niet te kunnen en als je doorvraagt om de desbetrefde persoon aan de lijn te krijgen.
Word je afgekapt met goedendag en word er op gehangen stelletje ............................................... :twisted:

Je krijgt van niemand een goed antwoord en je moet er iedere keer zelf achteraan. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Ben het zat om duur te bellen en wil nu van wanadoo af kan dit :?:

harry77

Ongelezen bericht door harry77 »

Ben het zat om duur te bellen en wil nu van wanadoo af kan dit ..

Hoe bedoel je kan dat?????? Natuurlijk kan dat, dat maak jij toch UIT. Wat krijgen we nu!!!!!

cajofa

Officieel loopt mijn internetcontract tot 30-11-2006 want dat word dan met een jaar verlengd.

Dus kan ik volgens mij niet tussentijds opzeggen.

cajofa

Na ruim 3 maanden is het nu dan toch gelukt we hebben telefonie bij wanadoo.
En tot nu toe (1 week) prima verbinding.

Tammie

Ongelezen bericht door Tammie »

Om te reageren op of je zomaar je abonnement kunt opzeggen bij wanadoo: Nee dat kan niet,a lthans dat hebben ze tegen mij gezegd. Ik heb ook al een jaar last van het niet kunnen bellen naar een ander of dat ik zes keer moet bellen voordat ik verbiding heb. Ze zeggen dat zolang je internet het goed doet je niet je abonnement zomdaar kan opzeggen. Ik heb ondertussen wel een brieg naar afdeling opzeggingen gestuurd. Wacht nog op respons.

Hopelijk heb je hier wat aan.

maniax

Ongelezen bericht door maniax »

Ik had hetzelfde probleem. Alleen bij mij was het probleem verholpen zodra ik de modem reset. Daarna ging het 1 of 2 dagen goed maar niet langer. Nu heb ik de modem via een tijdklokschakelaar laten lopen en reset ie zichzelf snachts.
Sindsdien kan ik gewoon weer bellen via wanadoo :)

suepie

Ongelezen bericht door suepie »

jakkes, ik was van plan om na het contract-einde dat ik heb bij Tele2/Versatel over te stappen naar wanadoo. Omdat ik bij deze provider ontzettend veel klachten heb (achteraf te duur, steeds storing etc.) maar na het lezen van deze klachten moet ik,den ik, toch nog eens verder kijken. Jammer!!

??

Ongelezen bericht door ?? »

suepie: als dat je manier is om een bedrijf te selecteren kun je beter helemaal geen diensten afnemen.

suepie

Heel hartelijk dank voor je sarcasme, maar helaas moet je afgaan op iemands ervaring, want de beloftes die er door providers gedaan worden zijn zoals je wellicht kunt lezen "nul komma nul" waard. Maar misschien heb je een opmerking en/of tip waar ik "wel" iets aan heb.

sunas

Ongelezen bericht door sunas »

ik heb sinds ong 3/4 jaar telefonie van Wanadoo erbij, in het begin waren er inderdaad wat (kleine problemen) zoals uitval telefoon, maar een paar keer opnieuw de livebox opgestart (stekker er even uit) en nu sinds een tijd geen problemen meer. Bij KPN overgestapt naar BelBuget (€ 9,95 per maand) nu gratis bellen binnen Nederland (geen 06 nrs.)
scheelt toch een hoop kosten.
Het bevalt mij goed. :lol:

suepie

hartelijk dank voor de uitleg, ik zag dat iemand ervoor het ook over had dat je de modem/livebox moest resetten en dat het toen ok was. Ik zal dus zeker toch overwegen naar wanadoo te gaan. Is de klantenservice ook goed bereikbaar en voor lokale telefoonkosten te bereiken??? en weet iemand misschien ook wat het kost om terug te gaan naar kpn, want met versatel/tele2 heb je niets meer met kpn te maken.

??

