LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement @home tv digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
peer57
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2008 16:25

Abonnement @home tv digitaal

Ongelezen bericht door peer57 »

Ik heb sinds half december 2007 een proefabonnement bij @home voor tv Digitaal. Vanaf dat ik de Philips decoder heb ontvangen heb ik constant slecht beeld en dan een melding van E48 op mijn tv. Na diverse mailtjes en telefoontjes wordt ik afgescheept en ik moet alle bekabeling vervangen. Nadat ik dat had gedaan nog dezelfde problemen en weer contact met @home ( bellen), vervolgens komt een monteur van Hirsmann en die constateert dat de decoder defect is, weer bellen met @home maar de dame aan de telefoon gelooft niet dat het aan de decoder ligt. Deze moet maar worden opgestuurd en na 14 dagen zal een nieuwe komen. Ik heb de decoder niet opgestuurd omdat ik anders in het ergste geval 14 dagen zonder tv zit maar wel alles moet betalen.
Kortom @home is totaal niet klantvriendelijk, je wordt heel snel afgescheept met dat ligt niet aan ons en service is ver te zoeken.

IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Re: Abonnement @home tv digitaal

Ongelezen bericht door IkWilbert »

Reactie van @home komt me beken voor... het ligt nooit aan hen. Ook ik had ontzettend slecht beeld op sommige zenders. Gebeld met @home... het zou liggen aan de dvd speler waar de decoder bovenop stond of aan de subwoofer die er naast stond.

Na alle verplaatst te hebben nog slecht beeld. Toen lag het opeens aan de bekabeling en stekkers. Na een hele zaterdag druk te zijn geweest om alles te vervangen nog steeds slecht beeld!

Toen met de decoder naar de winkel gegaan om deze te laten controleren en deze bleek dus defect te zijn. Een hoop geld uitgegeven aan stekkers e.d. wat achteraf niet eens nodig bleek te zijn. :(

Morticiah
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2008 09:42

Re: Abonnement @home tv digitaal

Ongelezen bericht door Morticiah »

Dit alles klinkt mij maar al te bekend in de oren. Tot voor kort had ook ik altijd en eeuwig slecht beeld. Ik kreeg gewoon spijt dat ik digitale tv had aangeschaft. Want sinds de komst van digitale tv in mijn huis was ook de analoge kabel niet om aan te zien. Bellen met @home leverde idd adviezen op als: bekabeling vervangen, video en alle andere kastjes er tussen uit. Stekker vervangen. Is het kastje van de antenne wel goed? etc etc etc... tot ik er zat van werd en weer (123ste keer ofzo) belde. De jongen die ik aan de lijn kreeg heeft de eerste 3 min weinig kunnen zeggen want ik heb het hele ritueel opgenoemd wat inmiddels vervangen was incl de kosten die ik gemaakt heb. Hij zei toen heel voorzichtig: "mevrouw ik ga toch iets zeggen wat ik meestal aanraad. Ik raad de mensen aan indien ze slecht/sneeuwig beeld hebben om een versterker tussen antenne kastje en antennekabel naar de tv te zetten. Het betekent weer een aanschaf (EUR 15) dat begrijp ik maar in 90% vd gevallen lost dat het probleem wel op". Ik heb hem wat snauwerig gezegd dat dat ook echt mijn laatste kosten zullen zijn die ik voor @home maak, en dat als het niet het probleem op zou lossen ik alle gemaakte kosten vd afgelopen tijd op @home zou verhalen.

Welnu, ik wou dat ik die jongen bij het eerste telefoontje aan de lijn had gekregen, want ik heb EINDELIJK helder beeld. Zowel beneden als boven. Dus voor alle mensen die het advies krijgen kabels te vervangen e.d. Niet doen. Als de kabel goed was met analoog, is ie nu niet ineens defect. Een versterker heeft bij mij geholpen, en is VEEL makkelijker te installeren dan nieuwe bekabeling, en ong. net zo duur :wink:

Persoonlijk denk ik niet dat het altijd onwil is. Maar meer onwetendheid. De helpdesk van @home is gewoonweg bezet met té weinig kundig personeel. Ze zouden de medewerkers beter moeten inlichten.
Laatst gewijzigd door Morticiah op 22 mar 2008 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Abonnement @home tv digitaal

Ongelezen bericht door Wubo »

vaag hoor, je krijgt de kans om dat ding terug te sturen en een nieuwe te krijgen... en dat dan niet doen?

ik volg je niet helemaal hoor :?

Morticiah
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2008 09:42

Re: Abonnement @home tv digitaal

Ongelezen bericht door Morticiah »

vaag hoor, je krijgt de kans om dat ding terug te sturen en een nieuwe te krijgen... en dat dan niet doen?
De decoder terug sturen kan je idd gewoon doen. Je krijgt gewoon een nieuwe. In mijn geval ging daar niet eens 2 wkn overheen. Bovendien met een defecte decoder zit je tenslotte langer zonder (digitale) televisie. Analoog blijft het gewoon doen zonder decoder. :wink:

Gesloten