Koud bellen is illegaal in NL
Ik word nu telkens in de avonduren tegen 19u, of tussen 20u en 21u, telkens door de telefonische verkoop van Ziggo uit Rotterdam-Zuid gebeld. Kun bellen voor de verkoop. Volkomen illegaal in Nederland. Laatste keer moest ik de verkoopster nog uitleggen wat ik onder "koud bellen" verstond. Zeker grootheidswaanzin bij Ziggo, dat ze menen boven de Nederlandse wetgeving te kunnen staan.
Telefoonnummers waarmee ZIggo Rotterdam-Zuid me in de avonduren al heeft lastiggevallen, zijn:
010-8084040
010-8083988 (2x)
010-8083989 (2x)
010-8083996 (2x)
Vanaf 14 oktober 2024 is Ziggo met deze telefoonterreur begonnen. Vreselijk. En dat nadat koud bellen (ook nog eens in de avonduren) al jaren volkomen illegaal is in Nederland. Ik ga dit ook bij de officiële instanties melden, en hopelijk wordt ook een grote organisatie als ZIggo op de vinger getikt en teruggeroepen. Dit kan gewoon niet, deze telefoonterreur moet stoppen. Zij weten dat dit illegaal ls. En dan toch doen. Dit kunnen ze niet alleen met een waarschuwing wegwimpelen. Dit is gewoon een fikse boete, of licentie in Nederland ontnemen.
Hoe kan ik dit laten stoppen? Ziggo wilt niet luisteren.
====
Minister Adriaansens heeft vandaag de Tweede Kamer geïnformeerd over haar nationale voorstellen. De minister blijft tegelijkertijd inzetten op wijzigingen in de EU-regels die een Europees of volledig nationaal verbod op telemarketing en deurverkoop mogelijk maken. De Europese Commissie heeft laten weten dat dit op korte termijn niet kan.
Sinds de invoering (1 juli 2021) van wettelijke regels voor telemarketing, mogen bedrijven of organisaties sowieso alleen nog Nederlanders benaderen via de telefoon als zij daar zelf expliciet toestemming voor hebben gegeven of klant zijn of tot 3 jaar geleden klant zijn geweest. Telemarketing richting consumenten of bedrijven die (nog) klant zijn (geweest), mag dus nog wel. Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) ontvangt nog altijd veel klachten over telemarketing. Daarom is het wenselijk om telemarketing op basis van een klantrelatie ook te verbieden.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... voering%20(1%20juli,jaar%20geleden%20klant%20zijn%20geweest.
Ziggo - Telefonische acquisitie (koud bellen) in avond
Re: Ziggo - Telefonische acquisitie (koud bellen) in avond
Dus je bent geen Ziggo of Vodafone klant en ook niet geweest de afgelopen 3 jaar?
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Ziggo - Telefonische acquisitie (koud bellen) in avond
Ziggo belt vooral mensen die geregistreerd staan als ondernemers.
Ziggo Zakelijk voorziet diverse callcenters van persoonsgegevens. Dat is tegen de AVG, in strijd met de Telecommunicatiewet en tegen de Code Telemarketing. Op grond van die code kan een klacht tegen Ziggo ingediend worden, maar dan moet je wel eerst bezwaar maken bij het callcenter (als je weet wie dat is).
Als genoeg mensen een klacht indienen, gaat de ACM hopelijk eindelijk eens stevige boetes uitdelen aan Ziggo.
Ziggo Zakelijk voorziet diverse callcenters van persoonsgegevens. Dat is tegen de AVG, in strijd met de Telecommunicatiewet en tegen de Code Telemarketing. Op grond van die code kan een klacht tegen Ziggo ingediend worden, maar dan moet je wel eerst bezwaar maken bij het callcenter (als je weet wie dat is).
Als genoeg mensen een klacht indienen, gaat de ACM hopelijk eindelijk eens stevige boetes uitdelen aan Ziggo.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ziggo - Telefonische acquisitie (koud bellen) in avond
Ik heb zelf al een aantal keer bij de ACM geklaagd. Helaas blijft deze callcenter doorgaan. Ze staan los van Ziggo en worden op provisiebasis betaald. En aangezien de pakkans klein is blijven ze het proberen.
Maar goed, u wist het antwoord al, gaan klagen bij de ACM.