De aansluitkosten van KPN zijn eur 47,55, dus dat is even in de buidel tasten. Voor de rest draait de Livebox overigens redelijk stabiel, hij heeft inderdaad soms een verse reset nodig (bij mij eens per twee weken of zo). Wanadoo komt regelmatig met software updates en de Livebox wordt bij iedere update weer een stukkie stabieler, dus ze werken er wel aan.

suepie

dank je voor de info!!!

gvlsblm

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Sinds anderhalve maand heb ik nu Wanadoo Femily met telefonie.
Ik moet zeggen dat het met de installatie in 1 keer helemaal goed was en prima werkte. Wel heb ik een storing aan de Lifebox, deze deelt geen IP-adressen meer uit aan de PC. Maar toen de Wanadoo helpdesk mij de IP-adressen gaf en ik ze handmatig in Windows heb ingevoerd werk het tot nu toe allemaal perfect en razendsnel via ADSL.
Ook met de laatste update van 14 mei is alles perfect in orde.

suepie

ik heb van een kennis vernomen dat sinds 2 maanden geen kpn meer nodig is om telefonie af te nemen bij wanadoo. Heeft iemand dit inderdaad ook daadwerkelijk ondervonden??? Worden die kosten dan door wanadoo in rekening gebracht???

gvlsblm

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Bij mijn weten is nog steeds de KPN nodig om de koperen kabel van de centrale tot in je huis te brengen. Dit is het goedkoopst met het Budget abonnement van KPN.

shams.masri

Ongelezen bericht door shams.masri »

ook wij hebben problemen met telefonie, hielden kpn belbudget,nu is er storing bij wanadoo geweest, niet door ons opgemerkt, (piepje deed het gewoon) hierdoor zonder te weten via kpn naar buitenland gebeld: gevolg 5 x zo duur en rekening dus via kpn!
Wanadoo zegt niet aansprakelijk te zijn voor storingen, is dat zo?

??

Je had het wel kunnen merken. De Wanadoo kiestoon is aanmerkelijk anders dan de KPN kiestoon, dus tijdens het draaien van het telefoonnummer had je kunnen en moeten horen dat je niet via Wanadoo belt. Mocht je nu zeggen: ¨dat wist ik niet¨: RTFM (Read The ¨friendly¨ manual). ;)

madifor

Ongelezen bericht door madifor »

Sind een halfjaar ben ik een gebruiker van wanadoo familie met de livebox, sind het begin heb ik problemen om telefonie goed werkend te krijgen, telefonie valt uti, op de livebox brand alles maar geen kiestoon, alleeen een hoop ruis verder niks.Reset ik de box via het de webpagina van de livebox dan doet deze het weer een dag of wat langer.Het vreemde is dat wanneer ik een storing heb , en dan met een mobiel het wanadoo nr bel , gaat deze gewoon over, als dan telefoon opneemhoor ik niks. Bel ik echter het kpn nr, ben ik thuis normaal bereikbaar en nadat het gesprek is beeindigt kan ik ook weer bellen met de livebox.Het terugvallen op KPN als de livebox telefonie niet zou werken werky bij mij voor geen meter. En dan ook nog het lef hebben om te bellen of ik volledig zou willen overstappen naar wanadoo ..... Dacht het dus even niet,zeker niet omdat onze alarm centrale een gegarandeerde verbinding moet hebben. Ter informatie het alarm systeem staat parallel op de KPN/ADSL aansluiting dus in feite wordt de kpn/adsl verbinding in de meterkast gesplists naar livebox en alarm.
De 1e opzet die ik had was dat ik er een adsl splitter tussenhad zodat er geen adsl signaal naar het alarm systeem zou gaan , en de adsl aansluiting ging dan naar mijn livebox.
Heb deze op een gegeven moment (ongeveer 2 maanden geleden) verwijdert en toen leek het wel stabieler, echter na de laatste software update van de livebox is het weer dagelijks raak dat er niet gebeld kan worden via de livebox. En dan dat ze naams verandering ondergaan eind deze maand naar orange, weer een slechte reputatie onderdeel voor de naam orange..... Orange mobiel geen of slecht ontvangst... orange livebox kan je niet mee bellen .... Dus als je iets wilt dat niet hoeft te werken neem in de toekomst orange, dan heb je zekerheid.

Gesloten