LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] www.nosms.com
www.nosms.com
Ik heb vanavond een sms binnen gekregen met "Gefeliciteerd! je bent geselekteerd voor het winnen van een GRATIS vakantie ... Bel nu...... www.nosms.com 70Eur/min". Dat domein www.nosms.com bestaat wel, maar geeft een lege page.
Hoe moet ik dit aanpakken. Ik kan ze wel wat aandoen. En nee, ik heb nergens mijn nummer later zwerven
Hoe moet ik dit aanpakken. Ik kan ze wel wat aandoen. En nee, ik heb nergens mijn nummer later zwerven
Re: www.nosms.com
Niet op reageren! Is niets tegen te doen is eigenlijk de eerste officiele sms spam. is niet verbonden aan een netwerk, maar komt via via binnen. Niets aan doen, komt vaak niet terug...Het is niet zo dat je nr. steeds dit bericht zal krijgen.
mzzl,
Bob
mzzl,
Bob
Daar hebben wij ook last van. Wie heeft hier een oplossing voor.
Sjaak en Nel.
Sjaak en Nel.
De oplossing is een geheim nummer aanvragen. Of gewoon denken hupsakee en deleten die handel.
Ik ben degene die dit topic geopend heeft.
Ik heb zo net een ander SMSje gekregen en ik begin zo'n sterk vermoeden te krijgen wie voor deze **** verantwoordelijk is.
Een jaar geleden heb ik is een keer meegedaan met een F1-achtige prijsvraag bij wannahaves. Deze SMS troep heb ik vervolgens snel afgezegd. Het afgelopen jaar heb ik verder geen SMS spam meer ontvangen (van niemand) tot dus afgelopen dinsdag.
Nu kreeg ik zo net een SMS binnen van wannahaves met de tekst
"GRATIS SMS: Win een snelle ALFA 147 Edizione Limitata twv 23000 euro! Sms nu AUTO naar 5007 & doe automatisch mee aan andere Wannahaves!(1,10pob)" met als afzender 5007.
Dit geeft mij te denken dat wannahaves er achter zit. Het is anders wel heel toevallig.
Ik heb zo net een ander SMSje gekregen en ik begin zo'n sterk vermoeden te krijgen wie voor deze **** verantwoordelijk is.
Een jaar geleden heb ik is een keer meegedaan met een F1-achtige prijsvraag bij wannahaves. Deze SMS troep heb ik vervolgens snel afgezegd. Het afgelopen jaar heb ik verder geen SMS spam meer ontvangen (van niemand) tot dus afgelopen dinsdag.
Nu kreeg ik zo net een SMS binnen van wannahaves met de tekst
"GRATIS SMS: Win een snelle ALFA 147 Edizione Limitata twv 23000 euro! Sms nu AUTO naar 5007 & doe automatisch mee aan andere Wannahaves!(1,10pob)" met als afzender 5007.
Dit geeft mij te denken dat wannahaves er achter zit. Het is anders wel heel toevallig.
In elk geval heb je een afzendernummer, daarmee kan je serviceprovider achterhalen van wie het bericht afkomstig is. Kijk maar eens op deze site:
[url]http://www.vodafone.nl/4_xx.asp?content ... 4&cnid=551[/url]
Het is een .pdf bestand dus je moet wel de Adobe Reader hebben maar ook die kun je gratis downen via [url]www.adobe.com[/url]
Succes!
[url]http://www.vodafone.nl/4_xx.asp?content ... 4&cnid=551[/url]
Het is een .pdf bestand dus je moet wel de Adobe Reader hebben maar ook die kun je gratis downen via [url]www.adobe.com[/url]
Succes!
Ja maar als je zoekt op 5007 dan kom je inderdaad bij de Wannahaves uit.
Let even op: Het eerste nummer was van de gratis vakantie, de tweede van wannahaves. Ik heb inmiddels contact met wannahaves gehad en die hebben mij inmiddels uit hun bestand verwijderd. Zij hebben mij verzekerd dat zij niets met het eerste nummer te maken hebben, wara ikd an ook van uit ga. Blijft over dat ik nog steeds dat eerste nummer wil achterhalen.
Ik heb ook 5 sms'jes ontvangen en heb een geheim (KPN) nummer. Hierbij alle gegevens van de afzender (registrant nosms.com)
Domain Name.......... nosms.com
Creation Date........ 2002-11-15
Registration Date.... 2002-11-15
Expiry Date.......... 2004-11-15
Organisation Name.... Robinson List Ltd.
Organisation Address. Global Spam Protect (GSP)
Organisation Address. Suite 138, 38 Store Street
Organisation Address. London, London
Organisation Address. WC1E 7QF
Organisation Address. UK
Organisation Address. GREAT BRITAIN (UK)
Admin Name........... Wilbert Loft
Admin Address........ Robinson List Ltd.
Admin Address........ Global Spam Protect (GSP)
Admin Address........ London, London
Admin Address........ WC1E 7QF
Admin Address........ UK
Admin Address........ GREAT BRITAIN (UK)
Admin Email.......... [email protected]
Admin Phone.......... +1.8313088886
Admin Fax............ +1.8313088886
Tech Name............ Wilbert Loft
Tech Address......... Robinson List Ltd.
Tech Address......... Global Spam Protect (GSP)
Tech Address......... London, London
Tech Address......... WC1E 7QF
Tech Address......... UK
Tech Address......... GREAT BRITAIN (UK)
Tech Email........... [email protected]
Tech Phone........... +1.8313088886
Tech Fax............. +1.8313088886
Name Server.......... ns1.nosms.com
Name Server.......... ns2.nosms.com
Domain Name.......... nosms.com
Creation Date........ 2002-11-15
Registration Date.... 2002-11-15
Expiry Date.......... 2004-11-15
Organisation Name.... Robinson List Ltd.
Organisation Address. Global Spam Protect (GSP)
Organisation Address. Suite 138, 38 Store Street
Organisation Address. London, London
Organisation Address. WC1E 7QF
Organisation Address. UK
Organisation Address. GREAT BRITAIN (UK)
Admin Name........... Wilbert Loft
Admin Address........ Robinson List Ltd.
Admin Address........ Global Spam Protect (GSP)
Admin Address........ London, London
Admin Address........ WC1E 7QF
Admin Address........ UK
Admin Address........ GREAT BRITAIN (UK)
Admin Email.......... [email protected]
Admin Phone.......... +1.8313088886
Admin Fax............ +1.8313088886
Tech Name............ Wilbert Loft
Tech Address......... Robinson List Ltd.
Tech Address......... Global Spam Protect (GSP)
Tech Address......... London, London
Tech Address......... WC1E 7QF
Tech Address......... UK
Tech Address......... GREAT BRITAIN (UK)
Tech Email........... [email protected]
Tech Phone........... +1.8313088886
Tech Fax............. +1.8313088886
Name Server.......... ns1.nosms.com
Name Server.......... ns2.nosms.com
he all
ik heb jammer genoeg ook die sms gekregen en wel om de 3 uur , dus heb er al een aantal . als iemandt weet hoe ik er vanaf kan komen is je tip welkom . ik zou ook ff rondt kijken en zodra ik wat weet zet ik het hier ff op . greets mitch
ik heb jammer genoeg ook die sms gekregen en wel om de 3 uur , dus heb er al een aantal . als iemandt weet hoe ik er vanaf kan komen is je tip welkom . ik zou ook ff rondt kijken en zodra ik wat weet zet ik het hier ff op . greets mitch
Ik heb 'm vandaag ook 4 keer !!! ontvangen. Net nog om half twee 's nachts. G*tver klaarwakker. Heb met de helpdesk van Orange gebeld en daar was hier nog niets van bekend. Ze raadden me aan om hier eens te gaan kijken, en gelijk prijs dus. Als iemand weet bij wie ik 's nachts voor de deur moet gaan staan om uit te leggen dat dit niet de bedoeling is?
Dit bedrijf stuurt willekeurig smsjes naar diverse nummers. Deze nummers komen niet uit een database van een mobiele operator. Hoe ze er aan komen blijft vooralsnog een raadsel. Ik raad iedereen aan om deze vorm van spam sms te blijven melden bij je service provider. Vermeld vooral het afzendernummer want dan kan er een zgn. filter geplaatst worden door je provider zodat je er in de toekomst geen last meer van zult hebben.
Vraagje. Ik heb ook een sms'je ontvangen met de boodschap " gefeliciteerd u heeft 500 euro beller bonus gewonnen." Nu heb ik hiernaar gebeld en heb een hele enquete doorgewandeld en een adres gekregen om een gefrankeerde brief naartoe te sturen. Heeft iemand hier al eens een brief naartoe gestuurd? En zo ja was dit met succes?
Naar mijn idee is dit geld trekkerij waar ik inmiddels al voor gevallen ben.
Naar mijn idee is dit geld trekkerij waar ik inmiddels al voor gevallen ben.
Bovenstaand bericht van Maurice (17-6) lijkt me toch waardevolle informatie. Kunnen we niet massaal terugspammen naar de administrator? Liefst met zo groot mogelijke attachments aan de mail zodat ze binnen korte tijd de servers vol hebben. Hoe krijgen wij hun gek???
DaKi, niet slim van je om hier op te reageren.
Nu gaat het je dus wel heel veel geld kosten.
Het eerste smsje dat je ontvangen had was gewoon ordinaire spam die je niks gekost heeft.
Door er op in te gaan ziet dat bedrijf dat als een acceptatie om smsjes te kunnen blijven sturenen nu dus wel tegen betaling.
Het is haast niet mogelijk om van deze berichten af te komen.
In principe is het illegaal wat ze hebben gedaan, maar er is nog steeds heel weinig tegen te doen.
Nu gaat het je dus wel heel veel geld kosten.
Het eerste smsje dat je ontvangen had was gewoon ordinaire spam die je niks gekost heeft.
Door er op in te gaan ziet dat bedrijf dat als een acceptatie om smsjes te kunnen blijven sturenen nu dus wel tegen betaling.
Het is haast niet mogelijk om van deze berichten af te komen.
In principe is het illegaal wat ze hebben gedaan, maar er is nog steeds heel weinig tegen te doen.